Moje vývojové kolo a první custom design. Jasně, není to úplně obvyklé stavět 29er s berany, ale já se běžným věcem snažím vyhýbat, jak jen můžu. 29er rám je hlavně zvolený kvůli odolnosti, tuhosti a prostupnostem pro testování obutí. Není problém používat, jak na gravel obutí nebo na bikovém plnohodnotně, geometrie i posed jsou ideální pro dané využití, cítím se na tom jako doma, kolo je klidné a hodně tuhé, přesně reaguje na podněty, aktuálně spíš pohodlnější nastavení. Set- up se bude měnit hodně často a je možné, že se tam objeví i vysoké karbony, které tomu dodají šťávu. Pár závodů doufám bike taky zvládne. Samozřejmě se najde i pár nevýhod- prostupnost pouze pro 40T převodník a váhu jsem čekal nižší. Kotouče jsem bohužel nesehnal celočerné, takže jsou dočasně modré. Hadice od zadní brzdy mohla být taky trochu kratší a pár drobností se najde, stříbrný šaltr je zlo, budou i custom černé pevné osy. Už prostě musím trénovat. :-)
Další info rád postnu do diskuze. Velké poděkování je Tomovi ze SingleBe za super lak a všem, kteří se podíleli.
(vloženo 4.1.18)
Značka | Rock Machine |
Model | Expolosion Custom |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 9,3 komplet |
Rám | Karbon, custom chameleon lak od Toma, custom pevná osa |
Vidlice | Force custom 29er, cerny mat, custom logo RM chameleon |
Tlumič | správný tlak v pneu |
Hlavové složení | FSA integrované |
Kliky | Shimano XT custom mat, Stages na levé straně |
Středové složení | ceramic BSA |
Přesmykač | neznám |
Měnič | SRAM Rival long 1x11 |
Řazení | SRAM Apex 1x11 |
Převodník | čína 40T pro 104mm |
Kazeta | aktuálně GX, pak X1 a možná i E13 |
Řetěz | SRAM 1130 |
Náboj přední | Bitex 15x100 |
Náboj zadní | Bitex 142x12mm, custom 3 praporky, keramická ložiska |
Brzda přední | SRAM Apex Ti šroub ve třmenu, kotouč 160mm Max1, 3 Ti šrouby |
Brzda zadní | SRAM Apex Ti šrouby ve třmenu, kotouč 160mm Max1, 3 Ti šrouby |
Brzdové páky | SRAM Apex, prohozené, přední vpravo |
Ráfek přední | WTB KOM i23 |
Ráfek zadní | WTB KOM i23 |
Dráty | Pillar, zeslabení na 1.8, mosaz niple |
Pedály | aktuálně Look Keo Classic 3, Shimano XT a Garmin Vector 3 |
Řídítka | Ritchey WCS 460mm, spodní úchop 500mm, dvojítá omotávka v horním úchopu. |
Představec | Max1, zero sklon, 60mm, Ti šrouby |
Sedlovka | custom matná čína |
Sedlo | dočasně testovací WTB High Tail, bude s Ti ližinami |
Pláště | WTB Nano TCS 40mm, bez duší, tlaky nejčastěji kolem 2 barmanů |
Georrge má pravdu, fotky se technicky vůbec nepovedly. Na levé straně histogramu je díra. Jakmile se histogram roztáhne, fotky se hned pěkně vybarví.
Krásný v detailech, jako celek se mi to vůbec nelíbí. Hlavně vidle je tam jak pěst na oko.
mě se to taky líbí tak, že bych to doma chtěl přesně takhle poskládaný..
teda možnáá bych tam spíš chtěl XT brzdy, negativní carbon představec tak 60–80mm a rovný 680mm carbon rodla ale třeba bych si na berany zvykl..
by se mi právě líbilo na cestování takovejhle prskolet.. :)
Tip na vidli
4.1.18 20:25
Hodně zajímavá věc. Lak naprosto super. Uvažuji o podobné šílenosti. Prostě bych rád na silnici-CX-gravel dal pláště aspoň 29×2,1. Gravel z XC rakety. Ale rám by se mi na tohle monstrum nejvíc líbil Niner AIR 9 RDO.
Ten Lapir je fajn, ale 50mm prostupnost bude absolutni strop si myslim. Me se libi treba Koga.
4.1.18 20:09
JFtryall: monitor nemonitor, na histogramu to je krásně vidět a takhle vyblité fotky se mi nelíbí…
jardalee: Problem je hlavne vizualni a v tom, ze proste vyrobci nechteji zatim delat gravel stroje, ktere pojmou aspon 2.1 pneu v 29er. To je trosku skoda, konstrukcne nevidim zasadni problem.
