Jsem rád, že mi tohle kolo dovoluje konečně více objevovat kraj kolem sebe a nemusím tolik řešit kam se vydat a zda to ujedu. Chápu, že zde e-kola nejsou v oblibě, ale jezdím především pro sebe a proto, že můžu vyjet do přírody.
(vloženo 4.12.17)
Značka | Specialized |
Model | Turbo Levo FSR Comp Carbon |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | M |
Hmotnost | 22 |
Rám | FACT 9m carbon chassis / M5 Alloy rear triangle |
Vidlice | RockShox Revelation RC 150mm |
Tlumič | RockShox Monarch RT, Rx Trail Tune |
Kliky | Custom alloy crankarms |
Měnič | SRAM GX, long cage, 11-speed |
Řazení | SRAM GX, one-click shift-lever |
Převodník | Forged steel, 32T |
Kazeta | SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42t |
Řetěz | KMC X11ET, 11-speed w/ Missing Link™ |
Náboj přední | Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 24h |
Náboj zadní | Specialized alloy disc, sealed cartridge bearings, 12x148mm, 10-/11-speed freehub, 28h |
Brzda přední | SRAM Guide RE, hydraulic disc, 200mm |
Brzda zadní | SRAM Guide RE, hydraulic disc, 200mm |
Ráfek přední | Roval Traverse 27.5 |
Ráfek zadní | Roval Traverse 27.5 |
Dráty | DT Swiss, stainless |
Pedály | Shimano SPD PD-M8000 XT |
Řídítka | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 780mm width |
Představec | Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
Sedlovka | Command Post IRcc |
Sedlo | Body Geometry Henge Comp |
Pláště | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 27.5 x 2.8" |
Ahoj :-)
Tak to jsem rád že je tu někdo podobný mě.Mám bezva partu a poslední dobou (asi 2roky a jsou to daleko mladší beyci) jim absolutně nestíhám.Tvrdí sice že jim to nevadilo ale mě ano…štvalo mě že na mne porád musí čekat :-) No a ebajka jsem si pořídil NE proto abych něco vyhrával anebo byl někde první ale proto abych stíhal a jezdil v pohodě.Jsem sice starší od tebe (63) ale radost a pohodu mám na kole jak zamlada:-) Přeji mnoho pohodových kilometrů a nenech se rozčílit od těch mlad'ochů jež vědí vše nejlíp a stejně až budou v letech taky na ébajku skončí :-)
MarekP: ahoj, ne nemám s tím problém, mám fénix 5X a feed na mód a stav baterie. Rychlost mám přes garmin senzor na náboji a vzdálenost z GPS. Spojilo se to a funguje to bez problémů.
Mám ho doma taky. Mám ale trable při spojení s Fénixama. Když vypnu baterku, začnou mi senzory hlásit kadenci 8888 a rychlost taky 8888. Když se mi to stalo poprvé, hlásila mi Strava maximální rychlost 230 km/h :O.
Dělá ti to taky?
A to kdyz clovek pripocita ze to budou pucovat na kazdym penzionu a hotelu a kdyz si predstavim ty obtlousty bemotorny rodinky v adidas mode tak krom toho ze to je az komicka predstava,tak do budoucna peknej problem..Zacne byt vic urazu na ztezkach,konfliktu atd az se to dostane do faze jeste vetsich zakazu a ja se ve finale neprojedu na horach jinak nez po znacene asfaltce,jak v posahanym spyndlu,kterej je tak akorat dobrej pro posahanou Verešku,aby predvedla svuj letosni top model s norka a polarni lisky:)
Ja souhlasim s enduristkou!Diky temto mtb e-kolum a hlavne propagaci vyrobcu co to umele tlaci do outdoor sportu(za me to nema s cyklo nic spolecneho..a co se tyka sportu tak bych to radil spis do moto sportu:)realne hrozi,tak jak tomu zacina byt pomalu v alpach,ze ty nase uz tak male a preplnene hory(hlavne v posledni dobe diky instagram facebook selfi mode atd..) zacnou byt uplne v haji..A i ta posledni relativne klidna mista kam se dostal jen ten kdo si poctive vyslapl kopec a nejajej ten kilak terenem at uz pesky nebo na kole,budou plne techle selfi pablbu na e-kolech.Jen otazka casu..A pak zacnou zakazy,ktere se dotknou nas vsech a je to v hajzlu:)Tim pablbem jsem nemyslel majitele tehle elektricke babety ale ty masy co to za chvilku zacnou kupovat protoze to bude dostupny a bude to strasne IN:)
Enduristko, ci se týče prasat co vyhazujou bordel, kde je napadne neni záležitost pouze e-bikerů – stačí sledovat fejsbuky KPŽ a podobnejch akcí ;-)
Kruciprdel… kdo to má celý pročítat :-D ale vážně nenapsat, že to je Levo, tak bych už pomalu nepoznal že jde o eBike. Barva je boží, plus i za poctivej profil. A co se elektriky týče, se zdržim komentáře – nebudu přilejvat nitrák do ohně ;-)
honzarb: Jojo takhle to taky cejtim, ale svobodný :-) sme lidi, každej ať jezdí na čem uzná pro sebe za vhodný.
