zkusenost s e13 kazetou 9-46 rozsah?

90 nepřečtených
  • Meny33

    Zdravim, chtel bych se zeptat, zda mate nekdo zkusenost s obdobou sram eagle v shimano verzi s kazetou e13 trs+, 11 rychlostni, rozsah 9–46 zubu? Presne tahle varianta se totiz objevila na novych modelech yt industries a jelikoz premyslim o koupi, chtel bych vedet nejake zkusenosti nebo nazory na rozsah a srovnani pokud mozno s eaglem nebo klasikou 2×11 shimano xt (36–26, 11–46). Diky

    0 0
    • milan.v  

      Hledal jsi tu?

      0 0
    • Vilém  

      Co to je ta „shimano verze“ ?

      0 0
      • theedge  

        Ja myslim ze to rika jasne – 11 rychlosti s kazetou 9–46. Co je na tom sloziteho ze tomu nerozumis? Je to letos u YT shimano alternatova k Eaglu.

        0 0
        • Vilém  

          Ale ja se neptal tebe, ale jeho. Nebo jste jeden a ten stejnej, ze mi vysvetlis jak to myslel?

          0 0
          • theedge  

            troll ?

            0 0
            • Vilém  

              Proc? Proste mne jen zajimalo, jak to myslel, nic vic.

              0 0
              • Meny33  

                myslel jsem to tak, jak je to napsany, protoze na novy modely yt jeffsy 2018 davaj presne tuhle kazetu a v zavislosti na vybave a cene, je tam jen lepsi shimano prehazka (zacina to slx na al comp a stupnuje se to az po xtr na ty nejvyssi verzi jeffsyny) ale vsechno je s touhle kazetou a s jedno plackou 32 zubu vpredu. …viz detaily u popisu: https://www.yt-industries.com/…Category/509

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • theedge  

      Taky mne to zajímá, ale myslím si že tu moc zkušeností ještě nebude.

      nicméně rozsah je velmi podobnej jako na 2×11 – kouknout an to můžeš tady:

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      rosah si myslím že je v pohodě, ale budou samozřejmě o něco větší odskoky než na Eaglu ( větší rozsah s menším počtem převodů ).

      0 0
    • rdx  

      Vozil jsem e13 race v. {300g} sezonu s 30z. Nechal bych ji na kole dal, ale mej jsem nabidku na hodne levneho Eagla tak jsem to vymenil. S kazetou naprosta spokojenost. Jen ji bylo potreba parkrat rozebrat a vycistit. Tim jak je ze dvou dilu tak obcas zavrzala.

      0 0
      • Meny33  

        aha, takze se pak casem urcite vyplati investovat do eagla? a co vsechno je potreba teda na vymenu kazety? predpokladam, ze kliky muzou zustat puvodni ale prehazka, retez, packy, kazeta a naboj vzadu se musi oproti e13 vymenit ze?…a jak velky to ma odskoky teda mezi jednotlivyma prevodama oproti eaglu? je to hodne citelny?

        0 0
        • rdx  

          ja menil jsen proto, ze se mi to cenove vyplatilo (prodej e13, hazka, prevodnik) a byl jsem na stejne cene jako novej eagl (velka sleva). Jinak bych nemenil, byl jsem spokojen. Rozsah i odstupnovani vyhovovalo, ale to je individualni.

          Pred E13 jsem mel 10–42 na 32z, ale 42 mi nestacila. Na kole jsem nemusel meni nic, vse zustalo z predchozi konfigurace (XG naba, GX razeni, kliky ..) proto to jeste finance davalo smysl a bylo o parnik levnejsi nez Eagl se srovnatelnym rozsahem.

          0 0
        • Lister  

          Ořech (předpokládám že to jsi myslel tím náboj) se měnit nemusí.

          Odkoky a různé možnosti převodů si zkus prohlédnout třeba tady.

          0 0
    • 106Paja  

      Zaleží jak máš citlivé nohy, ale když vidím ty skoky, tak pro mě by to byla tragédie – 1. převod moc lehkej a druhej moc těžkej.

