Zkušenost s dynamem v náboji pro bikepacking

56 nepřečtených
  • lela

    Ahoj, používáte někdo náboj s dynamem na dobíjení baterky na delších cestách? Třeba Love Mud Juice, váha půl kila je v pohodě. Bylo by to na cesty, když jedu i v noci, nebo bivakuju. Nechce se mi pak někde sedět a čekat, až se mi dobije baterka. Používám mobil na navigaci i focení. Někde jsem četla, že lidi, kteří jedou v průměru 20km/h to zpomalí o zhruba 4 minuty na 100km a zajímalo by mě, jestli to je pravda. Nebo to jde cítit mnohem víc.

    0 0
    • bluerider  

      Účinnost dynam se uvádí někde v rozmezí cca 30 až 70 procent. Pokud má dynamo v náboji obvykle výkon cca 3 Watty, bude celková výkonová ztráta asi hodně pod 10 Wattů. Detailní testy dynam zde.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • Jakobo  

      Mam a pouzivam, ale je to DIY, to ti asi nepomuze. Ale na trhu jsou i nejake komercni systemy, ac teda na muj vkus dost predrazene, tak proto. A hlavne je jednoduche. Zpomaleni nedokazu posoudit, ale realne 3 W dynamo zatizene odberem 3 W muze ubrat tak 5–6 W z vykonu cyklisty. O tech 6 W se musi pro zachovani stejne rychlosti bud vic maknout, nebo se snizi rychlost. Tak jednoduchou uvahou se da spocitat, ze pokud prumerny cyklista podava pri dlouhodobe aktivite prumerny vykon nejak 60–80 W, tak tech 6 W bude neco pod 10 % vykonu. To se muze zdat castecne dost, ale v realu to nelze moc poznat a zvlast u nalozeneho kola, kde je to makacka. Dynamo zrejme nepojede cely den, po rovine je podavany vykon minimalni, obcas se jede z kopce, clovek ma nejake rezervy, je mozne slapat i hodne nad 100 W dele nez hodinu. Vic a presnejsi vypocet nema smysl, musela by se zohlednit konkretni situace.

      0 0
    • Makakumba  

      Taky jsem o tom dost přemýšlel, ale nakonec zůstávám u 20AH powerbanky a 65W nabíječky která ji nabije zhruba za hodinu i s telefonem. Navigaci u telefonu používám s vypnutým displejem (obří úspora baterie) + mám bezdrát sluchátko v uchu pro hlasovou navigaci + bežně poslouchám po cestě podcasty.

      Ta powerbanka mi takhle vydrží tak max 2 dny a pak stačí někde na hodinu nabíjet.

      Pokud bych jel někam kde nebude možnost, nebo nebudu chtít hledat zásuvky, asi bych taky zvážil ty skládací solární panely.

      0 0
      • ladys  

        Z nuly se nabíjí cca 90 minut. Stejně je třeba někde zastavit pro jídlo, pití…

        0 0
      • Hrabex1  

        Jakou mas to powerbanku? Ja mam Xiaomi o stejne kapacite, ktera se umi nabit asi za 4 h. Rychlejsi jsem tehdy nenasel.

        0 0
        • Makakumba  

          Pár let starou alzapower s 40W PD – jde s tím nabíjet i laptop.

          Hledat nějakou, co má co největší nabíjecí výkon – 40W plus

          0 0
          • ladys  

            Baseus ukazuje 19.9V 2,7A papírově by měla umět 65W.

            0 0
          • Hrabex1  

            od alzy jsem jich prosel par, nektere uvadely nabijeci proud 3 A, coz na takhle rychle nabijeni zdaleka nestaci. Pouze Xiaomi uvadi u nekterych modelu rychlost nabijeni powerbanky, proto jsem ji koupil. I kdyz jsou to ty 4 h.

            0 0
            • Makakumba  

              Nabíjecí proud ti toho moc neřekne. Ta moje se nabíjí přes 20V PD, takže tam by 3A dělaly kolem 60W. Obecně bych si tipnul, že ty powerbanky co umí 20V PD mají větší šanci se nabíjet rychle.