Na trosku zajimavejsi trati dokazes krosare na 29eru pokosit dobre, i kdyz to neradi slysi. Ondra Zeleny by mohl vypravet. :-) na gravel zavode by to uz bylo mozna trosku horsi, protoze se jede o dost rychleji. V NMNM se jelo avg pres 30, ale je to hlavne o fondu. Gravel ztrati v rozbitych usecich, ale zase muze nahnat pri 40 na asfaltu. Dobrej jezdec bude vepredu na obojim.
jj prave problem je ta delka ze to proste vypada divne :) a s kratkou se ti zase muze nabourat geometrie navic prave 29er ramy maj vseobecne prave kvuli dlouhe odpruzene vidlici nizkej krk takze sehnat ram s delsim krkem je problem ,lepsi je to stavet na crosovych ramech kde tohle vsechno se da sehnat ale zase sehnat peknej ram a v karbonu je problem :) ale jako ekonomicka varianta kola na plaste 29er 1.75" nebo 27.5 1.9" a pevnou vidlu je ten crosovej ram idealni,nebo nektery ramy 27.5 :) a obcas se najdou i ramyktery nejsou tak dlouhy a pritom maj furt vysokou hlavovku ,ale tady ten ram co mas je peknej no ale spis bych z toho udelal normalni mtb klidne na tech karbonovych kolech :)
Lak ultimatni, mit to rovne rodla tak je to pecka, ale chapu kvuli zavodum… Trochu nechapu ty gravel zavody, nebyt tam ty berany predepsane, tak tam zajedes lidi i na 29 celopevnaku, coz treba na cyklokrose tak jednoznacne neni, ale chapu ze cash se musi tocit. :-/
Objimka je RM origo. Podobnou ma treba Aerozine. Niner ma taky 490mm, navic Boost. Ale je hezka to ano. Lak i v takhle jednoduchem designu a lepsi cene vychazel na nejakych 8K. Chameleon je drahej.
jadalee: Ano to mas pravdu. Proto je zvoleny ram spis kratsi. Delka vidlice je bez sagu. pro jizde ma delku taky pod 500mm, v tom problem neni. Samozrejme idealni volba by bylo mit aero „road“ vidlici kolem delky 450mm a protahnout adekvatne hlavovou trubku. Prostupnost by se zachovala, ale vypadalo by to lepe a proporcneji.
dalo by se napsat na kolik vyjde cca takovej nádhernej lak na takovým kole?
4.1.18 19:30
Jinak dotaz, co to je za tu sedlovou objimku? Libi se mi :)))
napad dobrej ale jsou tam prave dva problemy velka delka 29er ramu a geometrie pocitana na vidlici delky zhruba 510mm ,proste lepsi je si to koupit uz hotovy s ramem kterej pocita s pevnou ,problem je ze zase si clovek nemuze vybrat ram ,protoze moc kol neni a 29er uz vubec ne, vetsinou si pomuzu 27.5 kolama a sirsima plastema ,nejbliz je tomu konceptu tohle":http://www.bikeradar.com/…eview-51656/ ale samozrejme ma krasnej ram a mas to lehci :)
4.1.18 19:28
Libi se mi ze jsi nepropadl te silenosti aka Boost 15×110 , 148×12 :D
Georrge: Tak to bude chyba v kalibraci nebo kvalite monitoru. Na mem Dellu to je v poradku.
Pocital jsem s podobnou vyskou jako na biku, takze jsem zvolil 490mm. Jelikoz se to bude pouzivat hlavne s objemnym XC obutim, tak to davalo smysl, bikovou vidli bez sagu jsem vozil na necelych 520mm, pro 120mm zdvih. Mene by tam asi vizualne pasovalo lepe, ale aktualne to je takhle. Je mozne, ze v prubehu roku dam jinou vidlici, mene nez 470mm ale urcite ne. Takhle je to fajn i pro optimalni hlavovy uhel a lepsi chovani pri vysoke rychlosti. jede se mi na tom prirozeneji, nez na aktualnim zimaku. Geoska ma 615 horni ramovku, takze spis kratsi a posed mi vychazi s 60mm predstavcem uplne shodny jako na zimaku, ktery ma na 560mm vysku ramu delku 585mm a vozim tam ±90mm predstavec. Posed je ted schvalne pohodlny kvuli zadum, pujdu pak niz. Navic nemuze byt uplne chrti kvuli bunnyhopum ve spodnim uchopu.
Napadá mě pořekadlo: I kdybys osla dovedl do Paříže, koně z něj tím neuděláš.
Proti gustu…
Kolo pěkné, ale ty fotky se mi vůbec nelíbí. Odstín ještě jde, ale ten nízký kontrast mi rve oči.
Lak super, ale ta vidle je hrozná, to se tam nedá dát něco míň humpoláckýho (ne tak širokej a hranatej vrch) a ne tak vysokýho? Rodla máš pomalu vejš než sedlo, ta ďoura mezi předním pláštěm a rámem mi tam prostě nesedí, nebylo by to lepší s malinko nižší vidlí?
Můžu se zeptat jaká je geometrie rámu, hlavně teda délka horní rámovky? Jde mi to to, že gravel bike má např. v M-ku 53 nebo 54 cm a MTB rám má v Mku 61 cm, když k tomu přičtu délku dosahu na beranech (reach) cca 8 nebo 9 cm, tak už mi to příjde na ten MTB rám celkem daleko. Takže gravel rám 53+9(reach)+9(představec) = 71 cm a MTB 61+8(reach+7(představec) = 76 cm
Pneu budou v drtive vetsine 2.25. Gravel pneu spis na asfalt, spatne cesty a lehky teren.