      0 0
    • JehlikCz  

      Ta kazeta sama o sobe stoji nesmysl

      0 0
    •  

      Jednoprevodniky jsou vubec nesmysl. Nedostatecne rozsahem a pokud trochu tak ty veleskoky mezi pastorky jsou silene. Clovek musi jet jako na gume pokud se jedna o cyklistu..

      0 0
      • theedge  

        Já bych to tak zle neviděl … 9 – 46 na sestavě 1×11 samozřejmě není úplně ideální řešení → větší odskoky jsou daň za velký rozsah který se ale blíží 2×11 s kazetou 11– 42.

        Eagle je rozumný kompromis kde je o trochu menší rozsah rozdělěn na 12 pastorků – tzn. jemnější odstupňování. Převodníkem si pak doladíš jestli to chceš víc do lehkých nbo těžkých převodů.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  

          Idealni bude druhy prevodnik vozit v kapse a operativne prehazovat dle profilu.

          0 0
          • theedge  

            Idealni bude nebyt tak blbej …

            0 0
          •  

            A nebo lépe vozit i druhou kazetu. Jak jinak řešit na 100km výletě různorodým terénem geniální myšlenku jednopřevodníku.

            0 0
            • Singlespeed  

              Ty jsi určitě zapomněl, jak se bajkovalo v dřívějších dobách, kdy jsi neměl ani náhodou takový rozsah převodů jako dnešní jednopřevodníkové systémy. Nejlehčí byl 28×28 a s tím se jezdily úplně stejné různorodé výlety jako dnes, Alpy, závodilo se na téměř stejných maratonských tratích (šela, drásal, sudety) jako dnes a nikdo ani nepípl. A teď v padesáti, kdy bys měl mít spoustu životních zkušeností tady najednou blbě pindáš, že se to nedá :-).

              0 0
              •  

                Zkusenosti bych asi mel mit … min a max rozsah s 10 – 50z uz ano ale zejména jde o ty skoky mezi pastorky to je blbe a nahradila by to az kazeta s cca 14 p. Zrovna Drasal je jezdivej kde ty frekvencni zmeny musi byt znat. Trenovat na 1×11 si uz nedovedu vubec predstavit, resp dovedu, mam ten system z pleziru, zvědavosti a buhviceho ještě :) na lehkem undurku. Konkretne 27,5", 11–46 na 36 prevodnik. Hore to staci, dole to nestaci po sotolinach a skoky mezi kvalty. Na enduru a dnesni xc jednoprevodnik jeste beru ale na zavody typu marathon tzn 100km a vice nebo bezne jezdeni po CZ to povazuju za nestastne reseni. Vubec dnes nezavidim klukum z dnesni profi sceny. Nejuniverzalnejsi system ovazuju 3×10 nebo 2×11. Rozumim myslence jednoprevodniku ale zatim je to takovy zoufaly kompromis.

                0 0
                • capo  

                  Co ti dá 3×10 nebo 2×11 oproti 2×10? Podle mě je 2×10 lepší než 2×11, aspoň ve specifikaci ve které to chodí normálně (převodníky 26 a 36)…

                  0 0
                  • Lister  

                    2×11 to proti 2×10 dá tu možnost odjezdtntoho víc na tom převodníku pro který je optimalizovaná funkce zadní stavby.

                    0 0
                  •  

                    Příznivější prechod mezi prevodovymi stupni. Clovek je hodne slaby moturek a proto potrebuje pro co nejvyšší efektivitu predani energie co nejvic prevodovych stupnu s malym odstupnovanim / viz silnice /. Tak nejak v kostce.

                    Pro uplne neptudom je jednoprevodnik neco jako radit v aute obkvalt. To asi tady pochopi vetsina lidi.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      V době systémů 3×7 s kazetou 11–28z byl průměrný rozestup převodů na kazetě 1,168, v době 3×8 s kazetou 11–32z byl průměrný rozestup převodů 1,165. V dněšní době Eaglu 1×12 je průměrný rozestup převodů 1,158, tedy průměrně jemnější odstupňování než kdysi klasika 3×8. Takže žádné řazení obkvalt se nekona :-).

                      0 0
                      •  

                        Zapomněl jsi jeste na 3×9 a 3×10 :)… Zavodil jsem na bike az na 3×8 a dal plus silnice. Maly prevodnik se 3×8 menil dle profilu 20z az 24z.

