• Dag

    Zdravím Vás,

    po nějaké době přemýšlím o obměně kolového parku a asi bych už chtěl do celopéra.

    Celkem me zaujaly poměrem cena/výbava kola HAIBIKE. Nemám ale s nima žádné zkušenosti. Sice na HAIBIKE jezdí má máti, ale s tou se o pocitech z jízdy moc nepobavím. Oproti pevňáku je prý pro ní lepší v tom, že je to pohodlné a nebolí jí záda:-).

    Já mám s celopéry zkušenost s RB SPEEDSTER. Ten se mi zdal hodně houpavý a bez zamknutého tlumiče se mi po cestě a šotolině jelo velice špatně.Jednočep hodně houpal.

    Další celopéro které jsem si loni pujčil na dva dny do Beskyd byl Giant Trance X2. Na tom se mi jezdilo suprově. Byl jsem nadšený z výjezdu skoro více než ze sjezdu. Perfektně kopírovalo terén a byla radost se s ním pustit do rozbitější pasáže. Na cestě se mi to zdalo dobré. Oproti ANthemu kterého jsem měl půjčeneho též byl Trance o dost houpavější.

    Bydlím v Havířově a než se dostanu někam do hor, tak mám min. 20km přejezd po asfaltu a šotolině.

    Z těch kol co jsem jezdil mi asi nejvíce sedl Anthem.

    HAIBIKE které se mi celkem líbí a přemýšlím o nich:

    1. http://www.kubicasport.eu/…RX-Pro-2011/

    2)http://www.ku­bicasport.eu/pro­dukt/2613/Hai­bike-Q-FS-SL-2011/

    Jak jsem psal výše, nemám s těmito koly žádné zkušenosti a chtěl bych poprosit ty, kteří už ty kola jeli a nejlíp ještě kdyby mohli srovnat s funkci Giantu Maestro o radu. Šli by jste do Haibike za tyto prachy (30tis.) nebo si třeba ještě rok počkali a pak šli třeba do Giantu Trance x2 AnthemX2?

    Předem díky za rady a postřehy.

    Anketa: Mám jít do HAIBIKE nebo počkat a došetřit na GIANTA

    5x
    42%
    0 0
    • Azmir  

      ZA tu cenu to určitě není špatné. Co se houpavosti týče, to bude asi model od modelu jiné, jedině zajít navštívit prodejce. Jinak haibiku jako takového bych se asi nebál vůbec, normální značka.

      0 0
    • unitak  

      Haibiku bych se nebál, sám ho mám a zatím žádný problém. Jinak máš v odkazech 2 úplně jiné kola…Jedno 120/110 a druhé 150/140, tak by si to možná chtělo promyslet co vůbec chceš :) Pokud ale můžu poradit, tak bych se vyššího zdvihu nebál obzvlášť v Beskydech…

      0 0
      • Azmir  

        Upřímně jestli musí jet 20km po asfaltu aby se někam dostal, pak 20km zpátky. To je 40km na každém švihu a to nevím jestli by se mi na 150mm chtělo i když neříkám že to kolo i přesto nemůže být jezdivé.

        0 0
        • unitak  

          Já sám mám 150/140 a jezdím celou sezonu z Ostravy do Beskyd…Mám to přes 40km a absolutně bez problému. Stačí zapnout propedal a případně zamknout vidli a je :)

          0 0
          • Dag  

            Co se týče pohodlí, tak jsou lepší určitě vyší zdvihy 140–150mm. Mám ale trošku obavy z jízdy po cestě. Jsem si říkal, že tech 120–110mm zdvihu by mohlo stačit.

            0 0
            • unitak  

              Záleží na tobě no. Říkám, jsem z Ostravy a jezdím do Beskyd pořád a nemám s tím problém. Nejsem, ale žádný závodník..Ze Slezské Ovy mi to trvá do Raškovic (42km) asi hodinu a 40 minut. Pokud máš závodnické ambice, tak potom vzít asi ten menší zdvih :)

              0 0
              • Dag  

                Já se svojima 100kg moc zavodní ambice nemám. Kdybych ale zajel těch 42km pod hory, pak něco po harách a zase 42km domů, nevím jestli bych to takhle dával. To máš jen 84km po cestách.

