kamaro frameworks silnice/gravel MNMLSM 012 a 013 2023

Přidat foto

Moje v silniční verzi

Manželky v gravel verzi

jednorožec...

jednorožec...

z výroby - průběžná kontrola

z výroby - laminujeme, vakuujeme, zapékáme

z výroby - výroba klik (ilustrativní foto z první generace)

Když tu matbiker může vládat gravelosilnic, tak můžu i já :-). Jako obvykle proti pravidlům B-F dvě najednou.

Spousta věcí pro mě úplně nových. Zejména kombinace oceli s karbonem, kdy jsem musel dost studovat, hledat, nakupovat, vybavovat. Ale nakonec se to snad podařilo a opět jsem se kousek posunul.

Rámy jsou napůl ocel a karbon. Spodní důležitou část rámu jsem udělal z pořádného materiálu a tu méně podstatnou půlku rámu jsem svěřil karbonu. Sedlovka integrovaná bez možnosti nastavení. Pořádná hlava a střed aby pojmuly veškeré hadice a káblíky uvnitř.

Vidlice a řidítka z Ali, protože jsem nenašel u nás nic, co by mi vyhovovalo – bohužel. I tak na nich byly provedeny drobné úpravy – na vidlici odstraněna a přelaminována příprava na blatníky, na řidítkách zaslepení výstupů pro hadice a vytvoření únosné platformy pro montáž příslušenství pod řidítky.

Samotnou kapitolou byla výroba vlastních klik, které využívají ocelovou 30mm osu s čelním ozubením. Kliky jsou celoocelové a pro zvýšení tuhosti jsou poté zesílené karbonovým opletem. Pohrál jsem si i se zakrytím středového složení, protože MNMLSM. Košíky jsou také integrované.

Jedná se o 700c silnici a 650b gravel. Koncept je volen jako minimalistický, co nejvíce věcí skrýt, co nejméně šroubů viditelných, žádné zbytečnosti.

Na jednotlivých sadách kol jsou rozdílné kazety. Chvíli jsem si hrál s laděním tloušťky podložek pod kazetou tak, aby se kola jen přehodily a nemusely doštělovávat. Stačí jen spolu s koly vyměnit řetěz (jiná délka) a 3× otočit B šroubem na hazce.

Uvnitř karbonových trubek jsou z vnitřní strany nalepeny kousky ocelových trubek, rámová brašna pod horní rámovkou se bude připěvňovat jen pomocí neodymových magnetů. Brašna pod řidítky se bude montovat na připravenou platformu. Brašny se teprve budou vyrábět.

Převody dle mých potřeb. Jezdím sám popř. s ženou. Mým terénem jsou Beskydy, takže potřebuji zejména lehké převody a dolů dobré brzdy :-) V neděli při stoupání na Lysou se 130km v nohách bych ocenil i lehčí převod než 40/40. Takže sestavu kazet možná doplním ještě o 11–46, zbyly mi 2 HG ořechy, škoda je nevyužít.

Jinak to jede celkem pěkně a i delší štreka zatím nebyla problém, posed mám za ty roky odladěný a vím jak to chci.

Klasické otázka na závěr. Jaká barva tentokrát?

A co dál? Myslím si, že v nejlepším je třeba přestat. Slíbil jsem výrobu asi 3 rámů a sliby se plní. Ale poté věším rámařinu na hřebík a jdu se věnovat něčemu novému. Bohužel to bere spoustu času, který chci investovat do něčeho jiného. Možná mě časem začne svrbět pilník a něco ještě vyrobím, ale to mě zadání bude muset hodně zaujmout…

EDIT: Úplně jsem zapomněl poděkovat Tomovi, opět super spolupráce ohledně dodání ráfků. Co se týče ráfků, už mám jasno a vím kam se obrátit.

