stav po koupi
stav po koupi
první vyjížďka
kokpit
test širšího obutí (32-622)
po očištění a vyleštění
Rozhledna Vladimíra Menšíka na Hlíně
výlet podél Labe poblíž Mělníku
podél Olše
Macocha - horní můstek
po výměně kazety a klik s převodníky
aktuální pláště Bontrager R2
stav na podzim před zazimováním kola
připravené kolo na zimní spánek
Dlouhé stráně aneb test úpravy převodů
Kolo už mi neříká pane, v červenci 2024 nahrazeno vysněných karbonových fitness kolem TREK FX 5 sport. Canyon tak putoval sloužit kamarádovi :-)
Kolo jsem koupil jako bazarové v létě 2022, kdy byla stále krize na trhu s novými koly a člověk si tím pádem nemohl koupit své „vysněné“ kolo, kterým pro mě v tu dobu bylo karbonové fitness kolo TREK fx 4 sport. Nikde u nás nebyla k dispozici moje velikost „L“ a ostatní výrobci moc fitness kola s lepší výbavou již obecně nenabízejí, tak proto jsem se rozhodl vyzkoušet kolo s divně zahnutými řídítky (rozuměj berany). Kolo má sloužit jako doplněk k horskému kolu pro svižné výlety převážně po okresních silnicích s horší kvalitou povrchu, proto jsem zvažoval gravel nebo endurance silničku. Nic nového a na trhu dostupného mě vyloženě nezaujalo, až jednoho dne jsem objevil tento bazarový Canyon. Kolo mě zaujalo svým vzhledem a poměrem cena/výbava, kolo bylo v dobrém stavu, tak jsem jej koupil.
Po koupi kolo absolvovalo servisní prohlídku, která potvrdila dobrý stav kola. Na kolo jsem si začal postupně zvykat a přicházet na věci, které mi vadí. V první řadě jsem řešil pláště, kdy původní již ojeté pláště o šířce 28 mm nahradily širší pláště 32 mm, které zvýšily komfort jízdy a přitom rychlost kola zůstala stále stejná. Dále jsem řešil posed, kdy původní sedlo Selle Italia s kratší špičkou mi bylo nepohodlné a bylo na mě příliš široké. Proto jsem si nechal změřit šířku sedacích kostí a koupil jsem nové sedlo od Bontrageru. Také jsem upravil kokpit, kdy jsem přesunul část podložek pod představec, abych si trochu zvýšil polohu řídítek. Po úpravách je pro mě již posed akceptovatelný.
Další úprava se týkala pohonu, kdy kolo bylo původně osazeno 11-ti rychlostní kazetou 11–28, která v kombinaci s převodníkem 52–36 nebyla pro mě vhodná, v kopcích mi chyběly převody. Já nejsem závodník a bydlím na úpatí Drahanské vrchoviny, proto jsem se rozhodl vyměnit kazetu, nově mám rozsah 11–34, později jsem vyměnil i převodník, pořídil jsem bazarový s rozsahem 50/34 z vyšší řady Ultegra.
Aktuálně je pohon pro mě konečně akceptovatelný, nějak se na ty kopce vyškrábu :-)
Jinak je kolo v původním sériovém stavu, pohon i brzdy Shimano 105 mi vyhovují, řazení je přesné a brzdy na bezpečné zastavení takto lehkého kola stačí.
Jediná nevýhoda tohoto kola (kromě beranů jako takových) je přední vidlice, která není dostatečně tuhá. Když jdu ze sedla a přenesu těžiště na přední kolo, tak se vidlice začne lehce kroutit a začne mi „cinkat“ přední kotouč. Brzda je vyčištěná a seřízená, kotouč jsem nechal srovnat, ale i tak mi občas přední brzda cinká.
Kolo mi tedy po úpravách posedu a pohonu aktuálně docela dobře slouží k výletům po asfaltu včetně občasného dojíždění do práce (1 cesta 38 km). Na kolo jsem si tedy relativně zvykl a cíleně už nehledám nové kolo pro asfaltové výlety. Navíc tento Canyon je poměrně dobře vybavený a jeho adekvátní náhrada by v dnešní době přišla docela draho, takže asi toto kolo ještě nějaký čas zůstane v garáži spolu s bikem RM Blizz CRB a zimním kolem Trek Dual Sport.
