DHR 2,4" WT - slušný místo v zadní stavbě.
Zase jsem si pořídil kolo, co jsem nechtěl… :D
Po Stumpjumperu (byl mi malý) jsem se chystal spíš na downcountry kolo, případně zůstat u lehčího trailbiku, něco lehkého, obratného… Chtěl jsem karbon, chtěl jsem nižší zdvihy, rozhodně jsem nechtěl pružinu, ani jsem nechtěl AXS.
–
„Mám tady tohle, je to letošní tréninkový kolo TS, můžu Ti na tom něco postavit. Je to varianta trail, má to lak, nevím přesně… Do soboty to bude ready jako na závody.“
–
Tomu kolu pořád moc nevěřím, že existuje. Váží to 16kg komplet tak, jak je na foto (pedály, košík,…), je tam potenciál shodit ještě tak 500g, aby to nebylo úplně nesmyslně drahý a zůstalo to na pružině, ale ta hmotnost mě trápí jen, když kolo věším na háky.
To kolo totiž rozhodně nejede o 2,5kg hůř než Stumpjumper, ono vlastně nejede skoro vůbec hůř. Šlapat není trápení, když nespěchám a zvládám poctivě frekvenční šlapání, nemusím zamykat, jinak zamykám, lock funguje; Tractionlink je obvi velmi funkční.
No, a z kopce… Dobře to zatáčí, dostat to do vzduchu je překvapivě jednoduché, jede to rychle a chce to jet rychleji. Vidlice funguje, nastavení mi stačí (druhý odskok úplně nutně nepotřebuju), zadek drží na zemi v každým bordelu, prostě o něm nevím. Nastavit odskok, povolit kompresi a zapomeň. Jen občas cvakat zámkem, žádný tlaky +/- 0,742 psi, vložky apod :D
Zatím jsme spolu strávili jedno odpoledne na Ještědu, vůbec netuším, kde to má nějaký limity – rozhodně dal než já. Ve srovnání s mými posledními koly… je to stabilnější než bylo GT Force, což bylo kolo, který mě v terénu hodně posunulo, a je to líp ovladatelný než SJ.
Trochu pakárna je prostor okolo klik – botkou pravé kliky škrtám o chránič zadní stavby, je to tam fakt těsné. Štve mě to, ale přežiju to, nějak to upravím. Je to daň, kterou za to řešení nemám problém platit.
Osazení funguje.
AXS je strašně zbytečný, ale strašně skvělý, nechápu, jak jsem bez toho mohl žít :D Akorát nemám v nohou takový cit, abych poznal, že jsem na konci kazety, takže občas mačkám čudlík a nic už se neděje. K přežití…
Sedlovka se mnou cestuje už dlouho z kola na kolo, je dobrá, funkční a relativně levná.
Brzdy jsou mix, co bylo k dispozici. Výhledově sjednotím páky, ale kotouče potřebuju řešit dřív.
Kola od Toma dělají přesně to, co mají dělat. Točí se a jsou pevná, rychlá a lehká. Obutí budu nějak ladit, ale asi ne moc, dopředu půjde nějaká měkčí guma.
Stran vzhledu, je to… podobně jako GT Force to kolo vypadá, že vyjelo spíš z železáren nebo kovárny. Naleštěný by to asi bylo divný, ale tenhle „workhorse“ vzhled mě vlastně strašně baví, je to takový chuligánský. A barevná kombinace je výborná!
(vloženo 14.8.23)
Značka | Ghost |
Model | Riot Trail ULT (custom) |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | L |
Hmotnost | 15,6 |
Rám | Riot AL Tractionlink 140mm |
Vidlice | RS Lyrik ULT 160mm |
Tlumič | RS Superdeluxe coil ULT (185x55mm) |
Hlavové složení | CC AER |
Kliky | SRAM X01 |
Středové složení | SRAM DUB |
Přesmykač | N/A |
Měnič | SRAM X01 AXS |
Řazení | SRAM AXS Pod ULT |
Převodník | Sram 32t |
Kazeta | SRAM X01 10-50 |
Řetěz | SRAM XX1 rainbow |
Náboj přední | Bitex B211 |
Náboj zadní | Bitex B211R |
Brzda přední | SRAM G2 |
Brzda zadní | SRAM G2 |
Brzdové páky | SRAM G2 ULT / Code RSC |
Ráfek přední | EiE a29c29d25 |
Ráfek zadní | EiE a29c29d25 |
Dráty | Pillar 1420 |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | SQlab 30x |
Představec | Truvativ Descendant |
Sedlovka | Crankbrothers Highline 7 170mm |
Sedlo | Saracen |
Pláště | DHR / Assegai |
AXS můžeš spárovat s cyklopočítačem (nebo možná i chytrýma hodinkama od Garminu – to vyzkoušeno ale nemám) a tím získáš vizuální a případně i zvukový upozornění na to, že jsi na největším či nejmenším pastorku kazety.
@mum-on-bike, děkuji! Akorát bych k tomu chtěl ještě skill, původní majitel z něj rozhodně uměl vyždímat víc :D
Jinak, už dlouho jsem neměl ten pocit, že nutně potřebuju jít jezdit a rozhodně nemám čas ztrácet čas jakýmkoliv laděním u stojanu, mytím nebo podobnými nesmysly.
Skvělý. Ten popis mě baví, to je radost, když někdo (narozdíl ode mě třeba :-D) ví, co jezdí, jak jezdí, co potřebuje a co je dobrý. Navíc vtipnej bajker, těch houšť! :-))) Tak si to kolo, cos vlastně nechtěl, užívej ;-)