                0 0
                • unitak  

                  Vím no, je to docela dost, ale hodněkrát za sezonu jsem ujel okolo 130km a bylo to úplně v pohodě. Pokud nejsi zvyklý na HT co váží 10kg a méně, tak to bude v klidu. Já měl nějakou meridu (HT) co vážila nějakých 15kg cca a na tom fulu toho ujedu mnohem více, než kdysi na tom HT :) Kdybych měl pořádné HT, tak by ten rozdíl byl určitě ve prospěch HT, ale vzhledem k tomu, že jsem přecházel z podprůměrného HT na lepší full, tak se mi jezdí lépe na fullu a jsem méně unavený.

                  0 0
              • o.1  

                hm… to vychadza priemer 25,2km/h.

                ake tam mas plaste?

                0 0
                • gallardo  

                  spis bych se ptal jaky ma hodinky…

                  0 0
                  • unitak  

                    Todle je úplně normální čas, samozřejmě, že na začátku sezony mi to trvá tak hodinu 50 – 2h, ale ke konci se dostanu níže. Klidně si to s Vámi zajedu, není tam žádný terén, žádné převýšení, dalo by se říct, že se jede skoro pořád po rovince po cyklostezce, takže mi to přijde reálné…Je jasné, že takovou vzdálenost udělat někde v kopci je šílené a nereálné.

                    0 0
                    • o.1  

                      uz som si to nasiel v profile. takze ked sa zas objavi dalsie vlakno Ake plaste na 80% asfalt a 20% teren aspon viem co doporucit-Fat Albert 2,25 :-)

                      0 0
                      • unitak  

                        Já jsem na chatě (v Beskydech skor celé prázdniny a jezdím denně v horách) Nějak se musím dostat z Ovy do Beskyd…nech si ty chytré kecy, není tu na to nikdo zvědavý.

                        0 0
      • Dag  

        Vím že tam mám dva zdvihově rozdílné modely. Právě že nevím do kterých zvihu se pustit. Když to tak poslouchám kolem sebe, tak jedni říkají že ideál je 120mm a druzí zase že 120mm mi bude za chvíli málo. Ono pro člověka, který zná celoodpružené kola s časopisu, cest, výstav a skoro na nich nejezdil se těško rozhoduje.

        0 0
        • unitak  

          Ono 120 v Beskydech a 120 někde jinde je rozdíl no…Pokud bych netrávil celou sezonu po Beskydech, tak bych bral 120, ale jsem rád, že jsem nakonec zvolil 150 a moje další kolo bude 160/160 :))

          0 0
          • Treeper  

            přesně tak nebát se zdvihu taky plánuju 160/160 , jinak tazateli doporučuji taky těch 150mm, ale jak již bylo řečeno záleží na něm kde se s tim kolem bude pohybovat, ja s mým pitchem nemam problem zajet z rychvaldu do beskyd tam pojezdit a zase zpatky , většinou mi to hodí nějakých 100km, je to sice na celý den ale člověk si to s těmi 150mm pod zadkem vyloženě užívá a na ten beskydský štěrk to je ideál

            0 0
        • Kamikaze 591  

          Já mám svého prvního fulla v profilu. Merida 120. Zatím se mi to zdá až až. Čti tak, že do kopce to podle mě jde hodně poznat než na HTčku. Takže si myslím, že 140 bych asi obratem poslal do světa. Ještě to zkusím trochu odlehčit a uvidím. Přece jen HTčko mělo 11kg a full má 12,9kg.

          0 0
          • Dan.45  

            moje první pocity z fulla byli podobné, zvykneš si a nebudeš si to moct vynachválit :), merida ninety-six :)

            0 0
    • Soreno  

      No mám fulla na 130 a je pravda, že pošilhávám taky po 150–160 :-)) a to máme v ČB placku cca 10 km na každou stranu. Než zdvih rozhodujou kola a pláště jak ti tady zkušenější potvrdí.

      0 0
    • vasek80  

      Ono je to těžké. Mám 120 Ghosta a jedinej jinej full co jsem jel byl 100 mm Athem. Ten Athem by určitě nebyl na pohodové/pohodlně ježdění a také na to není konstruovanej.

      Přez 120 už bych nešel v žádném terénu. Nejsem blázen a kolo mám rád, tak pokud je nějaká extrémně rozbitá pasáž, tak ji projedu rychlostí chůze. Ani na kole 160/160 bych to neprolétl v kalupu. To samé i pokd vidím třeba jen 10cm vysokej kořen, tak na něj také nevletím ve 30 km/h. Jízdu si užiju více pokud před rozbitou pasáží zpomalím, než aby cítil jak dostávají kola zabrat na velkých nerovnostech a jak mi mlátí odletující kameny do rámu. S kolem ani neskáču více jak 50cm a na doraz nedostanu.

