Zpohodlnění silničky, gravla.

120 nepřečtených
  • Peslezedirou

    Ahoj, mám takový dotaz, který směřuje na to, jak zpohodlnět silniční kolo, gravla. Díky přestěhování objevuji ovou lokalitu, která je ideální na brouzdání gravlem. Většinou pevný povrch, ne moc kořeny, prudké stojky. Koupil jsem si levnější endurance silničku, která je na pomezí k gravel kolu. Udělal jsem první jízdu kolem baráku a ejhle, první zjištění! Dive to má pláště 28mm, ale je to hrozně drncavý na běžném sfaltu, srovnání se silničkou s carbon rámem a plášti 25mm. Aby byl pocit jakž takž podobný, skončil jsem na tlaku v plášti 3,5 atm, což není zrovna hitparáda na svižnější jízdu. V plánu je předělat ráfky na bezduše a nasadit hladší pláště Schwalbe X One 33mm. Moje otázka, čistě obecně, o kolik čekat zvýšení jízdního komfortu? Jestli se to dá trochu pocitově popsat :-) Další věc je přidání druhé omotávky na řítlka, což je druhá věc která mě napadla. Carbon sedlovku jsem nasadil, ale protože jsem nepoznal jízdu s Alu sedlovkou, tak tuto diferenci nedokážu poznat. Kdyby někdo chtěl rýpat, že jsem překvapený z drncání, tak jsem jen nečekal tak velký rozdíl v chování Alu a Carbon rámu. Prostě se rozhoduji mezi vrácením kola a nebo do zkoušky s předělávkou o které jsem psal. Tak předem děkuji za váš pohled na věc ;-)

    0 0
    • deekay  

      Porid si gravel s poradnyma balonama, pokud ti jde o pohodli. (33mm neni balon, to je fajn na rozbitejsi silnice, ale ne na lesni cesty – opet pokud ti jde o pohodli)

      A pokud jsou tam nejake lowend 28mm plaste a srovnavas s carbon silnici s nakyma kvalitnima 25mm, nedivil bych se tvemu vysledku :)

      Veci jako druha omotavka na riditka je znouzectost a nevyresi ti uchop za paky.

      0 0
    • mantis  

      Karbon rám právě obvykle pobere/ztlumí ty jemné drncy. Natož když je to nějaký gravel rám i s nějakým obyč pasivním tlumícím prvkem, jako správně prohnutá zadní stavba. 28 mm vs 33 mm samozřejmě bude evidentní rozdíl, ale pokud je to i na nějaké ty lesní cestičky, tak aby to trochu jelo a nebylo jak sbíječka, tak to chce holt už mířit ke 40 mm, dle mého subjektivního pozorování.

      Ale někdo Ti rovnou řekne, ať tam narveš 50 mm, protože jinak je to nepoužitelný :)

      0 0
      • Peslezedirou  

        Jj, B-F klasika, gravel co bude pohodlný i na DH trati :-D s váhou 7kg.

        Zapomněl jsem na ten pocit, když jsem jel poprvé na carbon silničce a na ten rozdíl. Tahle schopnost carbonu je skvělá.

        0 0
    • adam1  

      Tak gravela jen širšími plášti a brzduše ,zjisti kolik ti tam vlezou max.?Jestli jezdíš s duší 3,5atm tak přes větší díru duši cvakneš.Sedlovka je dobrá Carbon listová např.od canyonu ale je drahá ,ale zas bude fungovat :)

      0 0
      • Peslezedirou  

        Jel jsem se projet jen kousek kolem baráku, žádná velká jízda, nechtěl jsem pro případ, kdybych kolo vracel. Prostor je pro 35 max 38 pláště a chtěl bych nějaké hladké téměř bez vzorku, něco jako “hadí kůže”.

        0 0
    • Nydlak  

      Pokud máš silnici na diskových brzdách můžeš nasadit kola 27,5 s širším pláštěm. Záleží kolik místa rám a vidlice nabízí.

      Například

      https://www.kupkolo.cz/…asy_z101968/?…

      Nebo

      https://www.kupkolo.cz/…-95_z107289/?…

      0 0
    • Jáchym 1  

      Já jsem to vyřešil takhle.Je to sice kroska,ale průchodnost pro 40mm pláště s rezervou.