                        Asi jsem se zblaznil ze tady jako vubec diskutuji :).

                        Ave

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          3×9 s kazetou 11–34 měl průměrný rozestup převodů na kazetě 1,151 (rozdíl proti Eaglu v řádu tisícin) a 3×10 s kazetou 11–36 má 1,141. Tedy de facto až 3×10 má jemnější odstupňování kazety než Eagle 11–50. Jednáctková kazeta 11–42 má podobný průměrný rozestup převodů jako jako 10 sp 11–36., konkrétně 1,143.

                          0 0
    • wladeq  

      6 a pul tyček za blbou kazetu, gratuluju! Nominace na blba měsíce. To uz snad vyjde levneji si to nechat udelat. Ale jen to cálujte, za par let to, diky vam, vyjde na pětikilo…a az vymeknu a zlenivim, bude se to mozna hodit

      0 0
      • Lister  

        A že se těch blbů tady najde, abys pak neměl dilema, kterého z nominovaných vybrat za vítěze.

        0 0
    • Lister  

      Jeffss je populární kolo do testů, najdi si jich pár a zjistíš, že si na to většina lidí nestěžovala, obecně to asi neřadí jako kompletní sada od jedné firmy, ale jezdit se dá.

      Osobně nemám dobrou zkušenost s 46z na Shimanu. IMHO ta hazka na to není stavěná, její chod a pohyb horní rolničky je optimalizovaný spíš pro menší rozsah a pokud použiješ velký pastorek, tak špatně kopíruje dolní polovinu kazety. Ale možná jsme jen náročnější na chod řazení, protože spousta jiných s tím nemá sebemenší problém.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  

        S tím házedlem máš recht, nicméně to přehazuje perfektně i na dolní polovině kazety. Mám kazetu SunRace 11–46.

        0 0
    • I_H  

      mám, funguje, nemám potřebu měnit, musíš jezdit :) a nohy si zvykly i z přechodu 2×10 (22–36)

      0 0
      • vpa007  

        Dík.. konečně někdo, kdo to má v hlavně v pořádku… přesně tenhle přechod plánuju, tu kazetu už mám doma… jo, 5 litrů je maso, ale člověk ušetří za smyk, řazení, bovdeny/lanka a tak (sranda ;-)))

        0 0
        • creater  

          a odkud máš za 5? přemýšlel jsem taky nad ní, ale byla jen v Německu za tyhle peníze a nedostupná.

          0 0
          • vpa007  

            Jo, jak píšeš.. z německa… 209€ na bikecomponents­.de

            0 0
            • Vilém  

              Kdyz jsem na to koukal, tak ceny v CR naprosto nechapu. Jak za to muzou chtit jednou tolik?

              0 0
              • vpa007  

                Nevím, ale tipl bych, že německej trh je celkově vetší a němčouři bohatější, takže si tuhle ptákovinu koupí víc lidí, tímpádem se toho dá od výrobce objednat víc za lepší cenu… no nevím, ale proto jsem ji kupoval v německu ;-)

                0 0
            • oddie  

              Asi ještě odolám, ale je pěkná, to se musí nechat :)

              0 0
              • vpa007  

                Jo, je to pěkně vyinženýrovaný… ale třeba mi nesedne a bude časem na bazaru :D

                0 0
    • Tehu  

      Hola, skromný dotaz E13 kazeta 9–46, pobere mi to ještě GS ramínko, nebo je to na hraně, ne-li přes čáru a je nutné už SGS? 32 pila 1*11. Dík

      0 0
      • petyn  

        Pobere. Vozil jsem to s 34 pilou.

        0 0
      • M@rkr  

        Pobere, mám to přesně tak

        0 0
        • kubasek  

          Čau, jak s tím dlouho jezdíš? Mám E*13 9–42 na gravelovi (zatím jen cca 150km najeto kolem Silvestra), tak mě zajímá cca životnost, byť to bude provozováno asi v krapet jiných (snad méně náročných) podmínkách, než MTB.

          0 0
          • M@rkr  

            Momentálně 2000km a na třech hliníkových nejvetších pastorcích už je to trochu znát. Takových 2–5k snad ještě natočí

            0 0
            • kubasek  

              Díky za info. Půjdeš do ní znovu, až nadejde TA chvíle? Někteří 9z zatracují,tak se proto ptám. Mně po těch pár kilometrech baví,ale nemám moc s čím porovnávat.

