Ahoj, mám takový dotaz, který směřuje na to, jak zpohodlnět silniční kolo, gravla. Díky přestěhování objevuji ovou lokalitu, která je ideální na brouzdání gravlem. Většinou pevný povrch, ne moc kořeny, prudké stojky. Koupil jsem si levnější endurance silničku, která je na pomezí k gravel kolu. Udělal jsem první jízdu kolem baráku a ejhle, první zjištění! Dive to má pláště 28mm, ale je to hrozně drncavý na běžném sfaltu, srovnání se silničkou s carbon rámem a plášti 25mm. Aby byl pocit jakž takž podobný, skončil jsem na tlaku v plášti 3,5 atm, což není zrovna hitparáda na svižnější jízdu. V plánu je předělat ráfky na bezduše a nasadit hladší pláště Schwalbe X One 33mm. Moje otázka, čistě obecně, o kolik čekat zvýšení jízdního komfortu? Jestli se to dá trochu pocitově popsat :-) Další věc je přidání druhé omotávky na řítlka, což je druhá věc která mě napadla. Carbon sedlovku jsem nasadil, ale protože jsem nepoznal jízdu s Alu sedlovkou, tak tuto diferenci nedokážu poznat. Kdyby někdo chtěl rýpat, že jsem překvapený z drncání, tak jsem jen nečekal tak velký rozdíl v chování Alu a Carbon rámu. Prostě se rozhoduji mezi vrácením kola a nebo do zkoušky s předělávkou o které jsem psal. Tak předem děkuji za váš pohled na věc ;-)