Pedály koupím tyto: http://www.sport365.cz/…ly-silnicni/?…
(vloženo 23.10.16)
Značka | Specialized |
Model | Allez Elite M2 |
Modelový rok | 2013 |
Velikost | 61 |
Hmotnost | asi 10 kg |
Rám | Specialized A1 Premium Aluminium- fully manipulated tubing with smooth welds- 1-1/8" lower bearing- |
Vidlice | Specialized FACT carbon- Aluminium steerer and crown- 1-1/8" |
Hlavové složení | 1-1/8" sealed Cr-Mo cartridge bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers |
Kliky | FSA Tempo Compact 10 převodů / 52/36 |
Středové složení | Sealed cartridge, square taper, 68mm |
Přesmykač | Shimano Tiagra |
Měnič | Shimano Tiagra |
Řazení | Shimano Tiagra STI |
Převodník | Shimano Tiagra |
Kazeta | Shimano Tiagra 10-speed, 12-28t |
Řetěz | KMC X10 CP |
Náboj přední | Axis |
Náboj zadní | Axis |
Brzda přední | Tektro dual-pivot |
Brzda zadní | Tektro dual-pivot |
Ráfek přední | Axis Classic Disc Etro 622 x 16 |
Ráfek zadní | Axis Classic Disc Etro 622 x 14 |
Pedály | Wellgo |
Řídítka | Specialized Comp, 6061 hliník |
Představec | 3D forged 6061 alloy, 12 degree, 4 bolt clamp, 31.8mm |
Sedlovka | Specialized Sport alloy, 27.2mm |
Sedlo | Specialized Toupé + 155mm |
Pláště | Specialized Espoir Sport, 60TPI, ocelová výztuha, dvojitá BlackBelt oc |
Kožíšku, nenech se vyprovokovat nášlapisty, pokud nechceš mít nohu upevněnou, ale moct jí pohybovat v klipsnách, doporučuju tyhle pedály, jsou relativně lehké…
........... ale stihneš vycvaknout – spolehni se !!!!!!!!!!!!!!!!! Kola hezké za 5 b !!!
Asi bys snesl i tu vel. 58, ale jestli ti to takhle vyhovuje, proč ne. Hlavně se nenech zviklat místníma „odborníkama“, kteří jsou schopný ti zničit vyhovující posez, protože se jim nelíbí výška sedla, sklon představce, drop, atd., aniž by znali tvoje míry. Já mám třeba 186cm a mám silničky ve velikostech 60,58 a 56, a všechny mi sedí perfektně.
Řidítka jsem měl otočený obráceně na komunistickým favoritovi. Doteď nechápu, proč jsem to dělal.Tak jak to mám nastavené teď mě to vyhovuje, to je to hlavní.
Tabulky jsou naprd, jedině CompCycloFit…
Ještě můžeš otočit řídítka obloukama nahoru, aby jsi se mohl více narovnat. Tak jako to jezdí zarputilí hospodští favoriťáci. Mám 190cm a 58. V tabulce od DaD jsi jasně uprostřed velikosti 58, takže máš možnost štelovat oběma směry. Na 61 už moc nenastavíš, leda do plusu. Jinak barvička pěkná!
Tromboonen: V tabulce bylo rám 61cm od 188cm. Potom, co jsem otočil představec opačně, jezdím bez problému.
Hele pedály určitě nášlapy, bez nich nemůžeš správně šlapat, naučíš se to bez problémů a nebezpečné to není.. pokud nejezdíš 200 km plus vyjížďky, stačí IMHO bikové, jsou levnější, oboustranné, takže zvykání rychlejší.. ALE hodně tuhé podrážky treter, ně nějaké turisto bačkory, pak v poho a pro začátečníka s obavou rychlejší zvykání a jednodušší provoz, dá se v tom i jakž takž chodit, kdybys plánoval jezdit víc a nepoužívat je i na jiných kolech, běž rovnou do silničních, učení bude malinko složitější, ale nebudeš to pak muset měnit a vyhazovat..
24.10.16 12:13
já mám 188 cm silničku 58
Pokud je ale posed už nastaven tak jak má,tak by velikost rámu(podle vytažení sedlovky) měla baj očko sedět.Je to nějaká divočina.Jinak Spešl udává na velikost 186cm rám 58.
