Gravel na vyzkoušení nebo zimu na silniční sadě

26 nepřečtených
  • jonti

    Uvažuji že bych taky vyzkoušel gravel kolo. Doma už není místo na další kolo a nechci do toho moc investovat.

    Bylo by možné koupit rám Ican Graro a nahodit tam všechno kromě gum ze silničky? Tu mám BMC Teammachine na mechanické Ultegře a Reynolds AR41 kolech.

    0 0
    • DePaX  

      Lehké převody nebudou chybět?

      0 0
    • KoudakT  

      No jenom ta rámová sada stojí 900 USD. Neměl bys lepší si toho gravela na týden půjčit a projet se na tom? Finančně to vyjde pěkně i s letenkou někam, kde půjde jezdit i v zimě a na jaře se rozhodneš, jestli nepořídíš místo silničky gravela a do něj silniční záplety.

      Takhle mi to přijde jako škrábání se levou rukou za pravým uchem.

      0 0
    • TK75  

      První Ronin jsem taky měl na mechanice, 2×10 a s klasikou 50/36 plus 11–32

      No akorát 40 mm pneu.Fungovalo to …obrázek si asi udelas

      Nejvíc bych se zaměřil na kola.Aby to mělo aspoň takovou tu klasiku okolo 42 mm pneu s 22–23 rafkem na bezdusich

      Na vyzkoušení holt pocitej s tím ze třeba silniční hazka bude mlátit (ale nemusi), lehky prevody budou chybet (mimo silnice) a me teda taky vadila jen 42 cm riditka

      Žádná věda v tom není…možná ti to na road sade v klidu stačí a zustaneš u toho

      0 0
    • keymaker  

      Jezdim celoročně do práce na CruXu, což je cyklokrosový kolo, mám tam aktuálně pláště 38mm (víc se nevejde) a převody 50×34 a vzadu 11–30 – vše ultegra. Funguje to normálně a převody dostačujou. Jezdim převážne silnici, sem tam šotka a pak v rámci tilehuntingu jakejkoliv terén :-)

      0 0
      • TK75  

        Ultegru jsem taky chvilku měl.. akorát tu RX s brzdou.Kdyztak stačí k road sade koupit jen grx hazku a je hotovo…kdyby chtel

        0 0
      • keymaker  

        Joo a v sobotu jsem na tomto setupu CX závod. Jen s jinejma zápletama :-)

        0 0
      • Cen da H  

        Ja mam krosku se silnicnimi klikami tiagra 50–34 a vzadu kazetu 11–36 10sp s grx hazkou a zatim jsem problem s nedostatecne lehkym prevodem nezaznamenal. Na Krivoklatsko to uplne staci.

        0 0
        • DePaX  

          Ono to není ještě tak dávno, kdy kompakty neexistovaly, a když se objevila kazeta 27z, tak jsem z toho byli paf :)

          0 0
          • plzakj  

            No, a jeste pred tim nebyly vubec zadny prevody :)

            0 0
            • DePaX  

              No, když si vzpomenu, jak vypadalo beranové kolo ještě před takovými cca patnácti lety: těžké převody, uzoulinké gumy nabušené, co hustilka na max. dala, dnes vidím na silnicích čím dál víc grevly, ale i žiletky teď mívaj převod 1:1…

              0 0
              • Hrabex1  

                Bezne se nepouzivaly, ale daly se sehnat 3 plackovy kliky. To byla vzdycky moje zachrana.

                1 0
                • DePaX  

                  No bylo to jednodušší, když jsem na BF začínal, silnička byla daná a pod MTB jsem si automaticky představil HT s vidlou 100mm. dnes je přehršel kategorií, převodů, elektrika, ale nemyslím si, že by to cyklisty dělalo šťastnějšími :)

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    ja teda pamatuju doby, kdy tady MTB neexistovalo, byla jen ta zavodka s prevody 2×4 a packami na ramu. Popravde…stalo to za hovno.

                    2 0
                    • DePaX  

                      Psal jsem o r. 2010, dnes je nákup kola maturita.

                      Já teda na Esce Premier 1×4 v devadesátkách objevoval svět a vyjel jsem i 18% :)

                      0 0
              • Cen da H  

                Viz muj Bares z roku 1995 v profilu, 2× rocne se svezu na jeste starsim vetosi z osmdesatek na IVV a Kokorine a je to ocistec, a to jsem tam dal sestikolo s 28 zuby… na Baresovi bych to asi tlacil.

                0 0
            • Jáchym 1  

              Alespoň jeden měli:-)

              0 0
      • Greyhound  

        Moje první silnice měla nejlehčí převod 39/23 a taky to bylo dostacujici, Šimanov i na Ještěd jsem s tím vyjel. Ale rozhodně to nebylo v pohodě :-) 34/30 neni fakt prevod do terénu.

        0 0
        • Jáchym 1  

          A co takhle kliky Walter 54/44 – 23z na kazetě :-)

          To byly dardy :-)

          0 0
          • cibi  

            Waltry… kde ty casy jsou.

            Jen jsem měl šestikolo 16–28.

            dnes se na ty převody mohu tak smutně dívat…

            0 0
            • Hrabex1  

              opravdu to zacinalo na 16 zubech? Myslim, ze i velamos mel 14

              0 0
              • cibi  

                ne, to bylo slozene z 2. Jednou jsem koupil myslím 16–22, melo to misto sroubovacich pastorku sroubovací nosic na který se dávaly „nakladací“ pastorky.

                viz tento obr, zcela vlevo.

                https://www.nakole.cz/…99932-17.jpg

                No a druhe bylo sestikolo nebo petikolo do 28 zubu.

                popisoval jsem to zde:

                https://www.nakole.cz/…astorky.html#…

                Jinak, ten atyp od 16 zubů mohl být tvz „juniorský“ pastorek… myslím že do dneška existuje takovéto omezení pro mládež.

                0 0
    • TK75  

      K tomu Cervelu na Aspenu bych rekl ze ani grevl k ničemu nebude…vždyť to musí uhánět i po silnici

      0 0
    • jonti  

      Děkuji za rady, cestou rámu na silniční sadě nepůjdu, asi bude lepší sehnat kompletní gravel kolo, ať už čínu nebo značkové ve výprodeji.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.