Pravobok
V polích
Pracoviště pilota
Kliky
Levobok
Důkaz místo slipů
- tuhý, kvalitně zpracovaný rám
- celokarbonová vidlice
- tuhé kliky
- překvapivě dobrá kola, jak ráfky, tak i náboje
- mínus – vyšší hlava, delší, turistická geometrie
- mínus – pro někoho možná kompaktní převodníky a v základu 32z kazeta
Prodáno 2020
(vloženo 26.3.18)
Značka | Specialized |
Model | Allez Elite |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 8,3 kg s pedály a košíky |
Rám | Specialized Allez, třikrát zeslabovaná hlína E5 |
Vidlice | Specialized UD full carbon (z Tarmacu?), vyměněno v rámci svolávačky |
Hlavové složení | Integrované, Tange Seiki |
Kliky | Praxis Works Alba, 172,5 mm |
Středové složení | Praxis Works |
Přesmykač | Shimano 105 5800 |
Měnič | Shimano 105 5800 střední ramínko (vyměním za krátké) |
Řazení | Shimano 105 5800 |
Převodník | Praxis Works 50/36, za studena kované, velký Praxis, malý SRAM |
Kazeta | Shimano 105 5800, vyměněna za 11-28 |
Řetěz | Shimano 105 5800 |
Náboj přední | Specialized Axis |
Náboj zadní | Specialized Axis |
Brzda přední | SRAM Apex, špalky Jagwire |
Brzda zadní | SRAM Apex, špalky Jagwire |
Brzdové páky | Shimano 105 5800 |
Ráfek přední | DT Swiss R460, 19 mm, tubeless |
Ráfek zadní | DT Swiss R460, 19 mm, tubeless |
Dráty | Přední 20 x, zadní 28 x, černé 2 mm |
Pedály | Force SPD magnesiové |
Řídítka | Specialized Expert, 42 cm |
Představec | Specialized S-Works SL, 100 mm, -7° |
Sedlovka | Bezejmenná čína, 27,2 x 350, 3K full carbon |
Sedlo | Specialized Phenom Comp 143 mm |
Pláště | Tufo Comtura Duo 28, Schwalbe Extra Light duše |
Jj, pedály jsou bikové SPD kompatibilní… Výhoda je fakt asi jenom váha, tyhle jsou magnesiové, nějakých 240 g. Ale taky se to mg tělo poměrně snadno ošlape z druhé strany při nastupování a ložiska taky nejsou nic moc, že by se zlehka otáčely, to teda ne. Shimano budou mít asi o chlup lepší chod (pokud budou chodit stejně pěkně jako 520 co mám na biku) ale taky o nějakých 70g těžší. Klec je tam celkem k ničemu, taky vozím karbonové boty (Specialized Expert XC), takže se ten tlak rozloží…
Dotaz: ty pedály jsou na mtb spd? Je nějakej znatelnej rozdíl oproti klasickým SPD? Já mám na silnickach furt obyč spd, top SIDI botky jsou dost tvrde, pomuze necemu ta klec okolo? Zrovna potrebuju n+1 pedaly, tak dumam jestli zustat u klasiky nebo jit do PD-A520
30.3.18 09:57
30.3.18 09:56
27.3.18 12:33
Koukám, že ty zadní vzpěry budí rozporuplné reakce :) A to je dobře, líbí se mi, když je kolo trošičku jiné. Obecně se dá říct, že zadek rámu je trošku tvrdší, méně pohodlný ( kratší vzpěry – méně prostoru pro pohyb? Prý na to hodně trpí hliníkové BMCéčka). U karbonu to asi funguje jinak, jednak se dá pružnost trubek mnohem lépe namodelovat, jednak se asi počítá s větším rozkyvem sedlové trubky… Samo je trichu lepší aerodynamika (u mě nehrozí!), možnái váha.
jonti: špalky budou, až mi je DaDík donese do práce:) Nové se mi kupovat nechtějí. (Ostatně, i sedlo je že stejného zdroje)
milan.v: Autokorekce je mrcha…
m3rlin: BMC jsem jako mladej žral :) Počítám, že podseknuté vzpěry tu budou asi častěji, spešl je minimálně pár let pojede, BMC na nich vyrostlo, čím dál víc výrobců začne dělat i na klasická kola aero prvky po vzoru Propellů, Venge atd…
Už jo :-( takový krásný kolo to mohlo bejt. Já Vám nevim… někomu se to určitě líbí, třeba to může být užitečný k něčemu, ale podle mě je ta zadní stavba fakt hnus…
A nový Rubéčko :(
To je přepsaný BMC ne? Takový hezký kola vždycky měli a teď skopírujou tuhle křivuli…doufám, že tu ošklivou zadní stavbu nebudou dělat u vícero modelů.
5*
Hezke kolo. Jen ty lososove spalky bych dal hned, ja jsem si se shimany znicil rafky docela rychle.