Reinkarnace Škoda/Superior
Retro design
Prkno pod zádelí celkem vyhovuje ...
Kulatá rodla už nikdy...
Někde jsem četl, že muži řeší krizi středního věku různými způsoby. Někdo si najde milenku, jiný začne podnikat, další se rozhodne zaběhnout maraton a někdo si začne plnit klukovské sny. Na milenku jsem si netroufnul (né, že bych nechtěl :-)). Tak jsem si ve čtyřiceti alespoň vykoledoval zadrátované rameno, když jsem začal jezdit veterán motokros – protože jako kluk jsem chtěl být jako Jaroslav Falta. Ale táta mi to tehdy zatrhnul, byť nakonec jsem si s Faltou i zazávodil (ve třetím kole jsem od Falty dostal první kolo :-)). Po vynucené přestávce, kdy se mi nepodařilo to podnikání, jsem si zaběhl alespoň půlmaraton a v pětapadesáti si nakonec v akci koupil za 8 litrů silničku Škoda/Superior. Jezdit bylo fajn, tak jsem si k ní jako „nemoderný chalan“ pořídil retro Colnago a nemoderní Meridu – cyklokrosku, dnes moderně nazývanou gravelem. A teď na podzim uzrál čas, kdy jsem pocítil potřebu opět si udělat radost. Na bazaru jsem koupil retro rám Cérvelo R3-SL a rozhodl se na něj nastrojit komponenty ze Škodovky. Jaká naivita! Mělo to být za cenu té rámovky, ale dopadlo to klasicky. K tomu rámu se nehodily výplety Aksia, brzdy Tektro. převodníky… Tak jsem začal nakupovat a dopadlo to, jak to dopadlo. Myslím, že ta milenka by byla lacinější .-). Dnes první vyjížďka a paráda. Jede to, lépe než vše na čem jsem jezdil, ale bude to nejspíš placebo efekt :-)
(vloženo 13.10.24)
Značka | Cervélo |
Model | R3-SL |
Modelový rok | 2009 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 7,35 |
Rám | Cervélo R3-SL karbon |
Vidlice | 3T |
Kliky | FSA SL-K |
Středové složení | BSA 30 |
Přesmykač | SH Tiagra FD-4700 2x10 |
Měnič | SH Tiagra RD-4700 10 speed |
Převodník | FSA |
Kazeta | Ultegra 11-30 |
Řetěz | ULTEGRA CN-6701 - 10s |
Náboj přední | Power Way pro Shimano |
Náboj zadní | Power Way pro Shimano |
Brzda přední | SH 105 |
Brzda zadní | SH 105 |
Brzdové páky | SH Tiagra ST-4700 2 x 10 |
Ráfek přední | Equator 45T ráfkové brzdy |
Ráfek zadní | Equator 45T ráfkové brzdy |
Dráty | SAPIM Race + SAPIM Polyax, mosaz |
Pedály | Look Keo |
Řídítka | CONTROL TECH COUGAR 31,8, Carbon |
Představec | iTM 90mm |
Sedlovka | BBB BSP-35 FlyPost |
Sedlo | Fizik Arione |
Pláště | Galuska Vittoria Rubino Pro IV Graphene 2.0 25-622 |
Díky miťo… Fakt pohodlná, jiné kolo bych si na celodenní jízdu nevzal – záda nebolí :-) Myslím, že na ní jezdil Radomír Šimůnek junior…
Trainman: Díky, díky… Za Vroomena/Whita jsem byl rád na světě, to nebyly senzory tlaku v pneumatikách, parkovací asistenti, a inkluze ve školství :-)… Koukám, že asi máš rád Meridy… Cyklokrosku také vlastním – vůbec nejpohodlnější kolo s berany jaké jsem kdy řídil…
R7000 má přední a vnitřní část z plastu. Je to lehké, ale občas to praská (to samé pro Shadow systém Ultegra a Dura). Životnost je také nižší.
Myslel jsem ale novou 105, 11speed, R7000, která má přímé vedení bowdenu :-)) ale to je jedno, hlavně ať Ti to jezdí :-) nechci Ti to tady plevelit.
Miťo, Peslezedirou: Pánové díky za cenné info, něco jsem se zase naučil.. Včera v noci jsem ještě na doporučení Peslezedirou pokusně nahodil starý trochu vylítaný měnič 105 s dlouhým ramínkem tedy a řadilo to vcelku ok. Ale měnič Tiagra je fakt „cvak“ – a je to tam. Žádné drobné korekce v napětí lanka – nastavit horní dolní a jedna dvě otáčky na bowdenu a finito… Tiagra nemá chybu, půjde zpět. Na ucelenou sadu (líbila by se mi) se®e pes :-). Aduldinho má pravdu, ta "******** za to nestojí :-) Díkes…
Dodaná Ultegra je 10s a má starý pákový poměr chodu lanka na úkrok šaltru 1:1,9. Tiagra cos tam měl má krok šaltru jako ostatní 11s sady 1:1,4 tedy jde lépe seřídit s menší ovládací silou. Proti starší Ultegře má i ergonomičtější páky, ale nahoru řadí max. o dva pastorky, Ultegra o tři.