              Jinak ty klasické powerbanky s babíjením 5V/2A (10W) tak to vychází kolem těch 4 hodin no… To je na tenhle typ cestování nepoužitelné, pokud si neplatíš ubytko přes noc.

              0 0
              • Hrabex1  

                no ja myslel, ze se tyto akumulatory museji nabijet 5 V. Tak to pak asi jo…

                0 0
    • kamaro  

      Není to jen o dynamu, ale také o elektronice mezi dynamem a telefonem. Na ní poměrně záleží a může stát více než to dynamo. Komplet dynamo+ elektronika je cca 10k Kč.

      Pokud se pohybuješ rychleji než 20 km/h tak to celkem funguje. Pokud ne, tak nemá cenu o tom uvažovat, nenabíjí to v podstatě nic. Pokud ti rychlost klesne třeba pod 10km/h tak to vyrábí tak málo, že telefon vypne nabíjení a rozsvítí displej. Při zvýšení rychlosti opět skočí do nabíjení a opět rozsvítí displej. Tímto neustálým rozsvěcováním displeje se telefon vybije rychleji než bez nabíječky. Takže je lepší při těch nižších rychlostech telefon odpojit a zapínat jej jen na delší přejezdy po rovině.

      Mám to? Ano, mám na jednom expedičáku.

      Koupil bych si to znova? Nekoupil, šel bych cestou kvalitního batterypacku.

      1 0
      • Makakumba  

        Slyšel jsem od víc lidí, že tím místo mobilu napřímo nabíjely malou powerbanku, nebo měli součástí té nabíjecí elektroniky malý buffer.

        10K je docela hustý :-D

        0 0
        • kamaro  

          To už vůbec ne. Jsou tam velké ztráty, měřil jsem to. Když při nabíjení powerbanky do ní proteče 10 000mAh při nabíjení do plné kapacity, tak potom do mobilu z toho dostaneš zpět cca 6000mAh než se PB vybije.

          Takže z toho mála co vyrobíš dynamem si vezmeš jen 60%. Smysl má jedině přímé nabíjení koncového zařízení.

          1 0
          • Hrabex1  

            taky je otazka, jak se takto kolisavy a prerusovany nabijeci proud akumulatoru libi…

            0 0
            • kamaro  

              Tak u PB bych životnost a šetrnost nabíjení neřešil. V podstatě udělá pár cyklů za rok při podobných akcích. Jinak leží v šuplíku. Tady by jí pomohlo, kdyby byla do toho šuplíku uložena třeba s 80% nabitím.

              0 0
    • Florenc  

      Má někdo zkušenost s nabíječem „Fahrradlader V3.1“? https://www.instructables.com/…adlader-V31/

      3 0
      • Jakobo  

        Ja to mam v zasade podobne, ale misto tech vysokokapacitnich kondenzatoru mam zapojene 4 NiCD akumulatory primo na dynamo, ty si preberou jakekoliv napeti i napetove spicky. Funguji soucasne i jako akkupack. Tim se to zjednodussi na uplne minimum dilu a ucinnost je vysoka. Ten napad pochazi z nejakeho fora. Na vystupu je pak 5 V buck-boost menic, to uz je dolarova polozka.

        1 0
      • Jakobo  

        Tak jsem to procetl vcetne jeho vlastni stranky, rovnez diskuzi pod a dalsi. Libi se mi to. Uvazuju, ze bych to zbastlil a porovnal s tim mym zapojenim. Dynamo mam Shimano Nexus, to bude dost podobne, jako ma autor. Pouze teda nikde nevidim PCB, sice bych to nejak zvladl navrhnout sam podle fotek, ale bude rychlejsi mit nakres. Jestli nekdo ma prosil bych na email, klidne pres SZ. Nebo tam nekde je a jen ji nevidim. Jinak mu asi zkusim napsat a poptat. Je to open source, predpokladam i deska.

