Proběhl upgrade za nová karbonová kola a pláště Tufo Thundero 40mm, a proto dávám nové foto, jelikož z mobilu nejde provést jiné úpravy než vše smazat a udělat znova. Tak se omlouvám. Teď to jede parádně, i když to tak nemusi vypadat. Jsem spoko.
Doplnění mého malého upgrade. Vím že béžové bočnice byly asi pro některé hezčí, tak tyhle pláště jsem sice měl objednané rovněž v béžové, ale buď moji chybou v objednávce nebo na straně prodejce vznikla malá chybka přišly mi černé, ale už jsem to neřešil a nahodil je. Nakonec to není tak hrozné, ale jízdní vlastnosti jsou mnohem dále než předchůdce. Uvažoval jsem o šíři 48mm, ale nebyl jsem si zcela jist zda se vleze tak jsem vzal 42mm a jak vidím možná by vlezly. Ale k mé smůle výrobce uvedl asi 14 dní poté rozměr 44mm a to bude budoucí další kandidát po sjeti těchto. Ještě karbonová sedlovka AliExpress značky OG evkin 27,2mm. Upínací systém je jednoduchý a dobře drží.
Další malý upgrade v podobě zlatého řetězu. Myslím, že možná více efektní než byly béžové pláště.
A zde značka plášťů, které asi drtivá většina znát nebude a vzhledem k ceně asi ani znát nebude chtít. Zkusil jsem a nelituji. Jsou parádně pružné, ale zároveň tuhé a pohodlné. Na cestě překvapivě rychlá a tiché a určitě ze všech gravel plášťů nejrychlejší a to jsme měl rozměr 35,38,40 a nyní 42mm. Poznal jsem zde, že šířka nemusí být na úkor rychlosti. A to je ze všech předchozích nejvetsi vzorek. V terénu drží jako suchý zip. Bláto, mokro sýpky povrch. Dobře se čistí a pěkný jistý záběr. Málokdy proklouzne a dobře drží
Navigace
Bike-forum.cz Foto Naše biky Šedá eminence
Šedá eminence
Jak začít. Posledních 8 let kdy jsem jezdil pouze horské XC kolo jsem pomalu začal zjišťovat, že terén, který jezdím by zvládl i gravel a na asfaltu který u mě vlastně začal převládát Horák jede tak nějak lenivě. Občas jsem si zapůjčil silničku a ta rychlost a lehkost mě prostě dostala, a i protivitr nebyl najednou takový opruz. Tak jsem hledal po bazarech nějaké slušné kolo až jsem narazil na tohoto Authora. Dcera jezdící mtb závody říkala, že do takové značky by nikdy nešla. Ale je to velká a zavedena firma a model Guru je její první karbonový gravel, který podle výrobce má zastoupit lehce i silniční kolo, které vyrábějí jen na hliníku. Přečetl jsem dvě recenze, asi placené, ale kolo se mi vzhledem, výbavou a minimalizmem zalíbilo tak, že jsem se rozhodl zajet se na něho podívat zda i skutečnost bude odpovídat recenzim. Velikost 52 podle tabulek a na mých 172cm měla sedět. První dojem byl opravdu překvapující. Kolo ve skutečnosti vypadá lépe než na obrázku, a na gravel je i vcelku lehké. Půl kila oproti naší silnici není nijak poznat. První svezení mě dostalo svou akceleraci a lehkostí jízdy. Posed mi sedl akorát a stačilo jen přehodit jednu podložku. Jediné, kde jsem viděl možnost posunutí jízdních vlastností jsou záplety a tak jsem si udělal předčasného Ježíška a zakoupil limitovanou edici kol Nino Shurter DT Swiss xmc 1200spline Gold standard. Jsou to mtb záplety tak předpokládám něco vydrží a rozdíl oproti původním Mavicum je opravdu poznat. Dále jsem vyměnil původní pláště Panaracer gravel king SK 38 za Rene herse Ridge huricane 42mm a samozřejmě hozeno na bezduše. Tady není jiná cesta k pohodlí. Samozřejmě se dá hodně pomoci si správným tlakem, kde se dá vyladit poměrně na gravel pohodlnou jízdu. Samozřejmě není to pohodlné jako horák, a ani rychlé jako silnice, ale je to rozumný kompromis z obou světů. Tak tohle byla moje cesta ke gravelu. Čas ukáže zda jsem udělal dobře nebo ne. Prozatim mě to baví tak snad jsem zvolil dobře.
