Carbonové celopéro devětadvacítka, zatím téměř bez úprav, akorát výměna sedla za Cannondale na které sem zvyklej z předchozí F 29. Vyměněny gripy za gripy s oporou dlaně a lehce seříznuta řídítka na 66 cm, zvyk je železná košile, ale dneska bych si za to nafackoval. Košík je obráceně, takže by to chtělo klasickej košík s bočním vyndaváním lahve, ale pro leváka, pak by to sedlo pravákovi jako sem já, jenže takovej košík sem zatím neviděl, takže zvolen kompromis a lehce užší lahev, nejsem žádnej závodník, takže po pár vyjížďkách už sem si zvykl, že ji prostě v náročnějším úseku nevyndám. Mám ho dva týdny a najeto asi 500 km, takže nějaké detailnější hodnocení mi je proti srsti, dám sem jenom první dojem: Šlápnu hejbe se to všema směrama, ale dopředu to nejede. Úprava sedla o cenťák vejš než u cannona, hned je mi líp. Jízda po silnici za trest, jízda ze sedla za dva tresty, po lesní cestě se mi ale už roztahuje huba do úsměvu, po 10 km naposledy doštelovávám sedlo a už se cejtím parádně, akorát se musím přestat hlídat vybírat tu nejhladší cestu. Musím podotknout, že za 400 km se pouze zhoršilo řazení dolu a jinak kolo fungovalo bezvadně, žádnej povolenej drát, žádné pískání, žádné skřípání, brzdy perfektní, tedy akorát mi trochu zajížděla sedlovka, odmaštěno, dotaženo na silnější citovku a je to OK, první garančka tak celkem rychlá a tech 100 km po ní funguje vše jak má. To Cannondale byl náchylnější na prach a celkově vyžadoval větší údržbu. Trochu mi vadí, že zamknutá přední vidle stále lehce houpe, to zamknutá leftyna je prostě pevná vidle. Určitě sem zrychlil při jízdě z kopce, což mne jednou stálo poležení v křoví..moje blbost. To kolo je prostě mnohem lepší stroj, než sem já cyklista, přesto je na mne hodné a rozumíme si.
(vloženo 8.5.16)
Značka | GT |
Model | Zaskar Expert 100 |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | M |
Rám | F.O.C. Ultra™ Speed Blend Carbon Frame |
Vidlice | RockShox Reba RL 29, Solo Air |
Tlumič | Fox Racing Shox Float CTD BV |
Kliky | Shimano SLX, FC-M675, 38/24T, 2x10 |
Přesmykač | Shimano SLX, FD-M675, 2X10 |
Měnič | Shimano Deore XT Shadow Plus, RD-M786-GS |
Řazení | Shimano SLX, SLM670, Rapid Fire |
Kazeta | Shimano CS-HG62-10, 11-36T, 10-speed |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | (F) All Terra Tall Flange Alloy, Sealed Bearing, Disc, 15x100mm Thru Axle |
Náboj zadní | All Terra Tall Flange Alloy, 4 Sealed Bearing, Disc, Cassette, 12x142mm Thru Axle |
Brzda přední | Formula RX |
Brzda zadní | Formula RX |
Brzdové páky | Formula RX w/ TFRA |
Ráfek přední | WTB, ST i19 TCS 29" 32H |
Ráfek zadní | WTB, ST i19 TCS 29" 32H |
Dráty | DT Swiss Competition, 1.6/1.8 Stainless |
Pedály | Shimano SPD white |
Představec | RaceFace Turbine Basic 1-1/8" Threadless, 6° Rise, 31.8mm Clamp |
Sedlovka | CRANKBROTHERS COBALT 1 |
Sedlo | Fizik Tundra2 Mg, provedana výměna za Cannondale (z modelu Rush) |
Pláště | Continental X-King ProTection 29"x2.2", Folding Bead (F/R) |
Ne tak docela, řazení jde vnitřkem rámu, ale neleze do rámu jak bývá obvyklé z boku, ale zespoda.
Koukam, ze 29 nema vnitrni vedeni lanek – coz je lepsi, proti 26 :).
Ale super kolo a moc pekne.
Neuvažoval, protože nesnáším cokoliv na zádech a taky jezdím nejvíce 60–70 km a nejsem žádnej závodník, dal sem užší lahev a jde to, na závody by to ale nebylo, to je jasný.