      Karbonový řídítka nejsou marný.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Jaky jsi zvolil karbon riditka? Nechci ty gravelovsky spodkem brutalne vyhnuty ven, spis jen lehce.

        0 0
        • Jáchym 1  

          Jsou to klasický silniční Newmen,který jsem sundal ze silničky.

          Tzv. Flare mě nevyhovujou.

          0 0
    • TK75  

      No ale tak co si čekal?Na hladký silnice je to co máš asi dobrý, ale rozbité silnice jsou kolikrát horší než stezky v lese.Bezduše a vychytat tlaky to pomůže u tvého kola, ale jen na silnici pakliže nepoužiješ objemný pneumatiky (a tím myslím aspoň 42 mm)

      Mimo silnice je to tak, že 40 mm šlo ale med to nebyl, Až od 47 mm to začlo fungovat všude tak, že nejsem vyklepanej.Ani ocel nepomohla:-)

      Jestli se vejde zkus 35 mm Gravelking Slick bezduše a karbonovou sedlovku…nebo g-one speed

      0 0
      • Peslezedirou  

        Jak jsem psal, nechci s tím jezdit tam kde jezdím na MTB. Plán byl max pláště 35mm…spíš jsem měl zjednodušit dotaz, zda bezdušový plášt 33–35 dokáže poskytnout stejný komfort jako carbon rám a silniční pláště 25mm.

        Co jsem čekal? Že to díky Alu rámu nebude tak pohodlný, ale částčně pomůžou pláště 28mm.

        0 0
        • JachymP  

          Asi je to individuální. Pro mě je na hraně pohodlí plášť 43 mm a karbon rám. Na hliníku bych do terénu už nechtěl.

          0 0
          • Peslezedirou  

            To máš pravdu…carbon je prostě jiný, lepší :) kdyby byla situace na trhu normální, vezmu endurance carbon silničku od giantu a neřeším.

            0 0
            • TK75  

              Lepší jak kdy a jak kterej… obecně to platit nemůže a ve spojení kdy máš k tomu rámu karbonovou vidlici a ještě i sedlovku? Nemyslím si

              0 0
        • deekay  

          No a ted mi vysvetli, to na tom alu ramu nemas carbon vidlici? Nebo nepohodli citis jen od zadniho kola? ;)

          A na tohle" zda bezdušový plášt 33–35 dokáže poskytnout stejný komfort jako carbon rám a silniční pláště 25mm."

          se neda jednoznacne odpovedet.

          To je otazka ve stylu „Uvezu to, pane lorenc?“

          0 0
          • Peslezedirou  

            Jj carbon vidlice se sloupkem a sedlovka…uvezu to?: jen přemýšlím na hlas…kdybych kolo už nemohl vrátit, tak vyzkouším a neptám se…

            0 0
        • plzakj  

          35 plaste na nizkym tlaku kolem 3baru poskytnou daleko vetsi komfort, nez 25mm plaste na 7+ barech.

          0 0
      • deekay  

        Ocel nepomuze ;) Narozdil od carbonu vibrace netlumi ale roznasi .) Kdyz to srovnam s hlinikovym caadx na uplne stejnych kolech a stejnych pneu, tak ta hlina se v terenu chovala zpusobneji.

        0 0
    • Doktor-Prase  

      Slickovej GK, jezdím 32 tubeless a funguje to i pod mojí lehce-přes-cent váhy. Fungovaly i 32 GP5000, ale ty byly hodně choulostivé na terén.

