Kolo mám jako nástupce za zde známou Balfu, vím že je to spíše zhoršení, ale chtěl jsem jezdit a né pořád opravovat, taky mi byla malá.
V průběhu první vlny Covidu se začal veškerý výběr kol značně omezovat a já neměl na čem jezdit, tak jsem rychle šáhl po tomhle, v celé ČR bylo posledních 8 kusů v XL takže za minutu dvanáct.
Hned co jsme kolo přivezli domů proběhlo zvíšení řidítek, výměna plášťů, pedálů a sundání odrazek a světýlek. První dojmy z kola fajn, hlavně jsem byl mile překvapen z řazení Microshift.
Druhou vyjížďku jsem na schodech zdemoloval zadní kolo, a tím začaly úpravy. Například: 26" kolo z balfy, náhrada za ohlou ocelovou sedlovku, lepší přední brzda, nové kliky (původní jsem ohnul) a později zadní kolo o správném rozměru
Zatím odjeto pár výletů po okolí a nějaké Kokostezky, zárověn podstoupen základní kurz trailového ježdění právě na kokoříně, mohu doporučit. Kolo mám i jak dopravní prostředek, ne jen pro zábavu.
Zatím nějakou extra limitaci nepociťuju, za silnější brzdy a teleskop bych se ale nezlobil
(vloženo 23.10.20)
Značka | Rockrider |
Model | ST 530 XL |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 19.4 |
Hmotnost | Něco nad 14kg |
Rám | Rockrider Alu |
Vidlice | 100mm pružinová s nastavením předpětí, dodělané olejové mazání |
Hlavové složení | Průmyslové ložiska |
Kliky | Shimano FC-MT 610 |
Středové složení | XT BB-MT800 |
Měnič | Microshift Advent |
Řazení | Microshift Advent |
Převodník | Shimano nepadavý 30z |
Kazeta | 11-42 Microshift |
Řetěz | Shimano XT CN-HG93 |
Náboj přední | 28 děr, věnečková ložiska, rychloupínák |
Náboj zadní | Novatec 12x135 |
Brzda přední | Shimano Deore Br-M6000, sintrované destičky, 160mm kotouč |
Brzda zadní | Tektro HD-M276, 160mm kotouč |
Brzdové páky | Tektro |
Ráfek přední | 27.5" 28 děr, 23mm široký na bezduši |
Ráfek zadní | 27.5" 32 děr Remerx 2027 |
Dráty | Černé 2mm |
Pedály | HT PA12A |
Řídítka | Vlaštovky 740mm |
Představec | 90mm |
Sedlovka | Spec 27.2x400 |
Sedlo | Vertu |
Pláště | DHF 2.35 předek, Scylla 2.25 zadek |
Rudla pudla – jen špatný subjektivní dojem z tohoto " výtvorů", když si vemes, co si můžeš dnes s trochou peněz pořídit …
kolo úplně v poho a ať slouží dobře, důležité je, že tě baví na něm jezdit a nesedíš dom na prdeli. A nevím proč podle příspěvku trojnohého níže je lepší chodit pěšky
p@X: Chytá to bordel co by ti vletěl jinak do xichtu a na vnitřní nohy vidlice. V místě stahovací pásky stačí vidlu polepit nějakou průhlednou folií pokud máš fobii z odřeného laku :-)
Ale do hlubokých lepivých sraček to není, s blatníčkem kolo zablokuješ rychleji než bez.
24.10.20 14:29
K náboji je ocelová osa, kamarád mi ji na soustruhu stočil, aby se vešla do patek
takhle od pohledu me to prijde v pohode a vzhledem k cenovce je zazrak ze to aspon takhle poskladali :)
24.10.20 01:20
A zároveň ten otočený blatník funguje jako aerodynamická brzda :-).
Normálně ho otoč, poznač si kde je ten otočený můstek vidlice, udělej tam dírky, proháhni stahovací pásku a fertig.
vpa 007
Jak to má otočný můstek, tak to výkrejvá téměř stejně jako na klasické vidlici
Tak někdo neprotřebuje kolo za 50k a spokojí se s málem.