Čím víc na to koukám, tím víc se mi to líbí… takže dávám japoncovi rok, maximálně dva, a du do něho… (musím ale zkrouhnout škopky a ušetřený kačáky házet do kasičky :-))
26.5.18 20:41
Vím, že Shimano chce vydělat, kde jenom to půjde, ale nepřijde mi, že by to byl rozumný tah vzhledem k počtu lidí, co na svých kolech nechtějí vidět konusové náboje. Přijde mi, že to ve finále odradí spoustu potenciálních zákazníků a DT to nezachrání. Chápal bych patent na SCYLENCE technologii, ale na ořech mi to přijde jako nesmyslný tah. Snad tomu tak nebude, nechám se překvapit.
No prej vubec na jiny kola orechy vyrabet nebudou. Akorat prej dtswiss bude mit zapletena kola s timto orechem.
Čipera: Myšleno tak, že to nebude Shimano vyrábět? Nebo na to budou patentem a tedy to nikdo bez licence nebude moci vyrábět? Ta druhá možnost se mi nezdá, to mi přijde jako podřezávání větve, na které Shimano samo sedí…
Tak jsem se bavil s borcem v nmnm a povidal ze naba bude pouze shomano a priati rok dtswiss takze na mavic a ostatni otech delat nebudou. Jo a nema zadnou rechtacku, vubec zadnou.
SunRace má kompletní 1×12 pohon v katalogu už od loňského léta, jen to pořád nejsou schopni dostat na trh. A za pusu to nebude, přehazovačka má mít karbonové raménko.
Vsak to chapu. Jen sem poukazal na to, ze shimano neumi ani 1×11 :-) tzn pridal sem postreh z druhy strany barikady ;-)
petrun,hovado:
všeobecně prioritně píšu o tom s čím mám vlastní zkušenost…viz „moje bajky“ …
Petrun, myslim ze spis mluvi o sramu, co sem mel moznost jezdi xtr 1×11 tak to stalo taky za draka
Ne opadané ale opásané. Jinak servisák potvrdil, že s tím nejde nic dělat. Po vynuceném downgrade na 11–42z to šlape parádně. Tu 11–46z museli ladit pod vlivem omamných látek. Jinak si to neumím vysvětlit.
Vyťukal a vyzkoušel? To jsem viděl na XT 11–46z takovej shit už jsem dlouho nejezdil. Když byly správné opadané malé pastorky, neřadilo to nahoře. Když hazka řádila dobře nahoře, na nejmenším zabíral řetěz jen na čtyřech zubech!
Hovado:
jo tak to taky nechápu…ale to bude zřejmě uvažování typu: kazeta je jen spotřebák … to, že je to „systém“ který někdo vyťukal a odzkoušel k dosavadní možné dokonalosti už dotyčného zřejmě nanapadá…
Parisch, s dovolením zareaguji na ten Sunrace. SR je pro většinu populace ok ale moc nechápu kdo řeší tyhle „bastly“ – když si pořídíš zbytek komponent top kvality (eagle, xtr) tak pokud člověk neni jen pozér, tak potřebuje i kvalitou odpovídající kazetu ;-)
Sindelsped,Petrun:
rozumím vám,ale nějak jsem si nevšiml, že by to český spotřebitel, lačnící hlavně po nízké ceně, jakkoliv registroval.....a ze své zkušenosti můžu s klidem napsat, že pro vetšinu cyklistické populace je SunRace celkem dostačující a něco vydrží …
Hovado:
…a za 5 let to bude 3×12 v Di2 nebo eTap…a hlavně změnit standarty… to bude „veřejný dům“ :)))
parischr: Sunrace si začne mnout ruce zejména poté, co přestane používat k výrobě komponentů „šufánkovou ocel“, hliník pro výrobu lžiček a podobné bláto :-).
Však Sunrace už dávno avizovalo kazetu 10–50z na nový SH ořech. Bohužel nevíme jaká bude životnost a váha. Podle to ho co vyrábějí nyní tomu moc šanci nedávám.
jen mě ještě (po diskuzi s kamarády) napadly dva postřehy:
…když vidím cenovou politiku Shimana a Sramu na systémy 1×12 tak úplně vidím jak u SunRace otvírají šampaňské a mnou si ruce :) .....
…pokud se bude neustále navyšovat velký pastorek…není na čase vytasit se s rozměrem kol 32–34–36 palců? …ono za chvíli se tam ty pastorky nevejdou :)…
tady je cena za celou sadičku :
hovado_cz: Uznávám, trochu jsem se unáhlil, montáž není žádná složitost – je v podstatě stejná se Shimanem, popletl jsem to s E13, co jsem pomáhal kamarádce instalovat před nějakou dobou. Každopádně, kazety na nové Shimano budou mnohem jednodušší na výrobu, což se snad promítne do cen. Uvidíme, jak to dopadne, a jak se nový ořech chytne.
