• nartex

    Ahojte,

    mám v poslenej dobe problém ktorý ma dosť serie. Každý deň mám defekt. Ale skutočne každý. Pritom na duši je to len ako prepichnuté ihlou, väčšinou sa dá na bicykli presť aj 10 km, kým sfúkne. Je to zo strany plášťa, takže inde chybu hľadať netreba. Plášť mám merida speed a má najazdených asi 4000 km. Jeho hrúbka je tak 1.5 – 2 mm, čo sa mi zdá byť v pohode a neverím, že plášte na cestných bicykloch sú hrubšie, a pritom sú namáhanejšie väčším tlakom. Takže otázky mám 2 :

    1. koľko by mal plášť normálne vyrdzať? (4000 km sa mi zdá strašne

    málo a to jazdím normálne, žiadne prudké brzdenia, prakticky len po hrádzi)

    1. ako mám vyriešiť môj problém? (už som vymenil predný za zadný

    plášť a teraz sú zničene zhruba rovnako, a na prednom kolese som za celých 4000 km mal jediný defekt, na zadnom už dokopy možno 12 na dvoch dušiach)

    Ďakujem za reakcie.

    nartex

    0 0
    • Rychlej turista  

      Postupuje se takto:

      1. Projeď plášť z vnitřní strany prstem, v ideálním případě

      uvidíš krev a začneš pátrat, oč ses rozřízl

      1. Pokud 1) nezabere, prohlídni plášť z vnitřní strany tak, že ho

      budeš pomalu a postupně během „rolování“ pozorně prohlížet

      1. Při defektu vyndej duši bez pohybu pláště a po zjištění dírky

      přilož duši k ráfku a tak lokalizuješ místo v plášti, kde hledat zločinný předmět, způsobující tento defekt.

      1. Pokud nic z toho nepomůže, zahoď plášť a kup nový
      0 0
    • mr.antik  

      záleží na gumách ale 4000 už je většinou dost (čím závodnější, tím míň zpravidla vydrží). Guma degraduje a pak stačí jakýkoliv ostřejší štěrk.

      Tady tipuju že ta máš nějakou špičku trnu stále zapíchnutou…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nartex  

      Je to obyčajný plášť za nejakých 18 €. V plášti nič nieje, kompletne som ho celý otočil a pozorne prehliadol aj hmatom. Nevadí zdá sa že už to má za sebou. Teraz mám plášte 700×40, chcel by som kúpiť nejaké 700×25, na staré kolená sa predsa len musím šetriť :). Ďakujem všetkým za rekacie.

      0 0
      • xshreck  

        podle toho co šetřit. Menší objem = větší nepohodlí :))

        0 0
    • borda  

      Mas v tom asi neco zapichnutyho.

      A 4k na zadnim je na krosovym kole hodne. 25 mm je na krosovy kolo blbost. Koukal bych se od 30mm vys. Idealne 35 mm jako univerzal, 30 mm pokud jezdis predevsim po silnici. Vic uz bych asi daval jen v pripade, ze by ses s tim snazil suplovat bika.

      Pokud jezdis opravdu jen a jenom po silnici, tak jeste mozna nejakej 28 mm silnicni plast, ale 30 mm rychlej kross asi stejne bude lepsi (schwalbe marathon racer, nebo univerzalnejsi schwalbe cx comp)

      Jako 35 mm se mi jevi idealni klasika ritchey speedmax, pripadne conti cyclocross speed asi nebude spatnej.

      0 0
      • Jakobo  

        No tak zalezi na konkretnim plasti, na Maxxis Wormdrive jsem loni najel pres 6000 km, 2 defekty. Letos jsem jen prehodil predni za zadni a dal je na kolo znamemu. Ty Ritchey mohu doporucit, vydrz zatim vypada dobre, zkousim je ted.

        Nejake Rubeny zase byly ojete po 800 km a tezke jak prase.

        0 0
        • borda  

          No tak jasne. Taky zalezi jak foukas a kolik vazis. Ale obecne vzato je 4k dost. Wormdrive je taky slusnej, akorat si uz nepamatuju v jakych se dela sirkach.

