(sice první napsaný, ale stovky, možná tisíce přečtených)
Rovnou říkám, že je to příspěvek pro technoidy. Otázky jsou na konci.
Mám z druhé ruky pár měsíců meridu big seven 1500 27,5, 2×10, 11–36. Kliky originál SLX FC-M675 24,38 175 mm. Potřeboval jsem kratší. Koupil jsem nové Deore FC-M617 24,38 170 mm (neodolatelná cena, o nějaké boost verzi nikde zmínka). Střed je HII, domek 73 mm. A pak nastalo překvapení. Musel jsem o cca 1,5 mm odsadit přesmyk, protože převodníky jsou o tento kousek dál. Po mnoha hledáních, měřeních atp. jsem zjistil, že mají jinou řetězovou linku. 675 má řetězovou linku 50 mm (web Alzy) a 617 prý 48,8 mm (web Shimana?). Převod 38–36 nemá moc smysl, ale šlo to tam s SLXky dát; 24–36 šlo dát i pohledově v pohodě. Teď je výraznější křížení řetězu i u převodu 24–36, 38–36 zařadí už leda mamlas a vypadá to strašně.
Data s 617kou:
Vzdálenost klik od sedlové trubky – levá je o cca 2 mm blíže.
Vzdálenost klik od spodní vidlice (je pohledově symetrická) – levá je o cca 3 mm blíže.
Vzdálenost klik od dolní rámové trubky – levá je DÁL o cca 2 mm.
(Měřit umím).
Řetěz je rovně při malé pile a při cca šestém největším pastorku. A při velké pile a třetím (druhém) nejmenším pastorku.
Takže relativně OK při těžších převodech. Jezdím spíš frekvenčně.
Cíl:
dostat převodníky k rámu.
Možnosti:
- podložky mezi kliky a převodníky. Musel bych pořídit 8 ks podložek a hlavně shánět delší šrouby. To vůbec netuším, kde by se našlo. Navíc o kolik? Tak 3 mm, aby to mělo smysl.
- Posunout pravou kliku ke středu. Vymezovací podložky na středu o šířce 73 mm jsou správně (v pravo je jedna, vlevo žádná). Vyndáním podložky dostanu převodníky k rámu o 2,5 mm. Bude to lepší než v originále (to se posunu ještě o cca 1,2 mm k rámu). Podle měření vzdálenosti klik od některých částí rámu by to vzhledem k posezu nemělo vadit (viz výše). Spojovací vnitřní kryt – inner cover – trubka s o-kroužky mezi miskami – by se sice musel uzpůsobit, ale to bych uměl. Drážka by ještě z levé kliky neměla koukat (kruci, to jsem něměřil), otvor pro pojistný trn se dá případně vybrousit.
- Neřešit, křížit. Ale je to fakt dost. A sem tam řadím velkou pilu a druhé největší (lenost řadit všechno) a to je na ty komponenty teď už humus.
Otázky:
1.Vozí tu někdo na MTB na 73 mm domečku středové složení HII zcela bez podložek?
(technická dokumentace to přímo u silničních klik píše a moje silnička tam podložky nemá)
(Podle vstupních dat je to optimální řešení).
2. Má někdo zkušenost s vypodložkováním převodníků o 3 mm ?
(Do toho se mi moc nechce, výsledek je nejasný, náklady ne úplně malé).
Prostě chci dostat převodníky blíž ke kolu,… nebo to nechat být a strpět důsledky křížení.
Za informace děkuji :-).
připojené foto: 24–6největší pastorek; 24-největší pastorek