Proč nejde zvýšit rychlost u elektrokola s motorem v zadním kole?
Proč nejde zvýšit rychlost u elektrokola s motorem v zadním kole?
Pretože mal aspoň niekto rozum.
Pro že bys si mohl parádně rozbit hubu .
Jde mi rychlost ne výkon takže o rozbité hubě to asi nebude
I s omezovačem na 25km/hod dokážu jezdit rychleji, ale denně jezdím cca 16km tam a 16 zpět chtěl bych to navýšit jen zhruba na 32km/hod což jezdím i tak ale někdy po šichtě už se mi nechce tolik šlapat. Je to spíš o rozumu kdo na takovém kole jezdí než kdo to vymyslel.
Kup si motorku, když se ti nechce šlapat.
V momentě kdy to jede na motor rychleji než 25 to ztrácí status elekttokola a ziskavá status nehomologovamé motorky. Každý sám strůjce svého štěstí.
16 km je dost, to je při 25 km/h skoro tři čtvrtě hodiny, to chápu, že je otrava pokud se dá jet rychleji. Holt si kup rychlejší dopravní prostředek, moped, skůtr nebo rychlé elektrokolo, což je legislativně taky moped.
Hlavně to chce ten elektro moped mít homologovany, zaplatit za nej povinne ručení, mít na to papíry ….
Jenže pak už to moc výhodný není. S tím už na stezku nesmíš, což je asi největší benefit kola, když to chceš na dojíždění do práce po městě.
No pokud chceš jezdit po cyklostezce rychleji než 25km/h tak musíš na kole prostě víc šlapat no :-)
Jet po rovině nějakých 16km rychlostí 30km/h snad zase není takový problém a když to kolo bude mít hladké gumy tak už je to úplně na pohodi
Jet po rovině nějakých 16km rychlostí 30km/h
Problém je, že do práce většina lidí nejezdí někde rovinku mimo civilizaci. Přechody, semafory, přednosti… To snižuje průměr docela citelně.
P.S. Nezastávám se čipovaných éček, sám jezdím na kole celoročně, mám to cca 14 km.
no tak jasně že tam máš přechody a podobně, ale tam budeš brzdit i na tom tom ečku a ono zase o tolik větší zrychlení než ty nemá tam žádné minuty neušetříš
a kolik usetri? i na papire je to minimum
To se samozřejmě bude dramaticky lišit podle toho kudy jezdí na kole a kudy by musel na motorovém vozidle. Ve městě získá míň než někde po okreskách, kde by na skútru jel třeba 70 – 80.
no, myslel jsem pri zvyseni rychlosti toho kola o 7km/h, i pokud by celou cestu mastil tech 32, coz je velice nepravdepodobny, a pokud jetam par krizovatek a zatacek, ktery neporjedes max rychlosti tak to bude treba i pod 5 min a to jsem hodne velkej optimista
38 proti 30 minutám pokud by to byla průměrná rychlost, což nebude, tak se bavíme o cc 5 minutách možná :D
Hlavně ráno do práce i 5 minut dobrejch. :-)
ale on pise < … chtěl bych to navýšit jen zhruba na 32km/hod, což jezdím i tak, ale někdy po šichtě už se mi nechce tolik šlapat. >
Přesně tak to bude. V reálu bude rozdíl minimální:
Jediný případ, kdy ten rozdíl bude aspoň trochu znatelný (i když i tak to ani těch 5 minut reálně nebude) bude pro případ, že má celou cestu po rovině a bude srovnávat se situací, kdy si teď za celou cestu nepřišlápnul za svoje vůbec.
A čím kopcovitější trasa, tím menší rozdíl až blížící se nule (stejně tak zmíěných křižovatek, zatáček a jiných zpomalení).
Přesně o tom to elektrokolo je, abys nepřijel do práce vyšťavněnej a ne že tam budeš o pět minut dřív.
Přesně. Pokud dělá v kanceláři tak to asi nevadí, ale třeba ve Skodovce ne lince už by to asi vadit mohlo.