(vloženo 9.1.24)
Značka | Canyon |
Model | Endurace AL 105 disc |
Velikost | M |
Hmotnost | XX |
Rám | hliníkový R056 Endurace AL category 1 |
Vidlice | Karbon |
Kliky | Shimano Ultegra FC 6800, 172,5 mm |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano 105 |
Řazení | Shimano 105, 2x11 |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | 11-34 |
Řetěz | Shimano CN-HG601 |
Náboj přední | Dt Swiss |
Náboj zadní | Dt Swiss |
Brzda přední | Shimano 105, kotouč 160 mm |
Brzda zadní | Shimano 105, kotouč 160 mm |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Dt Swiss E1850 Spline |
Ráfek zadní | Dt Swiss E1850 Spline |
Pedály | Shimano SPD |
Řídítka | Canyon 440 mm |
Představec | Canyon VI5 100 mm |
Sedlovka | Canyon SP43, karbon, průměr 27,2 mm, délka 350 mm |
Sedlo | Bontrager Verse Elite 145 mm |
Pláště | Bontrager R2, 32x622 |
Kolo už mi neříká pane, nahrazeno vysněným karbonovým kolem TREK FX5 sport…
Silnička moc pěkná, stejně jako povídání :-) ať to lítá.
Výborně a teď už jen neřešit a jezdit :)
K té osobní váze se můžeš chovat jak k pumpě s manometrem. Tam taky nevíš jak přesně měří, ale pokud najdeš tlak, který ti vyhovuje, tak se ho stačí držet (a měřit furt tou stejnou pumpou:-)).
Nebudu se tu s Vámi hádat ohledně váhy kola, proto jsem údaj smazal. Jakmile budu mít možnost kolo zvážit na certifikované váze, rád tu skutečnou váhu zjistím. A osobní váhu přestanu používat, když tak podhodnocuje skutečnost :-)
Tak to byl předchozí model. Tady máš recenzi na 2022 i s váhou https://99spokes.com/…urace-7-disc přesně jak jsem psal 8,9 kg.
https://www.canyon.com/….0/2394.html zasílám odkaz na dané kolo ročník 2022 pokud se nemýlím, mezi jednotlivými modelovými roky byly drobné odchylky, ale ten trend je paradoxně ve zvyšování váhy. Jak jsem psal, mrkni na stránky výrobce na endruance řadu na kola za 100–150 tis. ani u nich nenajdeš tebou uváděnou váhu. Z hrušky dole chlape.
Při vší úctě, ty nebudeš raketový inženýr. Máš AL rám, těžký kola, základní sadu, 2 převodníky, žádné ultralehké zbylé komponenty a vážíš to na totálně nevhodné váze. Kamarád teď stavěl Tarmaca SL8 s žádným kompromisem, kola váží myslím lehce pod 1400g a ve finále navážil 7.2kg.
Sežeň nějakou váhu do visu a budeš překvapen jak osobní váha špatně váží, kdy kilo není žádná míra.
Poprosím někoho o odkaz na katalogový list mého kola, kde bude uvedená vámi rozporovaná váha kola. Každý mi píšete jiný údaj, tak ať si ověřím, co říká výrobce. Já kolo koupil ojeté, dovoz z Německa, neznám ani přesný modelový rok, takže jsem hmotnost zjistit reálným zvážením na domácí osobní digitální váze. Nechce se mi věřit, že by váha měla odchylku +2kg na tak malé hmotnosti. Nechci vědět, jaký by pak musel být rozdíl mezi naměřenou a skutečnou váhou lidského těla…
Pro Singlespeed: děkuji za informaci, můžu poprosit o odkaz na daný katalogový list recenzovaného kola? Já nikde nenašel, navíc kolo je dovezené z Německa jako ojeté, takže mě zajímá, zda se u nás jako nové nabízelo ve stejné specifikaci.
Nechci ti kazit radost, ale mám tento model z roku 2022 v Lku a bez pedálů váží 8,9 kg, což je i v souladu s tím, co uváděl výrobce. Tebou uváděná váha je z říše snů i u podstatně dražších karbonových modelů.
Podstatné je, že ti dělá radost a jízda tě baví.
Při vážení jsi zřejmě chybně odečetl hodnoty. Váha bude 9.9 kg (nový katalogový bez pedálů v nejmenší velikosti má tabulkovou hmotnost 9,4 kg).
Moc pěkné koleso, povedlo se ti, dávám pět a hvězdu navíc za Macochu! ;-)
Pro MirosPikos: rám je velikosti M, má endurace geometrii, takže je kratší oproti klasickým silničním strojům.
Co se týče sedla, na fotkách je i původní sedlo Selle Italia s krátkou špičkou, které vypadá zvláštně a budí dojem, že je sedlo hodně vzadu, není tomu ale tak. Původní i nové sedlo Bontrager jsou na fotkách namontovány v mezích vyznačených na lyžinách sedla výrobcem.
Kolo váženo na domácí osobní váze, samozřejmě není profesionálně kalibrovaná, takže se s Vámi o váze kola hádat nebudu. Kolo je ale pocitově opravdu lehké…
Kolo pěkné, ale těch 6,9kg se mi nezdá, to by byl super lehký hliník, a to cinkání kotouče bude možná spíš zápletama než vidlicí
To vypadá spíš na decimálku než kuchyňskou váhu :) Není ten rám nějakej krátkej viz ta sedlovka pekelně vzadu?
9.1.24 20:50
Pěkný, ale asi váženo na kuchyňské váze což?