• Martin27

    Ahoj chtěl jsem se zeptat, scháním silničku a nemohu se rozhodnout mezi novým spešlem (na spešli mám od sponzorů slevu okolo 33%), ale s mým ropzpočtem to vycházi s největší pravděpodobností na nejvyšší model osazený shimanem 105, když budu mít štěstí a dostanu větší slevu tak asi nejnižší ultegrový model. Druhou možností je pak bazarový nejvyšší model focusu izalco z roku 2010 osazený dura acem s karbonovými koly. Ten vychází v bazaru na 33000 kč což je o něco méně než kola od spešlu se slevou. Které kolo by ste mi poradili? Díky

    Martin

    0 0
    • plzakj  

      A ucel vyuziti?

      0 0
        Výběr z produktů
        Kellys SOOT 30 kolo, zelené Skladem 2 ks

        Kellys SOOT 30 kolo, zelené

        24 999 Kč MOC 27 099 Kč

        GT Transeo Elite 28 dámské kolo, zelené Skladem 2 ks

        Akce -17% GT Transeo Elite 28 dámské kolo, zelené

        od 13 999 Kč -17% MOC 22 699 Kč

        GHOST KATO Base 29 kolo, black/red gloss Skladem 2 ks

        -10% GHOST KATO Base 29 kolo, black/red gloss

        od 12 999 Kč -10% MOC 16 299 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • Martin27  

        Jako doplněk k MTB a na cestu z Prahy do Sicilie príští léto což je 2400 km za 18 dní, takže tam dostane hodně zabrat

        0 0
        • Mikikuba  

          2400 pro silničku není hodně zabrat:)

          0 0
          • Martin27  

            No tim ze to bude hned po sobe tak to urcite nic co by ji prospelo nebude …

            0 0
            • Yura  

              lol kolo je kolo neziva vec. Tomu je uplne jedno jestli jedes 150km jednou tydne nebo denne.

              0 0
            • Mikikuba  

              Jela jsem nonstop 2200 km a jediné co jsme na kole dělali bylo mazání řetězu. A to jsme jeli 2 dny v dešti. Takže asi tak a vím co píšu:)

              http://www.hankaebertova.cz/…t09ofiko.pdf

              A v Alpách čili opravdu velká nálož co se týče kola i člověka:)

              0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Když kolu každý večer přečteš pohádku a dáš pusinku na dobrou noc, bude to lepší.

              0 0
              • Martin27  

                To bylo spis mysleny ze tam by se mi lip osazena bazarovka mohla vymstit ..

                0 0
                • MiKED  

                  V čem? Pokazit se může i nová věc.

                  0 0
                  • Martin27  

                    To jo ale pravdepodobnost ze se neco pokazi na bazarovce je urcite vyssi ..

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Silnička nemá žádné záludné schované a více namáhané díly, bazarovka je narozdíl od MTB úplně v poho, když si to prověříš. Kdo se o to stará a většinou poznáš, pak stačí jen udělat generálku, resp. rozborku a promaz, kdyby náhodou bylo někde nějaký ložisko atd a samozřejmě delší dobu před akcí jezdit aby se pak neprojevila nějaká chybka..

                      Spíš je to zase o tý velikosti a geo, na bazaru má člověk tendenci přesvědčit sám sebe, že je něco výhodný a těch pár cenťáků bude OK, ale u silničky záleží skoro na každým cm posedu, specielně na dlouhých tratích/vícedenních akcích, podle Tvých reakcí o tom zatím moc nevíš, doporučuju pořádně projet ten kalkulátor (měřit se několikrát a s pomocníkem), pak sem třeba dát výsledky plus prostudovat témata re velikost v sekci silnice, tam je mockrát popsáno jak postupovat, vyplatí se.

                      0 0
                      • Martin27  

                        Dobre diky moc za radu presne to sem si rikal vim ze bych mel mit spis mko ale i to lko na mtb jezdim a na bazaru je prave mnohem vic velikosti l a i ty nabidky sou lepsi … Premerim se ale az za par dnu ted nemuzu pak dam vedet .. A s tim jezdenim pred to je jasny prave proto ji chci co nejdriv ..

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Zapomeň na písmenka!!! Sice už se to lepší a Lko většinou bejvá „okolo“ 56, ale pořád to někteří výrobci kurvěj.

                          Rozhodující je ef délka horní rámovky co Ti vyjde v CC, plus následně podle geometrie konkrétního modelu ověřit rozsah dropu… fakt si pročti jedno nebo dvě vlákna na to téma v silniční sekci, budeš moudřejší a asi i dost ušetříš…

                          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Btw – jaký máš roční nájezd na silnici, když chceš příští rok švihnout 2400 km za 18 dní? To není málo a chtělo by to už nějakou přípravu… ;)

          0 0
          • Martin27  

            Silnici ani nemam budu jezdit pres zimu valce a do leta aspon 5000 kombinovane s mtb ale prevazne ta silnice at si zvyknu ..