      Supacaz omotávka

      Carbon sedlovka

      0 0
    • LM  

      Bezduše pomůžou dost. Tuním teď podobným stylem nejlevnější silničku s kotoučema z Decathlonu. Ráfky 700×17C bezduš compatible (poté, co si tam nalepíš pásku a dáš jinej ventilek):

      • Začínal jsem s tovární odolnou 28 mm ResistProtect+ (reálně 29 mm) s poddajnýma bokama s duší a vyšším tlakem – to bylo tak na hladký asfalt. Po snížení tlaku lepší, ale rozdrbanější silnice nebo „normální“ zpevněné cesty stále nic moc.
      • Poté Continental SpeedKing CX 35 mm opět s duší. Hned po nasazení měli 35 mm a vytáhli se na 36,5 mm. S tím se dali projet místa, kde jsem byl s 28 mm pěkně vyklepanej, už celkem v pohodě.
      • Včera jsem o něco na zadním kole vyrobil 4 drobné průpichy a nechtělo se mi to opravovat, tak jsem dneska nahodil bezduš Schwalbe G-One Allround Performance 700×35 (reálně 33 mm), nastavil tlak podle kalkulátoru a jel to z lehka projet. Je to o dost pohodlnější než ten Continental 36,5 mm s duší, takže to dám i dopředu :-).
      • Pak už tam můžu vrazit leda Rimpact CX vložku, protože širší plášť než 35 m do zadní stavby nedám a předelávat to na 650b nechci.
      0 0
      • TK75  

        650b se neboj… mám doma i 700×47 mm kola a stejně radši použiju 650×47. Ne kvůli komfortu, ale vyhovuje mi jak se to kolo chová s 27,5" :-)

        0 0
        • LM  

          No já mám 650b fulla, vzadu tam mám aktuálně 55 mm širokej šlupkoidní sjetej semislick plášť jako bezduši a chci aby ta „silnička“ jezdila jinak :-).

          0 0
    • detoxy  

      Karbonový rám by ti pomohl hlavně na rázy od zadního kola. Osobně v tomto směru vnímám jako nepohodlí spíš rázy do rukou, tedy od předního kola. Tam pokud máš už karbonovou vidlici toho s rámem moc nezískáš. Hlavní co podle mě na zvýšení pohodlí pomáhá jsou bezduše. Gravel bez bezduší je podle mě nesmysl. Je třeba si uvědomit, že je to tu v podstatě jediný tlumící prvek.

      Takže v tvém případě bezdušáky s max šířkou co rám dovolí na minimální tlak. Minimální tlak je ten, kdy už se to v zatáčkách žvýká a na hranách ťuká ráfek. Pumpuji pak na tlak o 0,5–1 bar více. Pokud to pak při tomto tlaku má dobře jet, tak to chce kvalitní pláště s nízkým valivým odporem (poznáš podle vyššího TPI, cca 127). Důležitým parametrem je ještě váha jezdce. S vyšší váhou je nutno přidávat na šířce pláště, není-li možno, pak musíš nahoru s tlakem a pohodlí jde do háje.

      Můj setup je pláště 35mm, na bezduších cca 2,5 baru, min 127 TPI, jezdec 75kg. Ideální pro hrubý asfalt, panelky a polní cesty v rychlosti 30 km/h.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Dřív jsem měl komplet AL silničku a bylo fajn sledovat, jak s výměnou dílů rostlo pohodlí a tlumení vibrací. Al vidlice za carbon, pamatuji si jak jsem nevěřil co se to děje :-), potom carbon sedlovka. Když jsem potom vyměnil rám za carbon, tak u něho kleslo pohodlí od předního kola, narostlo ale výrazně od zadního kola. Tuhost středu o něco lepší, ale třeba výrazný rozdíl v oblasti hlavy, tomu taky hodně pomohl průměr hl. slož over size.

        Asi to dopadne tak, že dám pláště jak píšeš a kolo si nechám jako mezka, abych zjistil kam se posunu a kam se dostanou moje požadavky. Ten Pells není gravel, ale silnička s větší prostupností plášťů, má docela krátkou zadní stavbu a i ten Troban z Dekáče ji má delší…

        0 0
        • grafik  

          Od doby co jsem vyměnil AL žiletku za karbonovou s 25mm pláštěma, tak si na to pohodlí nemůžu zvyknout. Po rovném asfaltu jede jako po másle, po rozbitých cestách se to dá stále dost v pohodě. Díky tomu jezdím i horší asfaltové cesty, protože není důvod se jim vyhýbat. Ale bohužel neprovleču víc jak 28mm : / (před pár lety se zdaleka prostupnost neřešila tak jako teď .. to kdybych věděl vezmu rovnou agresivního gravela SUP)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Mám to stejně, zkoušel jsem dát 28mm pláště, pokud bylo sucho, slunce, modrá obloha, tak ok, ale jak byl bordel po dešti na silnici, tak jsem zažil orchestrión :-) ale potřebuji žiletku do každého počasí

            0 0
    • MrtweyUbrus  

      Problém je v tom AL rámu, s karbonem se pohodlí nedá srovnávat.

