Je to v mnoha ohledech moje první kolo. První full, první s teleskopkou, první s elektrickým řazením.
Po vyladění HT Gianta z roku 2014 ve mě dlouho klíčila myšlenka to posunout zase o trochu dál. V hledáčku byla kola jako Spešl Epic EVO, Orbea Oiz TR nebo Canyon Lux Trail. Ale ty ceny! :-(
Pak se ale objevilo minulé léto ve slevě na bike24.de kolo, o jehož existenci jsem neměl do té chvíle vůbec tušení. Splňovalo všechna hlavní kritéria – karbonový rám pro zdvihy 120/120 s průchodností pro pneu šířky až 2,4" a DC geometrií a vidlice SID ne-SL (dokonce verze Ultimate). Velké plus byla barva a AXS. Následovala rychlá akce z dovolené (rodina dodnes neví, proč jsem se tam jednu chvíli choval tak strašně divně).
Už při objednávce jsem věděl, že budu upgradovat záplety. Volba místní pozorné čtenáře asi nepřekvapí (Tomáši, ještě jednou díky!). Pak jsem bez velkého váhání zpečetil osud brzd SRAM G2 RSC a Reverba. Při testování řazení na stojanu neprošla Eagle kazeta s řetězem (hlučnost při řazení a odstupňování kazety). Záměna za Shimano si vynutila nový převodník, přičemž jsem zvolil 32 zubů namísto původních 34. Zamykání vidlice i tlumiče jsem udělal spřažené dálkové. Pneu jsou tam na dojetí z předchozího HT. To, jak jimi prosakuje mlíko, je velmi pádná motivace k tomu je co nejrychleji ojet. Nové pláště budou Maxxis Rekon 29×2,40" WT TR EXO 3C MaxxTerra 60 (přední) a Maxxis Rekon Race EXO TR DUAL 29×2.4WT (zadní).
Dnes první plnohodnotná vyjížďka. Je to paráda!
(vloženo 7.4.23)
Značka | Kona |
Model | Hei Hei CR/DL |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12,0 |
Rám | Kona Race Light Carbon 120mm Travel |
Vidlice | RockShox Sid Ultimate DebonAir 120 mm Remote Lockout |
Tlumič | RockShox SID Luxe Ultimate Remote Lockout (190 x 45) |
Hlavové složení | FSA No.57E |
Kliky | SRAM Descendant DUB Carbon 175 mm |
Středové složení | SRAM DUB PF92 |
Měnič | SRAM GX AXS |
Řazení | SRAM GX AXS |
Převodník | Garbaruk Round Direct Mount 32 z. |
Kazeta | SHIMANO SLX CS-M7100 10-51 z. |
Řetěz | SHIMANO XT CN-M8100 |
Náboj přední | DT Swiss 350 110x15mm straight pull |
Náboj zadní | DT Swiss 350 148x12mm straight pull |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7120, destičky červené Galfer, rotor SRAM Centerline 180mm |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7120, destičky červené Galfer, rotor SRAM Centerline 160mm |
Brzdové páky | Shimano SLX BL-M7100 |
Ráfek přední | E!E A29C30D28 SL, 28 děr, vložka Effetto Mariposa TYREINVADER 50 |
Ráfek zadní | E!E A29C30D28 SL, 28 děr, vložka Effetto Mariposa TYREINVADER 50 |
Dráty | Sapim CX-Ray |
Pedály | Shimano PD-ME700 |
Řídítka | RaceFace Next 35 (760 mm x 8° backsweep x 5° upsweep x 10 mm rise), páčka Bontrager DropLock, gripy Kona Key Grip |
Představec | RaceFace Turbine R 35 (60 mm x 0° x 35 mm) |
Sedlovka | BikeYoke Divine 31,6 mm x 160 mm |
Sedlo | WTB Volt |
Pláště | P: Schwalbe Racing Ray 29x2.25 Addix SpeedGrip SnakeSkin TLE, Z: Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 new Addix Speed SnakeSkin TLE; tubeless |
Povedená XC raketa, taky jsem měl jednu dobu v hledáčku. Jinak souhlas, na mě je teda červená pila už trochu moc, ale jinak paráda! Ať to hltá kiláky a dělá rohlík na tváři! :)
Skvělý DC bike. Výměnu komponent zcela chápu. Pokud si někdo vysní celý bike na 100 % ho v nabídkách výrobců nenajde :-D
11.4.23 08:16
10.4.23 09:24
Zdendys2: na 10% SAG by to muselo být strašně moc natlakované. Navíc pro DebonAir tlumiče máš podle Suspension Setup and Tuning Guide cílovat 30%, nikoliv 25%, tak proč to vlastně?. Já jsem zkusil nafouknout na 250 PSI a zůstalo to nad 25%. Na 220 PSI mám 29%. Měření zdvihu podle SAGu je trochu nad moje síly teď a tady v bytových podmínkách.