Na e-bika to nevypadá zle.
TJK: Bude mi ctí :-)
Precetl sem tuhle debatu…a jestli sem dobre pochopil,tak odpurci ebajku tady se obavaji, ze s narustajicim poctem ebajku v lesich, na trailech, na tur. znackach, se zacne pohybovat vic lidi… tzn. treba zvyseny riziko konfliktu s pesima, a to v konecnym dusledku muze znamenat znacny omezeni pohybu na kole v lese… podle me k tomu muze casem klidne dojit.
orm: porovnávás úplně odlišné věci…a to především tah za plynem…což na ekole nehrozí.. jsou to diametrálně odlišné věci.
@motacek: Ted si predstav, kam by te posunula motorka …
Ebike neni zadna budoucnost. Je to jen obejiti zakona. Motorka do lesa nesmi, tak udelame motorku, kde jako musis tocit klikama, abys jel a vlk se nazral a koza zustala cela.
masakr bike. hodně povedený i z designové stánky.
V e-kolech je budoucnost. Osobně nemám problém jezdit dlouhé švihy lehkým terénem s průměrem 25kmh, ale ten e-bike posune člověka zase o něco dál. Rychleby pak nesjedeš 4–5× za den, ale třeba 8×. Do práce 30km můžeš na ebiku taky zdolávat snáž a ani se třeba nezapotit …
Za mě pět bludišťáků.
Enduristka: Kokam z Hradek.. tak to je z Chrastavy kousek :-D asi zajedeme k vam a na Jare nam ukazes naky paradni traily tam u vas :-)
lksds: když jsem jo viděl na netu…hned mě to zaujalo…v reálu ještě hezčí…na prodejně jsem viděl myslim stumpjumper ve stejne kombinaci, ale v lesku…ta modra jeste extremne vyrazna…v tom matu je to decentnejsi… :-)
6.12.17 21:18
enduristka: v poho, já to chápu, 100 lidí 100 chutí a každý preferuje něco jiného :-) Nedokážu odhadnout kolik lidí si v ČR ekolo pořídí. V létě jsem na Lipně viděl třeba pár, který přesedlal na e-kola a strašně si to užívali, vyprávěli kde všude byli . .a kam ještě jedou . .já měl za sebou 45km.. myslel jsem, že si zavolám taxíka :-) ale nebyl jsem na ně naštvaný . .naopak jsem jim trochu záviděl . .protože už jsem nemohl . .a den zdaleka nekončil :-) Ale myslím, že pokud se lidi budou chovat slušně,tak může být i křehká symbióza mezi bikery a e-bikery :-)
checa.carlos: S tím, co jsi napsal plně souhlasím, spíše jde o to, že se to pravděpodobně časem stane velice masivní záležitostí a povede to k problémům. Právě tvůj případ chápu. Můj postoj k e-kolům není kladný. To je ale poznat.....
Tohle ekolo nevypadá vůbec špatně,a ten lak na horní rámový trubce co vypadá na jedný fotce do modra a na druhý do fialova je na živo určitě super.
