Tohle kolo mě zaujalo už před rokem, kdy se na něj jako na výroční verzi 2016 vyrojily recenze. Vůbec by mě tehdy nenapadlo, že bych si ho někdy pořídil. Ale protože mě začaly lákat stále dobrodružnější výpravy a začal jsem narážet na limity staré 26tky (což nebylo nic až tak obtížného :) začal jsem nejdřív pošilhávat po něčem jiném, posléze systematicky hledat po bazarech a podzimních slevách. Vlastně jsem hledal kolo s odpruženou vidlicí, ale nepřicházelo nic uspokojivého natož lákavého, až jsem najednou narazil na tohle. A protože mám rád jednoduchost a spolehlivost a o výhodách (i nevýhodách) CrMo rámů jsem už lecos přečetl, tak jsem do toho šel. Navíc cena byla velmi lákavá a těžko bych za ty peníze sehnal něco zajímavějšího. Koupil jsem na rutlandcycling.com a šlo o kolo vrácené do e-shopu s poškrábaným gripem.
První dojem byl: „ježišmarjá, co je to za vobludu s vobrovskejma kolama!“ :) Žena to nazvala hned „tlustokolo“ :)
Po zasednutí a pár kilometrech ale bylo jasné, že jsem udělal dobře a že si s kolem užiju. Po pár týdnech ježdění jsem velice spokojený. Plusková kola jsou parádní polštáře a přitom se i na asfaltu valí dobře. Asi se trochu víc nadřu, ale jednak si nemyslím, že až o tolik víc a druhak to pro mě není kritérium. Nepotřebuju být ani nejrychlejší, ani první, ale chci si ježdění užít a to se mi daří. Plus-kola taky přispívají k větší jistotě a pocitu stability. Geometrie je spíš na vzpřímenější posez, což, jak jsem zjistil, mi vyhovuje víc, než když ležím na rukách a bolí mě z toho jak záda, tak zápěstí. Navíc vzpřímená pozice poskytuje lepší přehled na trati, ale i okolo sebe (např. ohlížení v městském provozu). Široká řidítka jsou super. Mám mnohem víc kontroly nad kolem než dříve s 640mm. Nikdy bych si nemyslel, že mi budou vyhovovat 780mm! Celkově vzato: paráda :) Teď mě to úplně láká do podzimních lesů ;)
Fotky bohužel lepší neumím (není technika) a jsou taky v plné polní, což se asi nebude moc líbit, ale je to holt pracant no. Časem třeba udělám navoněnější bez těch doplňků. Ano, modrá brašna je trochu ekl, ale bude jiná.
EDIT 13/10/2020: zádní náboj vyměněn za DT350, převodník Blackspire BCD 76, 26t
(vloženo 14.11.17)
Značka | Marin |
Model | Pine Mountain |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 14,5 |
Rám | Double Butted CrMo, 27.5+ Wheels, Boost 141x9mm Open Dropouts |
Vidlice | CrMo, Suspension Corrected, Boost 110mm Spacing |
Hlavové složení | FSA Orbit, Sealed Cartridge Bearings, 1 1/8 |
Kliky | Marin Forged Alloy 1x10, Hollow Spindle |
Středové složení | External Sealed Cartridge Bearings |
Měnič | SRAM GX 10-Speed |
Řazení | SRAM GX 1x10 Speed |
Převodník | Steel Forged Narrow-Wide 32T Chainring, 76mm BCD, 53mm Chainline |
Kazeta | Sunrace 10-Speed, 11-42T |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | Joytech, 110x9mm, 6 Bolt Disc, 32H |
Náboj zadní | Joytech, 141x9mm, 6 Bolt Disc, 32H |
Brzda přední | Shimano BR-M445 Hydraulic Disc, 180mm Rotor |
Brzda zadní | Shimano BR-M445 Hydraulic Disc, 160mm Rotor |
Brzdové páky | Shimano BL-445 Hydraulic |
Ráfek přední | Marin Aluminum Double Wall, 40mm Inner, Pinned Joint, Disc Specific, Tubeless Compatible |
Ráfek zadní | Marin Aluminum Double Wall, 40mm Inner, Pinned Joint, Disc Specific, Tubeless Compatible |
Pedály | OneUp Components - Composite Platform Pedals |
Řídítka | Marin Mini-Riser, 6061 Double Butted Aluminum, 15mm rise, 780mm width, 4º up, 9º back |
Představec | Marin 3D Forged Alloy 60mm |
Sedlovka | Marin Alloy Light |
Sedlo | GUB 1180 |
Pláště | Schwalbe Nobby Nic, 27.5”x3.0” |
Ten zelený převodník je rozkošný. :-)
Ty blatníky mají výhodu, že jsou sundací a nazpět dací :-D Taky je nasazuju jen když je nejhůř. Jinak moc pěkný, na těch pluskách to musí být v terénu parádní svezení.
Moc pěkný kolečko, doma mám starého Bobcat traila jako pracovní kolo. Přesně tohohle Marina jsem chtěl, málem jsem ho koupil, ale nakonec to vyhrál Cannondale. Nakonec rozhodla 1×10 ku 2×10. Překopání na 2×10 by u Marina byla drahá, pokud by vůbec šla. Za mě prst nahoru.
Díky, za reakce. Vím, vím, blatníky nejsou zrovna ozdoby, ale musel jsem je pořídit, protože jsem minulej týden přijel do práce tak zaliskanej, že to ze mě vopadávalo ještě v kanclu :)
Ale dobře fotky udělám tedy ještě bez garderóby :)
14.11.17 21:29
Hele, tohle kolo fakt není můj šálek kávy… ale co je sympatický je tvůj přístup a poctivej profil… a taky příslib, že to vylepšíš ;-). Tak ať dělá jen radost!
Super! Tomuhle rozumím a líbí se mi i Marinův designový návrat ke kořenům.
Prave mi to prijde jako vcelku malo, na to jaky je to hovado, ram i vidle CrMo, obr kola…
Jen? Myslím, že je to až dost. Je to vážené bez doplňků a nejsem si jistej, kolik to bylo přesně, ale tak nějak to bylo. Teď jsi mi nasadil brouka, budu to muset převážit :-)