(vloženo 7.7.23)

kamaro kamaro
Ohodnoť bajk: (4.9  / 95 hlasujících)
Značka kamaro frameworks
Model silnice/gravel MNMLSM 012 a 013
Modelový rok 2023
Velikost na míru
Hmotnost 7,8 silnice, 8,2 gravel (žena +350g na sedle)
Rám kamaro frameworks, ocelokarbon
Vidlice celokarbon (Ali Winowsports)
Hlavové složení přímo vkládaná ložiska
Kliky kamaro frameworks, ocel s karbonovým opletem
Středové složení ROTOR T47 vnitřní
Měnič Shimano GRX Di2 RD-RX817-GS Shadow RD+, kladky Garbaruk
Řazení Shimano GRX Di2 ST-RX815
Převodník Garbaruk 40z (žena 38z)
Kazeta silniční Sram (žena Ali SRoad) 10-40, gravel Ali ZTTO 11-51
Řetěz sram 1130
Náboj přední DT Swiss 350 12x100 24H CL
Náboj zadní DT Swiss 350 12x142 24H CL
Brzda přední Shimano GRX BR-RX810
Brzda zadní Shimano GRX BR-RX810
Brzdové páky Shimano GRX Di2 ST-RX815
Ráfek přední EIE - silniční ARG45TC28UL a ARG35TC28UL, gravel A650BG35TC30HUL
Ráfek zadní EIE - silniční ARG45TC28UL a ARG35TC28UL, gravel A650BG35TC30HUL
Dráty silniční CN Aerospoke, gravel DT Revolution
Pedály Shimano PD-ES600
Řídítka karbon kombo (Ali Ryet)
Představec karbon kombo (Ali Ryet)
Sedlovka integrovaná
Sedlo Tune KommVor, Brooks C17 Cambium
Pláště silniční Schwalbe Pro One 28-622, gravel Panaracer Gravelking SK 43-584

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Kadel x road
Kadel x road

7.11.23 16:04

Kamaro:jako obrovský klobouček před tebou jako takovýhle stroje co stavíš doma je neuvěřitelný počin :-) škoda že koncis:-(

Reagovat
Mr_Tom
Mr_Tom

4.9.23 17:34

tyvole vy si žijete s manželkou na vysoký noze. závist jak prase a pět hvězd

Reagovat
vpa007
vpa007

12.7.23 15:05

ŇŇŇ! 5! 5! ;)

Reagovat
daldrum
daldrum

12.7.23 14:16

Člověče, to je krásná práce, smekám!

Reagovat
funkatron
funkatron

11.7.23 08:34

Oba biky su fantasticke. Klobuk dole!

Reagovat
Filippo
Filippo

11.7.23 08:07

Taky se připojím s poklonou. To jak přemýšlíš a jsi schopen se ty věci naučit a dotáhnout. To je dar!

Nejvíc obdivuji ten vlastní vývoj komponent – kliky, platforma pod řídítky na příslušenství, brašny na magnet…

Reagovat
Jakobo
Jakobo

10.7.23 22:15

Dik. Priste asi koupim taky sprej, ted mam vosk v lahvi do aplikacni pistole na kompresor.

Reagovat
kamaro
kamaro

10.7.23 21:29

Jakobo: Používám vosk na úpravu dutin ve spreji s dávkovací hadičkou s rozstřikovou koncovkou.

Reagovat
Hogy
Hogy

9.7.23 22:23

Perfektní práce, není co dodat.

Reagovat
JSt
JSt

9.7.23 17:41

remeslne i po strance napadu vypadaji obe kola naprosto skvele. osobne bych ale kolo s tolika proprietarnimi resenimi posilujicimi design na ukor prakticnosti/u­niverzalnosti nechtel. nicmene to je nepodstatne. ;-)

Reagovat
vt
vt

9.7.23 16:17

Tedy na tom bych jezdit nechtel, bal bych se to uspinit :-) … fakt pekne, skvela prace.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

