Ahoj,
vlastním cyklokrosové kolo s normálními, rovnými riditky. Premyslim, ze bych je vyměnil za silniční riditka (drop bars). Byl by problém takovou změnu uskutečnit? Potřeboval bych kromě riditek koupit ještě nějaké jiné komponenty?
Předem díky
Ahoj,
vlastním cyklokrosové kolo s normálními, rovnými riditky. Premyslim, ze bych je vyměnil za silniční riditka (drop bars). Byl by problém takovou změnu uskutečnit? Potřeboval bych kromě riditek koupit ještě nějaké jiné komponenty?
Předem díky
Brzdové a řadící páky.
Díky! A dá se to přeměnit doma, nebo se s tím musí k profesionálům?
Dej sem fotku, co tam máš vlastně za páky a jaké máš řazení. Pak se dá poradit víc.
No bez urážky, jestli se ptáš, tak k profesionálům
Já se neurazím, vzdyt proto se ptam
Jestli nejsi úplný gramlák a dokážeš rukama něco vyrobit, tak to podle návodu na YouTube zvládneš. Koupíš na bazaru řídítka, páky jaký bys chtěl, lanka, bowdeny a v podstatě na tom nic není. Za dopoledne hotovo.
Za dopoledene tak akorát zjistí, že nemá čím zakrátit bovdeny, přesmyk nelze seřídit, neboť je beztak bajkový a beztak nebudou stavitelné dorazy bovdenů na rámu, pak zjistí, že ani brzdy nefungují, beztak tam má klasická véčka. :-).
Píše cyklokrosové kolo, takže z toho vycházím :-). Nakoupí samozřejmě nejdřív vše co bude potřeba (dualy, hazka, přesmyk, kazeta, kliky) atd. Když začne teď, tak přes zimu vše může dát do kupy za slušný peníze. Ale to je jedno.
Jen prostě, když člověk není úplně marnej matlák, v podstatě na tom nic není.
Ne, nic na tom není. Hraní na chvíli … když mám krabici s hrstmi koncovek na bovdeny, bovdeny v metráži, správné kleště na ně a dělal jsem to celé dvacetkrát. Když náhodou něco chybí, sáhnu do krabičky s červy a vytáhnu to. :-D
(Vždycky si vzpomenu na zdejší elaboráty ohledně výměny omotávky …) Krom toho alespoň matně tuším, jak mají být nasazeny páky na řídítkách, jaká řídítka potřebuji a jak na kole budu chtít sedět (nebo tam posadit někoho jiného). Což si všechno bude muset prozkoumat. No nic, nakoupím zásoby křupek a vína, zima bude dlouhá …
Dropbar ends začnou být populární
Mám obyč elektrikářký štípačky a cvakají bowdeny líp jak když mi to cvakne v servisu.
Vždyť to vše pak zjistí, jak mu páky vyhovují atd.
A ty drobný věci já moc neřeším, na cyklo obchod koukám z okna, takže si skočím pro to, co mi chybí :-)
Jestli k nim běháš při práci na kole i pro radu tak to ale potom neplatí.To by uměl každej:-D
Jasně že neběhám pro rady :-D. Spíš poradím já. Třeba upnout střed do svěráku a točit rámem, když už nevěděl, jak ten střed povolit. Ale sem tam třeba něco nemám, klíč nebo tak. Tak se to hodí mít takhle pod nosem. A nečekaně to tam mají dost levný. Naposledy 2 lanka řadící (nerez), 2 brzdové (silniční), pár ťuflíků na lanka a 160,– Kč. Bowdeny taky za pár korun. A pro sedla tam chodím. Loni nové Henge comp za 1000,–. Mají v šuplíku sundaný z kol :-).
Nóóó, když v elektrovelkoobchodě jdu kolem vitríny se štípačkami, tak se cenami pokaždé bavím. A to kolega ve výbavě takové kleště, coby elektrikář, samozřejmě má. Je pravda, že zase s nimi uštípne neuvěřitelné věci. Nicméně kleště na bovden z cykloobchodu jsou levnější, možná i než ty Tvé elektrikářské… a hlavně výsledek je jistý.