          0 0
    • ma.cech  

      Abych nezakládal nové téma, přilepím to třeba sem.

      Pláště Schwalbe Land cruiser, před použitím nové, najeto 1600km během 14 dní (95% asfalt, 5% šotolina), maximální tlak nepřekročen, minimální tlak nepodkročen, hmotnost jezdce rozhodně také nepřekročena. Aktuální stav je takový, že plášť není vůbec sjetý (stav vzorku skoro jak nový), ale má kompletně popraskané boky. Je to normální? Reklamovat, nebo neřešit a jezdit? Jezdit se na tom dá, drží to, ale nezdá se mi to moc spolehlivé. Vyrazit třeba na měsíc na kolo a už z domu vyrazit s popraskanými plášti, no nic moc teda.

      0 0
      • scoty  

        Nenapsal jsi rok výroby a datum prodeje tobě. Podle fotek to vypadá jak x let stará guma nebo nový fejk…

        Jestli platí záruka tak reklamovat, určitě nejezdit…

        0 0
        • ma.cech  

          Rok výroby vůbec netuším, ale kupoval jsem je na kupkole v říjnu 2016 (9 měsíců mi ležely doma nové, ale 9 měsíců přece sakra nic není).

          0 0
          • Bruca  

            Mám to na svých landcruiserech taky nějak podobně. Kupované v prosinci na koloshopu, nasazené asi v dubnu. Zatím jsou to jen takové tenké prasklinky, tak neřeším a jezdím. Stejně to mám na zadním kole

            0 0
      • Val  

        tohle vypada v pohode, to dojezdis. Jinak mam taky Land Cruisery a popraskany daleko vic – je tam hluboka prasklina po celem boku – IMHO je to pouzitou smesi. Na funkci zivocichare to ale nema moc vliv.

        0 0
        • ma.cech  

          No dobrý ale tohle by prostě plášť udělat neměl. Jestli je to použitou směsí, tak je ta směs jednoznačně nevhodná. Sjezdil jsem plášťů desítky a tohle mi nikdy žádný neudělal (praskliny někdy ano, ale to bylo vlivem stáří pláště). Já jsem si koupil nějaký nový výrobek a rozhodně nechci aby byl popraskaný ikdyž to na funkci nemá vliv. Na autě bych taky nerad aby mi samovolně popraskal lak, ikdyž to na funkci také nemá vliv.

          Napsali mi že to mám poslat, když to nevezmou tak mimo to že si s nimi vyměním ještě pár ostřejších mailů, tak to ještě dojedu na kratších cestách. Prostě ale odmítám vyrazit z domu s tím, že mám před sebou 2 tisíce km a vyrážím s popraskanými plášti. To pak někde po cestě až ten plášť selže, tak můžu vytáhnout z kapsy 100 euro a koupit si tam nějaký plášť na dojetí. Před cestou musí být vše v pořádku a ne popraskané pláště na jedno použití.

          0 0
          • Val  

            Nemel, bohuzel se to stava dost casto.

            0 0
            • ma.cech  

              To je dokonalý, pak se nemůžeme divit že v obchodech kupujeme to co kupujeme, když český spotřebitel bez problému přijme fakt, že kupuje šmejdy a nechává si to vědomě líbit.

              0 0
              • kubad  

                tak si nenech ***** na hlavu a reklamuj to

                0 0
                • ma.cech  

                  No právě o to mi šlo zeptat se jestli to má vůbec šanci na úspěch, předpokládám že zaplatím poštovné, oni mi pak řeknou že jsem na tom plášti jezdil a tak co bych jako čekal, a pak mi to pošlou zpátky na dobírku a zaplatím ještě druhé poštovné…

                  0 0
                  • kubad  

                    A proč s to neřekla míval zrovna?

