• svabfr

    Dobry den. Prosim oradu s vyberem silnicniho kola. Ve vyberu mam meridu sculturu. 4000 2015 na carbonu nebo 400 2017 na al. Nedokazi posoudit,co je lepsi,lepe poskladane a jestli uprednistnit ucelenost sady pred carbonovym ramem.pohybuji se v limitu 25–32tis.vyska 176,coz odpovida vel.s/m.

    diky za rady.

    0 0
    • lunochod  

      Co takhle napsat jak je to vyskládaný? :-)

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jestli je to tato a nehodláš jezdit 20 tisíc km/rok (ale to by ses takhle neptal), tak ber karbonovou, je pohodlnější. Že není ucelená sada (brzdy, kliky), to se dá řešit časem, ale nejspíš to nebudeš řešit vůbec. Stejně jako záplety.

      Podle mých zkušeností se na S/M (52) vejdeš v pohodě, možná by ses limitně vešel i na 50, protože rám je celkem dlouhý (vel. 52 má 545 mm, tedy jako běžné 54).

      0 0
    • lunochod  

      Ohlídej si jak je vedenej bovden v horní trubce, levný scultury mají bovden volně trubkou a drnčí to.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Detailisto. Spíš je horší, že se po pár desítkách tisíc km bowden zadní brzdy na vstupu do rámu přelomí. Zase se dobře a rychle dá vyměnit, je v celku a nikde se nepřidírá. Jen je potřeba občas po dešti z rámu vylít vodu, na což se výborně hodí pryžové záslepky pro Di2, jedna je takticky přímo vespod.

        0 0
    • svabfr  

      svabfr:

      přidávám ještě odkazy na konkrétní porovnávané modely od meridy ať nemusíte hledat :-) je mi jasné, že v této cenové kategorii toho asi moc nevymyslím, ale jde mi o to nechat si poradit nejlepší možný poměr výkon/cena. každý z modelů kol má něco a je pro mě těžké vyhodnotit jednotlivé komponenty jako celek. myšleno čemu dát větší prioritu – brzdám/ráfkům/kli­kám/… ?

      btw. v nějakých jiných fórech jsem se dočetl, že jsou i rozdíly mezi roky výroby jednotlivých sad tiagra/105. dá se to nějak zjistit, nebo je to na přímém dotazu prodejce? je lepší 2×10 nebo 2×11? ideálně kdybyste někdo měli zkušenost přímo se sculturou třeba v konfrontaci s jinými značkami jako třeba specialized. díky za rady.

      http://www.merida-bike.cz/…cultura-4000

      http://www.merida-bike.cz/…ltura-4000-0

      http://www.merida-bike.cz/…ultura-500-1

      http://www.merida-bike.cz/…ultura-400-2

      0 0
      • tromboonen  

        105 5700 (10 sp) prej malinko zvejka lanka v dualech, ale to je spis o zanedbane udrzbe, jinak v poho, 105 5800 (11sp) je trochu ergonomictejsi, ma lepsi chod, ale ty rozdily nejsou velke.. 11sp je fajn, ale jako deal breaker bych to nevidel, spis nez o 1 pastorek vic jde o kompatibilitu, u Tebe budouci a teoretickou, takze neresit.

        Tiagra 4700 (nejnovejsi bez tykadel) je super, srovnatelna se 105/Ultegrou, akorat malinko tezsi a „jen“ 10sp, viz vyse, neva. Tiagru 10sp s tykadlama nebo dokonce 9 sp bych asi na novy kolo nechtel, funguje OK, ale moc dobre nevypada.

        U levnejsich seriovek casto nejsou original kliky, brzdy atd. ve vetsine pripadu se s tim da zit, kdyby ne, pozdejsi upgrade, zaplety ditto, super je kdyz jsou alespon standardu typu Mavic Aksium, FuRa 5 atd, ale vetsinou to bejvaj noname, tak alespon aby to melo ploche draty, vepredu radial, ne uplne nejvetsi pocet dratu.

        Spesl je vetsinou dost drahej az predrazenej, s Meridou nemam zkusenosti, ale cokoli od slusne znacky, karbon a 4700 nebo vejs bude cajk, treba Willier jednu takovou ma, donedavna byla za tusim 34k?