Hod se do klidu -napíše baba borcovi, joj kde to jsme…
Enduristka :čtu si tvé pohoda je – užít si náročný výlet … (to sice chápu, plno cyklistů to tak má -koneckonců proč ne, každý to má jinak, beru) – jen možná nechápeš, nezkusila jsi nebo si neumíš vlastně užívat super zážitků – protože pak všichni co si jedou užit do bikeparků nebo s taxishuttly (tedy u nás ještě žádné neznám, v Polsku když to máš kousek jeden super areál takový je..) jsou pitomci, kteří nechápou, že si to užijou jen když ty trasy si poctivě vyšlapou – a když to vyjedou s lanovkou, tak je to nemůže ani bavit …
Myslím, že pokud by jsi jela trail jen dolů pro zábavu a pak ten stejný měla vyšlapat nahoru aby jsi ho sjela znovu -tak si troufám tvrdit, že větší pohoda a zábava a užití si to – je s pomocí lanovky ,auta (a eventuelně to může být i ten případ s ekolem -i když ten pocit dolů je slabší než s endurem bez motoru, to je bez debat ) . Viz třeba nové trasy na Klínovci -kde 3 trasy jsou dost pohodové /mimo jedné DH/ a to tak, že i jedna klidně pro rodiče s dětmi a druhá klidně pro zdvih 100–120, ale užiješ si to víc s vyšším zdvihem .A nikdo to nahoru bez lanovky nešlapal .Nevím proč … A koneckonců i u Vás na Tanvaldském Špičáku. 2 trasy a zas nikdo nešlapal nahoru, když jela lanovka…Zajimavý .
já se omlouvám, že vám vstupuju do vášnivé debaty . .ale jak jsem psal . .je to o lidech . .odpadky můžou zahazovat stejně tak bikeři jako ebikeři . .nebo houbaři . .či turisti. Když je někdo dobytek . .je jedno jestli jezdí na kole nebo na lyžích. Vše je o toleranci a respektu. Nevidím ale důvod proč by ebiky měli nějak škodit stezkám, trailům apod. to že je těžší? Nebo, že bude víc lidí jezdit traily? Já sám jsem před 10 týdny vážil 126 kg a moje kolo 12kg (TREK EX 8), začal jsem hubnout a dnes mám 106 kg a kolo 22kg (Levo). Takže čistě matematicky jsem mínus 10kg v rámci soupravy :-) (legrace) Já jen abychom třeba před každým trailem nebyla někde váha a neřešilo se kdo kam může a kdo ne. Dále se řešilo zda stejné pravidla jako pro kolo nebo pro motorku. Rozdíl vnímám v tom, že motorka má plyn a jede sama. E-bike reaguje na šlapání a sám nejede. To je obrovský rozdíl. Sám jsem na motorce procestoval kus světa a jezdil jsem i motokros jako hobík. Můžeme polemizovat zda se člověk na motorce jen veze nebo je to také fyzicky náročné. Každá věc má své pro a proti . .a vše je o lidech . . Já spatřuju určitou výhodu v elektorkole, že mi umožní víc si užít kolo, vyjet i období kdy bych seděl u kamen a můžu se svézt s kamarádama, kterým nestačím. Na kole jezdím kvůli sobě a ne kvůli tomu co si o mě myslí ostatní. Snažím se být slušný, pozdravit, usmát se . .a užít si den s přáteli v přírodě . .protože stresů zažívám spoustu denně v práci . .
dkny: Žiji v trojzemí. Mám kousíček jak do Polska tak do Německa. Hoď se do klidu. Pro mě je to u nás. Však to mám asi 5 kiláčků od baráku :-)
věta tady u nás tedy v Německu …ta mě pobavila – trochu jsem si nebyl jistý kde jsem , není potřeba komentovat ..
p.s : a Němci (originál) ti jsou obzvlášt tolerantní, zvlášt na Čechy …
Enduristka: to je presne, povrchnost lidi a nemit problem cokoliv otocit. Takze ty mas strasnej problem s ebikerama ale jinak si strasne tolerantni.. Hmm..
dkny: Já ti na to odpovím. Za mě a z vlastní zkušenosti. Tady u nás, tedy v Německu je singl nebo stezka pro koně běžná, mají normálně svoje označení a já je velice ráda využívám. Jsou příjemně technické, úzké a většinou prochází moc pěknou přírodou. Kdyby každý myslel jako ty, mohou mi zakázat po těchto stezkách jezdit, vždyť jsou pro koně, né pro bikery. Pokud k sobě budeme jako lidi ohleduplný nemusíme se vyhánět. Stačí se chovat tak, jak chceme aby se k nám chovali i ostatní.
Ale jo, pěkný to je.