                    Popraskaný už musel být z prodejny

                    0 0
                    • ma.cech  

                      Ne, popraskaný z prodejny nebyl. Když jsem ho před 3 týdny nasadil a nafoukal, byl nový a vizuálně v pořádku, to vím naprosto jistě. Prvních prasklin jsem si všiml asi po 10 dnech a 1000km (asi tam byly už i dřív než za 10 dnů, ale já jsem ty pláště nestudoval denně, prostě po cca 10 dnech jsem si všiml, že tam jsou praskliny, na obou pláštích, z obou stran a po celém obvodu).

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
      • ma.cech  

        Tak jsem reklamoval a rád se podělím o výsledek. Výrobce reklamaci neuznal, podle něj je to ok. Tak já si myslím, že pokud je tohle podle výrobce ok, tak vyrábí pěkné šmejdy a další plášť značky Schwalbe už doma potřebovat nebudu. Tady nejde jen o pevnost a spolehlivost. Někdo má třeba jako požadavek i to, aby to kolo nějak vypadalo… Pláště musí splňovat alespoň elementární požadavky a mezi ně se rozhodně v poslední řadě řadí i vzhled.

        Naopak kupkolo se k problému postavilo tak, že to není úplně dobrý a na svůj účet vrátili peníze. Jednoznačně solidní jednání, ani jsem se nemusel nijak hádat, uznali sami od sebe že tohle je shit výrobek.

        0 0
        • arny71  

          Díky za info. Palec hore pro kupkolo a Schwalbe si taky vyřazuju z databáze možných plášťů. Myslím, že výrobců plášťů je dost na to, abychom museli strpět takovéhle jednání a kupovat takovéto šmejdy.

          0 0
          • Roxteedy  

            Ja jsem se Schw i Kupkolem spokojeny :)

            0 0
          • ma.cech  

            Ještě jsem zkusil ať mi proplatí poštovné, ale to se cukají, jak jsem čekal, smolím na ně… psal jsem jim jen tak co oni na to, ať se tam nenudí :D Prý reklamace nebyla uznána. A to jako reklamace nebyla uznána a peníze mám na účtu, to je jako úspěšná sebevražda a sebevrah stále žije. Pro mě vrácení peněz = úspěšná reklamace. Mi je jedno který článek řetězce reklamaci neuznal, mimo to o tom vůbec nemám věrohodnou informaci, to si oni mohli třeba vymyslet, ale vrácení peněz podle mě jednoznačně svědčí o uznané reklamaci a je mi fakt jedno kdo ji uznal nebo ne.

            0 0
            • Roxteedy  

              Ty si taky darecek… vychcanej jak dira do snehu…

              0 0
              • Tencovozikmin  

                Klasika,jeste by mu meli nabidnout at si vybere nove plaste dle vlastniho vyberu zdarma :-)

                0 0
              • ma.cech  

                Tak jsem od nich nakonec zjistil, že není pravda jak mi tvrdili, že výrobce reklamaci neuznal. Vyjádření výrobce mi nejsou schopni poslat, protože jak mi napsali, žádnému výrobci to neposlali a pláště posuzovali sami a reklamaci neuznali sami a přesto mi vrátili peníze. Tak já tohle nechápu. Takže s tím, že výrobce reklamaci neuznal, mi lhali a sami to později přiznali. Vypadá to jako běžná praxe, aby nemuseli vracet poštovné, což je běžně v obchodních podmínkách asi každého eshopu. Reklamaci uznají ale řeknou že ji neuznali a ještě vypadají jako dobráci že teda vrátili peníze za neuznanou reklamaci, která je defakto uznaná. Ještě mi tvrdí že pláště byly totálně sjeté (podívejte se na foto, tohle jsou sjeté pláště? Kdybych je velice důkladně umyl a nebyly na nich ty praskliny tak jsou k nerozeznání od nových – ta vrstva gumy na běhounu je totožná s novým pláštěm, není tam ubráno prakticky nic – měřil jsem to posuvkou jen tak ze zajímavosti, zajímalo mě totiž kolik gumy se sjede za tu dobu a nesjelo se nic).

