Favorita v této dvoubarevné kombinaci jsem uviděl poprvý tady na bikeforu u uživatele Mejla64. Hned jsem se do něj zamiloval a rozhodl jsem se že si seženu přesně takový. Trvalo to pár let. Nakonec se poštěstilo a objevil se inzerát s fotkou s tímto kolem. Kolo je po prvním majiteli který ho prý v 60 letech vyhrál v Tombole, následně na něm 35 let jezdil a pak skončilo na 20 let v garáži. Bylo samozřejmě zmodernizované. Kliky, přesmykač a přehazovačka Shimano z 90 let náboje Renak na plášťových ráfkách Remerx. Brzdové páky Saccon, brzdy Speciál zůstali původní. Docela směsice. Dostal jsem ke kolu grátis původní kliky z kruhy. A z čeho jsem měl asi největší radost, bylo to že i přes ty průběžný renovace byli na kole původní východoněmecké pedály Infesto které se v té době na F12 dávali. Původní majitel navařil očko na přehazovačku, to šlo hned pryč. Většinu dílů na dokompletování jsem doma měl a tak jsem začal kolo dávat do původního stavu. Vše je dobové kromě galusek a bovdenů.
(vloženo 25.7.21)
Značka | Favorit |
Model | model F12 |
Modelový rok | 1965 |
Velikost | 58 cm |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit s kruhy |
Středové složení | Favorit odlehčené |
Přesmykač | Favorit |
Měnič | Favorit PWB |
Řazení | Favorit |
Převodník | 51/47 |
Kazeta | Velo 15-26 |
Řetěz | Favorit Super |
Náboj přední | Eska |
Náboj zadní | Eska |
Brzda přední | Favorit Speciál |
Brzda zadní | Favorit Speciál |
Brzdové páky | Favorit |
Ráfek přední | Favorit galuskový |
Ráfek zadní | Favorit galuskový |
Pedály | Infesto |
Řídítka | Favorit průměr 24mm |
Představec | Favorit |
Sedlovka | Favorit |
Sedlo | Favorit 53 |
Pláště | Tufo 24-622 |
Pilane
Na zachovalost jsem měl v tomto případě štěstí.
A co se týká těch rychloupinaků tak jsem to psal už u tý předchozí F12. Sháněl jsem je vážně několik let, spousta lidí vůbec nevěděla že něco takovýho bylo a pak najednou jsem je sehnal u člověka u kterýho jsem to nečekal a pak netrvalo ani půl roku a objevil jsem další, tentokrát na inzerátu na bazoši. Byl tam dlouho byli to celý galuskový výplety s těmi vysokými náboji z 80tých, takže je tam evidentně nikdo nečekal. Ani já, všiml jsem si toho když už jsem na to koukal asi po desátý. Tak jsem je taky koupil.
Favorit 77
Přesně tak jak píše Pilane, lépe bych to nenapsal. Viděl jsem to jen v šedesátých. I proto mám toto období rád, bylo takový celkově pestřejší.
Stříbrošedivá není tuning, fakt to tak dělali, takovej chrom pro chudý (nebo od chudejch ?) dalo by se říci..
Co ti fakt závidim, to jsou ty matice na rychloupínácích a vůbec ta celková zachovalost.. :-)
Povedený stroj.., budu muset konečně taky nějakej poskládat …
Pěkné to máš,ta stříbrná barva na rámu je tuning nebo se to takhle vyrábělo?
Ony ty páčky v tahu sjížděly celkem běžně. Jednou jsem měl F12 a tam byli pod páčkami naletovane dvě hlavičky hřebíků jako opora.
No ta dvojpáčka, to mi ani nemluv. Všiml jsem si toho až večer když už byli fotky na profilu. Mám chuť to znovu nafotit. Ta objímka mi takhle sjela při seřizování přehazovačky a přesmykače. A já si říkal čím to že se mi pořád ty lanka uvolňují.
Podlepil jsem to izolačkou právě proto aby to nesjíždělo. Ale evidentně to chce nějakou jinou pásku.
Kolo vypadá výborně. Perfektně zrenovovany.
Řadící páčky bych posunul o kousek výše nad obtisk, ale to je prkotina.
Myslím, že dobove je vše jak má a mě se to kolo vážně líbí. Pro model F12 jsem měl vždy slabost. I když přiznám se, že dodnes mi zbyl už jen jeden kousek.