TEĎ sice nejsem přívržencem e-biku, ale sem zvědav co budu říkat v 55–60 + letech.
orm -pišeš nesmysly .. – kdybys na ekole někdy jel dřív, tak bys věděl – že legislativa setsakra je -a že ekola ze začátku neměla žádný blokování a ted ano ..takže víc než 25 km/ tě to nepusti. Ale o tomto se dál nechci bavit …
Já se tě jasně ptal – a doted jsi neodpověděl zda ,když jsi tak zapalený biker – zda koně jsou v pořádku na turistickém chodníčku a zda ti to při jízdě nevadí ,když pak je místo řekněme krásného uzkého singltrailu -rozrytá cesta od koní …když chceš něco důležitého řešit pro bikery – tak v tomto by legislativa se zlepšit mohla . Aby bylo jasně dané kam můžou a kam ne jezdci na koních. Třeba v Anglii to tak máš někde .
@dkny: Kun patri do stejne kategorie jako kolo? Fakt nevim proc to sem tahas. Bavime se tu o kolech a ekolech. Kdyz uz do stejne kategorie jak okolo a patri kolo s motorem, tak proc tam treba nepatri elektricka motorka? Ekolo neni kolo a nelogicky je ve stejne kategorii a ma stejna prava a povinnosti, coz nedava smysl. At ma vlastni kategorii a udela se diskuse o tom kam muze a nemuze. To ze je ve stejne kategorii je historicky relikt, ktery nereflektuje technologicky vyvoj.
orm – no vzdyt to naznacujes, mela by byt jina legislativa – k cemu kristepane? Uvadim ti jasny priklad- problem dnes a denne kone totalne zkazi fajn stezku. Proc se toto nezakaze? Pak i pesi pro ktere byl turisticky chodnik vybudovan nemaji jak tama projit. Kdyz projede kolo tak je to bez problemu. A kdyz projede ekolo tak take… Takze v cem te ekola a ebikeri omezuji??
6.12.17 13:30
Iksds: Ta fotka z Wall-Eho me celkem vydesila, kam dospeje lidstvo rekneme cca za 100 let. :-)
@dkny: Proc sem pletes kone a niceni prirody? O nicem takovem jsem nepsal. Prosim o vysvetleni co presne myslis. Diky.
orm : a co říkáš, když jak píšeš jsou e bikeři tak hrozní na trase v lese … tomu, že jedeš po turistické značce, před tebou jel někdo na koni, chodníček vypadá stejně hrozně jak po průjezdu lesní techniky a je to tam zničený na docela dlouho – to je fajn protože kůn patří do přirody ?
teď jsem mrkl na GMBN, kde mají na trailu e-bike Mondraker e-crusher carbon RR+ a ty rany při řazení jsou strašný.
Jo ještě to video https://www.youtube.com/watch?…
6.12.17 12:14
6.12.17 12:12
6.12.17 12:08
@Pedro404: Tak zalezi jako pro koho. Pro nekoho to neni ani pulka vyplaty, nekdo to usetri za par mesicu, nekdo za par let.
Vetsina ekol na horach se toci v pujcovnach a tam fakt nepotrebujes velky kapital.
lksds: Sám bych kolo s elektromotorem nechtěl. Ale, co si budeme povídat, patří jim blízká budoucnost.
orm: „Proste lidi, kteri nemaji k vecem vztah, protoze nemuseli vynalozit nejake usili, aby toho dosahli“ Myslíš že vydělat sto+ litrů na e-kolo jde bez úsilí?
6.12.17 11:39
@dkny: S ekoly neprijde stupidita, ale ignorance. Proste lidi, kteri nemaji k vecem vztah, protoze nemuseli vynalozit nejake usili, aby toho dosahli. Takovy clovek si pak veci nevazi. Napr. aby ses drive dostal nekam vice do hor na kole, tak jsi na tom kole musel uz nejaky cas jezdit. Diky tomu sis vybudoval nejaky vztah ke kolou, fyzicku, skill, proste sis to musel zaslouzit. Ted clovek, kteremu das ekolo, tak se do stejnych mist dostane aniz by musel vynalozit nejake usili. Jeho vztah pak bude jiny. Povede to podle me k problemum a k omezeni privilegii, ktera si cykliste vybudovali, pro vsechny, kola i ekola.
Legislativa ohledne toho, ze kola s motorem patri do stejne kategorie jako kola je relikt z minulosti, ktery bohuzel v zakone zustal a byl zneuzit vyrobci kol a ktery nereflektuje technologicky vyvoj. Ty kategorie by mely byt oddelene.
