Ovál se mi osvědčil, přestal jsme být ve výjezdech zpovykanej na kořenech a trávě.
Menší průměr mi plně vyhovuje
Přidávám se ke skupině chrtů s pohonem 1x
Protože po zimě jsem na kole změnil pár zásadních věcí, řekl bych, že si kolo zaslouží variantu EVO II. Hlavně jsme změnil pohon a postupně přestavuju kola (náby a brzdy). Přední kolo je skoro hotové (chybí ráfek) a až budou další prachy a dojde zadní kotouč, dostane se i na něj. Čekám teď, s čím vyleze letos Shimano a nechci úplně měnit to, co funguje (typicky ráfky).
S pohonem jsem teď velmi spokojen, váha kola šla o 0,5kg dolů a neřešit přesmykač je prostě paráda.
Zásadní změny:
- Pohon původní – Shimano 2×10 (38–28 a 11–36)
- Pohon nový – Shimano/AB 1×11 (34 ovál a 11–46)
→ Osobně jsem poznal vliv oválu. Ladil jsme počty zubů a skončil na 34zubech
- Přední kolo původní – náboj SH XT s kónusy, kotouč SH XT SM-RT54 180mm CL
- Přední kolo nové – náboj DT Swiss 35 ložiska, kotouč Ashima 160mm šroubky
Víc fotek kola je v původním profilu: https://www.bike-forum.cz/…6401-forever
(vloženo 30.3.18)
Značka | 4E (4ever) |
Model | Scanner 1 (jako základ) |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 10,5 |
Rám | Carbon Hardtail High Modulus 29 |
Vidlice | RockShox SID RLT remote lock |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Ritchey PRO |
Kliky | Shimano XT M8000 |
Středové složení | PressFit Shimano |
Přesmykač | - |
Měnič | Shimano XTR M9000 |
Řazení | Shimano XT SL-M8000 11s |
Převodník | Absolute Black oval 34T |
Kazeta | Shimano XT CS-M8000 11s 11-46T |
Řetěz | Shimano CN HG601 |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | Shimano XT |
Brzda přední | Shimano XT |
Brzda zadní | Shimano XT |
Brzdové páky | Shimaho XT |
Ráfek přední | DT Swiss X392 |
Ráfek zadní | DT Swiss XR331 |
Dráty | obyč |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Ritchey WCS 680 mm |
Představec | Ritchey WCS |
Sedlovka | Bontrager carbon Race X lite |
Sedlo | Bontrager Evoke 2 |
Pláště | Specialized Fast Trak 2BR S-Works 2.0 (přední) a Fast Trak Gripton 2BR 2.1 (zadní) |
31.3.18 10:45
Děkuju. Odlehčuju manželky kolo…ale menší než 180tky dozadu dát nemůžu, a ty bohužel. Navíc CL.
Ať ti to jezdí!
Taky se mi nestalo, že bych Ashimu nějak ohnul při brždění a to mam v zadu moel ARO 09, 140mm, který tam toho materialu ma jeste o neco mene.
@Emp14: kotouč je danej správně :)
@danielh: není to první kus, co jsme jezdil. Vím, do čeho jdu a proč. Na starém kole jsme tento typ jezdil 3 roky a nikdy nic. Asi jsi dělal něco blbě.
Jinak ten koutouč je orientován dobře. Ty „paprsky“ od středu jdou k brzdě ve směru působení síly…
Ja bych řekl, že nemá.
Dalsi co si dal na kolo takovy kokotsky kotouc kde je vic vzduchu nez matrose. a jeste vypada hnusne (ten kotouc). Jeden podobny designovy sem na kole mel a ohnul se pri brzdeni, takze designove srajdy uz nikdy.
Haryk: Ujisti se že máš patky pláště stažený v prohlubni uprostřed ráfku, pak by to mělo jít bez násilí :-)
@Stan.zak: kotouče mají oba 160mm. Mám 75kg a bohatě to stačí.
@Haryk: gumy jsou v pohodě. Rukama nebo max. jednou montpákou na výpomoc. Ale ty samý gumy jsem na předchozích Mavicách musel páčit vší silou dvěma montpákama. Možná máš smůlu, že se ti sešel plášť a ráfek na blbých stranách povolených výrobních tolerancí.
Ahoj, kolo pěkný. Chtěl bych se tě zeptat na to, jak se ti nahazujou ty gumy na ráfky Stal jsem se totiž taktéž majitelem 331 – tjůblesredy a dneska jsem při manipulaci zlomil dvě montpáky, což se mně za 27 let, co jezdím na kole prostě nestalo…Tak co myslíš, den blbec, volšový ruce, mýdlová voda?