      Nedovedu si představit abych sedlal 160mm fulla, v terénu stylem co jezdím bych stejně nad 120mm nechodil. Zajímalo by mne třeba fotka terénu o kterém mluvíte, že to chce 160mm

      0 0
      • unitak  

        Nevím no, je to o stylu, jak každý jezdí. Beskydy jsou hodně o volných kamenech a když si při sjezdu zapomenu zvýšit zdvih na 150 a jedu to na 120, tak to je obrovský rozdíl. Proto za mě říkám 150 je z mého úhlu pohledu lepší volba. Pokud jezdí pomaleji a je šetrný ke kolu za každou cenu, tak těch 120 bude bohatě stačit. Nejsem nějaký šílený střelec, ale zas mám rád rychlou jízdu z kopce a kolo mám od toho aby se na něm jezdilo a sem tam dostalo nějakou tu ránu. Ne že bych ho úmyslně chtěl ničit, ale prostě někdy se to stane, že nějaký ten volný kámen odletí.

        0 0
        • vasek80  

          To chápu. Potom já jsem vybral dobře.

          Já si právě takový sjezd užiju spíše pokud pojedu krokem a mezi kameny balancuju, skoro jako lehkým trialovým stylem, klidně skoro zastavim a mám radost když něco projedu hezky krokem a nešáhnu si nohou. Zkrátka nespěchám a právě by mě ten terén nebavilo projet skoro bez brzd. Brzdy pouštím jen na úsecích kde nejsou velké volné kameny větší kořeny.

          Právě moje rada zakladateli by byla jak moc to chce pouštět z kopců. Já to sjíždím stylem, že by to šlo stejně sjet skoro i na Ht

          0 0
          • La Piér  

            Přesně, jak píšeš. Je to o stylu jízdy a přístupu :-). Já kořeny a šutry ve sjezdech miluju a sjezdy si dávám na hraně, tedy tak rychle, jak to zvládnu já – pak mi leckdy i těch mých 160/160 připadá málo :-). Zastávám názor, že zdvihy jsou od toho, aby chodily :-)?

            A fotka terénu, kde to chce 160mm? Namátkou první, kterou jsem našel třeba tady

            0 0
            • DaSnail  

              kde to je? je tam sucho a pevný podklad, ty by si to vpoho dal aji na Ralf/Ralf…

              0 0
        • Dag  

          Co se týče sjezdu, tak ty si radši užívám ve větší rychlosti. S nejakým odlítajicím kamením si moc hlavu nedělám. Když jsem na kole, tak si to chci užít. Samozdřejmě zase nejezdím tak, aby kolo dostalo čím jak největší kapky :-)

          0 0
    • majkl12  

      Mám model Haibike-Q-FS-SL-2010 a osobně bych ti radil ať si došetříš na ten Giant. Haibike je docela dost houpavý a bez zamčeného tlumiče se dost do kopce natrápíš. Giant je oproti tomu jiné kafe. Při jízdě z kopce nepozoruji nějaký rozdíl mezi Haibike a Giant (zkoušel jsem na Reign X2).

      Jinak jezdím taky v beskydech a zdvihy do 150 mm se mi zdají adekvátní tomu terénu co tady je. Vyšší jsou už spíše sjezdové a nižší v kritických situacích nemusí stačit.

      0 0
      • majkl12  

        chyba… Reign 2 ne X2 http://www.teamsport.cz/…-model-2010/

        0 0
      • unitak  

        Hodně taky záleží na uchycení tlumiče. Třeba můj trailstar má uchycení řešené jinak „vodorovně“ kdežto ty ho máš „svisle“. Žádného houpání jsem si nevšiml, ale vím, že jeden kámoš co má Hai s uchycením jako ty, tak to houpe o dost více než u mě. Ale jinak souhlasím, Giant může být lepší volba, nevím nejel jsem, ale hodně lidí to vychvaluje, takže na tom asi něco bude.