Bike-forum.cz Foto Naše biky Šedá eminence
Šedá eminence
Jak začít. Posledních 8 let kdy jsem jezdil pouze horské XC kolo jsem pomalu začal zjišťovat, že terén, který jezdím by zvládl i gravel a na asfaltu který u mě vlastně začal převládát Horák jede tak nějak lenivě. Občas jsem si zapůjčil silničku a ta rychlost a lehkost mě prostě dostala, a i protivitr nebyl najednou takový opruz. Tak jsem hledal po bazarech nějaké slušné kolo až jsem narazil na tohoto Authora. Dcera jezdící mtb závody říkala, že do takové značky by nikdy nešla. Ale je to velká a zavedena firma a model Guru je její první karbonový gravel, který podle výrobce má zastoupit lehce i silniční kolo, které vyrábějí jen na hliníku. Přečetl jsem dvě recenze, asi placené, ale kolo se mi vzhledem, výbavou a minimalizmem zalíbilo tak, že jsem se rozhodl zajet se na něho podívat zda i skutečnost bude odpovídat recenzim. Velikost 52 podle tabulek a na mých 172cm měla sedět. První dojem byl opravdu překvapující. Kolo ve skutečnosti vypadá lépe než na obrázku, a na gravel je i vcelku lehké. Půl kila oproti naší silnici není nijak poznat. První svezení mě dostalo svou akceleraci a lehkostí jízdy. Posed mi sedl akorát a stačilo jen přehodit jednu podložku. Jediné, kde jsem viděl možnost posunutí jízdních vlastností jsou záplety a tak jsem si udělal předčasného Ježíška a zakoupil limitovanou edici kol Nino Shurter DT Swiss xmc 1200spline Gold standard. Jsou to mtb záplety tak předpokládám něco vydrží a rozdíl oproti původním Mavicum je opravdu poznat. Dále jsem vyměnil původní pláště Panaracer gravel king SK 38 za Tufo Thundero 40mm a samozřejmě hozeno na bezduše. Tady není jiná cesta k pohodlí. Samozřejmě se dá hodně pomoci si správným tlakem, kde se dá vyladit poměrně na gravel pohodlnou jízdu. Samozřejmě není to pohodlné jako horák, a ani rychlé jako silnice, ale je to rozumný kompromis z obou světů. Tak tohle byla moje cesta ke gravelu. Čas ukáže zda jsem udělal dobře nebo ne. Prozatim mě to baví tak snad jsem zvolil dobře.
(vloženo 18.11.22)
Značka | Author |
Model | Guru |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | 9 |
Rám | Karbon |
Vidlice | Karbon |
Hlavové složení | Fsa |
Kliky | GRX 600 |
Středové složení | Presfit |
Přesmykač | GRX 800 |
Měnič | GRX 800 |
Řazení | GRX 600 |
Převodník | 46/30 |
Kazeta | 11/34 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Dt Swiss 240s Exp |
Náboj zadní | Dt Swiss 240s Exp |
Brzda přední | GRX 400 |
Brzda zadní | GRX 400 |
Brzdové páky | GRX 600 |
Ráfek přední | Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon |
Ráfek zadní | Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon |
Dráty | Aero a ploché |
Pedály | Shimano 520 |
Řídítka | Ritchey |
Představec | Ritchey |
Sedlovka | Karbon Čína |
Sedlo | Author |
Pláště | Rene herse Ridge huricane 42mm |
Děkuji. Přemýšlel jsem zda klasické pláště nebo béžové, ale chtěl jsem to trochu oživit. Kola i nové pláště mají najeto už pár km a musím říci, že to jede parádně. Prozatím jen pozitivní zkušenosti a investice nelituji.