Zmiňovalo se někde, zda budou ty 11 r. kazety kompatibilní se stávajícím Shimanem?
Souhlas s mates555, vypadá to zajímavě! Mě ten ořech přijde jako mnohem lepší varianta, než XD. Sice je to přechod na nový standard, ale myslím, že bylo na čase s příchodem 1× systémů, které prostě potřebují menší pastorky, než 11 z.. Věřím, že na nový Shimano ořech vznikne kupa kazet od levnějších výrobců (Sunrace třeba) díky jednodušší konstrukci kazet samotných a také jednodušší montáži – mohlo by to být cenově přijatelnější, než kazety od Sramu.
mates555-tak ono poslední bytelnej SH pastorek je 33 z, nad to hlína jen – holt bude konkurenční ceně rádoby a dle mého odhadu jen stěží odpovídat.Čas ale tohle ukáže.
Všichni skučí nad novým ořechem, přitom ty ceny jsou více než konkurenceschopné. Lidi tohle je úplně nové XTR a stojí to mnohem miň než X01, které se prodává už dost dlouho.
Dvanactková kazeta 10–45 je pecka (i když 46 by z mého pohledu bylo lepší), navíc je možnost dát střední raménko, takže ve výsledku je to přesně to, co mnoho lidí bude hledat – dostatečný rozsah bez následného bastlení (myslím tím zvětšování rozsahu u 11spd Sram kazety pomocí výměny největšího pastorku) a lepší „prostupnost terénem“ při kratším raménku. A kliky jsou krásné.
Vědět tohle před pár měsíci, tak si Eagle vůbec nekupuju.
Ono zas jestli jsou ty ceny trochu reálný tak ořech + xtr kazeta bude furt levnější než eagle xx1 s tím že ořech se kupuje jen jednou …
Milan taky mi to s tim ořechem přijde, že si serou do vlastního hnízda :-)
Ořech bude cenou klasika podle výrobce náby. Hope a DT Swiss cca za dvojku. Nový standart už sere pes. Toho je už tolik, že už mě to přestává překvapovat. Ten ořech bude v ceně sady jenom takový bonbónek. :-)
Omlouvám se za ztrátu písmenek v textu, mám v klávesnici asi moc drobků od rohlíků.
Add ořech. Kazetu 10–51 vyrobí SRAM levou zadní kdykoli s prstem v nose a se zavedným ořechem u spouty výrobců nabojů. Od shimana jsem náby nikdy nevozil a nebudu teď shánět novej ořech na mý kola jen proto že se probudili-pokud ho vůbec prosaděj. A musel by musel bej za 5 stovek.
Poznámka pod čarou-nemám na všech kolech co jezdím jedinej komponent sram.
Taky by mě zajímalo jestli to bude šlapat s eagle kazetou … ale tak dneska to představili tak nepředpokládám, že by to někdo jiný než oni tušil a oni to těžko pustí …
Případně třeba tento šaltr s jedenactkovym shimano řazením by taky mohla být zajímavá varianta…
Už jste někdo studoval jak by bylo kompatibilní toto s něčím od Sramu? Snad aspoň kazety budou mít stejný krok mezi pastorky…
Tak to mne pos..r. I-spec a, b, II a teď EV- 4 roky ispec- 4 standarty. Nechápu tuto nulovou zpětnou nekompatibilitu mezi jejich vlastními sadami a silně mne to odrazuje od samotné značky. Nikdo jim to nekopíruje, tudíž si u mne definitivně podřezali větev sami pod sebou. Chápu to jako cílenou likvidaci od nich dříve pořízených brzd v případě zákazníkovy snahy úklidu na rodlách, což měl jimi nabízený** ispec** primárně nabízet jako výhodu. Dnes je to pokaždé slepá větev a hromadí se komponenty ne starší než 1 rok. Za mne Shimano konec, připlatím si jinde. Tu kazetu jim zatím nežeru byť hmotnost se jeví prima,ale tři pastorky ve hlíně budou jistě dost fest na tiíce km.
Vpa to bych si radej trochu priplatil a kliky bych vzal NEXT, kazeta je cajk ale na kolik vjde orech? :-/
Kupkolo má ceny už na webu a není to vůbec strašný, jak by mohlo být… https://www.kupkolo.cz/vyhledavani/?…
Kliky 1×12 za 10.999,–
Kazeta 10–51 za 5.499,–
Hazka za 5.990,–
Řazení 1.990,–
Řetěz 1.199,–
teda cim vic na to koukam, tim vic si rikam jaka krasna strojarina to je. Presne ve stylu 9sp Sramu X.0, zadny bucliny a barevny nalepky dementni. Fakt pekny…
Kliky jsou krásné.
