Přechod z předchozího Epica s brainem není zase takový skok, jak by se mohlo zdát. Toto má už těď běžnou, ale za mě na XC stále dost položenou geo. Z kopce to jede super, do kopce nepociťuji zpomalení, spíš naopak, s kompletním tvrdým lockem celkem pozoruji, jak při zamčení zrychlím. Kdybych nezávodil vůbec, remote lock na vidlici a tlumič bych nedával. Docela překvapení je 35 vidlice, čekal jsem, že na mých 60 kg je to jedno, ale 32 Sidka se, i při mých marných mini skocích, žvejkala. Strhla mi řízení a člověk si musel dávat pozor. Myslel jsem, že jsem jen marný, ale s touto Sidkou nic takového nepozoruji.
Zbytek osazení klasika, honba za poměrem hmotnosti a ceny. To znamená, že na drahý šaltr kvůli pár gramům kašlu, do budoucna možná přejdu na AXS, ale nabíjení mě obecně dost otravuje a mechanika mi nevadí, tak to nechávám otevřené. Kabelové šílenství mě malinko vadí, ale bohužel šaltr s baterkou by moc nepomohl a reverba nechci. Garbaruk se Sramem funguje v topu, za ty peníze, odstupňování a hmotnost je to celkem jasná volba. Záplety EIE zatím drží, ale asi jsem to přehnal a je to až moc lehké – 1340g. Ještě mě asi čeká výměna představce za delší, to jsem krapet přepískl, 60 mm je dost málo.
(vloženo 24.5.23)
Značka | Specialized |
Model | Epic Evo |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | M |
Hmotnost | 10,3 (s pedály, mlíkem, košíky, bez nářadí) |
Rám | FACT 11m Full Carbon |
Vidlice | RockShox Sid 35 Ultimate |
Tlumič | RockShox Sidluxe Ultimate 190x40, custom Tune |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Sram XX1 Eagle DUB, 175mm, Inpeak wattmetr |
Středové složení | DUB BSA |
Měnič | Sram GX Eagle Lunar, 12 sp. |
Řazení | Sram XX Eagle, 12 sp. |
Převodník | Sram 34z |
Kazeta | Garbaruk XD, 10 - 52 |
Řetěz | Sram GX 12 sp. |
Náboj přední | DT Swiss 240 EXP Strainghtpull |
Náboj zadní | DT Swiss 240 EXP Strainghtpull |
Brzda přední | Shimano XTR BR-M9100 |
Brzda zadní | Shimano XTR BR-M9100 |
Ráfek přední | EIE A29C28D23 |
Ráfek zadní | EIE A29C28D23 |
Dráty | DT Swiss Competition Race 1,6 mm SP |
Pedály | Shimano PD-M9000 |
Řídítka | PRC 700 mm |
Představec | FSA 60 mm -20° |
Sedlovka | OneUp V2 |
Sedlo | Specialized Phenom |
Pláště | Continental Cross King Protection 2.3 |
14.8.24 15:56
Mno, asi jo:-)
Prvni Evo 2019 jen přidali k zadnímu Brainu f34 stepcast 120 vidli a sl teleskop.
Na novým rámu 2021(?) bez vidličky Y dali už na Evo přepákování s tl.190/40. Tedy 110/120 se stejnou vidlí nebo SID 35.
Letos jsem viděl přepákovaný Evo se 190/45 float sl tlumičem(nový Foxy choděj fakt dobře, i ten SL) a f34 130 komplet Factory, i s transfer sl. Což je vlastně stejný jako na Stumpu, jen jinak přepákovaný a s výstuží v rámu.
Jen Evo má 120/130 a Stump 130/130 nebo i 130/140, ale stejně jako Evo bez čepu v zadní stavbě.
A nebo rozhodli, že potřebují posun na nový model, který je 120 mm. On nový obyčejný Epic je v podstatě tento Epic evo. Chod zadní stavby je úplně stejný, jen to zakecali do marketingových blábolů, jaký udělali pokrok.