        0 0
        • svabfr  

          wilier je na campagnolo, což je pry v porovnaní se shimanem rozdíl v ovladatelnosti. pro mě, který nemá zkušenost ani s jedním pro řazení/brzdy to bude spíš o zvyku. horší možná pro ty co jdou z jednoho na druhé. něco jako z androida na ios :-)

          takže za tebe je rozumější úvaha carbon rám za cenu „horších“ ale stále dobrých komponentech? někde jsem i četl, že jsou lepší a horší karbonové rámy. těžko posoudit do jaké kategorie patří merida.

          díval jsem se na toho wiliera. http://www.wilier.cz/…501/d-71466/. co ty na to v porovnání s carbonovou meridou?

          0 0
          • svabfr  

            sorry. wilier je na shimanu. :-)

            0 0
            • svabfr  

              jaký je rozdíl mezi integrovanými brzdovými pákami a brzdami shimano 105?

              u u každého modelu to má merida trochu jinak.

              0 0
              • lunochod  

                Žádnej, všechno duály Shimano.

                0 0
              • tromboonen  

                To jsou nejake zmatky v popisu z eshopu, jsou dualy/integrovane razeni v brzdovych pakach a k tomu brzdove celisti, to druhe bejva casto nahrazeno necim levnejsim, Tektro s nejakym jmenem te firmy, asi se tomu nevyhnes, pro zacatek dat kvalitni spalky (koolstop) a bude to cajk.

                Re ramy jo, ty nejlevnejsi karbony bejvaj malinko tezsi a ne tak propracovane, u kvalitni znacky jako je Willier nebo Merida ale porad slusne a lepsi nez hlina (pokud preferujes vlastnosti karbonu). Zkontroluj recenze na konkretni model, kdyby byl nejaky problem bude to tam, ale nepredpokladam. Nebral bych noname znacky, ktere ramy samy nevyviji, ale jen nakoupi z katalogu a daj na to vlastni logo.

                0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tohle je, samozřejmě, všechno karbon low-end, ale značkový a se zárukou :-). Vydrží strašně moc a je opravdu pohodlný, jsem toho důkazem, protože jezdím (90+ kg) takřka výhradně po tankodromech. Za cenu celého toho kola bys měl tak max. 2/3 rámu z lepšího karbonu – rám by byl sice lehčí a tužší, ale o to křehčí.

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Všechno to jsou 11sp, takže 105/5800 a Ultegra/6800. Z nabízeného ber bílou 4000/2015 na 105.

        0 0
        • svabfr  

          borci dík za rady. ještě trochu odbočka :-)

          kámoš mě láká na spešla diverge. https://www.specialized.com/…e-dsw/119017 já tomu říkám kompromis, on univerzálnost. určitě v tom má částečnou pravdu, je to o názoru. neříkám, že to je špatné kolo, ale váhově to je horší a podle mě bych se na silnici, kterou chci jezdit přavážně, trápil. co si o těchto kolech myslíte?

          ještě mi prosím poraďte jaké nášlapy, tretry a computer :-)

          tretry mám vyhlídnuté značku giro. cca do 2.500

          computer od sigmy do 1.000. má smysl funkce kadence?

          0 0
          • tromboonen  

            To uz je trochu vic na mimosilnic… s tou Meridou nebo podobnym kolem na rekneme 27–28 kvalitnich plastich das klidne polnacky, sotolinu, rozbite cesty atd. Jediny, na co bys potreboval misto na sirsi plaste je vylozene gravel celej den, nebo bahno, jestli chces bejt na silnici a obcas to strihnout mimo – za sucha, zustal bych u endurance kategorie, u Speslu max Roubaix, ale ten je drahej. Diverge sice uveze sirsi plaste, ale zas je to hlina, bude tezsi a na silnici to pojede trochu mene. Kotoucovky pokud neplanujes jezdit cilene v mokru/kazdy den cely rok nutne nepotrebujes.

            Jestli mas top MTB tretry s tuhou podrazkou (zadne turisticke backory), tak u nich a SPD (pripadne jednostranne silnicni SPD) muzes pro zacatek zustat i na silnici, taky to tak vozim, Sidi Eagle MTB + SPD.

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Funkce kadence je pro Tebe na silnici ve skutečnosti jediná, která má opravdu smysl, vážně. A pak je ještě dobré nastavení minutky, aby připomínala pití a jídlo. Srdeční tep je dobrý bonus, nic dalšího cestou vědět nepotřebuješ.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.