Na tohle mám babetu.
zalezi na typu elektrovybavy. prohledej weby. v cechach jsou servisy co to delaj od 1000 vyse. nekdy to pujde flashnutim firmware, nekde pridanim aktivniho prvku do elektroniky. na legislativni problem te uz upozornili jini.
Opravdu kvalitní dotaz.
Protože je taková legislativa, kolo max. přípomoc do 25 km/h, pokud chceš jezdit rychleji tak víc šlapej, nebo si kup takové “vozidlo” které to legislativně umožňuje. To už ale není kolo
To absolutně není problém, je tu toho napsáno dost na toto téma, hledej pod hesly trénink, výživa, regenerace…
:)
Tak a teď vyřezat DPF a zaslepit EGR u auta, ať to lépe jede.
To záleží na konkrétním pohonu, ale u těchto levných nepříliš sofistikovaných pohonů to většinou spíš jde.
Nejrychlejší je zkusit přendat magnet na rychlost ze zadního kola na kliku a snímač otočit proti klice.
A doufat že ho nechytnou.
Kdo by ho měl chytat? Policie? Už se to někdy někomu stalo?
Ano, policie se na to zaměřuje, a bude víc a víc
Jak pozná za jízdy, že ji čiplý ekolo?
Mají na to měřícího zařízení :D nic složitého stačí válec pod zadní kolo
Změří kdy odpojí
Za jízdy? :-)
Kolik těchto zařízení mají?
Takže vlezou na frekventovanou modřanskou a budou kasírovat. Někde jinde se jim to zhola nevyplatí…
Až tě někdy vyberou, bude po smíchu
A co mi budou měřit na mém biokole, převody, tep, odrazky? :-)
Netuším na čem jezdíš když reaguješ na měření e-kol
Zajímá mě rozumné technické řešení.
Toto je zatím šířeji nerealizovatelný start-up..
Leda tak pro znalce, při nějaké nehodě.
Pokud je snímač otáček zadního kola mimo nabojovy motor, je možno jej umístit tak, aby snimal otáčky klik, a nebo ho normálně precipovat vhodným čipem, například pro pohony Brose. Je to ale dost drahé, tak cca 4 tis. Pokud je majitel šikovný, může tam dát i přepínač zapnuto/vypnuto.
By mě zajímalo, proč by to mělo být drahé, když standardní ebike stojí minimálně půl sta… to není ani 10 % ceny kola.
Kdo chce mít opičku, musí mít na banány.
Pro někoho je 4 tis. hodně, pro jiného málo- účet za oběd, třeba.
válce s měřením, na to postavíš kolo a točíš pedálem , na to nepotřebuješ nic složitého
samozřejmě certifikace, kalibrace atd ..
Už jsi to vrealu někde viděl?
odkaz je kus nahoře
Jedná vlaštovka jaro nedělá. :-)
ale jo dělá
Až tady někdo na BF napíše, že se mu to stalo, začnu tomu věřit. Na internetu můžou napsat cokoliv. Je to jako paní Colombova, určitě existuje, všichni o tom mluví, ale nikdo to neviděl.
Tohle je hezký, že z celýho internetu je vlastně důvěryhodný jen BF ;-)
Na internetu je 75% bláboly. Tak nějak to vidím.
Já ti to neberu ;-) Mě se jen líbí ta tvoje důvěra v BF :-D
Foukal jsi někdy na kole policajtům do alkoholtestru? Já jo. Taky je to docela nepravděpodobný, ale stalo se mně to. A nebylo to někde v neděli odpoledne na stezce okolo hospody. V půl osmé ráno na výjezdu z města, když jsem jel z noční.
Jo jo, foukal jsem několikrát, ale vždycky v noci. Ale nikdy neměli sebou válce na měření pripomoci na ecku.