        0 0
        • pepek  

          Tomu fakt věříš? A jak to funguje, jinak to šplouchá? :-)

          0 0
          • unitak  

            Tomu fakt věřím, jeli jsme vedle sebe a pozorovali jsme jak hodně se tlumič pohybuje, každý jsme měli sag nafoukaný na svoji váhu cca 25%, u mě se tlumič hýbal minimálně u něj to bylo hodně znatelné. Ledaže by měl nějaký zvláštní styl šlapání a uměl v sedě „šlapat vestoje“ :-D

            0 0
            • nemesishard  

              ono to bude mozno aj tym ze na traistar 2010 ktory mam aj ja davali tlmic rp23 s CT na max viac otom vie napisat mlokCZ…

              ja som dal zmenit ct na min. a teraz je to fakt citlive ale viac hupave…

              inak meral niekto realny zdvih zadnej stavby na hai trailstar ´10 ja som vzdy nameral cca 130 viac nikdy takze trosku pochybujem o tom 140mm vzadu :-)

              0 0
              • unitak  

                Jojo, podle mě je to určitě nastavením CT a ještě možná nějaké další faktory…Jak píšeš, mlok by o tom mohl vykládat hodiny :)) Jinak taky uvažuju o změně na min, je to lepší? Jsi první člověk o kterém vím, že nějakou takovou změnu udělal :)

                0 0
                • nemesishard  

                  no ja nie som ani zďaleka prvý :-)

                  na slovenskom fóre som sa o tom bavil s užívateľom L_laco ten to spravil prvý na rovnakom ráme a napísal mi ako sa to chovalo. Tak som to dal spraviť ďalšiemu užívateľovi Lappier-ovi a zmenil mi CT na minimum a ešte som si pred tým vyplnil HV komoru takým odolným plastom. teraz to mam citlivé na drobné nerovnosti a zároveň je to dostatočne tvrdé ku koncu zdvihu takže nejdem na doraz pri menších dropoch. pred tým keď som šiel na obrubník tak bolo cítiť dosť ten naraz zadného kolesa akoby tak počiatočná hrana. hneď na to ide tlmič do zdvihu. ale teraz nič také akoby si šiel plynulo na ten obrubník . ďalšia vec je, že propedal nefunguje ako pred tým. je ho o dosť menej cítiť ale mne to nevadí. propedal na trojke to tak mierne upravuje a trošku zmenšuje SAG. takže fajn na stúpanie a zároveň je to ako tak stále citlivé. dúfam, že som to dobre napísal :-)

                  0 0
                  • unitak  

                    OK, super, dík za info :) Tu HV komoru zkusím taky vyplnit, nedávno jsem tu o něčem takovém četl, tak se na to po zkouškách podívám, to bude víc času :)

                    0 0
            • biker159  

              Mám taky Giant akorát trance X4. Je to pohodové kolo žádné houpání a ve sjezdu taky pohoda. Doporučuju.

              Ale haibike jsem nezkoušel

              0 0
          • scret  

            tak ono to docela ovlivnuje…:) Kazdy ten system je pak trochu jiny, uchyceni atd. a tim to promlouva to chovani zadni stavby…

            Viz. treba prave zmena uchyceni tlumaku u karbon.XC celoper…

            0 0
        • McBlacky  

          na uchycení tlumiče nezáleží téměř vůbec, tedy ne bez kontextu celé konstrukce zadní stavby.

          maximálně níže uložený snižuje těžiště a výše uložený se méně prasí od bordelu od zadního kola.

          0 0
    • scret  

      Ted jsme do rodiny porizovaly karbonovy Hai Fidelity (100/100) a nejede to vylozene spatne, ale troufam si napsat, ze Anthem X jede o trochu lip…

      Ohledne zdvihu bych ti doporucil spis kolo se zdvihy 120–130mm nad obema koly… je to idelani univerzal… Precijenom vetsinou plati, cim vyssi zdvih, tak o trochu vyssi vaha – pri stejne cene a v seriovem provedeni…

      150mm fully v dnesni dobe dokazeou taky slusne jet do kopce, porad ale vetsinou nejedou tak dobre jako 120mm…

      Idealni bych pak videl bajk jako je napr. Trance X…

      0 0
    • Carlos.f  

      Já bych se vyššího zdvihu nebál. Jak to jede záleží spíše na systému než na zdvihu. Chce to hlavně vyzkoušet, aby ti ten systém vyhovoval.

      Samozřejmě, že bude o něco těžší.

      Na té silnici tě stejně nejvíce budou limitovat pneumatiky do terénu.

      0 0
    • Az29A  

      ja mam haibike impact model 2010, jsem s nim velice spokojeny, ale obcas si rikam, ze jsem mel jit do vyssiho zdvihu

      takze za me, pokud hai, tak urcite Q-FS, pomer cena/vykon to ma paradni, ovsem pokud zas az tak moc neresis finance, tak bych asi sel taky spis do toho Giantu

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce