původní stav po koupi
příprava do lakov
zimníJavorový
Jelikož jezdím většinou silnici, občas terén, chtěl jsem si udělat kolo pro radost od drsnějšího terénu. Něchtěl jsem do něj původně dávat hodně peněz. Ikdyž bude do budoucna čím dál míň dílů na 26" chtěl jsem starou obratnou klasiku.
Na netu jsem narazil na tento rám a zamiloval se do něj. To je přesně to co chci. Po koupi rámu jsem ho připravil na nový lak, sehnal nové nálepky a objednal komponenty.
Vyměnil jsem komplet všechny ložiska a objednal nějaké díly přímo z továrny CANYON z Něměcka. Mimochodem, velkou výhodou je rozkres každého modelu několik let zpět – fakt pecka.
Kdysi jsem měl bike na odpužení FOX, a neměl jsem s ním jediný problém. Byl jsem rád, že na rámu je tlumič FOX, proto jsem sehnal i vidlici. Je to sice pružina, ale ta právě chodí sametově a funguje ve všech podmínkách stejně. U tlumiče mi vzduch nevadí, naopak – naladění je jednoduché, oproti pružině s poloviční váhou, a šlape peckovně.
Brzdy mi zůstaly ze zrušeného biku, proto jsou základní Deorečka, ale s kotouči 203/180 bohatě stačí, nemám důvod je měnit.
Po testovačce a vychytaní much jsem ještě zatoužil po teleskopce. Nakonec u mě vyhrála vzhledem k odpužení značka FOX s páčkou ONE. Funguje výborně, sedlo jde zastavit ve kterékoli poloze – bomba!
V terénu je to nekutečné, při vysunuté sedlovce zdolám každý kopec, který dám i na xc biku, převody stačí, nenašel jsem zatím nic, co bych nevyjel, a to jsou u nás v Beskydech pořádné krpály :-)
Z kopce dolů je to raketa, která má jednu slabinu – jezdce. Pořád se mám co učit, vždy je se kam posouvat, zlepšovat a zrychlovat, ale nekutečně mě to baví – což je si myslím to hlavní.
Těším se každý den strávený na tomto biku :-)
Všem kdo to dočetli až sem: AŤ NÁM TO ŠLAPE PŘÁTELÉ !!!
(vloženo 19.4.20)
Značka | CANYON |
Model | TORQUE FR |
Modelový rok | 2012 |
Hmotnost | 15,7 |
Rám | dural |
Vidlice | FOX 36 VAN 180mm |
Tlumič | FOX DHX AIR 5.0 |
Hlavové složení | FORCE |
Kliky | SRAM GX EAGLE 175mm |
Středové složení | SRAM DUB |
Měnič | SRAM GX 1x11 |
Řazení | SRAM GX 11s |
Převodník | Sram 32 zubů |
Kazeta | SRAM PG-1130 11-42 |
Řetěz | SRAM PC 1130 |
Náboj přední | NOVATEC SUPERLIGHT Disc 6 20mm 32d 185g |
Náboj zadní | NOVATEC D792SB ABG Disc 142x12 32d 267g |
Brzda přední | SHIMANO Deore BR-M6000 disc SHIMANO XT SM-RT86 203mm |
Brzda zadní | SHIMANO Deore BR-M6000 SHIMANO XT SM-RT86 180mm |
Brzdové páky | SHIMANO Deore BR-M6000 |
Ráfek přední | DT Swiss FR 560, 559x30 635g |
Ráfek zadní | DT Swiss FR 560, 559x30 635g |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | SHIMANO XT PD-M8120 408g / EXUSTAR PB555 368g |
Řídítka | RENTHAL Fat Bar LITE V2 760 mm výška-10mm 269g |
Představec | ElGuapo 31,8 45mm |
Sedlovka | FOX TRANSFER 30.9mm PERFORMANCE - 175mm |
Sedlo | PELS LONG WAY |
Pláště | WTB MOTO 2,3 tubeless / WTB VIGILANTE 2,3 60 TPI |
Šéňa1: Klasický odtraňovač, akorát jsem ho nechal přes celou noc působit a našetřil jsem s ním.
Ahoj, použil jsi klasický barvozrout nebo speciální na hliník? Takhle hezky se mi rám očistit nepovedl, a to jsem kvůli tomu horoucně sháněl právě ten odstanovac na hliník :-)
20.4.20 23:40
20.4.20 22:32
20.4.20 18:12
a1nnaa: moje horké fotky jsou zase tady:
https://www.bike-forum.cz/…endajstrinec
pouze bikemaniaci – tomu bys neroměla :-)
Pekne, za 5*, Javorove jsem poznal, uz se tesim az tam v lete zas pojedu :D
Ahoj,
lakovna u nás je schopna rám opískovat, ale na tohle si netroula, tak chtěli, abych sundal barvu. Mysleli, že to je komaxit – nebyl. Koupil jsem odstraňovač starých nátěru, a po aplikaci se barva krásně sloupla skoro sama :-)
Zakryl jsem všechna místa pro ložiska a čepy plastovýma zátkama koupenýma v železářství. Do rámu jsem dal původní misky hlavového složení a staré misky středové složení. Někdy ještě rám pískujou (kvůli odmaštění) tak aby mi tam nešáhli. Proto na rámu je i stará sedlovka. Do závitu na šrouby jsem dal staré šrouby, proto z toho čouhají.
Prostě všechna místa pro ložiska, misky, čepy a závity je lepší něčím zakrýt.
Pekny, moc pekny… Kdyz budes mit moznost, dej si pruzinu i dozadu ;)… Ale zit se da se vsim :)…
Tohle Ti vyslo ;).
20.4.20 03:58
I když to není kolo pro mne, tak pro tenhle rám jsem měl z nějakého důvodu vždycky slabost.
Ať dělá radost, hezky jsi ho poladil.
Moc hezky. Prosim, jak jsi ram pripravil na novy lak? Take o tom premyslim. Diky.
Pěkně jsi ho vyladil! Jako jediný slabý článek vidím tlumič. Měl jsem Torque EX + DHX a doporučil bych nahodit něco modernějšího.
Za 5*, ale jsem zaujatý ;)