Zajímavé to je, lak je opravdu nádherný. Ale jako celek se mi to teda nelíbí, hlavně ta vidlice. Vozil jsem gravela po šotolině a beskydech asi rok, pláště totožné a širší, ale po pár hodinách jsem byl stejně naprosto naklepaný i na bezduších.
No, mohlo to být krásné kolo (asi prví od této značky), takhle s berana maximálně krásná pi.ovna…
DaD: Nevim, tak prave proto jsem to poskladal, abych netipoval, ale skutecne se to dozvedel a pokud mozno zmeril. :-) gravel je proste hodne otevreny styl a to kolo nikdy nepojede v terenu ani po silnici tak dobre jako silnice nebo XC kolo. To ale nic nemeni na tom, ze s dobrym fondem bys mel letet v lehcim terenu jako raketa, navic zvladnes i hodne dlouhy den diky uchopu. Na spatnych cestach das silnicarum zabrat a na korenech to hned nerozpulis. :-) na zavody musi byt silnicni uchop, takze proto je to takto. Jinak stale preferuji cistokrevny 29er a souhlasim, ze nema cenu za kazdou cenu hrotit hybridy, ale kdyz uz, tak aspon s jasnym cilem.
Jaké závody se na tomto jezdí? Myslíš ty moderní gravel race? Jinak za mě je toto opravdu prasopes, co v terénu a ani silnici nepojede tak dobře jako stroje k tomu určené. Je to prostě jeden velký kompromis a to se musí někde odrazit. Kdyby ta vidle byla nižší tak by to bylo na pohled moc pěkné a zajímavé kolo. Na ten lak koukám už poněkolikáté a je opravdu nádherný.
maajkee: Jasne to si myslim stale, myslim ze k prdu neni, ale rozhodne neni univerzalnejsi nez smysluplne poskladany 29er, podle meho. Tohle je vyvojovy stroj, navic se naskytla moznost custom laku a uchop musi byt kvuli zavodum. Navic je to samozrejme lehka provokace, ja rad. :-)
Super.....mě se to libi až tak, že bych to chtel mit i doma.
Naprosto multigeniální :-).
Jde vidět, že máš na B-F velkou autoritu, neboť zatím nikdo nemudruje ohledně nepoužitelnosti bajkového rámu s berany, nepoužitelnosti beranů s kraťoučkým představcem apod.
Já se v Tobě nevyznám, před nedávnem tady píšeš, že Gravel je k prdu, že daleko univerzálnější je MTB HT 29 s rovnýma řidítkama a odpruženou vidlicí, případně s rychlým obutím a teď tady vystavíš tohle :)
Jinak kolo se mi líbí dost!
Smysl je nahrada silnicky+ zavody, kde musi byt berany+ testovani pneu. Nechci se omezovat na 40mm obuti- je to skoda.
Vidle jsou nedostatkovy zbozi, vidlice co ma prostupnost na 29× 2.3 a aero tvarovani snad neexistuje. :-) slo by to postavit na 27,5 kolech, bylo by to kompaktnejsi, ale to jsem nechtel, mozna nekdy.
Smysl kola mi uniká, ale zpracování a lak je opravdu parádní, to se vážně povedlo.
Kdyby to mělo rovné řidítka a lak by byl bez nápisu(ale chápu proč tam je) tak je to parádní 29er bajk.
4.1.18 17:24
Orm: Je to dost, ale kazeta, kola a 34mm plaste to pak vystreli na 8,8 kg.
Vypada to super, ten lak se povedl a jako celek to je prijemne, ale ta hmotnost mne prijde fakt hodne. Koupil jsem si na planetx levneho karbonoveho gravela jako zimaka a navazil jsem bez pedalu hmotnost 9.65kg ve velikosti xl a to jsou tam kola, ktera vazi 2.1kg. Vzhledem k tomu jak vymazlene to mas bych cekal hmotnost pod 9kg.
Tu vidlici bych taky poslal víc k zemi, ale jinak moc hezké. Škoda že takhle čisté to už nikdy nebude :-)
Super!
Kotouce viz popis. Mam bohuzel jen cerny s cervenym nytem a to taky neni dobry. Ale pak budou celocerny. Vidlice ma 490mm, chtel jsem mit dost podobny uchop jako na biku, tu 470mm by to asi sneslo, ale v pohode. Spis to opticky vypada vysoke, protoze je vytazena az k hlavku.
Lak peckovej, tojo, ale co tomu fakt dává na prdel, jsou ty modrý kotouče… proč ne černý?
Vidlice mi přijde strašně dlouhá.
Lak je super, setup taky slušnej, ale ty silniční pedály mi k tomu fakt nejdou vůbec…
Pecka. Nádherný detaily + lak.