Peslezedirou: no vidíš, já na 11s 105 používám šatr Tiagra pro jeho celokovovou konstrukci a větší životnost.
No že bych se na to nevykálel, taková j*bačka s přehazováním a všechno zbytečný, někdy je lepší si zdejší „kritiku“ nebrat příliš k srdci! ;-)
DaD: Já to čistil sprejem na autové brzdy, vyfoukal a namazal, myslím, že to bude těma zubatkama. Řadí to, ale mají holt něco za sebou. Díky
Tak to jsi to nemusel ani přehazovat. Já dal pět hned na startu:)
Mrkni ještě jestli není v mechanismu řazeni Ultegry nějaké vlákno ze starého lanka. Tyhle páky trpěli na praskání lanek právě v mechanismu a pak to dělalo psí kusy.
Peslezedirou: Dík, alespoň jsem nabral trochu mechanické rutiny :-) Tiagra má takový „plastový“ chod, ale řadí rychle a přesně… Jak se znám, na jaře tam bude 11s :-)
Jjj, vše sedí, Ultegra byla sundaná z Colnaga, kde šlapala dobře. Teď mi to nakonec taky řadilo, ale nebylo to „cvak“ „cvak“.. Tiagru mám seřízenou za 5 minut a skáče na pastorky vzorově bez zaškobrtnoutí… Ony ty páky na Ultegře mají trochu jeté ty zubatky uvnitř, je to vidět pod lupou a asi už to není tak přesné. Tiagra má nejeto hodně málo… Dík, že se tím zabývaš, já holt chtěl od Tebe tu 5 :-)
Chtěl jsem Ti psát, ať to neděláš, mně se chod Tiagry moc líbí, tah lanka je stejný jako u sad 11speed, tak můžeš použít třeba šaltr 105, který na kole bude vypadat líp než Tiagra…a za mě kladné hodnocení silničky, líbí.
Tak mě napadlo. Souhlasí ti počet pastorků k těm pákám Ultegra a šaltru? Já už takhle z hlavy nevím, kolik mají tyhle obě sady kvaltů. Ultegra totiž vždy makala ukázkově.
DaD: Díky, díky, celé odpoledne jsem se s tím s®al místo plánované vyjížďky… Poučení: „Člověk má být sám sobě vzorem, i kdyby to mělo být vzor děsivý“ (Einstein) :-)
Cave, vše bylo cajk, prostě ta Tiagra mi řadí líp – srovnání mám, starší Ultegru 6700 mám na Meridě cyklokrosce, nevím proč jsem se nechal zblbnout a prohazoval to. Holt ego. Tiagra už je zpět :-)
Tak si někde udělal botu. Třeba blbě protáhl lanko. A napsal sem ti soukromou zprávu
Kluci dík všem… Měl jsem asi nechat tu splácaninu s Tiagrou :-( Hodil jsem tam Ultregru (je v cajku moc neoběhaná), abych dostal od DaDa za 5 :-), ale řadí to hůř než Tiagra. Seru se s tím celé odpoledne a seřídit to aby to běhalo alespoň trochu jako před tím, to byl porod. Až dostanu od Dada za 5, asi tam hodím zpátky tu Tiagru :-)
Mě se to líbí, desítka je dostačující, snad jen v horách ve sjezdech bych se trochu bál o ráfky.
Mě se to líbí a máš to pěkné. Jasně, že kotouče, žé? :-) Ale pokud má člověk více kol a silničku pro zábavu, tak se to bez kotoučů také obejde.
Cavendish: Udělám to, z jiných vláken tuším, že jsi ortodoxní co se týká kol a jezdíš Véčka. Z Meridy, na kterou jsem nabastlil miniV mi zbyly Avid Shorty Ultimate, nemáš zájem?
DaD, Alojs – pánové přece jenom, až se vrátím z práce přehodím tam toto – dostanu za 5? :-)
Teda, vy jste pokušitelé :-)
DaD: Nemusím mít od Tebe pětku, mám radši trojky :-)
Dad: díky, mám díky Tobě teď brouka v hlavě. Ta bílá dvojka SL8 mi tam vrtá. Teda ta co na ní jezdí :-)
Alojs01: Jjj, souhlas… Na Colnagu jsem vymměnil 10s Ultegra ST-6700 za 11s (ST-8000) a starou Ultegru vč. měniče a přesmykače mám v šublíku a mohl bych jí nahodit. Jenže ta Tiagra řadí lépe. Ale možna na to dojde… Díky, nahlodal jsi mě…
No vidíš Alojs, ty si mi připomněl! Mám tu úplně novou 12sp sadu 105. To kolo je fakt hrozná splácanina. Pět dám až tam budeš mít ucelenou sadu. Ale pouze tu ode mě! :-D
Pribeh peknej… ale to kolo je hrozna splacanina… ten ram by si zaslouzil ucelenou sadu, zvlast, kdyz na bazaru je obcas objevi 11 ultegra nebo 105 za hodne slusny penize… za ktery milenku neporidis :-)))
Přesně, parádní popis:)
Já tyhle klasická kola už moc nemusím, ale tady dám pět. Máš to moc pěkné.