První hydraulické SRAM brzdy mne příliš nenadchly, jejich chod byl pro mne nezvyklý.
SRAM kotouče se mi moc nelíbí, XTR byla jasná volba. :-)
Benefit oválného převodníku nepociťuji. Na klice je namontovaný adaptér pro kompenzaci omezeného pohybu po úrazu.
Kazetu jsem hned reklamoval, první kus házel o dobré dva milimetry.
Začlo to nevinně, jako plán na drobný upgrade mého prvního gravelu. Nakonec zůstal jen představec, převodník a košík na bidon. Chtěl jsem zkusit elektriku a karbon kola. Elektrika je fajn, karbon kola letí neskutečně. Bez pedálu je váha lehce pod osm kilo. Nakonec vše krásně vymyšlené.
Nepočítal jsem ovšem s tím, že si kromě nového kola pořídím i vyhřezlé ploténky. Kolo je tvrdé a průchodnost plášťů 38 mm příliš pohodlí nepřidává. Přistihl jsem se, že raději sahám po biku i na trasách, kde jsem v pohodě s gravelem lítal, takže se nejspíš budeme muset rozloučit.
(vloženo 29.6.24)
Značka | Van Rysel |
Model | EDR Offroad |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | S |
Hmotnost | 7.9 bez pedálů |
Rám | Van Rysel EDR Offroad karbon |
Vidlice | Van Rysel karbon |
Kliky | Shimano GRX600 170 mm |
Středové složení | Shimano SM-BB72-41B |
Měnič | Sram Eagle GX AXS |
Řazení | SRAM Apex AXS |
Převodník | Garbaruk 40z ovál |
Kazeta | SRAM GX Eagle XG-1275 10-50 |
Řetěz | SRAM Eagle XX-1 Copper |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Shimano XTR 160 mm |
Brzda zadní | Shimano XTR 160 mm |
Brzdové páky | SRAM Apex |
Ráfek přední | Thread Gravel 38 mm |
Ráfek zadní | Thread Gravel 38 mm |
Dráty | DT Swiss Competition Race |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | Controltech Cougar 400 mm 16° flare |
Představec | Zipp Service Course 90 mm |
Sedlovka | Rockrider karbon |
Sedlo | Specialized Power |
Pláště | Tufo Swampero 36 mm |
Moc pěkný, takový decentní, ale elegantní, ten řeťázek k tomu parádně sedí. Ráfky na gravel úplně nesmyslně vysoký, to bude nepohodlný zejména kvůli nim. Mám „jen“ 30mm a je to kostitřas :-)
Škoda se loučit, parádní stroj, za 5*! Ale zdraví a pohodlí je samozřejmě priorita! ;-)
Máš to moc pěkný…Swampera mě docela překvapila, jak je vzorek hrubý, tak přesto docela hezky uhánějí, jen nejsou v tomhle rozměru moc pohodlná.
podival bych se po nějaké pružící sedlovce, tohle nevypadá moc pohodlně. A docela by mě zajímalo jaké vozíš tlaky při jaké hmotnosti. Mám pocit že rozdíl mezi pohodlím a nepohodlím může být třeba 0,2 bary