Abych nebyl jen negativni. Tak pokud se podivam na kolo, zde prezentovane, z technickeho a estetickeho hlediska. Vypada to moc pekne.
enduristka : já jen komentoval tvé : ted je v lese klid a s ekoly nebude … jasně kolo můžeš mít i za 30 (teda nevím jestli na traily ,ale budiž…) ,ale to je celkem fuk … Prostě ta věta s ekoly mi přijde stupidita – přesně jak už tu někdo správně řekl … když si někdo koupí silné auto bude jezdit na červenou .....a proto musíme zavest bodový system ..
Prostě bud tě to na kole baví nebo ne … když koupí si kolo koho to nebaví ,tak stejně to časem nechá ve sklepě ..
A na profláknutých místech nebo která jsou zrovna podle něčeho in -bude plno lidi -bikerů at už e kola budou nebo ne ..
na druhou stranu s tou náhradní baterkou -když stojí desítku ,to nemá člověk si ji hned chut kupovat , nehledě na to že montáž a demontáž taky něco zabere (nevím přesně jak má spešl u typu -hezky schovaná baterka) to pořešené ,ale některé kola se „schovanou“ baterkou mají u deklu malé šroubky a pak riziko že při častém měnění baterek se ti to při jízde povolí je celkem velká . A limit dojezdu – tady problem je , to je jasný , to bych s majitelem kola nesouhlasil ,že můžeš dojet kam chceš a nejseš limitovaný … Je potřeba si to hlídat a dávat pozor ,bez motoru to pak je hnus … A to zas trošku u spešlu vadí ,když nevidíš displej kolik baterky ti chybí (reklama ,že přes telefon to jde je stejné ,jak když se máš ohýbat pod rám.. ) a brose to moc dobře ví , i když v reklamě tvrdil opak a už na tom zapracoval (na spešlu to ale ještě není ..)
dkny: Nemusíš, stačí si udělat domácí e-kolo. Letos se mi několikrát stalo, že při výjezdu na Luž, či jiný kopec v okolí, lidi komentovali mé snažení, no jo, motůrek, to se to pak šlape. Jaké to překvapení pána, když jsme se potkali pak na vrcholu kopce a on u mého kola za boha nemohl onen motůrek dohledat. Někdy je to vtipné, ale když se ti to stává často…už nemáš ani náladu jim to vymlouvat. Byť nechci abych byla zařazována do skupiny e-jezdců. Je to rozšířenější než bys čekal.
Singlespeed: Každý si tu pohodu představuje jinak…pohoda není si vozit zadek s motůrkem pod ním, pohoda je dokázat si užít fyzicky náročný výlet bez motůrku. Nechme toho…co člověk, to názor a můj názor na ee biky to nezmění.
enduristka : …věta : množství lidi,kde byl doted klid … bože , člověk se pak diví proč vznikají totálně nesmyslné zákony ..... , lidi si za to holt můžou samy ,ach jo … že to ten „darebák“ checa.carlos sem dal – zítra si půjdou kolo za 150 všichni koupit ,tak já jdu rychle na kolo ještě dnes …abych stihl klidnej les ještě…naposled…
6.12.17 10:25
enduristka. jízda na e-bajku formátu Leva je s jízdou bez motoru nesrovnatelná. Je to obrovská pohoda, těžší batoh člověk vůbec neregistruje. Navíc si např. s sebou nemusí brát tolik pití ani jídla (takže zas trochu hmotnosti v batohu ušetří), neboť energetický výdej je při nějakém profilově náročnějším výletu mnohem menší.
Singlespeed: No, můj batoh má na začátku výletu cca 10 kg, dalších 2,5 kila navíc bych opravdu nechtěla.....ano lze to, ale stejně je to další kompromis.
enduristka: náhradní baterie do Leva má cca 2,5 kg, takže není problém ji přihodit do batůžku :-).
6.12.17 09:19
Co mě osobně na e-biku vadí je to množství lidí, kteří budou v místech, kde byl do teď klid. Vyjelo tam pár lidiček, kterým nevadilo se trochu potrápit. Za to úsilí pak dostanou odměnu v podobě výhledu nebo prostě jen klidného místa bez povyku a odpadků. Neříkám, že všichni co pořídí e-kolo jsou takový. Ale většina těchto jezdců si dle mého nebude dělat hlavu s tím, kam zahodí obal od svačiny. Nejvíc mě pobavil kamarád, který chtěl jet s námi na celodeňák. Vše zlehčoval, prostě se vnutil a nakonec z něho vypadlo, že nejede, protože by mu nestačila baterka. Trochu omezující ten e-bike ne? Kompromis z kopce a ještě řešit, zda na tom dojedu? Radši trochu máknu a užiji si svobody než se nechat omezovat baterkou, hmotností a sjezdovými dovednostmi e-biku. Kolo nehodnotím, nechci kazit hodnocení.