9.7.23 14:27

Takovy dotaz spis mimo. Osetrujes ty ocelove trubky nejak zevnitr proti korozi? Pokud to neni nerez. Samozrejme, asi mas kol vice a tocis je, to bys musel jezdit na jednom 10 let v kuse a najizdet desitky km v zime v soli, aby ram proreznul. Ale i tak, u takoveho kola by me to sralo. Ja posledni dobu vzdy, kdyz delam generalku nejakeho mojeho ocelaku, tak ram a vidlici vyleju voskem na dutiny. Je to takova blba prace. Nemam zadny specialni aplikator, ale osvedcila se mi obyc plastova strikacka s plastovou trubickou ze spreje na holeni, ktera je na konci vytahnuta po ohrati do prumeru, aby konec prosel tema 3–4 mm dirkama na koncich trubek. Dale vzdy nadelam z kousku vetve male drevene spunty, kteryma ty male dirky na zadni stavbe, vidlici, stredu apod. uzavru. Na jeden ram a vidlu je to tak 1/4 litru, mozna 200 ml a nesetrim, ten vosk je levny a mam jistotu, ze vsude zatece. Do tech trubek zadni stavby nevidim. Zbytek pak vytece, Greta se neposere.

Reagovat
alireb
alireb

9.7.23 13:08

Voňafka, za 5*

Reagovat
Hnoj
Hnoj

9.7.23 09:32

Osobně to není můj styl, ale respektuju tvůj skill !

Reagovat
Brunox
Brunox

8.7.23 23:33

Tak to je A1*****

Reagovat
DaD
DaD

8.7.23 20:06

Tady je všechno dobře a navíc všechno hezké. Tuze šikovný chlapec!

Reagovat
Stingray
Stingray

8.7.23 19:15

Porno!

Reagovat
ZDRI
ZDRI

8.7.23 19:02

Prostě nádhera, idea i do detailu dotažená realizace!!!

Když to vidím, mám hroznou chuť si nechat postavit něco podobného, jen tak pro radost, a to jsem se teď zavázal radikálně zredukovat svou kolárnu na minimum :-)

Reagovat
hermy
hermy

8.7.23 16:24

vidím dvě moc pěkná kola, jen nevím které se mi líbí víc. Jinak samozřejmě za 5 za vývoj, za práci. Klein po česku.

Reagovat
Radovan84
Radovan84

8.7.23 16:17

Skvělá práce. Jako vždy.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

8.7.23 15:37

To má styl, parádnický kolečka, jsi borec. Za *****

Reagovat
kerim
kerim

8.7.23 14:12

Sakra šikovný ruce a k tomu geniální hlava !

Klobouček !

Reagovat
kubad
kubad

8.7.23 10:07

parádní práce

Reagovat
figur
figur

8.7.23 08:43

Obě kola jsou šperky a patří ti obdiv za zvládnutí technologie i precizní zpracování.

Reagovat
bikerman2
bikerman2

8.7.23 08:40

Si šikula.1*

Reagovat
myreczech
myreczech

8.7.23 08:29

krásná práce…maucta ;)

Reagovat
Dejv0
Dejv0

8.7.23 08:19

Nádhera, top práce!

Reagovat
nooski
nooski

8.7.23 08:06

Čumím na to s otevřenou pusou. Parádní stroje, fialový v gravelové specifikaci se mi líbí více :-) Opravdu klobouček dolů

Reagovat
Janes
Janes

8.7.23 07:24

Hlubokosklon… chybí mi hvězdičky.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

8.7.23 07:07

ty hmotnosti jsou úplně parádní. s rámama ses dostal opravdu hodně nízko. jestli se dobře pamatuju, stejnou hmotnost měl jeden english z 953 (jen hlava byla částečně zkarbonizována), ale už od pohledu to nebudilo moc důvěry, neb byl z těch nejslabších (i co do průměru) trubek. tohle je jiná liga

neuvěřitelně se ti povedly ty spoje karbonu s ocelí, hlavně sedlový vzpěry se sedlovou trubkou vypadaj naprosto perfektně a člověk by na něj vydržel zírat dlouho

nicméně mi také přijde škoda, že chceš rámařiny nechat. nejen kolik času tě stálo zvládnout tento um, ale i to vybavení teď bude ležet ladem… nicméně věřím tomu, že to po nějaké nedlouhé odmlce přehodnotíš, protože tě začne lákat nějaký další rám/kolo (a já si občas vzpomenu na ten představec, ke kterému nedošlo). a těším se na ty „asi 3“ zbylé rámy, snad budeme mít možnost všechny tady zkouknout

Reagovat
dodoslovensko
dodoslovensko

8.7.23 02:34

2×100* Kolko u teba stoji taky gravel ?

