Profesionální grafický návrh barev - plechovka v malování :)
Nálezový stav
Retro vyjížďka 2019
Uvedení do provozuschopného stavu
Chtěl jsem poznat co je dřina… ale hlavně potřeboval odolné kolo s blatníky na každodenní dojíždění do práce.
Sehnal jsem tedy téměř nepojízdný vrak, vyměnil pouze nejnutnější díly a zhruba rok takto jezdil. Pořád to ale nebylo ono, stále něco skřípalo, praskalo, odcházelo. Proto jsem se rozhodl ke generálce a hození kola do barviček, o což se postaral krnovský „guru retrokol“ Pavel Horák.
Od té doby naprostá spokojenost a skoro bezúdržbový provoz v létě i zimě.
(vloženo 21.8.19)
Značka | Ukrajina |
Model | XB3 CCCP |
Velikost | UNI |
Hmotnost | 18,15 (váženo) |
Rám | Ocelové "tankové" trubky |
Vidlice | Pevná ocel |
Tlumič | Nohy a záď |
Hlavové složení | Klasické |
Kliky | Fe 170 mm |
Středové složení | Zapouzdřený 4 hran |
Řazení | Buržoázní přežitek |
Převodník | 46z |
Kazeta | 20z |
Řetěz | Bezpečně chráněn krytkou |
Náboj přední | Favorit |
Náboj zadní | Favorit |
Brzda zadní | Torpédo |
Ráfek přední | Sovětský, 635 mm |
Ráfek zadní | Sovětský, 635 mm |
Dráty | Ocel, 2x36 |
Pedály | Plasťáky s odrazkou |
Řídítka | Zakroucená a pohodlná |
Představec | Svařený k řidítkám |
Sedlovka | Hliníková :) |
Sedlo | Fizik Nisene |
Pláště | 635-40 mm |
Tromboonen: Je vidět, že jsem měl s barvami štěstí :) Spojitost s Gulf Racing mě popravdě ani nenapadla, ale teď už si to budu pamatovat. Díky za inspiraci!
Porsch 917, kdo si to má pamatovat ty jejich čísla…
TVL Majki, dayglo zelenou bys to zabil. Tohle jsou origo barvy Gulf Racing, například Fordy GT40 takhle jezdili když z nich Shelby udělal auta, nebo třeba Porsche 912 v LeMans, i jiná. Ta kombinace bebe modré a oranžové je geniální a navíc má své místo v historii, to jsem myslel, že jsi po tom šel záměrně. Jestli ne a jen náhodou, že byla žlutozelená dražší, tak to buď rád, že byla a tímhle se chlub a dávej k lepšímu historku, historii, nebo obojí. Jinak souhlas s Corbusierem, zrovna Ukáčko není takový veterán aby to v origo provedení vypadalo zajímavě nebo hodnotně. Tady máš jeden z milionu obrázků co Ti vylezou z Google když tam dáš gulf racing
Ještě k těm „pietním“ renovacím – zrovna v případě kola Ukrajina nejde o žádné kulturně-technické dědictví které by bylo třeba uchovat dalším generacím.
Na Ukrajině jsem jel, tak mohu jenom potvrdit, že platí: chceš-li vidět, co je dřina, kup si kolo Ukrajina.
Díky za názory. K „renovaci“ starých kol se dá přistoupit 2 způsoby. Buď se obnoví původní lak, nápisy a komponenty, což stojí hromadu času a peněz, ale výsledek vypadá skvěle, nebo se na původní design nehledí, což byl můj případ. Nechtěl jsem jezdit do práce na autentickém veteránu, kterého bych měl strach nechat před obchodem nebo hospodou. Potřeboval jsem také, aby to kolo bylo v provozu vidět kvůli bezpečnosti. Původně jsem zamýšlel místo oranžové svítivě zelenou, ale ten lak byl dražší, tak proto oranžová. Do práce to mám asi 4 km, naštěstí po rovině, protože do kopců to fakt není :)
já tento pokus udělal s CZtou z let čtyřicátých. Zrenovoval. prachy do ní nacpal a pak daroval kamarádovi do páru k jeho tatřičce…
Nostalgie je krása, ale na denní spolehlivost to bohužel není.
JInak k barvám, pokud nebylo možno zachovat původní vzhled v rozumné míře (psals že to byl vrak) tak což muzejní kousek to nebude. Nečím to nastříkat musíš, k výběru barev se nevyjadřuju to je silně subjektivní.
Líbí se mi to, oblíbené barvičky, to bych na dojíždění do práce bral, moje cesta je ale tak 3 metry dlouhá, což je vzdálenost mezi postelí a počítačem :-)
Já si tu dřinu pamatuju z reálu, dokonce ze Šumavy, kde mi na nějaké erární upadl jeden pedál, závit kaput a jezdil jsem sázet stromky nejenom na tomhle, ale i jednonožně nebo s klackem strčrným do kliky, tak mám smíšené pocity, ale barvičky se mi líbí, origo retro to není, ale origo a pěkný to je.
Hrozně se to ve mě pere. Docela se mi to líbí, ale moje konzervativní já říká že to mělo být decentnější. Každopádně se mi hrozně líbí ten grafika toho barevného návrhu – ta je super. gratuluju.