              0 0
              • M@rkr  

                Kvůli ceně do ní rozhodně nepůjdu, to rači zkusím Sunrace 10–46 za třetinovou cenu. S 9z nemám problém

                0 0
    • Ozzous  

      Kazeta mi došla z YT na Jeffsy z osmicí, musel jsem to rozdělat, složit, ale ani tak to není ono. Ani po vyladění (a zajetí) nechodí perfektně. Teď vím, že bych nejmenší kolečko oželel, stačilo by mi začít na 11 zubech. A samozřejmě až pak jsem se mrknul, co stojí náhradní (zmíněných cca 6k), což je nesmysl. Stejně stojí i alternativní sram na tenhle zázračný XD ořech.

      takže až se sjede, vyměním ořech a půjdu do 11-XX.

      0 0
    • kandik psi zub  

      at nezakladam novej thread.

      Ma nekdo atualni zkusenost s E13 9–46 12speed? Chod, vrzavost apod.?

      diky za relevantni odpovedi :)

      0 0
      • kandik psi zub  

        nikdo nic?

        0 0
        • 2Vmoto  

          mám ji, mám na ní najeto cca 1600 km. Celkově pohon Sram Force axs, převodník Force 38, řetez sram … a nejsem s tím spokojený. Poslední dva pastorky 9z a 12z nebo kolik to má vlastně zubů přeskakuje při silovém šlapání a nebo ve stoje …, při točení klikami dozadu se řetěz „hrne“. nejpoužívanější pastorky se již obrousily a jsou tiché z počátku hluk napříč celou kazetou… Třeba je chyba jinde ale já ji vyměním :-)

          0 0
          • Lachtis  

            Hmmm, neřekl bych, že chyba je jinde. E-13 je prostě shit a byl i u 11 speed kazety, to byl taky otřes a to jsem zkoušel 2 (jedna nová s kolem a jedna bazarová právě kvůli chabé výdrži). Za mne tento výrobce rozhodně ne. Když už alternativu 12 speed, tak jedině Garbaruk, ale i na ten někdo nadává – já byl vždy spokojen (kazeta 10–52z a několik vodítek včetně kladek).

            1 0
            • Pi†el  

              Garbaruk mám 12s. 10–48z. Najeto cca 250h a zatím vše ok. Vozím Sram řetězy.

              0 0
            • rybička  

              Mně dala stará 11spd. e13 9–46 zubů 4 roky na enduru, a to byla ještě se třemi Al pastorky. Nakonec odešel 2. a 3. nejlehčí Al pastorek. Tak jsem koupil novou, která už má z Al pouze největší pastorek (měla by být odolnější a vhodná i pro e -biky). Za mě super výrobek; lehká, za rozumné peníze, dobře odstupňovaná a s větším rozsahem, než Garbaruk. V kombinaci s 11spd. XTR a řetězem Sram XX1 se jedná o výborně fungující a trvanlivý pohon. Ale mít 12 spd., tak vozím Sram.

              0 0
              • Lachtis  

                Jj, tebe si pamatuji, ze si s tim byl spokojeny, coz proste nechapu :-). Zajimave, jak to kazdemu vydrzelo zcela a zcela jinak. Ja to mel na xc ht a o pohon a kola se staram, takze zase zadnou prasecinu vylozene nezazila a ta vydrz spodnich byla katastrofalni. Pak i ta druha taky odesla do nebes stejne rychle, jako ta prvni… Treba jsem mel smulu, ale dva kusy…

                0 0
                • rybička  

                  Hele, najedu tak 1000 Km za rok, letos spíš 500 Km. Když jedu do kopce, používám 2 – 3 nejlehčí převody a z kopce většinou nešlapu, pouze přišlapávám před skoky atd., takže spodní třetinu kazety prakticky nepoužívám. Dál se vyhýbám ježdění ve sračkách, pohon vozím velmi čistý a komplet vážím nějakých 80 kg, takže žádný extrém…

                  0 0
                  • Lachtis  

                    Tak to jsme ale pak doma :-).