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

8.7.23 01:47

Samozřejmě za 5* obě kola tohle je hodně povedené!!!

Reagovat
káňa
káňa

7.7.23 22:39

Klaním se … velká paráda !

Reagovat
Emp14
Emp14

7.7.23 22:38

To je pecka !

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

7.7.23 22:36

Krása, musím dát jen obligátních pět hvězd, tohle by si samozřejmě zasloužilo mnohem víc, tomuhle já říkám umění, klobouk dolů, panáčku! ;-)

Reagovat
miche
miche

7.7.23 22:34

nechápu, neskutečná paráda!

Reagovat
kamaro
kamaro

7.7.23 22:34

Kouba: Tentokrát ani moc ne. Koncept byl v hlavě dva roky, postupně to zrálo. Na rámech jsem začal pracovat na podzim, někdy kolem nového roku byly vyrobené díly a hotová ocelová část, na jaře jsem dodělával karbon a v posledních dvou měsících řešil lak, záplety a pod.

Jan D.: Budu jezdit na kole, přece. Neměl jsem na to poslední dobou čas, tak si ho chci více udělat. Budu se muset taky věnovat svému domu, čeká mě první rekonstrukce a v hlavě mám výrobu menšího tepelného čerpadla na ohřev vody. A taky musím předělat stávající inteligentní elektroinstalaci domu na nějaký novější systém, včetně predikce spotřeby energií, nabíjení auta, nákup a prodej na spotu. Chci posílit stávající FVE a doplnit VTE a dostat se do bodu, kdy elektřinu v podstatě nebudu celoročně nakupovat, jen prodávat. Neboj, já si nějakou zábavu najdu…

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

7.7.23 22:11

Tak to je síla! Spoustu parádních vychytávek a odlišností od běžné produkce, je to prostě dokonalý. Velkém moudrrem, že na začátku byla jen tužka a papír, nás krmí na školeních často :-) Jak dlouho to od prvního náčrtu trvalo, než to dospělo do tohohle stavu?

Reagovat
kamaro
kamaro

7.7.23 21:57

gersa: SZ

Nimrod: Rám má cca 1350g včetně upnutí sedla. S těmi doplněnými plíšky pro magnety cca 1400g. Kliky mají cca 450g. Jestli karbon zvýší tuhost – ano, měl by. Ale nemám to jak změřit :-)

Materiál: DT je z řady Life SLFA12670131 – 38mm průměr s MAX ovalizací. Stěny 0,65/0,45/0,65, hodně dlouhá střední zeslabená část. Ve výsledku po zaříznutí na délku asi nejlehčí trubka v tomto průměru napříč značkami.

CS jsou DEDA z řady Superleggera MPO222A103 – tloušťka stěny jen 0,55mm – opět to nejlehčí co je k dispozici, ale dělají se jen rovné a už se snad ani nedají sehnat. Díky širokému BB mi vyšla průchodnost i při rovných vzpěrách.

BB a HT jsou vlastní výroby z nerezi. Zeslabované :-) HT má 54mm průměr a BB na T47 má 50mm průměr.

Karbonové trubky jsou metráž z Ali. Napřed jsem si od výrobce vzal menší průměr a ten jsem doma testoval na ohyb a na krut. Z naměřených hodnot jsem si dopočítal moduly pružnosti materiálu v těchto dvou směrech a ty jsem si porovnal s adekvátními ocelovými trubkami. ST a TT jsou nakonec 35mm s tloušťkou stěny 1,5mm. SS jsou 12mm s tloušťkou stěny 1mm.

Myslím si, že kdybych stavěl rám stejné koncepce pro svou váhu (65kg) a chtěl bych jít ještě více tvrdě po váze, tak bych se dokázal s DT 35mm a ST a TT v 32mm, s běžnou hlavou a BSA středem dostat na 1150g na rám s integrovanou sedlovkou. Ale bylo by to už méně tuhé. Ta oversize hlava a střed to dělají trochu těžší, navíc aby to trochu splynulo musí být i zbytek trubek většího průměru.