        0 0
        • Florenc  

          Myslíš, že by se to dalo vyrobit i tak úzké, aby to šlo zasunout do krku vidlice – malé části na desku, velké prodrátovat? Po výkresu desky jsem nepátral, tu jsem nikdy nevyráběl ani ručně, pro mě bylo nejvíc propájet 10 součástek na universální desce. Když bys vyrobil desky, jdu do toho :)

          0 0
          • Jakobo  

            Dovnitr krku vidlice byly predchozi verze 2.1 a 2.2. Mely o neco nizsi nabijeci proud, 700 mA, ta soucasna verze 3.1 dava az 1000 mA. Ta mensi velikost a nizsi proud byly na ukor chybejicich superkondenzatoru, ktere zvysuji ucinnost. Odpoledne jsem se na to dival, ale ted tu verzi 2.2 nemohu najit. Jen na jeho eshopu je obrazek konektoru, ktery se montuje namisto vicka predstavce https://www.vulcaman.de/?… a tady https://fahrradlader.de/…dlader-v2-2/ je popis te verze 2.1, ktera by mela byt stejna jako 2.2, jen, ze USB konektor je primo na PCB desce a 2.2 jej ma vyvedeny na vicko. Napis mu na mail, on to prodava uz hotove. To bude pro tebe nejlepsi reseni.

            0 0
            • Florenc  

              Dal info zpět, že 2.1 nedělá kvůli chybějící ochraně proti přehřívání při běhu naprázdno a taky že už některý součástky se špatně shání. Mám počkat do podzimu, že bude verze 4.0, která bude opět do krku (je hotová ale ve fázi testování)

              1 0
    • Enron  

      https://bezpodpory.cz/dynamo-na-kole/ Článek o používání dynama od Michala Ozogána. Je tam řekl bych dost informací.

      0 0
    • Kacko  

      Dynamo jsme dlouho zvažoval, ale šel jsem cestou energetické šetrnosti nebo jak to nazvat :)

      Záleží co a jak reálně jezdíš.

      Příklad:

      Jezdim hlavně 2 denní nonstop závody, semtam víc jak 3 denní a k tomu bikepacking na týden a víc, v civilizaci(= každý den jsem poblíž zásuvky).

      Garmin 530 mi zvládne 25–30h nonstop navigace s neustále zapnutým displejem. iPhone mi vydrží 44h v cyklomódu i při sledování počasí, semtam mapy.cz atp. Na hudbu mám malý MP3 přehravač se 110mAh baterkou, na tu hraje 15h. Světlo Moon Meteor Storm Pro mi dá 18h při 200/500lm(do kopce/z kopce), které mi na noční jízdu i na sjezdy stačí.

      Za 10minut nabíjení tak mám:

      – 3h navigace v Garminu

      – 5h mobilu

      – 5h hudby

      Na dvoudenní nonstop věci ani nevozím powebanku. Jen prdnu Garmin do zásuvky hned jak jsem blízko zásuvky.

      Na delší v civilizaci (3dny až nekonečno) vozím 5000mAh powerbanku. Mimo civilizaci bych už bral podle délky přejezdů atp.

      Důležitá je i rychlost nabíječky, mám 2×20W.

      Při běžném vícedenním bikepackingu dobíjím úplně v pohodě, při 12h pohybu vydržím 2 dny, reálně minimálně jednou denně dobiju při jídle.

      A to ještě řeším koupi mobilu s rychlým dobíjením(100W+), co zvládne sám dobíjet ostatní zařízení.

      Dost lidí kolem mě vyhrotilo dynamo nebo velkou powerbanku(2000mAh). Pak vedle mě na týdenní bikepacking akci jede ověšený s 20kg kolem, protože na dynamo se nemůžeš spolehnout a tak stejně táhneš PB..

