Poslední nastavení kola na Toma, pak přesedlal na 24" a 20" sedlá Anetka.
Kliky 102 mm. Šaltr Alivio s maximálně změkčenou pružinou.
Konečně utočí i silnější pružinu v LX s krátkým vodítkem.
Kliky 125 mm, nepadací převodník 32 z.
Kazeta 8 sp. 11-34 (Původní 32 nahrazen 34 z jiné kazety.)
Když už má slečna modré kolo po bráchovi, tak alespoň kousek růžové tam být musí!
Bazmek na zkrácení posedu.
Když "z hrbolků na cestě bolí ručičky", tak se to musí řešit. A po asfaltu fakt jezdit nebudeme.
Bez přibližovače řídítek + nová sedlovka.
30/11
30/40
S převody 30x40 zvládnula v sedmi letech vyjet převýšní 37 / 364 m. Měl jsem z ní radost!
Po stížnostech bikerky, že ji klouzají nohy z plastových pedálů nasazeny hliníkové s piny
Jako bonus deset deka dole.
Konečně je kolo přizpůsobeno své nové jezdkyni. Až trochu povyroste a sundáme ten krám z řídítek, tak bude váha 9,25 kg. Tím jsem skončil s odlehčováním.
Září 2016 – doplněna odpružená vidlice. Anet odmítala jezdit tam, kde jsou „hrbolky, protože ji pak bolí ručičky“…
Po výměně negativky za hoodně slabší vidlice obstojně chodí. Váha šla na 10 kg, po sundání přibližovače řídítek bude mít 9,8kg. Je to dost, ale jezdí teď raději, než na o 600 g lehčím kole.
Březen 2018 – Převody 1×10. 30×11–40. Vidlice vytuněná od Milana. Jsem zvědavý, jaké budou ohlasy jezdkyně na jízdu v terénu.
Květen 2018 – S vidlicí spokojenost, s převody taktéž. Klouzavé plastové pedály vyměněny za hliníkové GUB s piny. Zatím projeto jen před domem.
(vloženo 24.5.13)
Značka | Core |
Model | Nipper |
Modelový rok | 2013 |
Hmotnost | 9,64 |
Rám | Al |
Vidlice | Spinner Grind Air |
Kliky | Sh Alivio 125 mm |
Středové složení | 4hran |
Měnič | SRAM X0 10 sp. |
Řazení | SRAM X7 10 sp |
Převodník | Snail 30T |
Kazeta | Werk 10 sp. 11-40 |
Náboj přední | Coda 700 |
Náboj zadní | Sh FH-RM70 |
Brzda přední | Sh Alivio |
Brzda zadní | Avid SD 5 |
Brzdové páky | Force |
Ráfek přední | Remerx L719 |
Ráfek zadní | Remerx L719 |
Pedály | GUB |
Řídítka | Al 480mm |
Představec | Force Basic S4.6 60mm |
Sedlovka | Al z Ali :-) |
Pláště | Tioga Comp III 20 x 1,75, duše Schwalbe SV6A |
Supr… líbí se mi hlavně ta adaptace na „holčičí“ kolo… člověk by nevěřil kolik změny udělaj růžový gripy a bovdeny ;-)… budu muset začít dumat, jak v podobným duchu předělám napřesrok svý princess aktuálně klučičího Cosmika :-)
Pokud neseženeš nějaký jetý, tak na zkracování jsou docela dobrý FORCE TEN3 za nějakejch 600,– … já je řezal na 130mm a vyšlo to super.
Od září 2015 na něm jezdí Anet. 145 mm kliky byly sice fajn na výjezdy kopců, ale jinak špatný. Dal jsem celoželezné 102 mm. Potřebuju sehnat nějaké kliky s vyměnitelnými převodníky na 4hran a nechám je zkrátit na 125, abych vyplnil mezeru 102 – 145.
Jo a jinak se mi líbí promyšlená ergonomie řídítek… taky jsem stějně dal mladýmu levou páku dál od gripu, aby měl stejný úchop a do volné díry umístil zvonek tak, aby se nemusel pouštět řídítek a jen brnknul palcem :-)
Antipadač? to bude asi ten nesmysl dole na fotce(z netu), co?
K indiánovi gratuluju a sem zvědavej na uživatelskou recenzi a držím palce při odlehčování :-)
Ještě jsem si vzpomněl, že jsem tam měl namontovaný takový „antipadač“ – plastová objímka s výčnělkem v podobě zahnutého drápu. Pak už to nepadalo vůbec.
Dokud tam měl tyhle kliky, tak to padalo výjimečně. Po výměně za zkrácený Alivka a XT placku 32z to padalo furt. Musel jsem namontovat přesmykač jako vodítko. Pak už O.K. Ale jezdí se mu líp-o hodně! 40z je moc.
Včera dostal mladej Apache Buffalo 24". Udávaná váha 10,1 kg, reál 11,44 kg :-D Tak začínám odlehčovat. Cíl je 10,5 po doplnění odpružené vidlice. No a sen je pod 10, ale jen pokud to půjde za nějaké rozumné finance.
Váha hrozná, ale jinak moc pěkný! eLiXa s paralelogramem super, barva super, takže mládě určitě nadšený a pěkně mu to lítá… :-)
PS: červíci vypadaj zaštoubovaný, mám ale dotaz k tomu, jestli mladýmu nepadá řetaz „dovnitř“… já mám na děcko-kole „rockring“ z obou stran a dumám, zda je to třeba (sundávat to nebudu, páč to bych musel nějak „rozbít“ nebo sundat kliky a na to kašlu, ale zajímá mě to ;-)
skvely. u tech brzdovych pak jsi daval nejakeho delsiho cervika, aby byly bliz rodlum?