Reagovat
PucalkovicAmina
PucalkovicAmina

7.7.23 21:51

Já si tedy narozdíl od zdejších breptalů a rejpalů neodvážím cokoliv kritizovat. Parádní práce a ta manželčina fialka, z té mám přímo erekci :O 5***

Reagovat
Jan D.
Jan D.

7.7.23 21:37

Obě kola nádherný jako vždy. Fialová i červená. Já jsem jen smutnej z toho, že jsi řemeslo dovedl k dokonalosti a teď ho věšíš na hřebík… Zároveň mě ale hrozně zajímá, co budeš vyrábět teď:)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.7.23 21:04

Řemeslíčko! Kloubouk dolu pane!

Reagovat
orm
orm

7.7.23 20:29

Uz jsem ti to psal minule, vadi mne, ze nedodrzujes pravidla teto kategorie, tj. jeden profil jedno kolo. Kritizuje se to u jinych a nevidim duvod to u tebe prechazet, jen proto, ze narozdil od jinych sem davas uzasna kola, ktera zde nemaji konkurenci. Samozrejme muze zacit shitstorm, ze je to jedno, pak to neresme ani u jinych. Vice k tomu nenapisu, jen ze je to uzasna prace.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

7.7.23 20:27

Nemám co napsat, když si vše uvědomím, tak mi jen padne spodní čelist, wow. Za mě rozhodně fialová ;-)

Reagovat
Haryk
Haryk

7.7.23 20:24

Nádhera. Obě za pět hvězd.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

7.7.23 20:24

Dámské na pohled fakt nepěkné, pánské na pohled fakt pěkné :). Tak či tak obdivuju toto tvořit v domácích podmínkách, to jde úplně mimo moje chápání.

Reagovat
doubeq
doubeq

7.7.23 20:11

Neuvěřitelný, prostě paráda.

Reagovat
H88
H88

7.7.23 20:02

Tady je 10* málo :)

Reagovat
Iivestrong

7.7.23 19:32

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

7.7.23 19:28

Za mě oboje úplná paráda. I obě ty barvy jsou bomba. Jediné co mi tam neladí barevně je to béžové sedlo. To budu dnes studovat celej večer.

Reagovat
cioran-m

7.7.23 19:21

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Nimrod
Nimrod

7.7.23 19:01

fialová, to je jasný :-)

víš, že můj šálek čaje to úplně není, ale i tak to je naprosto skvělý. máš zvážený samotný rámy? a jaký trubky (jak ocel, tak karbon) jsi použil?

zajímala by mi hmotnost klik, nemáš je zvážený? fakt to opletení znatelně zvyšuje jejich tuhost?

Reagovat
Prasopes
Prasopes

7.7.23 18:58

Je to krásný, ale na kolo s beranama a silničníma pláštěma prostě patří dvojtác, jinak tam nejde prát velkou:-) u toho černo červenýho mi ten malý převodník vyloženě tahá oči, to je špatně

Reagovat
liburof
liburof

7.7.23 18:58

Moc krásný!

Reagovat
Nydlak
Nydlak

7.7.23 18:54

Pecka ????

Reagovat
gersa
gersa

7.7.23 18:50

Za mě parádní počin. Červenočerná kombinace super, fialovou si musí posoudit žena, to je mimo moje vnímání

Můžu poprosit odkaz na řídítka?

Reagovat
nomecz
nomecz

7.7.23 17:56

WOW tomu rikam projekt , vsechny palce hore, moc krasna prace

Reagovat
TK75
TK75

7.7.23 17:51

Panejo..nemám slov.Krása a ty kliky to je teda něco

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

7.7.23 17:50

Červeno černý je sympaťák, krásná práce. To druhé je taky moc hezké, ale ta fialová mi přijde až protivná :-) .

Reagovat
adam320
adam320

7.7.23 17:37

Libi se mi to, ale tu sedlovku nechapu:)

Reagovat
Pi†el
Pi†el

7.7.23 17:36

Vau! Na můj vkus je gravel až moc fialový. Něčím bych to rozbil. Ale jinak poklona.

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 1
krus 4
Jurgennn 5
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 7