Už je to nějaký čas, co jsem postavil krosku Kocmo na cantilevrech. Kolo to bylo myslím krásné, ovšem nedokázal jsem se smířit s funkcí i zvukovým projevem brzd.
Chtěl jsem hydraulické kotoučové brzdy, chtěl jsem pevné osy.
Tak jsem jednoho večera hodil na papír Plán Kocmo..
Na jedné straně stálo co chci, na druhé straně co můžu prodat, abych mohl zaplatit to co tedy chci.
Prostě jsem se rozhodl, že bych byl rád, kdyby mi ta moje všudepřítomná cyklistika nové kolo zaplatila.
Samozřejmě jsem prodal ten starý rám Kocmo, přihodil jsem pár veteránů a nějaké cetky. Prostě chci teď více jezdit na pořádném kole, než se věnovat veteránům v dílně.
Chtěl jsem kolo co se nebojí lesních cest, co není těžké a co bude dobře stoupat do kopců. Většina cyklistů by si zřejmě vybrala gravel Daytona od Kocma. Já se ovšem rozhodl pro model Cross 44, protože jeho charakter je bližší tomu mému.
Některé díly jsem zrecikloval ze starého Kocma, celá Ultegra a pár dalších dílů jsou bazarové. Výplety a pár drobností je nových.
Chtěl jsem hydraulické kotoučové brzdy, ovšem na toto kolo jsem nechtěl elektronické řazení. Aby bylo kolo nezávislé:-)
A po létech na karbon prknech, jsem konečně přešel na čalouněné sedlo.
Výplety Equator jsou fajn, pouze jsem krapet zklamaný z rozdílu v udávané a reálné hmotnosti. Přemýšlím, zda z výpletů nesundám polepy.
Duše jsou latexové Challenge, jedou velmi příjemně, ovšem hustit chtějí poměrně často.
V součtu máme s Kocmíkem najeto asi 200 spokojených kilometrů.
Tak se těším na další sezónu.
Kladrubští koně pózovali na hřejícím slunci velmi ochotně
(vloženo 29.12.23)
Značka | Kocmo |
Model | Cross 44 |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | 57 |
Hmotnost | 9.1kg |
Rám | Titan medové plástve |
Vidlice | Karbon |
Hlavové složení | Deda |
Kliky | Ultegra 172.5 |
Středové složení | Ultegra BSA |
Přesmykač | Ultegra |
Měnič | Ultegra RX |
Řazení | Ultegra 11speed |
Převodník | Ultegra 50/34 |
Kazeta | Ultegra 11/34 |
Řetěz | Sram 1130 |
Náboj přední | Equator 24 špic |
Náboj zadní | Equator 24 špic |
Brzda přední | Ultegra hydra 160mm |
Brzda zadní | Ultegra hydra 140mm |
Brzdové páky | Ultegra hydra |
Ráfek přední | Equator karbon |
Ráfek zadní | Equator karbon |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | KCNC titan |
Řídítka | 3T Ergosum karbon 440mm |
Představec | 3T Arx Team AL110mm |
Sedlovka | 3T Zero 25 Team karbon |
Sedlo | Prologo Dimension 148 titan ližiny |
Pláště | Challenge Chicane 33 + duše. |
Inverzní rybář obvykle neudává 9,1 kg, ale např. 8,95 kg, protože s osmičkou na začátku to mnohem lépe vypadá (samozřejmě i v případě, že naváží např. 9,5 kg) :-) .
Miťo: Můžu odpovědně říci, že B-F populární systém „inverzní rybář“ zásadně nepoužívám :-) .
Děkuji, nápodobně. Možná budou pro verzi Sram (tu jsem si pořídil já) použité jiné náboje než pro Shimano, což je i uvedeno na stránkách Equatoru. I tak je to záhada tohoto a jiných světů
Singlespeed – mám úplně stejné výplety G40C kde jsem očekával udávanou hmotnost, ovšem výsledek byl myslím 1560g..... takže jsi mi zkazil celý den:-)
Tak ať dobře slouží!
S tou hmotností Equatorů je to jakési divné. Právě mi přišly G40C a mají 1441 gr (786 gr +655 gr) tedy ještě o fous méně než udávají na webu (1450 gr). Takže hlasitě předu :-) .
Aktuality – ano, zkusím zatím dát představec o podložku níže.
Singlespeed – dříve jsem ty kola fotil zrcadlovkou, teď jsem to vzal mobilem. No a jak tady na to koukám, tak se mi ty fotky nelíbí. Rozhodl jsem se takové kolo přefotit.
Miťo – tak přechod na hydraulické brzdy obvykle přináší růst hmotnosti. Mám teď těžší sedlo, výplety a nevím, zda není těžší i samotný rám. Sice na hmotnost hledím, ale skončila v přijatelné hodnotě, tak to neřeším.
Staré kolo – rychloupínáky – v terénu ve mě nevyvolávají pocit bezpečí. Bylo je třeba utahovat silněji než obvykle, jinak se zadní kolo vlivem konstrukce zadních patek při šlapání pohlo.
Starý rám byl větší a pro mě hraniční velikost.
Brzdy – vím, jak se říká, že cantilevry se musí umět seřídit a použít ty správné špalky, no já neudělal v tomto směru málo, ovšem kýžený výsledek se nedostavil.
Zvykl jsem si na sametový chod hydraulických brzd u mého mtb, na jejich super dávkování a chtěl jsem totéž i na krosku. Třeba takový sjezd ze Zlatého návrší po tom špatném asfaltu s pískajícími cantilevry není nic moc. A já se prostě v takovém sjezdu cítím lépe s kotouči. Na starém kolu mělo přední kolo v prudším brzdění tendence se rozkmitat . Zřejmě špatné hlávko.
Prostě na tom novém se mi pocitově jede lépe, je pevnější, má lehčí převod, ale také vyšší hmotnost:-)
Každopádně zdá se, že celý ten problém s hmotností leží v tom komínu:-)
Vzhledem k použitým komponentum které jsou v mnoha ohledech na obou kolech totožné, nemůžu říct, že by jeli nějak podstatně rozdílně, prostě výše popsané bonusy mi přináší lepší a bezpečnější pocit z kola nového.
Pěkný stroj i s komínem, Equatory mu skuší. Ale ty fotky „na půl čipu“ si kolo nezaslouží.
Koukám na tvé starší kolo a brzdo-ráfková verze byla téměř o kilo lehčí. Když obě kola porovnáš jako jezdec, jak moc se od sebe liší?
Až na ten komín pěkný kolo.
Jaký materiál si vybrat pro stavbu „gravel“ – univerzálního kola? Alu je nejméně vhodný, lépe je na tom ocel, nejlépe karbon. Nebo titan. Titan je pružný, lehký, nerezne, neohne se.. Dokud nedojde k těžké havárii, slouží. Má jedinou nevýhodu, je drahý. Titan v klasické geometrii, nez módních výstřelků, spolu s mechanickou ultegrou považuji za „věčné kolo“. Jestli pak vydrží stejně dlouho, jako kladrubský chov? Sloupek bych neřezal, ale představec bych dal také o fous níž.
Mito – o dobrých 100g více, než udává výrobce.
Prodi – ten sloupek vidlice zkrátit můžu, ale už ho nikdy nenastavím. Tu pozici si ještě chci vyjezdit.
Díky chlapi za pěkné komentáře.
Krásný kousek Joo titan je prostě titan
29.12.23 17:55
No, tak to je stylovka stavěná srdcem. Parádní.
Parádní to kroska, nechť slouží ku tvé naprosté spokojenosti, za jasných pět! ;-)