Jinak ta pumpa od BikeYoke umí max 500 PSI, takže velká rezerva. A má pojistku proti poklesu tlaku při odšroubování, což je pro foukání tlumiče a teleskopky asi docela užitečné
Pekny kolo. Loni jsem ho mel ve finale vyberu na novy dc bike. Nakonec jsem ho nevzal, ale pres to se mi moc libi.
Velka parada, fakt povedeny bike. A s tou katetou souhlas, taky kdyz presedlam z mixu axs a kazetou shimano u fullu na cisty sram u ht, tak vzdy poznam rozdil v hlucnosti.
8.4.23 11:56
Zdendys2: jestli si dobře pamatuji, tak 25% při tlaku 225 psi. Mám tak 87 kg. Chce to koupit pumpicku na větší tlaky. Já ji vzal spolu s teleskopkou od Bike Yoke. S pumpickou, co jsem měl doteď na vidlici, jsem neměl šanci…
8.4.23 10:44
Moc pěkný, a ten červený převodník za mě super, jenom jak píšou ostatní ještě něco k tomu, ale pěkně to rozbíjí tu žlutočernou kombinaci. Ať slouží ;)
Suprová barva ;-) taky bch přidal nějakou drbnost v červené barvě, ale jen trochu. Ode mě za pět a hmotnost – skvělé.
honzabike:1) GX ovladač šel dát na objímku brzd slx s pomocí adaptéru z Aliexpressu za podstatně nižší cenu, než co stojí obdobné adaptéry od Wolftooth, BIkeYoke atd. Odkaz klidně pošlu. Mám z něj velkou radost. 2) Odstupňování posledního skoku kazety bych snad ještě snesl (mimochodem odstupňováním kazety v té nové sadě pro mě SRAM v podstatě přiznal, že tahle to má špatně), ale to nabíhání řetězu na kazetu má Shimano řádově tišší. Kazetu i převodník jsem prodal jako nikdy nepoužité sundané z nového kola za víc, než co mě stály jejich nové náhrady. Za mě výhra na všech frontách.
novas752, theedge: červený převodník je trochu volba z nouze – v akci na koloshop měli pak už jen zelený… Černý byl k mání už jenom přímo u výrobce za cenu o několik stovek vyšší (možná plus ještě doprava, už si nepamatuji). Nechtělo se mi připlácet tolik za barvu, tak se s tou červenou teď musím naučit žít. Anebo na to hodit sice jeté gripy Ergonu GA2 risky red?!
zirecek: zpětně jsem výhodnost nekontroloval, ale já to měl tak, že bych u každého z těch kol musel asi nakonec něco měnit. Už jenom proto, že jsem chtěl kombinaci Shimano brzd a vidlice SID 35 mm. U každého kola by to bylo něco jiného. Můj ideál byl jednu dobu Cannondale Scalpel SE 1, kde bych snad nemusel měnit nic, ale ten jsem vyškrtl kvůli Ai Offset rámu, protož takový nestandard z principu nechci. Já jsem sice už propadl tomu, že pro sebe a rodinu kola stavím od nuly, nicméně na fulla si ještě netroufnu. Navíc značkové rámové sady jsou záměrně naceněné tak, aby oproti novým kolům nedávaly ekonomický smysl, a postavit to na čínském karbonu je za mě příliš velký risk z mnoha ohledů plus tam není zas takový výběr.
Ve finále to stále vyšlo levněji, než jiná uvedená kola? Nějak mi stále uniká smysl si nekoupit hotové kolo za slušnou cenu, než koupit polotovar a vyměnit na něm část výbavy, :-D. Asi jsem staromódní, tyhle názory nechápu (ach ty ceny, koupím levnější a nasypu do toho postupně ve finále více).
Chtělo by to ještě něco červeného, ten převodník je tam takovej osamocen. Ventilky, podložky pod představec…
Koukám že ten GX ovladač šel dát na objímku brzd slx. Měl sem za to, že to jde jen na sram brzdy, jinak musí být vlastní objímka.
To ten zvuk na sram kazetě byl tak strašný? Sramácký kazety se běžně dávaj na kola za 150.000, nechce se mi věřit že by byly prodejné kdyby to tak řvalo.
Odstupňování kazety sram je špatné jen ke konci nebo po celý průběh?
Sem si myslel že naopak odstupňování je dobré když největší skok si nechali až na poslední pastorek.