Ahoj,
co je lepší volba ráfků pro váhu cca 80–85Kg?
Kolo mám HT.
Jezdím XC, cca 10 závodů ročně, max 3000km za rok.
Díky za vaše rady.
Ahoj,
co je lepší volba ráfků pro váhu cca 80–85Kg?
Kolo mám HT.
Jezdím XC, cca 10 závodů ročně, max 3000km za rok.
Díky za vaše rady.
No, hlasoval jsme dokonce i sám :-)
Váhový rozdíl ráfků asi ani nepoznám ne?
Rozhodne Crest… ten ma sanci ze neco prezije.. Alpine bych nebral.. to uz je podvyziveny na tvoji vahu a navic ten vahovej rozdil poznas jen na zavesce.. neriskoval bych to.. tim tedy netvrdim ze to rozstrelis pri prvnim zavode.. to ne… ale proste riskovat s podvyzivenym rafkem pokud nejedes bednu a nemas sponzorovany ceny je imho nesmysl…
Je tam rozdíl 10g a co jsem slyšel, tak Alpine by měl být tužší. Ale počítám to bude rozdíl celkem minimální a co se týče odolnosti, tak asi ještě menší, naopak bych spíš čekal, že širší Crest spíš praskne podélně, jak tam je větší páka.
to sice je stejne bych radsi Crest.. uz minimalne kvuli o1mm vetsi sirce
takhle z prurezu ten alpine nevypada nejak moc podvyzivene… jen je to uzsi rafek.
No, on i ten užší Alpine je na XC ráfek jeden z nejširších…
Alpine přežil 2 sezóny (90 kg, CX/Ray) bez větší újmy, nicméně dnes bych asi bral spíš Crest.
90kg + alpine + 120mm full, no ja ti nevim teda, kdepak si s tim jezdil? :)
Alpine → jenom Alpy :)
vozil jsem Crest a ted mám Alpine a šel bych už jen do Alpine.
72kg.
Ale víc záleží na drátech a zapletení. Rozhodně nedávat nějaký hodně odlehčený 2–1,5–2 dráty kulatý. S těma je to smrt.
No a borci od NoTubes mi napsali, že 29er Alpine se nechystá, že si mám koupit Crest 29er :/.
ve 29 už to bude celkem hrana, i když Jontimu to drží zatím. Ale asi budeš muset začít jezdit jako člověk :) :)
Spíš jsem si říkal, že by to chtělo v technice zrychlit :D. Ale na Crestech 29er to na 99% nebude :).
ale jo, v technice kde není moc toček a je stopa zrychlíš. Bacha na volný šutry a dopady na šutry.
Crest stačí…pokud je podpořenej dobrym drátem:)
Tak dráty uvažuju stejný ve všech variantách – Sapim CX Ray :).
Myslím, že no problem, jen na tom není samolepka Alpine, ale nijak je to stejnej profil. Takže kdo chce na 29" Alpine podle mě stačí zaplést na Iron Cross
Ach ty překlepy: ale jinak je to stejnej profil.
To je dobře kacířská myšlenka :D. Je fakt, že to vypadá, že ten profil je úplně stejnej, váha taky sedí… Já už mám stejně v plánu jinou variantu a tam jsou mi všechny ZTR ráfky úplně k ničemu…
v cem byl crest spatny jen tak pro info?
párkrát jsem ho lehce rozcentroval jen jízdou (bez velký pecky).
zase je lepší v tom, že je širší.
Tak jsem vzal alpine.
Uvidíme co vydrží.
Jinak díky za příspěvky.