Jediná výhoda těchto věci je, že se s tím dá jezdit bez následků po cyklostezce. Jinak bych si radši koupil enduro a jezdil mnohem dál…
5.12.17 14:28
TomPub: pokřivený rypáky? To není tak jisté. Já se třeba, když mě předjíždí e-biker, směju od ucha k uchu. Většinou ale jedou o tolik rychleji, že si mého smíchu ani nevšimnou.
Super bajk, rozhodne bych se nestydel s tim vyjet ven, naopak bych si uzival ty pokriveny rypaky, asi su hajzl :)
5.12.17 12:37
5.12.17 12:37
Za me se mi momentalne z E-Biku nejvice libi tento Pivot Shuttle a ten Socialzied Turbo Levo take ujde, nicmene nehodlam si E-Bike koupit ani za 50 let :))) Pokud mozno samozrejme :)))
Jo ten Trek mě taky zklamal. . dost jsem si ho oblíbil . .mám ještě Fuel EX 8…ale s ebikama strašně zaspali. Naopak se mi v tomhle líbí ta filozofie Spešlu . . kdy to začali stavět od vrchu . .a je to ůplně jiné. žádný displej jak na motorce, baterka v rámu . .nic tě neruší . .apod..
tak to jsi udělal myslím moc dobře .. Z těch tří zminovaných značek , to snad ani nešlo váhat -)) . Trek ještě nepochopil k čemu je možné e kolo používat bohužel (tedy pokud nejezdíš jen po asfaltu nebo polnich cestách na vyjíždky..) .A docela mě to mrzí -protože takový Trek e Slash ..by mohl být dost dobrý …Mám pro model Slash fakt slabost ,navíc ted když ho dělají v mé oblíbené červené barvě … nechápu ,že ho ještě nezačali dělat. Ale prý v oblasti e kol nad 4000 euro –se 80 procent kol na světě prodá v německu…celkem neuvěřitelné číslo … navíc když nám američani cpou ,že pořádný trh s mtb koly je jen u nich…
Já původně zvažoval víc variant. Nikdy jsem Specialized moc nemusel . .Koukal jsem na Lapierre a Trek. Nakonec jsem chtěl Trek PowerFly LT 9, bohužel tu nebyl moc k vidění a pořád to má ten „nádor“ v podobě baterky na rámu. Pak jsem koukal na nějaký videa na yt kde na tom Treku jezdí . .a nestačil se divit… jak je ten motor hlučný . .jak auto na setrvačník. . .A náhodou jsem objevil, že i Specialized dělají e-biky . .tak jsem si o tom i v zahraničí něco načetl . .nakoukal nějaký videa a volba byla jasná :-)
Ten Haibike je skutečně odporný, Turbo je oproti němu fakt fešné kolo.
Kesu . a v baterii si myslím naopak ,že může v budoucnu přijít váhová revoluce .....tady vidím velký potenciál… a snahu výrobců vymyslet něco lepšího (delší výdrž ještě ) a lehčího …
…horší je že budeš muset začít jezdit už ted …jak se tak dívám – haibike je pod 18 kg a to jsi chtěl !! /sice s menším zdvihem – ale to je jen o technice a kvalitách bikera …/
Kesu : no vzdyt to odpovídá .. ta váha enduro kola plus e serepatičky …specialized má navíc brose motor –plus1,4 kg oproti shimanu …
všichni tady opěvují že jen spešl má super ekolo ( tedy beru kategorii 140 zdvih a víc ,sice spešl má jen 135 vzadu ..ale zas je to spešl..)) takže se to počítá do téhle kategorie /sranda/
ale je fakt dobrý za mě ,vážně ,jedno fakt z nej,,,Top kolo , nic proti ,jel jsem na něm -sice jen bohužel lonském a komplet v alu,a bylo fajn ,takže toto je možná o krapet ještě lepší) , navíc v cenovce taky myslím vevodí světovému trhu (tedy sworks model/ -))
a k věci :..-)) – takže když vezmeme jiné už v názvu mající myšlenku náhrady za auto – Shuttle – tak má 20 kg – a tebou zminovaný shimano motor a to přesně vychází : 13 kg dobré enduro kolo plus 6 kg (motor a baterie ) plus nějaké drobnosti k tomu a je to …20 kg -tedy kolo s nejlepší váhou v této kategorii
5.12.17 10:14
dkny : vecer zkusím zvážit…
dkny:
V baterii moc prostor nevidím, pokud se pamatuju, má kolem 2,65Kg (500Wh, Shimano Steps), nějak podobně má tuším motor u Shimana, tady to bude kolem 3kg. Takže i kdyby to celý mělo 6kg, tak sakra proč to v reálu váží 22. Až to prostě nacpou někam k 18, tak zase začnu jezdit:-))
Mimochodem …nevážil jsi to kolo asi ,že ? …udaj 22 kg je asi jen formálně převzatý ne ? /katalog říká obecně 22,2 kg ,s tím že top model sworks je o 650 gramů lehčí… než tento s Alu zadní stavbou / případně nemůžeš zvážit přesně ,zajimá mě to ,dík.....?
