Ráfky jsou trochu overkill na XC, ale jak jsem tlustej, tak tam dali něco s větší nosností.
Původně měl být celý pohon GX, nakonec kliky a převodník od Praxis Works.
Řetěz Sram GX.
Vidlice FOX 32 Rhythm je skvělá.
Sram GX 2021 10-52.
160 mm kotouče vepředu i vzadu. Dopředu dám výhledově 180 mm.
Původně jsem měl doma staré 520, ale nakonec jsem si ještě dokoupil XT pedály. Když už, tak už.
Děkuju moc do Bikepart.cz, užili si se mnou.
Pohodlné sedlo.
Cesta k tomuto kolu chvíli trvala. Před nějakými 2 lety jsem začal zase po letech víc jezdit a měl jsem k tomu Specialized Carve Pro 29 (viz některé moje fotky tady). Kolo se mnou loni absolvovalo českou půlku Mílí. Letošní předsezonní servis v Bikepart.cz odhalil špatný stav zadního kola, jak náby, tak ořechu. Tak jsme spolu s Radkem Fuksou a jeho kolegou Michalem začali vymýšlet jak z toho ven. Spešl samozřejmě ještě na rychloupínácích, to byl trochu problém. Překvapivě mi nakonec vytrhl trn z paty jistý Andrej B.a jeho prémie pro zdravotníky. Mohl jsem si koupit nové kolo. Věděl jsem, že chci Duratec. Otázka byla jaký model a co za komponenty. S Radkem jsem měl domluvený rozpočet a zbytek byl na něm. S tím, že pokud by třeba 5000 CZK znamenalo výrazně lepší kola nebo komponenty, tak jen do toho. První kontakt mezi Bikepart.cz a Duratec proběhl na konci března. Následující 2 měsíce byly pro mě hrozně dlouhé, chudáci kluci si se mnou a mojí netrpělivostí užili své. No a 28.5. přišla SMS, na kterou jsem čekal: „Vaše kolo je hotovo“. A tady je výsledek. Z kola jsem nadšený. Čím víc na něm jezdím, tím víc jsem s ním spokojený. Závody se bohužel nevydařily, ale to nebyla chyba kola, ale moje. Zatím spolu máme najeto lehce přes 1000 km. Rohy jsem tam dával na Míle, na jednodenní ježdění je nepotřebuju, ale zatím jsem línej je sundat. Váha by určitě šla snížit užšíma pláštěma a kolama, ale jsem tlustá bečka, takže potřebuju aby to něco vydrželo. S tím souvisí jedna ze dvou změn o kterých uvažuju – dát 2,2" pláště a pak přední kotouč 180 mm místo 160 mm.
(vloženo 10.7.21)
Značka | Duratec |
Model | Torain C1 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | Na míru |
Hmotnost | 11,4 bez pedálů a rohů, pak neváženo. |
Rám | Duratec Torain, hliník. |
Vidlice | Fox 32 Rhytmh |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Praxis Works Cadet |
Středové složení | Praxis Works M30 |
Řazení | Sram GX |
Převodník | Praxis Works 32T DM-A |
Kazeta | Sram Eagle Technology 10-52 |
Řetěz | Sram GX |
Náboj přední | Panchowheels |
Náboj zadní | Panchowheels |
Brzda přední | Shimano BR-M7100 |
Brzda zadní | Shimano BR-M7100 |
Brzdové páky | Shimano SLX |
Ráfek přední | Panchowheels Status 35 29" boost |
Ráfek zadní | Panchowheels Status 35 29" boost |
Dráty | CN Aerospoke |
Pedály | Shimano XT PD-M8100 |
Řídítka | Ritchey Comp 740 mm |
Představec | Ritchey |
Sedlo | Selle San Marco Shortfit |
Pláště | Přední Maxxis Ardent Race 2,35" 3C EXO TR 120 TPI, zadní Maxxis Ikon 2,35" 3C EXO TR 120 TPI, bezduše |
Maajkee: Nakonec jsem ten větší kotouč dal už letos, je to znát hodně.
Maajkee: Nechám je tam dát nejpozději na další sezónu si myslím. Aspoň dopředu. Letos už nemám žádný „naložený“ plány a když jedu jen na den,tak to jde.
Nechápu pokud jsi bečka, že ti nedali rovnou 180 dopředu i dozadu. Dopředu na 29ku bych to bral jako automaticky.
Jinak pěkný kolo a já už se nedělám hlavu s tím, že jsem nervózní když někdo čeká na kolo 2,3 týdny :)