      0 0
      • vt  

        Ja mam teda uplne opacnou zkusenost. U mne byl zasadni prinos nainstalovani tlustych bezdusaku, to je uplne posun do jineho vesmiru … vsechny ty upgrady co jsem delal predtim, vcetne karbon ramu, byly spis na urovni placeba.

        0 0
        • TK75  

          No jo, to je ale právě ten zlom mezi kategoriema…u sil­ničky, kde se jede vysoký tlak je dobrý využít jakýkoliv zisk (karbon atd), ale u grevlu je král objem a bezduše, protože se jede přesný opak … nízký tlaky a ty hravě smáznou cokoliv

          Nejhorší je uvíznout mezi…s duší a vysokym tlakem na grevlu :-D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Cavendish  

        Není karbon jako karbon :) Můj CX4000 je na silničních kolech pohodlnější než karbon Cube na stejných zápletech

        0 0
    • jonti  

      Rám a gumy přináší jiný typ pohodlí. Hliníková kroska Ridley je super tuhá a ani na 38mm gumách není na rozbité silnici tak pohodlná jako Canyon Endurace CF na 28 (v reálu 31) mm gumách, ale zas na nějaké lesní cestě se s tím jede líp a bylo to lepší i na dojíždění po Praze.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Děkuji, napsal jsi to hezky…pokud si kolo nechám budu si muset zvyknout na jiný level pohodlí a nebo vrátit a počkat na příští rok a koupit něco v plný palbě…

        0 0
        • Espen  

          Bejt tebou tak to vrátím. Jestli hned po koupi vymýšlíš co a jak na tom vylepšit, protože to není pohodlný, budeš vymýšlet pořád a nakonec stejně koupíš něco jiného.

          0 0
          • deekay  

            Tohle 1000× podepisu. Pokud mam takovehle pochybnosti hned po koupi, budu z toho casem nestastny.

            Taky jsem pro vraceni.

            0 0
            • milan.v  

              Jsem pro to pořádně otestovat, ojezdit pár desítek kilometrů a pak jim to vrátit, aby to mohli jako nejetou funglovku prodat někomu dalšímu…

              0 0
              • LM  

                Zkusil bych před vrácením nahodit bezduše „co se vejdou“, projet a poladit tlaky. Pokud ani tohle nepomůže, tak to můžeš s klidem vrátit :-)

                0 0
              • deekay  

                Ja ti nevim, nebyl bych ve vynaseni soudu tak rychly. Prvni co me napadlo, kdyz napsal, ze to muze vratit je, ze je to naka testovacka, takze te by nejaky km navic neuskodil.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Ne ne, testovačka to není, normálně přes e-shop, jen jsem ho odvezl domů, do čtrnácti dnů můžu vrátit, nechci na tom z toho důvodu jezdit.

                  0 0
                  • deekay  

                    Jasny :) No tezko rict jak to poznas na jednom projeti kolem baraku.

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Nechci to říkat, ale byl jsem už před tím nalomený, že kolo vrátím, ale teď jsem už rozhodnutý. Ale mrzí mě to, protože je geometrie moc fajn…nic pro tebe s oblibou nízké hlavy :)…kdybych měl jistotu, že se kolo zklidní po nasazení bezduší 33–35mm, tak neřeším. Slabinou kola jsou kola :-) jsou fakt těžký…sada ok.

                      0 0
                      • TK75  

                        Chtělo by to zkusit ty kola..škoda že nemáš doma svoje.Urcite se to zklidní, ale o kolik to je asi těžko říct

                        No škoda když ti geo sedí

                        0 0
                      • deekay  

                        Tak aspon si pak poridis neco be kompromisu… :)

                        Nj ja jsem na ty jezevciky. Ale aspon muzu rikat ,ze mam posed podobnej saganovi :D

                        0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ted tu na bazaru byla Defy 2016. M/L.