Ty kola posouvají vzhled celého biku o třídu výš. Rozhodně tento upg stal za to! A to nemám rád šedá kola ani skinwaly.
Dík, nad barvou pneu jsem přemýšlel a ty béžové boky nakonec zvítězily a trochu to prokouklo.
Mně se to líbí moc a určitě to i moc hezky pojede. Ta kombinace skinwall, černá a šedá je super.
Jak se mi to kolo moc nelíbí kvůli tomu, jak jsem dříve psal šeď nuda šeď, tak s těmi koly se zlatou a plášti se skin wallem to prokouklo a vypadá to dobře.
Je pravda tím, že je to poměrně nový model tak jsem ještě nepotkal nikoho dalšího s tímto kolem. Což jsem i rád. Co se týče uskakane kozy tak tady nemohu potvrdit ani vyvrátit. Já ten pocit konkrétně u tohoto nemám . Spíše naopak, je to velmi pohodlné kolo se vším co ke gravelu patří. Vzhled je individuální a samozřejmě každý to má jinak. Ano nějaké Aero gravely se mi také líbí, ale silnicku doma máme a vím že není tak pohodlná, i když je více Aero. Gravel vnímám jako pohodlné silniční kolo do lehkého terénu. Tohle kolo mi prozatim vyhovuje po všech stránkách.
18.11.22 23:42
Na author gravelu sem jezdil a byla to teda hrozná koza uskakana a do zatáček strašná nejistota. Ale pokud sedí ať to dobře jezdí.
Takhle to je pecka… Ale si snad jediný okom vím že má tohodle gravela…
Čas vše prověří, ale jelikož jsou to časem ověřené DT Swiss xmc 1200spline, které jsou na trhu už nějaký ten pátek a patří k těm lepším zapletům tak nějakou zradu nečekám. Každopádně tam jsou mnohem lepší náboje než bych dostali Equator. Bavil jsem se z majitelem jestli by v případě koupě se daly dát aspoň na DT Swiss 350 a říkal že by nebyl problém, ale prý by to bylo zbytečné z důvodu, že s gravelem nebudu zřejmě jezdit to co s horakem a investice by nebyla adekvátní. Ale nezavrhoval to. Nebyl to špatný pohled z jeho strany na využití kol pro gravel. Kdyby se neobjevily tyhle na bazaru točily by se tam Equatory. Asi tak
Mám Equatory 35mm silniční ráfkový a zatím cajk, ale nemám na nich tolik odježděno ;-) Tak snad si udělal dobře :-)
Tak za ty prašule super, jj, mám taky nějaký DTčka a cvrček je spíš bonus, že nemusím opravdu používat žádný zvonek ;-)
Jen u nich bohužel občas polupávají niple, ale to zřejmě nebude tento případ, mám 32mm hlíny…DT Swiss P 1800 Spline.
Původně jsem chtěl ty Equator gravel kola, a jak jsem je měl v košíku tak se objevilo na bazaru tohle. Prohlédl jsem internet zhodnotil a tak nějak uvnitř mě mi něco říkalo že to bude lepší volba. Doufám, že ani. Nemám samozřejmě srovnání. Ale jelikož jsou mtb tak si myslím, že něco vydrží a gravel přece jen není silnička tak nevadí že ráfky nejsou tak vysoké a Aero jako u silničních. Překvapil i komfort, který poskytují oproti bývalým hliníkum. Tady jsem čekal zhoršení kvůli tuhosti karbonu, ale jelikož není ráfek tak vysoký (výška 35mm) tak není tak tvrdý, ale zároveň, když se ve stoje do toho opřu tak je cítit tuhost a přenos síly oproti hlíně. A při jízdě mi to někdy připadá že snad nekladou žádný odpor a točí se tak lehce jakoby tam nebyly ložiska. Jakože dobrý
Tak jelikož byly z druhé ruky tak jsem usmlouval cenu 28tis. Původní cena bez pár kaček 60tis. Stav je dobrý a ořech je tak hlučný, že už nepotřebuji zvonek. I po namazani je dost slyšet. Ale to je o zvyku.