Přestavba Giant XtC Composite 29er 2 2014

Přidat foto

Kolo jsem kupoval v létě 2014 a v následujících několika letech se na něj skoro nedostal. Minulé léto jsem si uvědomil, že vypadá trochu obstarožně (např. do výšky hrdě trčící představec nesl úzká řídítka s ladným vlaštovčím obrysem) a jelikož se nerad zbavuji věcí, co ještě pořádně neposloužily, vydal jsem se cestou přestavby. Mj. i proto, že jsem si jí chtěl udělat komplet sám (kromě zaplétání kol), abych se kolo naučil servisovat.

Komponenty byly zvolené jako minimum pro sportovní použití, jednoduchost a rozumnou robustnost, klidně i za cenu mírně vyšší hmotnosti.

Nakonec z původního kola zůstal pouze rám, vidlice (z továrny byla jiná, ale tahle byla měněná hned při koupi) a sedlo.

Velice mi vyhovuje pohon 1×11 (namísto původního 2×10), přičemž 11 rychlostí mi stačí. Akorát na svoji fyzičku potřebuji ještě o trochu víc zubů na nejlehčích pastorcích.

Potenciál možná zůstává pro ladění posedu, zejména co se týče délky a sklonu představce, a šířky řídítek.

(vloženo 31.8.21)

PatRyck
Ohodnoť bajk: (3.9  / 10 hlasujících)
Značka Přestavba Giant
Model XtC Composite 29er 2
Modelový rok 2014
Velikost 20" (L)
Hmotnost 11,1 kg (s pedály, antipadačem, ale bez košíků na bidony a pumpičky)
Rám Karbon (Giant Composite Technology)
Vidlice RockShox Reba, pevná osa 15x100 mm, zdvih 120 mm
Hlavové složení FSA Orbit
Kliky Shimano SLX FC-M7000-1, 175 mm
Středové složení Shimano Press Fit
Měnič Shimano Deore RD-M5100
Řazení Shimano XT SL-M8000-I, I-SPEC II
Převodník Shimano 32z.
Kazeta Sunrace CSMS8 černá 11s, 11-46
Řetěz KMC X11 EPT
Náboj přední DT Swiss 350 Disc IS 6-Hole Hub 15 x 100 mm, 32 děr
Náboj zadní DT Swiss 350 Disc IS 6-Hole Hub, ořech ocel, 10 x 135 mm, rychloupínák DT Swiss RWS
Brzda přední Shimano Deore BR-M6100
Brzda zadní Shimano Deore BR-M6100
Brzdové páky SHIMANO DEORE BL-M6100
Ráfek přední Carbonal MX932TR, 32 děr
Ráfek zadní Carbonal MX930TR, 32 děr
Dráty Sapim Race
Pedály Shimano PD-M530
Řídítka PRO Koryak 31.8 Low Riser, 780 mm, Gripy Ergon GA2
Představec PRO Koryak 31.8, 60 mm, 0°
Sedlovka Elita One 30,9 mm x 350 mm
Sedlo Giant
Pláště Přední: Schwalbe Racing Ray 29x2.25 Addix SpeedGrip Snake Skin TLE, bezdušové provedení, zadní: Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 new Addix Speed Snake Skin TLE, bezdušové provedení

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
PatRyck
PatRyck

3.9.21 09:59

Hadato: tak díky moc za inspirativní připomínku. Asi se do toho pustím v rámci údržby na konci sezóny

Reagovat
Hadato
Hadato

3.9.21 09:51

PatRyck: Nevím, jak to má Slackerizer, ale ty Works Components fungují dobře a jsou pěkně udělané. Akorát se to špatně lisuje do rámu. Vrchní a dolní strany nejsou kolmé na osu díry rámu (jsou kolmé k ose díry pro montáž vidlic – tedy 2°). V servise by to ale měli zvládnout namontovat v pohodě.

Reagovat
PatRyck
PatRyck

1.9.21 13:41

Hadato: je tam klasické semi-integrované. V merku mám mám Slackerizer od Superstar Components (T7–3 EC44/ZS56 110–120mm Taper Steerer) nebo obdobu od Works Components (2.0 Degree EC44-ZS56 Angle Headset: SET 3 110–119mm). Ještě vím o Syntace VarioSpin Bearing Cups –1.5° / + 1.5°, ale ty jsou (asi) dodávané bez ložisek

Reagovat
Hadato
Hadato

1.9.21 13:04

PatRyck: Za mě se na skoro jakémkoli XC kole položení hlavovky vyplatí. Zvláště, pokud je původní kolem 70° (reálně tam teď bude tak 70.5° s tou 120 mm vidlí). Pokud máš integrované hlávko, tak to řeší Slack-R. Pokud máš klasické semi-integrované, tak jedině dobře. –2° bych se vůbec nebál – kolo bude o něco stabilnější a jistější v rychlosti. Úhel 68.5° je pořád ještě hodně odlschool XC.

Reagovat
PatRyck
PatRyck

1.9.21 11:40

Hadato: mám už dlouho předvybraný jak Works, tak Slackerizer (i proto je pořád nezkrácený krk vidlice), ale spíš jsem se od té myšlenky nakonec odklonil. Na druhou stranu – úhel hlavy je 71,5 st. a vidlice měla původně zdvih 100 mm a je zvedlá na 120 mm. Kdybych měnil hlavový úhel, tak asi rovnou o 2 st., což by nemělo geo zhoršit oproti výchozímu stavu. Akorát bych to pak musel dokompenzovat o trochu delším představcem se sklonem, který bych dal do negativu.

Takže jako mám, jo? :-D

Reagovat
Hadato
Hadato

1.9.21 11:20

Vypadá to zajímavě, ale ještě bych tam doplnil redukční hlavové složení. Myslím, že by to příjemně posunulo chování kola.

Reagovat
vpa007
vpa007

31.8.21 21:19

Fájn povedenej upgrade, ať to lítá a dělá radost! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 13
Greyhound 27
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5