5.12.17 08:03
Ale to je jen jeden z důvodů…je jich mnohem vic… :-)
sice říkám e bike proč ne (nebo jako doplněk k normálnímu kolu v jiných situacích viz není možnost taxishuttlu ,lanovky nebo v místech kde se auto nedostane a chci si užít jen jízdu z kopce) …ale kupovat si e bike kvůli tomu abych stíhal kámoše ,to mi přijde až uchylné …a to mám víc než 34 ..-))
pekny kolecko, mezi e-bajkama asi nejhezci…no, jeste ze se me vlna e-bajku netyka – kdyz nebudu stihat kamose, radsi na sobe zamakam a neco pro sebe udelam, nez si kupovat e-bajka…
@elwing: Spíš mi připadá, že tu je nějakej podezřelej klid a mír na to, že sem dal borec e-bike. Očekával bych tajfun hejtů a blitek, ale dokonce i zarytej iron.hide je toho dnešního večera poněkud klidný :-)
Ta hmotnost je blbá , vadí při manipulaci , i při jizdě i při přenášení překážek ,spadlých stromů atd .
A kromě baterie asi navíc není moc předpoklad nějakého výraznějšího snižování váhy v blízké budoucnosti
Nejhezčí ebike vůbec. Už jsem to několikrát chtěl objednat, ale při jízdě pro zábavu (sjezdy, technické ježdění) mi na tom pořád vadí hmotnost. Na obyčejným kole mi zase vadí šlapat, takže o tom jenom kecám:))
no, myslím, že aby si člověk udělal obrázek o názoru většiny, stačí zajít na kterýkoli světový cyklistický web, kde je trochu větší traffic. třeba na pinkbike je to jasné: e-bike = satan :-) nicméně mtb bajkeři byli vždycky trochu elitáři, proto si myslím, že jak se poměr e-bike vs ne-ebike otočí (což je pravděpodobné, protože pohodlí svádí), zase bude všechno v pořádku
vpa007: díky:-) ano opraveno :-) věřím že prudit nebudu. Vše je o lidech.. jak jsem psal niž…na normálním kole jsem se pohyboval cca 3 roky na trailech a stezkách apod..a ebike nemá nebo by neměl mít vliv na chovani…Samozřejmě záleží na jedinci. Je to o nejake pokore respektu k druhym lidem…ktery často chybí nejen na kole ale na silnici..v metru…atd. (část reakce na cosmo). Chápu že kdo se třeba v komunitě cyklistů nepohybuje a najednou sedne na ebike tak může prudit a chovat se jak debil…ale myslím že těch lidí bude minimum…protože většina lidí co si ebike koupi přestupují z normálního kola…treba po nějaké delší době… Jeste odbocka: Vcera pri projizdce okruhu, ktery jsem jezdil casto..jsem si useky, ktery nesnasim najednou uzil..jel jsem s kamaradem…a misto abych mu ujel tak jsem mu delal predvoj a on se vezl na silnicnim useku v pytli…a usetril trochu sil proti vetru…a diky tomuhle kolu jsem si prodloužil sezonu…a těším se i na sníh…klasickej trek uz visel od rijna na háku :-)
řekl bych, že dokud to jde (zdraví a tak), tak by člověk měl jezdit bez podpory. I za cenu toho, že nestíhá, tlačí a jezdí na chvostu. Taky bych řekl, že elektrowerky svým principem nepatří na běžné cyklostezky, lesní cesty atd.
