Kolo není levný, ale ty serepatičky, držák kamery/světla a garminu, takový prcky a drahý jak čert
Twinloc včetně teleskopky
Potřeboval bych sehnat ty titan šrouby na třmen, na zadní mám obyč
První zkušenost s powermetrem - Sram Axs, ještě se seznamuji
Ochrana vrchní trubky od AMS
Dírku takhle v ráfku jsem zatím na žádném neviděl
Cesta k tomuto biku trochu složitější. Kupoval jsem letos na jaře z Rakouského bazaru. Věděl jsem co chci, ale na našich bazarech jsem neměl dobrého půl roku číhání štěstí. Chtěl jsem bike, který už nebudu muset průběžně upgradovat. Zkusil jsem napsat ze srandy rakušákovi zprávu, zda bude vůbec komunikovat a ono to klaplo. Udělal jsem si výlet.
Jako nástupce Scalpela 2017 je Spark robustnější konstrukce, vyšší zdvihy, širší kola, celkově více tuhosti i díky konstrukci zadní stavby. Odezva na šlápnutí do pedálů dobrá, ale vlastně žádný wau efekt s novým kolem nepřišel. Scalpel byl taky topka, takže tady budou rozdíly poznat až při hrubším zacházení, Rychlebky apod. Twinloc funguje dobře, nejvíc času v režimu prostřední polohy, v otevřeném módu celkem duchna. Stoupání do kopce přes kořeny parádní. Více jistoty v zatáčkách i na sypkém povrchu, s cannonem jsem míval občas zaťatý půlky jak to dopadne :-)
Z pohledu servisu – už jsem měl rozdělanou zadní stavbu, měnil jsem komplet kit, čepy ložiska, žádný problém. Tlumič jde ven taky celkem dobře. Spíš mě trochu vadí menší detaily jako třeba bowdeny odírající sloupek vidlice, a pak čep co drží destičky v zadním třmenu nejde vyndat bez sundaní nebo povolení třmenu. Potom taky ultra tenké lanka pro ovládání tlumení speciálně pro scott. Nikde jinde to koupit nejde, klasika 1,2mm v tom nechodí.
Stejně radost z jízdy a svezení tyto drobnosti přehluší..
(vloženo 27.9.24)
Značka | SCOTT |
Model | Spark RC WorldCup |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,6 jak na foto |
Rám | Karbon HMX, Flex Pivot, možnost změny hlavového úhlu, UDH, chainline 55mm |
Vidlice | RockShox SID Select+, RL3 |
Tlumič | RockShox NUDE 5, RL3 |
Hlavové složení | Syncros - Acros, angel adjustable +- 0.6° |
Kliky | Sram X0-X01 DUB Wide, AXS powermeter |
Středové složení | BB92 |
Měnič | Sram Eagle GX AXS |
Řazení | Sram Eagle GX AXS |
Převodník | Sram Eagle X1 36z |
Kazeta | Sram Eagle X01 1295, 10-52 |
Řetěz | Sram Eagle X01 |
Náboj přední | Dt Swiss 370 |
Náboj zadní | Dt Swiss 370 ratchet |
Brzda přední | Shimano XTR 9100 |
Brzda zadní | Shimano XTR 9100 |
Brzdové páky | Shimano XTR 9100 |
Ráfek přední | Syncros Silverton 1.0 karbon, 30mm vnitřní šířka |
Ráfek zadní | Syncros Silverton 1.0 karbon, 30mm vnitřní sířka |
Pedály | Shimano XTR 9100 |
Řídítka | Syncros Fraser ic SL XC, 720mm |
Sedlovka | Fox Transfer SL Performance |
Sedlo | Syncros Belcarra Regular 1.5, titanium ližiny |
Pláště | Maxxis Rekon Race 29x2.4 |
embi – už vedle u Treka jsem řešil pláště. Dřív jsem jezdil Schwalbe, dost mi prolínaly a dost náchylný na defekty. Kvůli tomu jsem přešel na Maxxisy. Třeba Aspen na zadku nebyl špatný, ale dopředu asi ne-e. Specialized jsem měl na duších, vepředu Fastrak, vzadu Renegade a to pocitově letělo. Nejsem endurista, mám rád když to sviští, a občas nějakou kulturní vložku nějakých kořenů a kamenů
Maxxis plaste fakt dobre nejedou. Zadne:) Vem Specialized nebo Schwalbe.
11,6 je pořád pecka váha. Klidně normální Rekony. Jedou dobře, hmotnost jak ty Ardenty a ten grip je tak o dvě třídy lepší.
Nový Scotty se mě líbí.
Azmir – máš pravdu, převážil jsem, tak jak na foto i s Garminem 11,6kg. Já to tehdy dovezl a hodil na váhu ještě zřejmě bez pedálů, košíků a příslušenství a to mi váha ukázala těsně pod 11 nějakých 10,95kg. Máš to ve voku. S jakýma pláštěma jsi spokojený ty? Zkoušel jsem Ardent Race na předku ještě na cannonu ale nějaká výrazná změna se nekonala, ještě k tomu měl 850gr.