                        Karbon ram a staveny na pohodli. Kdyz pominu pohyb sedlovky, tak i zadni stavba se hybe celkem dost :)

                        0 0
                      • Fazzy  

                        Vy s těma precitlivělejma zadkama, to máte hrozně těžký :) Jako bez ironie :) Já nemám bůhvíjak široký srovnání s bůhví čím, ale každá silnička na který sem jel, se prostě z principu třese. Jako rozdíly v tom samozřejmě sou, ale sou to pro mě takový nuance, že by mě nikdy nenapadlo to nějak radikálně řešit. Natož kvůli tomu vracet kolo, který se mi líbí a sedí mi geo.

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Jsem hrozně nerozhodný a tyhle názory nechci slyšet :-D)) aaaaaaa čas do pátku mám…:-)

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
        • bara2  

          Úplně stejně blbej pocit jsem měla po přesednutí z Favoritky (na gumách 23mm) na hliníkovou silničku s karbonovou vidlicí (na gumách 25mm). Vytřasadlo nejhrubšího zrna, byla jsem úplně zhnusená :-(

          Nakonec jsem dospěla k pohodlí karbonovou sedlovkou s velkým offsetem a gelovým sedlem. Jako nejdůležitější vidím nastavení sedla vůči šlapacímu středu, ta silnička měla strmější sedlovou trubku a to, dle mého, byla hlavní příčina problému. Dnes se na to moc nehraje, podle toho, co o tom tady jinde čtu, aby kolmice z kolene šla středem pedálu, dělají stále strmější sedlové trubky a sedlovku s offsetem víc jak 25mm abys lupou hledal, ale ověř si nejdřív toto. Na hliníkové krosce se správnou polohou sedla vůči středu jsem nikdy tak špatný pocit neměla, i když jsem 35mm gumy nafoukala na 6 atm. Určitě pohodlí pomohl carbon na sedlovce. Gelové sedlo je, dle mého, nezajímavé, nejezdím s cyklovložkou, takže by to asi vyšlo nastejno s vložkou a tvrdším sedlem. Už jsem na tom kole spokojená, ale trvalo mi to zoptimalizovat půl roku a přes dva tisíce kilometrů.

          0 0
    • jIrI___  

      Co třeba Redshift, neuvažoval jsi nad vyzkoušením?

      https://gravelbike.cz/…kstop-6.html

      0 0
      • milan.v  

        Dle mého to bude takový kočkopes…

        0 0
        • iceduck  

          Ntvl, šestku za představec.

          Jako nápad to není špatný, ale ze svojí podstaty se to bude hýbat i nahoru (při tahání do kopce) a to asi úplně nechceš. To samé při brždění.

          0 0
    • cyklista86  

      Je zajimave, ze mas karbonovou silnicku a poridis si hlinikoveho gravela? Jen protoze neni k dostani karbon? A jeste k tomu to je spis endurance silnicka, kde se nevejdou ani 40–45 mm plaste? Beru takovej „kup z nouze“ kdyz nekdo nema kolo a chce jezdit. To je pak lepsi jezdit na necem mene idealnim nez na nicem, ale kdyz uz kolo mam, tak jezdim na nem a na to druhe si pockam. Aspon nasetrim jeste vic a muzu pak koupit kolo o tridu jinde ne? Komplet v karbon s tema 45mm bezdusema to uz musi jet na rozbite ceste neskutecne a verim tomu, ze kdyz pak clovek vyzkousi lepsi gravel, tak se mu uz na kostitras silnicku a pomale MTB vubec nechce..

      0 0
    • Peslezedirou  

      Ještě otázka do fóra, jak široký plášť by se mohl vejít? Podle mého měření tak max 38mm. Při současném plášti 28mm zbývá mezera na každou stranu 12mm.

      0 0
      • TK75  

        Takhle to vypadá že 38 v pohodě.Akorát jak je to víc objemný, tak pak je malá mezera u sedlové trubky..je tam místa dost?

        0 0
      • Fazzy  

        Jestli mas stejnou mezeru i u sedlovy trubky, tak by se mela v klidu vejit i 40tka

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.