Kua to se ti kámoši pěkně prodražili ;) Tak snad ti to neskazí charakter a budou tě pořád brát do party.
Rozhodně nejhezčí ebike. Já bych to nevyužila, nicméně ze zdejších komentářů proti ebikům je mi na zvracení, proto tomu i docela fandím.
ale to je spatny primer, kdo ma auto na 200km myslim bavory, medvedy, audiny a erska, tak bohuzel casteji predvadi co popisujes…to ze majitel tohohle biku nebude zneuzivat vsechno co jsem popsal je fajn, ale to prvni me fakt uzemnilo, aspon budu moct jezdit s kamosema co jsem jim predtim nestihal…sorry to co jsem popsal se bezne na ebike deje, treba ne zde mezi cleny fora, ale obyc lidi co si koupi ekolo bohuzel tahle pravidla zhusta zneuzivaji a ja mam jen strach z toho co popisuju…az mi nejaky ebiker na cyklostezce sestreli dite nebo az na me bude nekdo hulakat pri vyjezdu na lysou a na finale bude na horach diky jejich neurvalemu chovani zaveden nejaky zakaz postihujici i nas…
Mno… předem říkám, že ébajky jsou pro mě eE. Ale zase jako pro těžkýho kořeňa, kterej si na nic nehraje, kterej má poctivě vyplněnej profil a jde sem s kůží na trh (spíš teda s čerstvou flákotou do řeky plný krokodýlů), tak to jako beru. Fakt. Tak ať tě to baví a neprudíš moc pěšáky, kila letěj dolů a kondička na nahoru, a hlavně ať se jednou dostaneš do stavu, že si řekneš, že už to nepotřebuješ.. to by byl konec, jak z americkýho filmu ;-)
PS: A oprav si popisku u pedálů na Shimano XT, ať to netahá tak za oči, že je vše poctivě vykopírovaný ze spěšlo-webu, tohle jsi dopisoval sám ;-)
Jo je super , taky se mi líbilo . A přesně , někteří neví o co přichází…nebo si to nedovedou ani představit .. -sjedeš perfektní trail (sice ano zde je pocit trochu horší než na stejném 140–160 mm kole ,no vždy je něco za něco … ) ,ale pak na pohodu vyjedeš nahoru a s chutí jdeš do dalšího a dalšího trailu… (tedy než dojde baterka…)
…no taky jsem jel na jednom ebiku před týdnem ,sjel jeden prudší trail a jel pak po asfaltce nahoru (měl jsem chrániče na kolenách ) a jeli nějací 2 "xcečkaři v elastákach " a slyšel jsem jen – viděl jsi to ? …a tvářili se jako by viděli martana nebo nějakýho fakt magora .. – a tak nevím zda to byla reakce jen na e bike ,a nebo spíš mysleli že jsem si na vyjíždku po asfaltu s e kolem (počítám že nějak netušili že to kolo má větší zdvih a potenciál než jejich pevnák..) vzal chrániče ..
tak nevím ..ale možná e bike se rovná tomu nějakému špatnému slovu …
jinak rozhodně nejsem žádný e-bike hater. sám bych si klidně dokázal představit, pálit si to v lese kilo jenom za zvuku praskání větviček, ale každý se musí dovtípit, kam by to vedlo.
myslím, že je jenom otázka času, kdy se e-bikeři ocitnou ve stejné situaci jako majitelé motokrosových motorek – buďto projít homologací a postavit na značky, nebo na uzavřené tratě jako motorka bez nich. časově bych to viděl přibližně až se víc rozběhne prodej elektroaut, motorek a sníží se jejich cena. pak už se nebude hledět, kdo má pedály a kdo jen stupačky. možná to zní pesimisticky, ale je to spíš ta lepší varianta. jinak bude za pár let v lese pěkné rodeo.
4.12.17 17:20
cosmo: To je vynikající uvažování, když si někdo koupí auto, tak taky automaticky předpokládáš, že bude jezdit dvěstě, na červenou a parkovat uprostřed chodníku?
Ten prechod sedlovky do stredu je teda pekelnej, ale jinak se na to celkem da koukat. Ty pluskovy plaste docela dobre maskujou napadnou mohutnoat ramu.
File12: nemám velké ego :-) , tak věřím, že to bude v pohodě . .určitě napíšu info. Já to spíš vnímám tak, že pojedu zase třeba poslední, ale v balíku a nebudu nadávat a užiju si to . .a to je ten důvod. . . Díky.