      1 0
    • pocestny  

      V tomhle videu Markéta ‚Peggy‘ Marvanová zmiňuje výhody dynama vs. klasické světlo, celkově je to skvělé video.

      https://www.youtube.com/watch?…

      1 0
    • Milenius  

      Ahoj, toto jsem také řešil a nakonec jako nejlepší řešení jsem zvolil powerbanku DYNABANK dobíjenou přímo z dynama (český výrobek), protože si to reguluje dostupný dobíjecí proud podle jízdy a není to závislé na tom, co zrovna mobil chce. A stejně člověk potřebuje powerbanku, tohle je vše dohromady. Během zastávky (třeba přes noc) pak z toho dobíjím, co potřebuji, tedy primárně mobil, který používám jako navigaci. Dává to cca 3Ah/100km (3000mAh/100km) , tedy není to závislé ani tak na době dobíjení, ale na ujeté vzdálenosti. Vyzkoušeno na 1000 mil, Bohemia Divide, Toulání Šumavou, kde se dost tlačí, během tlačení to nedobíjí, takže tam je zisk o něco menší, ale i tam jsem vydržel bez nutnosti nabíjet ze zásuvky (na mílích jsem jednou dobíjel, ale asi to nebylo nutné), ale i samostatných akcích, kde se tlačí málo a tam to funguje úplně skvěle. Ještě k tomu mám malý solární panel z číny, který lze použít pro dobíjení přes den, když nejedu a svítí sluníčko, třeba když jsem se válel u vody. Dobré je mít mobil s nízkou spotřebou, tedy ideálně s displejem s nižším rozlišením (720p), používám outdoorový mobil. Mám to vše v brašně na řidítkách.

      0 0
      • kamaro  

        Dnešní mobily zvládnou poměrně vysoký nabíjecí proud v podstatě po celou dobu nabíjení – mimo oblasti nad 90%, kdy rychlost nabíjení klesá. Dynamo není většinou schopno posloužit s dostatečným výkonem, k překročení dochází jen při vysokých rychlostech, tj. sjezdech.

        Nevýhodou napájení přes powerbanku je značná ztráta při konverzi mezi USB a baterií powerbanky, poté zpět mezi baterií powerbanky a USB. Jednou jsem to měřil a do powerbanky ti z nabíječky projde 10 000mAh a když to chceš potom z powerbanky převést do mobilu, tak z toho dostaneš jen 6 000mAh. Čili pracuješ jen s 60% účinností, zbytek jsou ztráty (převody napětí mezi USB a napětím baterií, ztráty v nabíjení baterií powerbanky).

        Proto je výhodnější dobíjet přímo koncové zařízení a až to je nabité, tak teprve nabíjet powerbanku.

        0 0
        • Milenius  

          To ano, jenže třeba mobil počítá s tím, že má nějaký stabilní zdroj – dobíječku. A funguje většinou tak, že postupně zvedá dobíjecí proud, dokud nenarazí a nedojde k poklesu vstupního napětí, pak se vrátí zpět a tam dobíjí. Pokud ale někdy dojde k poklesu, tak zase ubere. Takže sice dokáže nabíjet ze vstupu až 3A, jenže to dynamo ani zdaleka nedá. To dá při pomalé jízdě třeba jen 100mA a při rychlé třeba až 1A. I když se člověk rychle rozjede, tak mobil skončí stejně někde na 500mA a při zpomalení klesne třeba na 100mA a tam skončí a málokdy se pak zvedne na vyšší proud. Někdy ano, ale rozhodně to není pravý MPPT, nedokáže měnit proud lineárně. Vyzkoušel jsem několik mobilů a všechny se chovaly stejně. Navíc každé zastavení nebo rozjetí má za následek rozsvícení mobilu, zobrazení nějakého infa o začátku/konci dobíjení, což je nepraktické (na několik vteřin to nezobrazuje navigaci) nebo zbytečně vybíjí baterku (zbytečně se rozsvítí displej). Kdežto ta powerbanka s tím počítá a mění si proud podle dostupného výkonu i při rychlých změnách rychlosti a dokáže nabíjet i při pomalé jízdě, i když pomalu.