No už jen že píše cyklokrosové kolo a on je to ve skutečnosti treking.
A ano první věc je, když člověk zjistí, že ani nemá čím zakrátit bowdeny a už to jede.
Tyhle změny na prasopsa jsou pro někoho, kdo se rád hrabe v kolech.Nakonec se z toho stane ale co? Rychlejší na silnici to nebude a úzký berany v lese budou pro něj horší.Takže zisk nula.Leda ta práce na tom, to bude zábava
Vlastníš krosové alias trekingové kolo, že? A chceš si z něho udělat módní grevlbajk, že? Nic proti. Pokud máš teď na řídítkách rohy a žíváš je, tak asi ani nebudeš moc bojovat s délkou rámu. Protože, aby berany dávaly smysl, tak to znamená, že se chceš držet za páky (ty budou nové) nebo v obloucích – obojí je dál od sedla, než bývají rovná řídítka. A k tomu musí být správně dlouhý rám, který s tím počítá. Naštěstí bývají trekingové rámy většinou celkem krátké, pokud si někdo nevybere rám o dvě čísla větší jen kvůli tomu, aby dostal řídítka dost vysoko „na paní radovou“.
Teď tam máš nějaké trekingové osazení typu Shimano Tourneo/Acera/Alivio/Deore? Vzadu 7–8–9 převodů, na klikách tři převodníky? Jaké brzdy? V-brzdy nebo hydrauliky nebo mechanické kotoučové?
Konstrukce a specifikace silničních komponent jsou dost jiné, kompatibilita omezená. Na silniční berany patří silniční duály – brzdové páky s integrovanými řadícími páčkami.
Budeš tedy nejspíš zkoušet řešit následující:
1a) brzdy mechanické – silniční čelisti mají jiné převodové poměry, počítá se ještě tak s cyklokrosovými (opravdu cyklokrosovými) brzdami cantilever nebo mini-V, popřípadě silniční mechanické kotoučovky – ty všechny mají tah odpovídající kroku silničních mechanických pák
1b) brzdy hydraulické – kapitola sama pro sebe
2) přehazovačka – pokud bys měl vzadu Shimano 9sp a k tomu koupil silniční páky Shimano starších sad 10sp – např. 5600, 5700, 6600, 6700 (ale nikoliv Tiagra 4700), tak to bude spolu pěkně chodit a řadit, je tam stejný tah lanka
3) přesmykač – problém většinou velmi těžko řešitelný. Trekingové převodníky jsou dál od rámu (jiná řetězová linka), protože trekingová kola mají zpravidla 135 mm zadní osu jako MTB a kvůli tomu širší zadní stavbu. Silniční přesmykače tak daleko nedosáhnou, navíc nabídka a dostupnost komponent pro silnici 3×10 je značně omezená.
Suma sumárum, jen samotné silniční páky nejspíš zdvojnásobí hodnotu Tebou vylepšovaného vehiklu, ale to ani náhodou neznamená, že Ti bude všechno fungovat. Vykašli se na to, zvlášť, pokud nemáš doma nasyslené bedny s komponenty z deseti různých upgradů a přestaveb a nemáš dostatečnou výbavu v nářadí, o zkušenostech nemluvě. Kdybys zkušenosti měl, tak nad něčím takovým ani neuvažuješ.
:-):-):-)
recept na spolehlivé odrazení od púvodního plánu:-)
Prostě past vedle pasti ;)
Jsi si jist tím, co píšeš – skutečně máš cyklokrosové kolo? „Cyklokrosové kolo s normálními, rovnými řídítky“ je trošku protimluv. Normální řídítka na cyklokrosovém kole nejsou rovná, normální řídítka na cyklokrosovém kole jsou „berany“. Postni sem, prosím tě, fotku toho tvýho kola, ať víme, o čem je řeč, jinak je každá rada jen věštěním z křišťálové koule…
Jaká křišťálová koule? Je jasné, že má nějakého obyč. trekinga… ;-)
Jasně, zdejší kancelář pro uvádění románových omylů (a někdy i Romanových) funguje bezchybně. :-D