JacoP: za chvilku na to někdo pavouka prodávat bude.
Mě se to líbí,jen zpočatku bude problém,že díky tomu ořechu bude omezená volba nábojů a bůh ví,jestli to půjde nějakým kitem na stávající kola.
Za mě škoda že nezachovali pavouka při montáž převodníku, furt mi to připadá vic variabilní…Absolute Black, Hope, E13, Renthal, …
A taky konečně kazeta na úrovni… předešlé XT bylo zpracováním a designem hodně mimo, ty dva šedé plechy, rozuměj dva poslední nejlehčí pastorky to je děs…
Souhlas, vypadá to moc dobře, a hlavně nabízí variabilitu, ne jako SRAM, takže si každý vybere. Jenom se trochu bojím té ceny kazet, když pošlou stejnou technologii do XT (nevěřím, že to bude méně, než polovina ceny XTR).
No, teď se dívám na ty fotky z MTBs a musím říct že první dojem je pryč, jakože vypadá to nakonec velice slušně… kombinace povrchů na klikách, taky brzdy vypadají moc dobře, nový třmen… třeba bude následovat řada XTR trail…
25.5.18 18:30
ve vlakne novinky 2017 ze zimy 2017 – rikam, ze by sh mohlo byt spiderless. hm. :)
Článek už tam byl včera.
straky: ty fotky jsou bohovské, Mathieu má slušné stehno koukám. Ad sada, kliky velice povedené, to ploškou pro nápis připomíná řadu 980, kazeta vypadá že čtyři nejmenší ocel, pak pět ks titan a zbytek kdo ví co (hliník?). Třmen vypadá hodně vzdušně, nebude tam nějaký maličký pístek?
Před chvílí bliknul na mtbs.cz článek o XTR. Už je smazaný, ale fotky zůstaly: https://mtbs.cz/…fotka/231520#…
odkaz na článek (smazán): https://mtbs.cz/…ie/tech-news
Saint kliky jsou top ty bych nemenil… jedny z nejpovedenejsich klik i slx se mi nelíbí tolik:) zee by to fakt chtělo nový…
proc bych nejezdil, na rovine 12z nebo 10z, podle toho jak fouka vitr, to vsichni jezdite pres 30km/h po rovine, ze vam to nestaci? …a dolu moc neslapu, vetsinou spis brzdim bo to jede samo. Nejak si ani neumim predstavit, ze bych si v tech trailech co jezdim musel prislapavat. Bud na to nemam silu a nebo techniku. Vetsinou si tak 2× pumpnu a uz musim brzdit :)
Zrovna jsem uvažoval o GX, ale než bude nové XT, tak to bude ještě zřejmě přes rok trvat, ořech budu muset stejně koupit a že to bude levnější je otázka, SRAM už bude mít zaplaceno, tak aby na start XT nenahodil 30% slevy.
Jsou tu 3 fotky klik se 32, 36 a 38 zuby, tak snad budou dávat na výběr, u GX mě štve, že jsem všude v sadě viděl jen 32z.
ruza@ vidím v té tabulce nové XTRko jak 12, tak 11 speed ? no to bude maglajz…
Kazety budou dvě. 10–46 a 10–51
A taky nový ořech co si vyvinuli, na sram XD to nepůjde.
Kliky jsou super. Na kazetě není co hodnotit, dokud nebudem vědět, co udělali s ořechem a přehazka je hnus. Vypadá nesourodě. Systém potřebovali okopčit od sramu, ale pleskli na to vlastní mimozemskej design. Jsem zvědavý jestli nechali možnost nastavení síly brzdy. Osobně mi to na bajku děsně vytáčí, hlavně proto, že lidi, který maj sram na to nesáhnou a funguje jim to líp.
Řeknu to písní: https://www.youtube.com/watch?…
Vypadá to na dvě kazety. 10–45 a 10–51. Dneska je ale oficiální prezentace, tak by to mělo být jistý. Kolega něco prskne na mtbs.cz
25.5.18 12:55
Krasny surovy design. Za me mnohem hezci nez sram eagle. Mam doma x01 eagle a hezke to neni. Kde jsou ty casy u sramu kdyz delali 9s X.0.
Ať si to Shimano dohání koho chce, na tohle se dá aspoň dobře koukat.