          Takže ve výsledku většina těch převodníků stejně používá nějaké aku jako zálohu energie, např. Cinq Pro nebo Forumslader. Je to asi o něco lepší, protože část proudu jde přímo z dynama do výstupu, ale takový rozdíl v účinnosti to nebude. Další věc je, že mobil na nabíječce změní cpu governor/scaling a žere více než jen na baterii, kdy se snaží šetřit energií. Takže ano, teoreticky je lepší dobíjet přímo přístroj, ale u mobilu to tak není. Možná u nějakého garmina to tak bude. Takhle mám powerbanku optimalizovanou pro nabíjení z dynama, takže ve výsledku z toho dostanu více energie než přímým dobíjením, powerbanku stejně potřebuju, takže navíc není a mám stálý zdroj energie. Mně to takto vyhovuje.

          0 0
      • Mohy  

        Čau kolik ta powerbanka váží prosimtě? A máš změřený za jak dlouho ji během jízdy dokážeš dobít?

        Dík Ondra

        0 0
        • Milenius  

          Váží 250g, dobije cca 3Ah/100km, záleží na dynamu. Třeba SON dá až 3.5/100, mám ještě SP, ten dá ty 3. Ale třeba na mílích je to tak 2.5/100, tam aspoň já dost tlačím :) a při chůzi 5km/h to nedobíjí.

          Třeba ten SON co mám váží 440g, normální náboj je tak 150g, takže to je cca +300g navíc. Což je teda váha menší powebranky, ty větší powerbanky mají i půl kila, které pak tím pádem nepotřebuju. Ale je pravda, že ty powerbanky vozím dvě, jednu jako zálohu, i když ji většinou nepoužiju, ale rád mám jistotu, takže s sebou mám i náhradní mobil.

          Solár se mi moc neosvědčil, je veliký a neskladný, za jízdy to stejně nejde rozumně použít, navíc to funguje jen když na to svítí přímo sluníčko, ve stínu a pod mrakem nefunguje, v noci už vůbec ne. Mám takový malý, který je ještě jakžtakž skladný a beru ho jen když plánuju se někde válet. Pak ho připojím k dynabank, který umí regulovat dobíjení i z USB podle toho, jak svítí sluníčko. Ale dá mi tak 600mA, když je ale v horku na sluníčku, tak to po rozpálení klesne tak na polovinu.

          0 0
          • Mohy  

            Supr dik! Já SONa mám a koupil sem k němu měnič Igaro. Jenže mě tejden před závodem přestal dobíjet (měnič) tak zjišťuju alternativy atd…sem to chtěl vyzkoušet na závodě a nakonec sem zase skončil u powerbank…

            0 0
    • Raf  

      Nikdy jsem to nezkusil v praxi, ale na papíře to vychází, že 2×20000 powerbanky budou vážit podobně, jako dynamosetup s vyrovnávací powerbankou a serepetičkama kolem a utáhnout cca. 5–7 nocí svícení a dobíjení garminu. A zbyde mi cirka 15000 Kč za ráfek s dynamem a serepetičky. A za ty peníze může většina lidí zase půlkila stáhnout na lehčí výbavě a vzít do foroty třetí :)

      5 0
      • kamaro  

        Jo, taky zastávám tento názor i když na jednom kole dynamo mám. Ale na to jezdíme dlouhé štreky. Dnes už bych do toho ale zpětně nešel a volil bych powerbanky.

        0 0
      • pocestny  

        Přesně to jsem si říkal, než jsem dočetl až sem. Údaj „3000 mAh / 100 km“ mě dostal.

        Jen bych dodal, že výkonné powerbanky zvládnou poměrně rychlé dobíjení, dejme tomu 50W. Tak jsem si říkal, že bych během rychlé pauzy na oběd dobil na další dva dny. Ale nejezdím ultramaratony, tak bych to asi neměl komentovat.