                    To zase ja takhle napsat nemohu… ale v porovnani se sram kazetami, shimanem a garbarukem to proste nic nevydrzi. Ale za techto podminek pak muze e13 vydrzet a ke spokojenosti uzivatele

                    0 0
                    • ladys  

                      Pokud ometáš nejtěžší pastorky, tak bude možná chyba v převodníku. Stejné je to i kazet s 10z a 11z. Malý převodník a je hotovo. Když koukám na seznam zkoušených výrobců, tak to mám na 10let :)

                      0 0
                      • Lachtis  

                        Ne, to opravdu tim nemam :-). E13 proste u mne nevydrzi, pac kazety 12speed, at uz garbaruk, shimano ci sram mi vydrzi hooodne dlouho, takze tak.

                        0 0
                        • ladys  

                          Hodně dlouho je kolik km?

                          0 0
                          • Lachtis  

                            To neumim rict, mam tri kola… Nevim, co presne resis, ale proste e13 mi nevydrzela ani sezonu, kdezto sram a shimano a i garbaruk ano, a jedou veselo dal a spodni zuby maji naprosto ok. A to se nebavime o tom, ze by e13 dostala nejak vyrazne za usi, mela stejne podminky jsko ostatni kazety jinych vyrobcu. E13 je proste blato, alespon ta 11speed v porovnani s konkurenci. Bohuzel, u mne e13 proste neobstala a to jsem zkousel dokonce dve, viz predchozi prispevky, pokud si je cetl…

                            0 0
                            • ladys  

                              Takže na stejném převodníku?

                              0 0
                              • Lachtis  

                                Jj byla na stejnym v te dobe hlinikovem od raceface.

                                0 0
                                • magadafagada  

                                  mě třeba vydržela GX kazeta od Sramu určitě 10000km než začala přeskakovat. a nešetřil jsem jí jak jízdou, tak bordelem. dcera jezdí dvě kazety X01 tréninkově a závodně a nájezd se bude na obou blížit taky k 10k km a taky v pohodě.

                                  0 0
                                • ladys  

                                  Osobně si nedokážu představit na stejném převodníku jezdit 11,10 a 9z nemenší převod. Vlastně by jsem 9z ani nepoužil…

                                  0 0
                                  • LM  

                                    I z kopce lze přišlapávat, tam se co nejtěžší převod hodí…

                                    0 0
                                    • ladys  

                                      Pokud má na to přišlapávání s 10z optimalizovaný převodník, tak s 9z mu podstatně klesne kadence. A oproti 11z je to nepoužitelné…

                                      0 1
      • Cavendish  

        Montoval sem na gravel. Už jen kvůli debilní montáži bych to nechtěl. A chod teda taky nic moc. Byla tam šaltr GRX8×x a řetěž XTR. Vyhozený peníze…Po čase tam šel SRAM

        0 0
        • kandik psi zub  

          diky vsem za reakce. Bohuzel jsem samozrejme nevydrzel – preci jen frekvence odpovedi na bajkova temata je vyrazne nizsi nez na ta ostatni, jsme preci jen na bikeforu, ze :) – a zakoupil. Neplačte, sami jste si to zavinili :). Dam samozrejme vedet, jaka hruza to bude.

          2 0
          • 2Vmoto  

            Ale tak ten rozsah je lákavý a třeba budeš mít víc štěstí :-) Držím palce !

            0 0
            • tomxxx  

              V čem je ten rozsah lákavý? Na gravel nejde dát normální 12sp?

              0 0
              • kandik psi zub  

                Pokud to je na ty moje bastly tzn. 26kovy bike ramy s 27,5 kolama, tak cim mensi prumer kazety, tim lip kvuli kratky a siroky stavbe, retezova linka apod., rozsah vetsi nez 10–50 a nejrychlehsi kvalt je 11% tzn ne tak velky skok…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Skok 10–12 tam máš ale pořád stejný, jen posunutý o pastorek výše. A to je snad ještě horší. Tedy aspoň mě skok 10–12 nevadí, protože to už řadím vyloženě do sjezdů (u 10–51 kazety) a tam už je fuk, jak moc dobře vyjde kadence. Být to mezi 2. a 3. pastorkem, tak mi to už bude dost štvát.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.