Shimanu nezbývá nic jiného, než být cenově lepší. Kazeta není z jednoho kusu u nejvyšší sady, převodník NW, nic zásadního se nezměnilo. Vedení bowdenu není napřímo. Uvidíme, jak to bude šlapat a jaká bude výdrž. Stejně si ještě chvíli počkáme :)
Když jsem montoval Eagle, tak bylo poznat, že si s tím dal někdo docela práci. Nějaké porodní bolesti, jako rovnání zubů šroubovákem apod. sice nastaly, ale jinak všechno šlape jak víno. Co každého asi překvapí, je životnost kazety a řetězu. Co bohužel také překvapí, životnost hlavního čepu GX Eagle.
okam z brna: tak jedna vec je cenikovka a druha, za jakou cenu to bude na eshopech… A to tipuju, ze shimano bude vyrazne cenove lepsi…
libi se mi to, ale XTR kliky si na kolo nikdy nedam, stejne s tim akorat reju v zemi. A 26z prevodnik mi urcite taky nenabidnou…ale jinak jim fandim, direct mount pilu a 24mm osu bych uvital. Dal bych si na kolo fialovy spider a ocelovy prevodnik :)
25.5.18 11:11
nelíbí se mi to, zlatej SRAM
Co se týče ořechu, tak na něm počítám museli nějak zapracovat, neboť malý pastorek má skutečně 10 zubů a na současný ořech by se 10z nevešlo…
No potěš koště :)
Tohle snad ještě nemůže být finální verze…, jde vidět, že Shimano naráří při návrhu sady 1×12 na patenty SRAMU.
Všimnul si někdo, že kazeta je ze 3 materiálů? – tedy je 3 barevná…
scret: takže kazeta nebude za 11 ale za 9? To moc výhra není…ale jak se říká kdo chce mít opici…
Kliky jsou dobry. Proc AB dela max 36T je ale dost zahada. Cena bude ulet to je jasny. Novej orech, nevim nevim.
Kubad: tipuju, ze shimano bude levnejsi, prtze pokud nasadej stejnou cenu jako za orla, tolik uspech mit nebudou…
JacoP: Tak Zee jsou staré deore za ty prachy nedal, ale saint jsou top kliky na FR/DH/DJ – nesmrtelné.
bude to alternativa k Eagle, ale že by to bylo něco extra?
jen dohání Sram :(
uvidí se jak to bude fungovat až se k tomu člověk dostane, a bude to i o ceně
Asi budu jedinej, ale nelibi vubec! Saltr ma kladky jak kdysi nejlevnejsi shimano sady, voditko bude blizko zemi stejne jak u Eagla a uz vubec nechapu tu debilni modu dvojbarevnych kazet! Asi, aby to nevypadalo tak hnusne?:) Jsem rad, ze usetrim:)
JacoP: je zvlastni, ze jsi zminil RF a Hope a vetu, ze design jde dopredu a pritom zrovna tohle jsou kliky, ktere vychazeji ze stare skoly, tzn. frezovani atd. :)) Nemel jsi spis napsat, ze se ti proste libi vic?:))
Já jezdím XTR a řadí to super a řetěz mi nikdy nespadl,je to v nastavení a nebejt poleno :-D
Ač jezdím Shimano a jsem příznivcem AL, tak bohužel když srovnám X01 Eagle kliky s tímto novým XTR tak bohužel Sram je furt jinde…Mě se víc teda líbí styl SLX, mohutné a kombinace povrchu materiálu… Čekám kdy konečně Shimano udělá pořádné all mountail / freeride kliky, něco ve stylu Hope nebo Race Face Atlas… Bohužel Saint i Zee jsou hodně over…sice to funguje, a asi drží, ale technika a design jde dopředu…
Jinak XT 11sp páčka zatím nej co jsem měl (pro mé dětské prstíky). Tady to ramínko ani nevypadá, že bude sbírat klacky jak orel, vypadá kratší. No těším se na XT příští rok
Nadává se na Eagla, že visí moc nízko ramínko. U Shimana se bude rýt v zemi rovnou kazetou :)
Jinak mirorek2 souhlas s tou brzdou. U orla nevím, že nějakou mám a řetěz mi ještě nespadl. Vodítko nemám.
Ale je dobře, že se něco děje. Snad to srazí trochu ceny kazet.
jstli dobre pocitam tak 52z bude 215mm v prumeru :)
goofy: kroutil jsem s tím sem a tam :-))) se zapnutou to řadí fakt o dost hůř
mirorek2: to chce tu brzdu seřídit. ;-) já na to sice nesahal, ale údajně někdy byla ta brzda dotažená moc. Já rozdíl mezi zapnutou a vypnutou brzdou na páčce nepoznám, ale řetěz nepadá.