        0 0
      • Milenius  

        Ano dvě powerbanky budou váhově vycházet podobně. Dříve jsem také tak jezdil. Jenže jsem měl zase problém kam s nimi. Do podsedlovky se nehodí, na zádech jsou dost těžké, navíc tam vezu jídlo, v rámové mám nacpané kde co a hlavně nářadí, tam by to přišlo k úhoně. Takto mi to přišlo nejčistší. Garmin nepoužívám, protože ta navigace je předpotopní a když vidím, kolik s tím kdo má problémů (zamrzání, nutnost resetů, občas i obsah zmizí, i Kopka s tím má svoji zkušenost), tak raději ne. Mobil je o dost komfortnější, má i hlasovou navigaci. Navíc 2×20000 je 8× dobití, tedy ideálně 8 dnů, takže na 14 dnů to nestačí, takže člověk musí ještě někde dobíjet ze zásuvky, tedy se doprošovat v restauraci či jinde. Takto jsem svým pánem. Nejlehčí řešení je ale samozřejmě Garmin na AA baterky, které lze koupit všude, mobil mít jen power-save režimu a powerbanku vůbec nebrat. Možností je spousta a každý si vybere, co mu vyhovuje nejvíc vzhledem k tomu, jak jezdí a co používá.

        1 1
        • Hrabex1  

          S vetsinou se da souhlasit, ale kdybys mel Garmin a mobil bys pouzival jen jako telefon, nebo jen na rychly nakouknuti do mapy, vystacil bysis s jednou powerbankou.

          0 0
        • kamaro  

          Letos Švédsko, předpoklad 16 dní s možností krátce dobít cca v polovině. 2 mobily (jeden povětšinou vypnutý – druhý na mapy, bez trvalého záznamu, povětšinou v režimu letadlo, v noci vypnutý), 2 bezdrátové sluchátka. 2× powerbanka 20 000mAh. Po cca 8 dnech stav jedné cca 50% a druhé cca 75%. Krátké dobití, skoro do 100% obou baterií. Dalších 7 dní v podstatě stejně, na konci stavy powerbank cca 75% a 50%.

          Závěr: S poloviční kapacitou powerbank bychom to asi zvládli, ale bylo by to těsně. Raději 2 samostatné než jedna velká – záloha při výpadku jednoho zařízení, rychlejší nabíjení. Jednu máme s obyčejným 18W nabíjením a druhá zvládne až 65W při nabíjení – nabíjím je jednou nabíječkou, takže strop uvádí nabíječka v této kombinaci 15W a 45W.

          0 0
          • ladys  

            Pošli odkaz na PB s 65w nabíjení. Dík. Takovou jsem nenašel, pokud měla rychlodobijeni tak 60w a výstup 65w 30000mAh. Ta se nabije za 90minut.

            0 0
            • kamaro  

              Tak jsem se spletl, je tam 65W output a při nabíjení jen 45W. Mám tuto.

              0 0
              • ladys  

                45W je také dobré, je menší a lehčí. Stačilo by jednou denně dobít 1h.

                0 0
          • Milenius  

            Ano, pokud máš dva mobily, jeden skoro pořád vypnutý a druhý v režimu letadlo, tak to tak je, navigaci máš asi nějakého garmina. Já mám ale mobil jako navigaci, trvale zapnutý a neustále se rozsvěcující s baterií 5000mAh a jednou denně ho musím v podstatě naplno dobít. V tvém případě bych 2×20 000 mAh měl bez rezervy na 8 dní a to nepočítám s nějakou 80% účinností, spíš by to nestačilo. Dynamo v tomto případě udělá medvědí službu.

            0 0
            • kamaro  

              Na navigaci mám mobil, nepoužívám Garmina. Jen nemám zapnuté trasování/navigaci, kdy by byla trvale v provozu GPS. GPS se pouští jen když zapnu telefon s mapovou aplikací. Úbytek baterie na tom mobilu při běžném provozu je do 50% kapacity baterie, na tom druhém povětšinou vypnutém tak do 20% kapacity.

              0 0
              • Milenius  

                To si moc nedovedu představit. To jako v jednom mobilu máš jen mapu a díváš se, kam jedeš bez zpětné vazby, kde jsi? A jen tu a tam zastavíš a na druhém mobilu si GPS zapneš, aby ses zorientoval, když třeba ztratíš pojem, kde jsi? To bych asi nemohl, mně to hlásí každou zatáčku :). Jednak chci záznam trasy a na závodech je většinou povinný, ale chci ho i pro sebe (Strava a tak). Navíc ta samotné GPS není takový žrout, to spíš ten displej.