Ale ono nejde o nějakou směšnou pokutu, spíš když by došlo k nějaké nehodě tak si na tobě pojišťovny smlsnou
A už někdo slyšel o jednom konkrétním pripadu, že se to stalo? Nebo je to jen „jedna paní povidala“ ?
máš tam odkaz z roku 2022
zase tak horké to nebude, ale přijde to
Až to přijde budeme to řešit. Kdo se bojí, sere v síni, říkal už můj děda.
stačí mít na silnici na tom kole nehodu, a nechají to zkontrolovat
Už jsi měl nehodu na silnici? Já od roku 1990, co jezdím na biku (pred tim na motorce od roku 1972), ještě ne.
Ano nedalo mě auto přednost z boční ulice.
Rozštípané kolo, já jen par odřeninami, takže bez policie a zachranky
Že ty si mistr jízdy na kole neznamená že běžný uživatel bude taky
Mistr nejsem, ale jezdím opatrně. A dávám přednost i těm na vedlejší. :-)
Takový Dušín :D chápu
Když se ti stojící auto na stopce v boční ulici pár metrů před tebou rozjede, protože tě přehled tak můžeš v cyklopruhu předvídat jak chceš.
To zaplatil to kolo na místě, nebo proč nebyla policie a záchranka?
Uznal chybu, sepsali se to, nebyl důvod volat, zranění nebylo, Škoda byla ve finále tuším lehce pod 60t.kč to pojišťovna zaplatila ze zákonného pojištění.
Jo, není co řešit. U nás spíš potkáš divocaka nebo srdce. Těm je jedno na čem jezdíš.
Nehody samozřejmě byly, ale bez účasti záchranných složek. Jsem z venkova.
Ano,už cca.předloni v Rakousku.Už nevím jaké to bylo horské středisko.Na parkovišti jim to policisté detekovali.
Vysypali všechny éčka co měli za pokutu a jeli domů.Nezbylo jin ani na kafé.
Od přímého účastníka.
No jo, v Rakousku a v Německu asi ano. Jedná paní povídala. Už vidím jak tady Policie čeká v 5 hodin ráno na borce, jak letí do práce. Aby nebyla mylka, já to precipovane nemám, ale jsem realista.
,,vyslovil,,jsi dotaz,já Ti z reálné zkušenosti odpověděl.
Jak to bude v budoucnu u nás uvidíme.
Tak tak, až to nastane, budeme přijímat opatření.
A pak bude poučení z krizového vývoje.
To mě něco připomíná.
Přesně:-)
Pokud jede zhruba 40 km/h a sedí na něm někdo, kdo vypadá jak hrouda tvarohu a laxně komíhá nohama (když vůbec), pak je jasnej. Minulý týden z podolské cyklostezky takhle po souběžné silnici projíždějící policajti zastavili borce na jasně čiplým kole. Asi se nenechali přesvědčit, že borec jen trénuje na Tour a je fakt DOBREJ…
v sobotu u nas na frndostezce 3 policejni auta a normalne to merili radarem, psal mito kamos, udajne se meli jenom zviditelnit. ale jinak super misto na vejmak, pac jeto rovinka cca 200m a neda se z ni nikam odbocit
A co měřili? Jet na éčku přes 25km/h můžeš.
vsak jasne ze jo, musel bych se optat, kazdopadne loni to bylo, nemas helmu, tak upozorneni a kdo mel keci tak foukal :D
Protože musíš přidat ty sám.
Jinak si trhni levou zadní.
Jen takovy zvidavy dotaz, kdyz chce pridat nemel by tema zadnima trhat obema na stridacku leva-prava? Jinak se mu bude blbe slapat..
V CR je odhadem 0,5 milionů éček. Roční prodej 120 tis. Muze byt polovina precipovanych. Než to Policie vychyta, bude to chvíli trvat :-)
Stačí se občas namátkově postavit někde na cyklostezce a pak to zveřejnit s vystavenými pokutami. Bude se o tom vědět, na víc nemají čas.
Nemůžu si pomoct, možná si to představuju jak Hurvínek válku, ale přiohnutí fw mi přijde jako tak primitivní záležitost že doplnit do upraveného fw nějaký „trojhmat“ na dočasný návrat do továrního nastavení by musel zvládnout i průměrný indický lidoop.