@ninimito: 190×45 hodně lidí vozí na tomto Epicu, ale já se bál zbytečné námahy zadní stavby, když na to není dělaná. Otázka je, jestli to fakt nevydrží, nebo to ve Spešlu na 45 napočítali, ale marketingově tam šoupli zdvih jen 110 a měli zadní vrátka pro modely se zdvihem 120. Nicméně jde jen o vyndání dorazu z tlumiče.
6.7.24 10:44
Hezkej bike. Najít něco nekřiklavýho od Epica je svátek. Pokukoval jsem po něm, ale najít něco za zajímavou cenu v XL byl trochu problém.
Nějak jsem žil v domnění, že i když víc přepákovali vahadlo, tak tam místo 190×51 brainu dali 190×45. Přijde mi to škoda nevyužít plný zdvih 45 tlumiče a naladit jen na 40 zdvihu.
Podle mne dýlka chodu osy zadního kola je jen marketing. Důležitější je dýlka chodu tlumiče, obzvlášť to pociťuji u 29".
Tu 35 vidli chápu. Když jsem jel na starším epicovi s 32 vidlí a čepem v zadní stavbě pod plnýma brzdama dolu, tak jsem ptal, kde asi tak soudruzi udělali chybu, fakt strašidelný;-) A to mám asi 82–84kg… většina v okolí mne má přes 90kg, někdo i přes metrák…
Freeboy: hliník s čepem u osy? Tak asi tak 85tisíc rozdílů podle druhu terénu a brzd:-)
Mně se to RB TR vždycky dost líbilo, jeden známej ho má v černé se stříbrným vahadlem a to je taky celkem porno. Škoda, že RB už nic moc kloudnýho neprodukuje.
Vypada to jak RB. Zmenit logi na ramu. V tomhle modelu a tyhle barve ho proste vidim.
Vaha s pedaly je super, osazeni paradni, ale to axs bych tam chtel :-). Moc peknej Specialista, za 5*
Máš to moc pěkný! Sidka v modrý barvě tam skvěle sedne a výborně doplňuje šedou barvu. Myslím, že i 35 verze na tom vypadá líp. Osazení funkční, žádný zbytečnosti na nabíjení, zlobení atd. Ať se ti na tom dobře jezdí :)
Pěkný to máš. Dva košíky mě na Sniperu taky serou, má to nad sebou a dal jsem to za týden dolu. Dneska už bych taky jinak nevybíral.
videl jsem tu barvu nazivo a je to pekny…kor s tim Sidem
dva bidony jsou zaklad ..jsem tahal v lete pod ramem u Aky a je to divny, takze taky podminka u nakupu
@Kaire: vstupy mě štvou, je to hrozný opruz.
@JanD: hele na širokých řidítkách si připadám jak na skřipci, navíc tohle je XC a zas takovej čahoun nejsem.
@embi: dětské kliky mi nevyhovují, furt je to kolo poskládané jako XC, na endruro bych si možná 170 dal, ale tady průchod terénem nemůžu upřednostňovat před pohodlím šlapání
@vpa007: Dva košíky jsou u mě jeden rozhodovací faktor.
Nemám rád nudné barvy, tak se to muselo zachránit aspoň vidlicí.
Krásnej stroj, tahle barevná kombinace je má oblíbená! :D
Jinak krapet závidím 2 košíky a možnost si ten jeden posunout po hlavní rámovce hore/dole. Tak ať to lítá a dělá jen radost! ;-)
25.5.23 07:54
jediny nedostatek jsou ty silene dlouhy kliky :)) bych cekal, ze das kratsi, kdyz to maws tak poladeny
Moc pěkný. Té modré jsem taky neodolal:) Tu šeď hezky oživuje… Na krátký představec máš dost úzká řidítka. Širší by taky bylo řešení.
A ta hmotnost je úlet.
Hezké a dobře poskládané. Škoda že ten rám nemá vstup na bowdeny i na druhé straně.
5*