Kolo tu už bylo, viz poslední fotka. Jen krom rámové sady zůstaly jen řídítka, sedlo a sedlovka, tak to vkládám extra. Po původních ráfcích AC došlo na bláťáky EIE a teď rám konečně dostal kola, která si zaslouží. Malou sadu DA 9000 jsem měl v šuplíku už pár let a vzhledem k tomu, že je oproti DA 7800 o dost jinde a na kole toho zároveň najezdím i relativně hodně a dlouhé trasy, tak jsem se rozhodl pro kompletní přestavbu. Tomu nerezu sedí nějaká pěkná strojařina, takže padla volba na kliky Rotor a brzdy Ciamillo. Lehké to pořád není, ale tady se nijak negramařilo a původní stavba byla dost co šuplík dal.
A pro zajímavost. Znak na hlavové trubce představuje 20 g stříbra. A šrouby co ho drží jsou jen dočasné.
(vloženo 22.10.24)
Značka | Independent Fabrication |
Model | SSR |
Hmotnost | 6,92 |
Rám | XCr |
Vidlice | Enve 2.0 |
Hlavové složení | Chris King |
Kliky | Rotor 3D+ |
Středové složení | Rotor |
Přesmykač | Dura-Ace 9000 |
Měnič | Dura-Ace 9000 |
Řazení | Dura-Ace 9000 |
Převodník | Rotor 52/38 |
Kazeta | Dura-Ace 9000 12-28 |
Řetěz | Dura-Ace |
Náboj přední | Corima |
Náboj zadní | Corima |
Brzda přední | Ciamillo ZG |
Brzda zadní | Ciamillo ZG |
Brzdové páky | Dura-Ace 9000 |
Ráfek přední | Corima WS+ |
Ráfek zadní | Corima WS+ |
Pedály | Speedplay Zero |
Řídítka | Syntace RaceLite |
Představec | FRM |
Sedlovka | Syntace |
Sedlo | Tune Komm-Vor+ |
Pláště | Galdy Vittoria |
Krásný
scottbmc: na to moje brzdění rozhodně stačí :-) Už jsem je měl i kdysi. Ale že by to bylo řešení onoho pískání nevěřím.
A jak jsi spokojený s brzdami? Přemýšlel jsem o nich na svého Litespeeda, osazené Dury brzdí skvěle,ale strašně příští. (špalky jsem zkoušel všelijaké).
Dík, jinak moc pěkný kolo????
Kamaro: a řetěz nemám na velký pile! :-) Vnitřní niple mám rád, no možnost volby jsem měl jen jednou. Tady za mě rozhodli ve Francii.
Singlespeed: s Corimou mám naštěstí zkušenosti jen pozitivní, tak snad u toho i zůstane.
Nechtěl jsem úplně strašit a skeptický proslov o zápletech Corima jsem si odpustil. Ale třeba se už Francouzi polepšili :-) . Nezbývá než doufat, že bude všechno fungovat jak má a Hogy bude jen spokojeně vrnět jak kocour :-) .
Hogy: Jojo, Singlespeed vždy najde vlídné slovo :-) A abych ho trochu podpořil, nemáš na fotkách srovnané ventilky :-)
Všimnul jsem si, že používáš vnitřní niple. Není to zbytečná komplikace pro trochu toho vzhledu? Už tak tam jsou i další komplikace, např. zastaralé řešení s galuskou :-) přes kterou se k těm niplům musíš dostat. Chápu, že centrování se v dnešní době karbonu už tak nemusí řešit, ale i občasné dotáhnutí výpletu je zbytečně komplikované. Ale asi se to dá provést při výměně obutí.
Takže jsem si pokladl spoustu otázek, na které jsem si současně i odpověděl. No tak nic…
Kliky Rotor nejsou zrovna etalon kvality a spolehlivosti, tudíž by jim změna grafiky nepomohla, Bajkové 3D zlomil borec na Šele před mýma očima. Nechápal jsem, co to tam nacvičuje a pak čumím, půlka kliky na botě, půlka na kole :-) . Levnější řady Rotoru jsou už úplně šmejdy, majitelé Canyonů by mohli vyprávět.
Kamaro: dík za to top kolo :-) Snaha o něj ani nebyla, to by to vypadalo zas trochu jinak a vážilo o kilo méně. K původní inkarnaci jsem psal, že to je těžká hnusná ocel na běžné ježdění, abych si šetřil pěkná kola. Jasný, je to s velkou nadsázkou, nicméně platí, že když jdu na švih kde hrozí nějaká přeprška, tak beru automaticky tohle kolo :-)
Kdyby Rotor používal normální grafiku, tak má imho trojnásobné prodeje. A že tady to je ještě decentní. A vadí mi to tu až překvapivě málo. Nicméně kdybych se dostal k nářadí na jejich rozebrání, tak by je přes zimu asi čekala nová povrchovka.
Moc hezký, teda vlastně předtím to bylo hezký, teď je to super.
Pár věcí mi trochu vadí.
Patky – tento typ „plechových“ patek nemám rád a pokud je možnost, tak bych při stavbě rámu volil jiný typ. Naštěstí s přechodem na pevné osy byl tento typ patek nahrazen jiným konstrukčním řešením a na nových kolech se už moc neobjevují.
Kliky – tvarově a zpracováním OK, ale ta grafika je za mě dost hrozná (podobně jako na HOPE věcech).
Potom to mixování různých značek, materiálů, povrchů na sedlovce, představci, řidítkách. V šuplíku máš pěkné věci, které jako samostatné kousky jsou krásné, ale v té kombinaci na takovém top kole mi trochu vadí.
Ale jinak je to na B-F silně nadprůměrné a rád jsem se pokochal. Být to na kotoučích, tak by ten rám měl i nějakou zbytkovou cenu :-)
Předchozí verze byla hezká, tahle je ještě o něco lepší. Líbí se mi především font písma na rámu, párový výplet…osobně bych to zabil eloxovanýma čepičkama na ventilky ve stejné barvě jako je elox na klikách :-)
On to takový guláš značek opravdu je. A opravdu je to tak trochu šuplíková stavba. Třeba představec :-) Kdyby to nebylo ze šuplíku, tak by to kolo vypadalo trochu jinak. Imho tady to ten mix snese úplně v pohodě.
Jo a tyhle ródla, stejně jako Schmolke, mám co do ergonomie hodně rád.
Krása, krása, krása… Chci to… Až budu velkej, něco podobného si pořídím :-)
je to parádní stroj, mě se jen nelíbí ty kliky a nelahodí mi kola s těma zdvojenáma drátama, jinak krása!
Pecka, tohle mě baví, nádherný kolo. Trošku mišmaš značek což mě zas tak nepobuřuje, protože to dohromady funguje. Nedávám teda tvar těch řídítek; okem ani rukou. (Původně jsem myslel, že jsou to Schmolke, ty vypadaly stejně idiotsky. Ale to je o osobních preferencích).
Ale Independent Fab je moje srdcovka, třeba někdy…
Máš to super!
Mně tam nesedí představec a sedlo – ale to tomu dává ten retro styl. ale chápu že to je věc preferencí.
Pujdu proti davu a napisu, ze se mne vice libi ta puvodni verze. Lesteny hlinik dury mne jde lepe k tomu ramu.
krásný to bylo už předtím (až na řetěz) a je to krásný stále, ale už bez výtky :-)
WoW!
Tak DVLR3R to řekl líp! Moderní retro. Všecko tenké, bez komba, bez integrace, úzké galdy… Ale krásné!
Moc krásný kolo, ten upgrade se fakt povedl a moc hezky to prokouklo.