U některých systému, třeba Yamaha, stačí stisknout tlačítko osvětlení na ovladači. A je to, zap/vyp.
Jo jenže ten technik co to bude testovat, taky není hloupý
Pochybuju, že kromě nějakých oficiálních továrních zkratek tohle bude vědět/řešit. Postavením kola na válcích zjistí jen obyčejný bastl. Kolega v práci má éčko a chlubil se odblokem, kde má nějaký skrytý přepínač, právě pro tyhle případy.
Já jsem proti tomu, ale nemyslím si, že ty kontroly nějak zásadně tohle vyřeší. S vyšší četností kontrol bude vyšší poptávka po sofistikovanějším řešení.
ja tohle nechapu, proc to cipujou, kdyz 25 vpodstate staci, na rovince a z kopce jeto preci jedno a dokopce 25 je super.
Možná proto, aby okusili jak loktům chutná zem.
Tipuji, že většina lidí, co to chce upravit, na klasickém kole na rovinatém terénu s převážně asfaltovým povrchem neudrží průměr nad 20 km/hod. A z toho pak jde dovodit i znalost s jakou jsou schopni kolo ovládat. Stačí jeden nečekaný hrb nebo nečekaná událost a je vymalováno.
Na rovince leckdo dokáže 25 i bez motoru, takže to bude furt cukat, v provozu čím víc bude schopen srovnat rychlost s auty, tím bezpečnější. US limit 32 km/h dává větší smysl.
Na rovince jede přes 25km/h snad úplně každý kdo jezdí na kole, na rovině motor netřeba. na rovině bez protivětru jezdím na MTB bežně 30km/h celkem s nějakým lehkým terénem a sem tam kopec to dá tak 24km/h průměr při vyvjížďce do 60km. Já bych ten limit teda nechal na 25, minimálně 50% e-cyklistů jsou dementi kteří to kolo neumí vůbec ovládat, neumí brzdit, koordinace pohybů úplně žalostná, tak že 25km/h je pro ně rychlost až dost vysoká.
Tak možná z kopce ne po rovince. I na rovince stačí, když lehce foukne proti a hned je to pod 20 km/hod. Já ale psal o průměru.
Jinak, nesuď podle sebe. Ber v úvahu, že ekolo si pořizují často lidi, kteří na kole pravidelně jezdí tak max. do hospody nebo pro nákup nebo senioři. Mi je 66 a ročně jezdím za své bez elektra kolem 3 až 4 tisíc km na rovinaté Hané při trase cca 60km a na klasickém kole s „hladkými“ plášti a když dojedu domů s průměrem nad 21, tak mám chuť se poplácat po ramenou ;-).
Jinak s tím omezením na 25 souhlasím už jen proto, že to asi zachrání mnohé minimálně od odřenin.
vsak vporadku, neni naskodu se obcas pochvalit :D
No tak já jsem taky skoro o 20 let mladší, nejsem úplně vrchař ta že lehký protivítr mě omězuje trochu méně.
Když vidím co lidi vyvádějí na elektrokolech tak těch 25Km/h je až až. posledně když jsem jel po cyklostězce tak proti mě jel nějaký idiot, tak 40km/h odhad vzdálenosti úplná nula předjížděl nějakou holku na bruslích a kdybych mu neuhnul půl metru na trávu tak by mě normálně sestřelil. možná by se potom divil kolik by ho taková sranda stála, to kolo bylo zjevně čipnuté to by žádnou kontrolou nikdy neprošlo, byl v protisměru…
Tak takové lidi potkávám bez ohledu na čem sedí. K tomu stačí přidat matky s kočárky mluvící do telefonu, který drží před sebou, dalším dítětem batolícím se kolem a pobíhajícím psem nebo více psy a je to kompletní popis častého stavu.
Na ebiku se většinou vozí o dost pomalejší pláště, takže tím spíš už ne moc lidí má výkon jezdit nějak více za svoje nad limitem přípomoci 25km/h.
