Po zjištění, že mi gravel neskutečně vyhovuje (vyjížďky s rodinou, cesty do práce a ve finále i provětrání hlavy na delším švihu, kde jsem přestal mít touhu se za každou cenu vyhnout asfaltu, jak tomu bylo na Downcountry MTB) jsem se rozhodl pořídit gravela „na vše“. To pro mě znamená blatníky (cesty do/z práce) jezdím pole, lesy, pěšinky, kde je to po dešti bez blatníků zralé na očistu kola, sprchu a praní hadrů, což není úplně na pořadu každého dne. Dále jsem chtěl zachovat lehké převody kvůli dětem, abych jim do kopce neujížděl a zvládl i prudké offroad stojky v lese. Nicméně po rovince a z kopce jsem chtěl dupat cca do 50 km/h, což mi tyto převody umožňují obojí. No a upnutí doma do trenažeru zvládá taky a už je konečně v seznamu podporovaných kol canyonem. Hmotnostně jsem si oproti Tribanu moc nepolepšil, geometrie je pro mě však mnohem pohodlnější (hlavní důvod změny) a hydraulické brzdy s děckem v sedačce jsou propastným rozdílem k lepšímu. Zatím veliká spokojenost a na papučkách 45mm je to mnohem příjemnější, než 38mm (samozřejmě oboje bezduše a nižší tlaky). Ve finále nebudu psát, že toto kolo je pro mě to top na spoustu let, pač to jsem si myslel už tolikrát… Do budoucna (až děti povyrostou) se těším na karbon, sram axs T-type (škoda že tuto nemá UDH) a další cypoviny…
(vloženo 23.3.24)
Značka | Canyon |
Model | Grizl 8 1by |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,5 |
Rám | Hliník |
Vidlice | Canyon FK0087 CF |
Kliky | Shimano GRX RX820 |
Středové složení | Token Ninja Lite BB4124 |
Měnič | Shimano GRX RX822 12s SGS |
Řazení | Shimano GRX RX820 12s |
Převodník | Wolf Tooth 38T |
Kazeta | Shimano SLX CSM7100 12s 10-51 |
Řetěz | SLX CN-M7100 12s |
Náboj přední | Mavic Allroad |
Náboj zadní | Mavic Allroad |
Brzda přední | Shimano GRX RX820 |
Brzda zadní | Shimano GRX RX820 |
Brzdové páky | Shimano GRX RX820 |
Ráfek přední | Mavic Allroad |
Ráfek zadní | Mavic Allroad |
Dráty | Mavic Allroad |
Pedály | Shimano 520 |
Řídítka | Canyon HB0064 Ergo |
Představec | Canyon ST0035 |
Sedlovka | Ritchey WCS Carbon Zero UD matte 27,2 x 400mm |
Sedlo | PROLOGO Proxim W650 |
Pláště | Schwalbe G-One Bite Performance, 45mm |
Wolf tooth mám vyzkoušený již z dřívějška a nikdy jsem nepozorovaně rozdílný chod oproti oem.
Jak chodí dobře ten menší převodník? Já měním dost často za menší neoriginály a ty většinou prvních cca 1000km trochu křupaly než se zuby řetězem vymačkaly do optimálního tvaru.
Díky za inspiraci. Promýšlím univerzální gravel pro manželku s lehkými převody a toto se mi líbí. Jen to musí být více low-cost na 11 speed a to už je výzva jak to udělat, aby chodila mtb kazeta 11–51 s 11 speed dualy (asi čína INGRID nebo TANPAN).
Hele je to kupodivu cajk. Jasně že v kamenitym sjezdu to tam nepošleš jak na mtb, ale právě neustále mapujes terén a vybiras nevjhodnejsi stopu. Je to dost o technice a to mě baví. Je teda fakt, že na toto není to kolo primárně určený a po pár delších technických a hrbolatych sjezdech se ze zábavy stava ono „kua, ať už jsem dole, tohle je peklo“.
A jak se ti stim jezdí po nějakých hrbolech kamenech atd. Nechybí tam to odpružení? A tlaky jaké?
Ty převody jsou,,konečně,,plnohodnotný.
Ještě s možností přitvrdit na převodníku.
Pěkná práce.
Vypadá to skvěle. Jde vidět, že si Canyon s rámem opravdu vyhrál (tedy spíše jeho dodavatel rámů), žádný ojeb jako některé dražší značky.
Paráda…díky možnosti širších plášťú, je Ggrizl spíš než medvěd takový chameleon :-)
Ty hliniky ma canyon fakt cim dal hezci. I u te Endurancky defakto nejde na prvni pohled poznat jestli to je karbon nebo hlinik..