První reprodukovatelná fotka - po výměně předního kola a řídítek, ještě s původními koženými gripy. Sice byly lock-on, ale kroužky, ze kterých byly omotávky, se protáčely okolo plastového středu.
Kabely by šly určitě vyřešit lépe, ale tahle "klícka" trošku pomáhá, aby vedení nebouchalo o rám.
Plastové piny originálních pedálů nedržely, tohle účel plní.
Dvě brzdové páky a přehazovačka, nic jiného výhledu nepřekáží.
Zkoušel jsem jezdit bez napínáku, zkoušel jsem to s horní kladkou, se spodním vodítkem a nikdy to nefungovalo bezpečně. Zatím tedy takhle. Všimněte si roztrženého úchytu, který prosvítá skrz bashguard, vůbec nechápu, jak jsem to dokázal.
Speciální snímek pro módní policii bez reflexních pásek.
Levné, ale funkční gripy.
Běžná jízdní výbava. Na sedlovku blikačku nedám a po městě si neviditelně jezdit netroufám, tak aspoň pásky ladí k helmě.
Odkládal jsem to dlouho. Jednou kvůli čekání na nové komponenty, podruhé kvůli zahnojení od bahna. Po roce, kdy tenhle Mongoose Fireball jezdím, mi došlo, že se bude vyvíjet dlouhodobě a není tedy, na co čekat.
Původně bylo tohle kolo ekonomickým doplňkem k XC na blbnutí, nakonec se stalo tím nejpoužívanějším. Absolvovalo se ctí Smrk i Točnou, na bikrosce se cítí jako ryba ve vodě a když je vůle, i 60 km se na tom odjet dá, byť ne pohodlně. A jak je z fotek patrné, důstojně odolává i mým amatérským pokusům o servis a údržbu.
Pokud to vezmu chronologicky, první úpravou originální výbavy byla řídítka. 68 cm mi na blbnutí v lese přišlo málo, současných 78 cm vyhovuje. Apartní kožené gripy se sice všem spolujezdcům líbily, ale protáčely se – tedy i ty musely stroj opustit. Další výměna už byla nedobrovolná, odskákal ji ráfek a náboj předního kola. Následovala výměna přední mechanické kotoučovky za hydrauliku, časem se asi rozloučím i s tou zadní. Bystrému zraku neunikne ani zbastlený napínák – netuším, jak je to možné, ale přetrhnul jsem ho, aktuální provizorium ale slouží, byť estéti pohrdnou.
Suma sumárum Fireball účel plní. Nesežere moc peněz, jezdí se na něm zábavně a aspoň na něm zjišťuju, na co klást důraz v budoucnosti. Jako třeba na vidlici RST Dirt T, která pruží, ale netlumí:-)
(vloženo 7.7.17)
Značka | Mongoose |
Model | Fireball |
Modelový rok | 2013 |
Hmotnost | 14 |
Rám | hliník 6061, svislé patky, matná černá |
Vidlice | RST Dirt-T |
Hlavové složení | Threadless 1 1/8" |
Kliky | SR Suntour Duro |
Středové složení | Shimano ES 25 Octalink |
Měnič | Sram X4 |
Řazení | Sram X4 |
Kazeta | Shimano HG30, 11 – 32 zubů, 8 koleček |
Řetěz | KMC Z72 |
Náboj zadní | Alex QR Disc 36 děr |
Brzda přední | Shimano M395, 160 mm kotouč |
Brzda zadní | Tektro Novela, 160 mm kotouč |
Brzdové páky | Shimano M396/Promax |
Ráfek přední | Remerx Masterdisc |
Ráfek zadní | Alex TD25, dvoustěnný |
Dráty | 14C |
Pedály | Longus |
Řídítka | Force Team Flight 780 mm |
Představec | Alloy DJ, 31,8 mm, délka 40 mm |
Sedlovka | 27,2 mm |
Pláště | Kenda k-Rad 26 × 2,3"/Kenda Nevegal 2,5" |
Přesně tak.. jak rikam jezdina tom jak to máš jezdit se s tím da jako sevsim ale kdybys pak chtěl něco lepšího tak pořídit cokoliv bazarovyho na luxusní vidlici, kolech, kokpitu, klikach atd klidně na prasklým rámu, kterej bys koupil novej.. to by bylo fajn.. nebo malo jety, no.. :)
@Strakááč: Souhlas. Minimálně bych koukal po něčem, co se dá přestavět na singl-speed abych neohýbal patku, asi i tapered hlava by se mi líbila, i když tady s tím taky problém nemám.
@Tulipanek: Pokud by to bylo čistě na dirt, mohla by jít do pryč přední brzda, chránič převodníku, přehazka s kazetou a hned by to bylo o kus lehčí. Ale zatím to nechávám v podobě, na které jsem schopen i někam odjet. Praha zrovna rovinatá není a 29er sice hezky jezdí, ale zábava je s ním poloviční.
7.7.17 13:51
LoL to je nejaky trochu tezsi pevnak ne? Odlehceni planujes do budoucna? Kolem 12kg a byla by to top raketa na dirty :-)