                0 0
                • kubad  

                  buď rád že máš peníze,

                  kdyby ti napsali že reklamaci neuznávají a nic nedali tak stejně nenaděláš nic

                  0 0
                • Chiron  

                  To je naprosto běžná marketingová praxe. Vlk se nažere, ještě si pochvaluje jak s ním eshop jednal fér a příště půjde rovnou do tohoto eshopu znovu, a koza zůstala celá. A ve výsledku se už nikdy nikdo nedozví, jestli ten plášť výrobci nakonec nereklamovali sami, aby dostali nějaký ten credit note…

                  0 0
                  • kubad  

                    ve finále je to jejich zodpovědnost, prodejce je smluvní partner a zákazníkovy nemusí žádné případné vyjádření dovozce/výrobce předkládat.

                    tady je to jasné reklamace zamítnuta, že vrátili peníze je jejich dobrá vůle

                    0 0
                    • ma.cech  

                      Jestli je to dobrá vůle, to právě úplně nevím. Z počátku jsem si myslel že ano, teďka jsem trošku v rozpacích z toho co mi napsali. Každopádně mě netěší, že obchod mi poprvé řekne, že to výrobce neuznal a na podruhé, když teda chci vidět to vyjádření výrobce, tak mi obchod řekne, že mi teda lhal, že to k výrobci vůbec nešlo.

                      Je velice snadné každou uznanou reklamaci (tu kterou plánují skutečně uznat, oprávněnou reklamaci) zahrát tak, že uznána nebyla, ale z dobré vůle vám teda vrátíme peníze. Zákazník je spokojen a určitě se nebude obracet na další orgány pro ochranu spotřebitele, protože mu byly přece vráceny peníze a to je to co zákazník nejvíc chce (já jsem v první řadě chtěl výměnu za marathony s tím že doplatím – nevím proč mi nenabídli tohle, měli by hned odbyt na 2 pláště, no ale zas by poštovné šlo z jejich kapsy, což se jim pro 2 pláště nevyplatí, aby je posílali zdarma, proto raději snadno vrátí peníze).

                      A takhle zákazník nemá nárok na proplacení poštovného, protože přece reklamace byla zamítnuta (ikdyž byla fakticky uznána!) a vlastně to byla jenom jejich dobrá vůle, tak co bych ještě chtěl. Já nechci žádnou dobrou vůli, protože kdo ví jestli je to vůbec dobrá vůle, já chci standardní postupy.

                      Prodejce sice nemusí zákazníkovi žádné vyjádření předkládat, ale měl by mu říct, proč takto rozhodl a to mi nikdo neřekl ani říct nechce. Důvod, že to takhle někdo posoudil (protože se třeba špatně vyspal) to mi nestačí. A nespokojím se ani s tím, že ty pláště jsou úplně sjeté, tak co bych ještě chtěl, protože ony úplně sjeté nejsou, pokud odhlédneme od vady, kvůli které byla reklamace, tak jsou úplně nové.

                      0 0
                      • Kohi_007  

                        Po 1600 km pláště rozhodně nejsou nové. Jsou jeté. A to minimálně 1600 km.

                        0 0
                        • ma.cech  

                          Dobrý, ale jde o to kolik jsou sjeté vizuálně (prakticky vůbec) a měřitelně (řádově 0,05–0,1mm, tedy vůbec). Kdybych nenapsal 1600 ale 120, tak jsou jeté 120 tedy 1 den.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Opotřebení pláště po 1 600 km lze diagnostikovat naprosto přesně. Může být jak na odpis, tak i jako téměř nejetý.

                            0 0
                          • pepek  

                            Povedztě Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom: „řádově“?

                            0 0
                            • ma.cech  

                              Změřil jsem tloušťku běhounu na 3 místech když byl plášť nový, udělal průměr. Pak jsem změřil tloušťku běhounu na 3 místech když byl plášť sjetý, udělal průměr. Nemá smysl zabývat se tím, jestli jsem naměřil rozdíl 0,04mm nebo 0,12mm, pokud uvážím, s jakou přesností měřím, lze říct, že jsem naměřil na novém plášti stejnou hodnotu jako na starém, tedy měřitelně se nesjel o nic.