Já bych omezení udělal jiným způsobem. Místo rychlosti bych povolil maximálně těžký převodový poměr (definovaný ujetí vzdáleností na jedno otočení klik) někde kolem 34/10 pro 29" kolo.
Pro ty, co neumí jezdit by to stejně odpovídalo kolem těch 25km/h, jak drtí nízké kadence. A ti, co jsou schopni běžně točit dlouhodobě vyšší kadence, tak ti zase umí jezdit a zvládnou tak bez problémů o něco vyšší rychlost.
K tomu by byla i jednoduchá kontrola.
No já mám na rovině se slušným povrchem a za bezvětří na MTB nebo skládačce udržitelným tempem okolo těch 25 km/h. Na slušném povrchu s převýšením do 10m na km jsem míval průměr lehce přes 20, v poslední době je to ale nějak horší.
Je to jako z reklamy na foodora. =protože chci????
Jo jo mě se Libí ten „Volného paradox“ kdy Fransta z Hornídopní , který není schopen si ani vygooglit jak servisovat kolo i bez motoru. Když padne kosa na kámen najednou bude génius který vyj_ebe s miliardovou pojišťovnou , nebo policií která narozdíl od něj má proti němu prakticky neomezené prostředky. A hlavně kdyby náhodou ten spor prohrál a dostal pokutu, tak hrdě a protože na to má koule o tom dá vědět širému světu.
to asi zvládl, pokud by ten průměrný indický lidoop měl zdrojové kódy toho firmware.. a dost pochybuju, že vendoři jako bosch, yamaha nebo fazua maji svoje systémy na opensource nebo volně dostupné zdrojáky..
S dostatečnou motivací jde reverzně zinžinýrovat prakticky cokoli. V adresáři se záložkama co by se mohly hodit pro projekt elektrického zahradního kolečka jsem si před časem uložil i tenhle projektík. Jednou z variant je splašit nějakou mršinu e-něčeho na bazaru a přeroubovat.
Mně přijde dementní, že omezení na 25kmh vůbec existuje, ale když už je, tak mělo být podmínkou zabezpečení proti obejití tohoto limitu, třeba sebedestrukcí řj… :-)
Mě je to upřímně jedno, ať si na elektrokole jezdí každý rychle jak chce, jen ať se případně zrakvi sám a nebere někoho s sebou a případně škody na majetku a zdraví si platí sám pokud jeho stroj nesplňuje podmínky provozu na pozemních komunikacích
Mě to spíš vadí všeobecně, když už úředníci vymyslí nějaký limit, tak ať mají už vyřešeno i jeho hlídání, postihy za porušení…, jinak ať se na to úplně vyserou, protože to je akorát plácnutí do vody…
Jo, takových nevymahatelnych vyhlášek i zákonů bude víc. Smutne je když koupíš kolo aniž by jsi na něm cokoliv udělal tak jede výrazně přes limit. Mama měla elektrokolo snad z globusu nebo kde ho koupili a to se mnou jelo na plnou přípomoc 32km/h když jsem jen točil klikama na nejlehčí převod. Takhle to koupili, nikdo se v tom nevrtal.
Protože úředníci rozhodli, že 25 km/h je adekvátní rychlost a rychleji jezdit nepotřebuješ.
to je samozřejmě nesmysl, můžeš :D ale musíš šlapat za své
presneee, ale pak uz to neni takova pohodicka :DDD
Tak jasně, ale na ebajku s ebajk gumama, to abys měl watty na svěťák :D
Kdo chce jezdit rychle po asfaltu, neopotřebuje lepivý drapáky.
se prave pletes, podle toho co vidim u nas na frndostezce, je potreba full se zdvihama aspon 160 a plaste 2,5
Když nepotřebuje jezdit rychle, nevidím v tom problém.
2,5? to jsou uzovky? Nechapu jak muzou jezdit na min nez 4".:)
Je fakt ze 2.5” na asfaltové cyklostezce je nebezpečná užovka. Nejvíc mě baví taková ta parodie na kolo, prumer kol 20” a na tom odhadem 4” široke gumy. Vypadá to jako skládačka po vánočním obžerství