Předpokládám že je řeč o 26, neb ve 29 Alpine neseženeš na netu běžně. V USA teda jde koupit pod nalepkou race light. Na 26 mi předloni vydržel Alpine skoro celou sezónu, ale mimo závody jsem ho nejezdil. V zádu jsem ten ráfek ale totálně zbořil když jsem něco nedoletěl. Moje chyba, tam bych asi zbořil všecko kromě MTX. Za mě Alpine, pokud ti bude vyhovovat hodně nízkej tlak Někdo má rád na tvrdším povrchu i 2,5atm a to tady nedáš), ale s 85kg nesmíš moc prasit. Po zapletení novýho ráfku ty kola v pohodě jezděj letos někomu jinýmu (závodně). Hodně záleží kdo a jak a čím to zaplete. Podle mě to je jeden z nejlepších závodních ráfků.
Máš nějakej odkaz na ty „race light“? Znám akorát Race Gold a to jsou 29er Podium MMX.
Jinak 2,5 atm by měl přežít, na 2,0 pláště má limit 48 psi a na 2,2" 45psi, tedy 3atm. Tam už bych se spíš bál plášťů, že slítnou z ráfku, pokud bude volnější/ježděním se uvolní patka.
Odkaz nemám, ale pošlu mejl člověku co tam teď je ať se poptá jak to teď s nima je. Ale to bych už asi na 29 nedal, to je ráfek na jeden závod. Tlaku 2.5 při 85kg bych se bál že se to v těžkých rychlým sjezdu pootevře (profil ráfku). Mám to vyzkoušený a to vážím o dost míň. Je to čistě závodní matroš, na Alpine to chce fakt mít jasno v hlavě k čemuj se ta věc používá.
ZTR Race 29er je předchozí model ZTR Race 29er Gold (2011). Oboje se nedalo a nedá koupit jako samostatný ráfek, jen jako celá kola od ZTR.
Ne „race light“, ale „Iron Cross“. Sice pozdě, ale vyřešeno :D.
Opýtam sa aj ja. Zvažujem výmenu ráfikov (nech nemusím používať Rubena kit a kvôli zníženiu hmotnosti) a rovno asi aj výpletu (terajší setup v profile). Rozhodujem sa medzi Crest a Alpine, pričom som naklonený k Alpine (neviem presne prečo, na pohåad ma viac oslovil). Výplet by som buď ponechal alebo hodil ploché špice (počítam s tým, že by pomohli vyššej tuhosti, či…?). Hmotnostne som na tom v pohode, mám 66 kg. Plášte jazdím užšie (Charybdis 2.0, to je reálne tak 1.9), tlaky podľa podmienok 1.6/1.8–2.0–2.2 (p/z). Bike veľmi nešetrím, no nie som úplne márny, že by som nevedel jazdiť. Pozeral som aj WTB Frequency Team i19, ale tam nebude hmotnostná úspora až taká a je otázkou, či sa takáto operácia oplatí (na druhú stranu za ušetrené peniaze je polovica plochého výpletu 1 kolesa :-D ).
Za mě Alpine a pokud se ti chce utrácet, tak zaplýst na Sapim CX Ray drátech.
Presne taká je moja predstava. Akurát finančne sa mi to veľmi nepáči. Preto by ma zaujímalo, či naozaj majú ploché dráty taký prínos, aby sa 2-násobná investícia oproti samotným ráfikom vyplatila…
Mam ploche draty a ac jsem se jich zprvu bal (vzhledem ke sve vaze), musim rict, ze drzi perfektne, kola jsou tuha.
Zapleteno ale na ZTR FlowEX, ten je urcite tezsi.
Zeptej se Hnoje. Vysvětlí ti, že ploché dráty kolo zpevní opravdu hodně. (jinak by je za tu cenu nikdo nebral, a dávají se i na kola na AM, kde nejde o aerodynamičnost). Pokud máš peníze, tak ber:)
Hnojovi tiež písať budem (aj terajšie kolesá sú od neho). Peniaze sa nájdu vždy, len treba potlačiť rozum :-)
Oni jsou nejenom plochý, ale i jedny z nejlehčích, hodně tuhý a málo praskaj. Jestli ti to za ty peníze stojí ti neřeknu :).
stojí