Moje prvni poradne kolo. Na kolech jsme po dedine jezdili bezne, ale spis to byl dopravni prostredek. Sem tam jsme jeli pojezdit i do kopcu, ale to se dalo zvladnout i na starym Velamosu. Ale ten mi jednak uz byl dost maly a jednak uz po vsem tom nasem mladickym kroseni po kravich cestach a lesech taky nebyl uplne ve forme. Tak jsem si z prvnich vyplat po skole nasetril na Maxe. Stal tehdy 26 tisic a lidi se u te cifry chytali za hlavu. No zaden div, soused v te dobe skupoval po tisicovce az dvou Trabanty a vzdycky rok s tim hrkal po dedine a do prace, pak se to rozpadlo, tak si koupil zase dalsiho. Tzn z jeho pohledu to kolo stalo jako 20 aut.
Maxe jsem si koupil v dobe, kdy me jeste bavily v prve rade vselijake blbiny v terenu, takze podle toho byl dimenzovany. At neco snese. Zadnou zvlastni techniku jsem nikdy nemel a bunny hop neumim dodneska (a nikdy uz umet nebudu), ale hlavne kdyz to jelo rychle a hrkalo po sutrech. ale najednou jsem zjistil, ze oproti tomu staremu Velamosu jezdi mnohem lip i do kopce. Takze na kole, ktere jsem si poridil na praseni v terenu, jsem zacal jezdit delsi streky.
Pojezdili jsme spolu cele Beskydy, dvakrat jsme vyrazili na Sumavu, a i kdyz jsem pak mel novejsi kola, tak jsem s Maxem najezdil jeste tisice kilometru kolem Prahy.
Slouzil mi skvele. Az neuveritelne na to, jak jsem se k nemu choval ja, kdyz v servisu byl poradne az ted zacatkem leta, a to tak cca po sedmi letech. Stravili jsme spolu 14 sezon a po letosnim servisu, jsem si planoval, ze to dotahneme az ke dvacitce. Navic me v poslednich letech hodne bavilo jezdit na nem kolem Prahy ve flanelce a teplakovych trenkach mezi vsemi temi nablyskanymi stroji a vystrojenymi bikery. A nejsou to snad jeste ani dva mesice, co jsem na Maxovi objel Prahu a za den na nem natocil 170+ km.
Ale pak se ukazala prasklina v laku. Mozna to byl opravdu jen lak, ale jelikoz zacinala uprostred svaru a nikde jinde zadna takova prasklina nebyla, tak jsem si nedelal iluze. Doted nevim, jak zavazne to bylo a ani jsem to vedet nechtel.
Ted uz ma Maxe jiny cyklista. Doufam, ze mu zajisti dustojny a pekny duchod. Ale kdyz si ho dnes vecer nalozil do metra a odjel, asi mi neco mensiho spadlo do oka.
Kazdopadne na jeho miste v byte uz stoji Mladej Max.
poznamka: proc to ma vlastovky, negativni predstavec a podlozky? vlastovky asi proto, ze to melo byt primarne kolo na hrubsi zachazeni v terenu. zbytek nevim. proste jsme to tak kdysi davno nastavili, ale dodnes se mi s timto setupem jezdilo dobre, tak jsem to kvuli nejake estetice a logice uz zkratka nemenil.
(vloženo 14.9.17)
Značka | Maxbike |
Modelový rok | 2004 |
Velikost | 21" |
Hmotnost | odhadem kolem 13 kg |
Rám | Maxbike 33MB, hlinik |
Vidlice | SR Suntour XCP |
Kliky | Shimano Deore |
Přesmykač | Shimano Deore |
Měnič | Shimano Deore, pozdeji Sora, nakonec Alivio |
Řazení | Shimano Deore |
Převodník | Shimano Deore |
Kazeta | Shimano Deore, pozdeji Alivio |
Brzda přední | Shimano Deore, stale puvodni |
Brzda zadní | Shimano Deore, stale puvodni |
Brzdové páky | Shimano Deore, stale puvodni, jedna slusne ohnuta |
Ráfek přední | 14 let stary nejaky Remerx |
Ráfek zadní | Remerx Top Disc, do lonska jeste 14 let stary nejaky Remerx |
Pedály | obycejne krapy, uz pekne ohoblovane |
Řídítka | no name |
Představec | bytelny no name |
Sedlovka | no name |
Sedlo | puvodni, uz pekne rozedrene, tusim ze znacka byla Velo |
Pláště | Maxxis Larsen TT, pak Schwalbe Smart Sam, pak Hutchinson Black Mamba, nakonec Continental RaceKing |
no proste nevsiml. a to jsem na tom takto dva mesice jeste jezdil.
a ano, upozornil, pochopitelne.
Tak hlavně, že jsi se pochlubil kolem, které nemáš. A doufám, že jsi kupce upozornil na to, že je rám nejspíš prasklý.
no me taky :-) ale kdybys na to neupozornil, tak bych si toho vubec nevsim. asi mi to tak dali pred prazdninama v servisu, protoze ja jsem se sedlem nesoupal nekolik let. a holt jsem za to roky mel Maxe uz tak okoukaneho, ze to dospelo do klasickeho stavu, kdy manzelka prijde v plynove masce a manzelovi se zda, ze si protrhala oboci :-)
:-) jak říká Josech, úpínák neva, jen mě zarazila jeho neokulibná poloha ;-)
Tak jsteze. Ale z obratu „to nemusim“ usuzuji, ze vpacko z nejakeho duvodu nemusi upinaky pod sedlem obecne. Bohuzel se na denni bazi nesetkavam s opravdovymi sportovci, takze ani nemuzu rict, ze to v tomto konktetnim pripade je tak schvalne (treba ze to je drzak na startovni cislo.
no vis jak, skoro vsecko je tam jeste puvodni, takze nejaky upinak pod sedlem byl fakt to posledni, co by me napadlo menit :-D ale jak tak na to koukam, tak jsem si toho asi nikdy nijak nevsim, ale tady na te fotce to fakt vypada blbe. trci to jak … nevimco :-)
ale jinak teda na muj karbonovy beskydsky haibike jsem letos taky dal upinak. ta puvodni cca pulgramova objimka to proste neudrzela ani s pastou. ale se silnejsim upinakem a pastou se to ani nehne.