                              Ale jen chci poznamenat, že tohle jsem měřil pouze z toho důvodu, abych si udělal nějakou osobní představu, jak moc se které pláště sjedou a kolik vydrží, nikoliv proto, že bych to chtěl později někomu omlátit o hlavu, že ty pláště nejsou sjeté a přesto jsou na odpis.

                              0 0
                      • Roxteedy  

                        Byt rad, ze mas prachy. Ja bych ti to neuznal.

                        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Nechci hanit značku, ale tohle a podobné vídávám na levnější pláštích Schwalbe dost často – dezén v naprostém pořádku, ale guma všude okolo s prasklinami. Známý na svém trekovi že prý je to v pohodě, že to tak dělává.

        Na druhou stranu je zase otázka, jestli to něčemu vadí, respektive jestli se to zhorší a může to třeba vyvrhnout duši ven z pláště.

        Každopádně Schwalbe se já osobně vyhýbám už tak nějak automaticky, stejně jako levným Conťasům.

        0 0
    • jonti  

      Kde jsi ty mel ulozene? Jestli nekde v garazi kde mas i ruzna rozpoustedla jako aceton, mohly to vypary takto poskodit.

      0 0
      • ma.cech  

        Jo, v garáži. Ale ne v chemické laboratoři. Je samozřejmě blbost, aby v garáži, která má kubaturu cca 80m3 rozleptaly pláště výpary z jednoho ředidla a jednoho lihu, které jsou zavřené v nádobě a uložené ve skříňce. Mimo to v té garáži visí na hácích vedle sebe 10 kol, každé má 2 pláště, potom na polici je uložených dalších 16 plášťů, tedy bezmála 40 plášťů a nic takového se neděje.

        0 0
        • Tencovozikmin  

          Tak kup další a tyhle dej uzrát k těm dalším ležákom.

          Myslim ze se to stalo temer kazdemu,muze byt zes chytil nejakou spatnou serii. But to reklamuj,coz je asi blbost,nebo se na tu znacku ci obchod vyser. Kupovals pres eschop? Hele jeste jsem nekde cetl o nejakych beckovych plastich,ale to se asi nevztahovalo ke kvalite smesi.

          0 0
        • Roxteedy  

          Tyve, na co mas doma 10kol a 16 plastu? :)

          0 0
          • ma.cech  

            No tak nebydlím doma sám, a když má každý minimálně 2, spíše 3 nebo 4 kola, tak těch 10 háků je málo. Plášťů hromada jsou ležáky, starší 26 všelijaké, starší úzké silniční, no člověk by se divil jak se to hromadí, to jeden úplně ztrácí přehled. Občas nějaký nasadím a dojedu, prostě tu hromadu chci zmenšovat, moje zkušenost je taková, že vytáhnu na dojetí třeba 8 let staré pláště a nic jim není, kdo by nevěděl jak jsou staré, tak by to nepoznal ani na vzhledu ani na jízdních vlastnostech. Jediný ležák na kterém se fakt podepsal čas je continental vapor, archaický to plášť, jinak bez problému.

            Jo taky se nabízí otázka proč jsem sakra koupil další pláště když jich mám vagón :D no protože je to sakra rozdíl v počtu defektů, když koupím nové cestovní pláště nebo tam dám nějaké staré sjeté vraždy. A protože defekt je vždycky na zadním a z naloženého kola se to zadní fakt blbě tahá, tak si radši koupím nové pláště než bych 5× za dovolenou lepil a foukal to takovou parodií příruční na pumpu.

            0 0
            • Roxteedy  

              Pekny :) dik za odpoved :)

              0 0
            • Misiak  

              Dobre vediet, chcel by som prevadzkovat 26 tak dlho, ako to len bude mozne. Prave v plastoch vidim najvacsi problem. Teda presnejsie v ich dostupnosti. Ale ked pises, ze 8 rokov na polici a stale ok, som o trocha kludnejsi… :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.