24.10.16 11:00
Člověče kožichu, buď máš ruce jak dva orangutani a nohy jak žirafa a mezi tím piditělo, nebo byla někde chybka.. na 186 cm takovýhle mega štafle to mi hlava nebere, sám mám při 185 cm Spešla 54 (pravda, kvůli délce, hodně krátké ruce a dlouhé nohy), pro většinu lidí podobného vzrůstu je spíš 56, někdy 58, ale 62? Nemáš závratě když na tom sedíš? A s Krabem si tu geometrii konzultoval?
Mám 186cm. Jak jsem obrátil představec u silničky, tak je to akorát. Rám 19,5" rám u 27,5" kola mě navrhl pan stavitel- velikost rámu u MRX je pro mě jen tak tak.
24.10.16 08:14
plyšovýkožíšek: já nějak nechápu jednu věc – myslel jsem si, že musíš mít něco přes dva metry, jenže MTB v profilu máš 19,5" a k tomu silnici až surrealistické koncepce… to se vážně na obojí vleze jeden týž člověk???
24.10.16 08:07
petrun: ano, je to o zvyku, ale o zvyku na nesmysl (podle stejného principu si člověk zvykne i na šibenici)
na silnici jsou bajkové SPD nesmysl, v terénu to má význam, ale na silnici je lépe upřednostnit co největší plochu
Pokud s tim budes jezdit jen na roh pro rohliky, tak by obyc pedaly mohli stacit:-) Jinak absenci naslapu, kor na silnice nechapu..
Tyjo, ta hlavovak je brutální, tam snad ani neřezanej krk vidle pomalu nesatačí :-D Ten 4 hran je slušná historie, ale na obyč pedály se vyprdni, s tím vycvakavaním je to jen pověra neznalců, když si nedotáhneš pedály na max, že ti dřív povolí kotník než vyhodíš nohu, tak to bude vpohodě.
Bubaaak: Octalink je tak věčný,že jsem ho na zimáku měnil po každé odjeté sezóně(cca 4 měsíce každá) Hned chytil vakl.
Navíc už se dal sehnat jen Dura Ace a to vyšlo nepěkně draho a těžké to bylo jak kráva.Tenhle systém mi vůbec nechybí a zaplaťpánbůh že už je to historie.
K věci.Na silničku jedině s nášlapy.Je to o zvyku,jak píší jiní.
Lehčí pedály? Na deseti-kilový hlíně řešit váhu pedálů? Kup si nášlapný a neřeš nesmysly.
Silniční nášlapy mi taky nevyhovujou ale SPD jsou v pohodě, je to jen o zvyku :-)
Z SPD vystoupí 99% lidí, vážně pochybuju o tom ze ty seš to 1% totalnich cyklistických analfabetu co to nedokážou :-)
To s tim vystupovánim je jenom taková pověra. Když přijde krizovka, tak z toho vystoupíš ani nevíš jak.
Silniční Shimana díry nemaj, na jedný straně je klika a na druhý záslepka, jinak věčnej je octa, čtyřhran dělá neplechu :)
23.10.16 20:53
Čtyřhran je spolehlivý a věčný,narozdíl od HT2(středu z hnusnou dírou)
Když budeš jezdit s nášlapnýma pedálama, tak se ti vycvakávání úplně zautomatizuje. Takže toho bych se vůbec nebál.
Protože bych v případě potřeby nestihl vycvaknout nohu z pedálů.
proč nechceš nášlapy ? to je základ.. donutí tě šlapat do kulata a nenadřeš se tolik.. ;)
61cm je podle tabulek od 188 cm, ale jak jsem otočil představec,tak se zvýšil sklon představce a je to paráda. Kdyby někdo věděl o lehčích silničních pedálech /nášlapný-nechcu/ prodáváných v ČR dejte vědět. Původně jsem chtěl bílý rám, ale ten zrovna nikdo za podobnou cenu neprodával. Jezdí parádně.
Kolo a štafle v jednom.Hezký balíček:)
Někdy lituji,že jsem mrňavej,ale někdy jsem zase moc rád,že je tomu tak.
Ať slouží a dělá radost!
jo ty se moooooooooooooooooooooooooooooooooooc hoděj