                Jinak teď jsem to testoval a na trase 43km, 2 hodiny jízdy se dobilo 1.61Ah, to dělá průměrný dobíjecí proud 0.81A, což je kupodivu :) 3W, při přepočtu na 100km je to 3.73Ah/100km.To je v podstatě stejné, jako bych na každých 100km jízdy vezl jeden LiIon aku 18650. Takže když jedu 1000km, je to jako bych s sebou vezl 10 těchto aku. Jsem s tím takto spokojen, nemusím myslet na to, abych někde dobíjel. Ale chápu, že to lze řešit i jinak.

                0 0
                • kamaro  

                  Ne, mám jeden mobil na řidítkách a mám na něm vypnutý displej. Když se blížím ke křižovatce, tak jej zapnu, za pár sekund se chytne GPS a zobrazí mi polohu v mapě. Projedu křižovatku, zkontroluji že jedu správným směrem, mrknu jak dlouho mám pokračovat a mrknu na orientační body které mám minout a mobil vypínám.

                  V minulém příspěvku jsem popisoval úbytek baterie při pěším výletě, kdy je frekvence aktivace mobilu ještě nižší.

                  Trasování či navigaci nepoužívám, nejezdím závody a pro sebe to nepotřebuji (Stravu a pod. nemám). Navigaci si občas nastavím pro průjezd třeba přes nějaké město, kdy je těch křižovatek hodně, ale za městem s navigací končím.

                  0 0
    • Stanooo  

      Mám SON28 v 26" kole, při celodenní i pomalejší jízdě výkon dostatečný pro trvale rozsvícený displej telefonu případně pro 3W světlo celou noc. Podmínkou je ale slušná elektronika. Celkem mě to přišlo na cca 10 000Kč ale to jen proto, že to mám na koloběžce která logicky jezdí pomalu a potřeboval jsem z té sestavy vyždímat maximální možnou účinnost. Na silniční kolo stačí k dynamu home-made elektronika do 200Kč plus powepack.

      Tahle sestava má smysl ale jen pro výlet delší jak týden s tím, že nemáš v plánu mířit do civilizace.

      Nějaké podrobnosti na https://www.alternativni-cyklistika.cz/…v-kolobezce/

      1 0
      • Vilém  

        V tvem pripade bych to dal spis do zadniho kola.

        1 0
        • Florenc  

          „Pro začátek jsem zvolil osazení dynama SON28 na 26″ kolo i pro moje předpokládané pomalé jízdní tempo. Pokud by to nestačilo, přehodil bych ho dozadu na dvacítku.“

          0 0
      • PatrikKalista  

        Ahoj, stále funguje?

        0 0
        • cibi  

          SON v kole které občas servisuji funguje 6 nebo 7. rok a poslednš měl najeto přez 25 tis km.

          Vše krom vazelíny původní.

          0 0
    • VA3  

      Mám SON28 ve 26" expedičním kole, DIY elektroniku (zatím, profi už je na cestě) a jako powerbanky používám dva Gacirony V9D-1600 – píšou 5000 mAh, ale to bude příliš optimistické číslo. Z nich pak nabíjím zadní blikačku (bliká celodenně), hodinky, telefon (zapínám na cca. hodinu denně) a navigaci (Oregon 700). Na čtrnáctidenní výlet s občasným pobytem v penzionech to stačí ;-)

      0 0
    • jiri.kostinek  

      Měl jsem SON28 + USB nabíječku ve sloupku vidlice. Při bikepackingu po Vietnamu se to velmi hodilo (navigoval jsem z telefonu, nabíjel čelovku, zadní blikačku a PB). Pro cestování po oblastech tohohle typu to bude znovu moje volba. Po Evropě je mi líto SONku mrvit, zásuvka na dva kolíky, se stáletkoucím proudem kouká z každýho kouta. Možná kdybych jel nějaký závod více jak 4–5dní, pak by to asi i tady dávalo smysl.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.