            0 0
    • DonE  

      Otázka je v jakém stavu je ta bazarovka. Přeci jen je to 7 let stará věc. Jinak 105-ka svoji službu bez problémů udělá.

      0 0
      • Martin27  

        Bude chtit novy sedlo coz mam novy omotavky a tak uplne 100% asi nebude … Dalsi vec o co mi jde abych mel tu cestu na sicilii zaprvy bezproblemovou a zadruhy abych se co nejmin nadrel protoze prece jenom se jede pres alpy a konci to vyjezdem na etnu

        0 0
      • Martin27  

        Tohle je ten focus

        0 0
        • plzakj  

          Ja bych se z financnich duvodu vyhnul galuskam, pokud nezavodis. Jestli jedes pres kopce, tak asi ocenis kazetu s vetsima pastorkama a mozna kompakt kliky. Ten Focus vypada jako zavodni strela a tomu asi budou i odpovidat naklady na jeho provoz.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tady někdo vaří z vody. Jediná pravda se týká kazety – a ne jen kvůli prudkým kopcům, ale i kvůli TF zónám.

            0 0
            • Martin27  

              Co je TF zona?

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Tepová zóna – nepředpokládám, že bys v blízké budoucnosti trénoval podle wattmetru.

                Provozně jsou galusky jsou tak drahé, jaké si je uděláš. Tzn. od cca 1000 za nejlevnější Tufo vč. nalepení po 3000+ za nějaké superjedoucí šlupičky. K tomu kolu z bazaru bych pořídil ze druhé ruky nějaká základní hliníková kola na najíždění kilometrů za škaredého počasí a na válce/trenažér, karbonů by mi přišlo skoro škoda, šetřil bych je na závody. A kdyby ty hliníkáče byly ještě TLR (připravené na bezduše), tak úplně super.

                Hlavně, aby kolo odpovídalo délkou a výškou hlavy. Osobně se mi na něm nelíbí obří oblouky beranů.

                0 0
                • plzakj  

                  Pointa je v tom, ze do toho Focusu bude muset jeste neco investovat. A pokud bude chtit stejnou uroven osazeni, tak to nebude levny. Novy kolo si muse vybrat s parametrama, ktery mu sednou, bez dalsich investic. Jestli je to novy na 11s 105, tak bych do nej sel. Ale jo, varim z vody. Ta kola jsem nevidel a on na nich nesedel, aby se to dalo objektivne posoudit.

                  Edit: proto jsem se ptal na zpusob vyuziti. Jestli chce zavodit, tak ten Focus je na to jak delanej. Jestli chce najizdet, tak bych bral neco novejsiho, ne 7 let stare kolo. Predpokladam, ze ho par let chce mit.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Krom spotřebáku nemusí bezprostředně investovat nic. Až galusky sjede, tak nasadí nové, případně podle stavu vymění brzdové špalky. Je začátek srpna, do konce září najede tak max. 4000 km, na to mu bude jedna sada galusek určitě stačit, možná to dá i na stávajících. Ale totéž bude řešit i na jakémkoliv jiném kole, nejpozději na jaře.

                    Osazení bych moc neřešil, vyjma zápletů, nejvýš tak kompatibilitu ořechu zadního náboje na Focusu s 11sp kazetou (podle všeho je tam D-A 7900 10sp), kdyby se časem chystal upgrade.

                    0 0
                    • Martin27  

                      Takze myslis ze spis novy jo? Zavodit v nejblizsi dobe neplanuju zavodim na mtb tu silnici budu mit na valce, na jezdeni po deatich kdyz bude vyschla silnice a v lese bude mokro a pak hlavne na ten vyslap do sicilie .. Jinak rocne na nem najedu tak okolo 2000 si myslim protoze primarne mam horaka na kterym najedu okolo 10000 a prece jenom prechazet na silnici zatim moc neplanuju

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        S tak malým nájezdem je jedno, jestli pláště nebo galusky, oboje spíš zajdou stářím. Vyschlé silnice jedno, mokré úplně jedno není, resp. ten mokrý binec na ráfcích dělá brusnou pastu a ta hobluje ráfky při brzdění, což je jediná skutečná nevýhoda karbonů.

                        Pokud nejsi zvyklý z MTB, tak se podívej spíš na endurance rámy s vyšší hlavou, aby sis nastavil v pohodě řídítka do výšky podle MTB, protože budeš na kole sedět v neměnné pozici mnoho hodin mnoho dní po sobě.

                        Na Sicílii pojedeš s jakými zavazadly? Batůžek na zádech, podsedlovka nebo jen kreditka?

                        Pojedeš část rovin, ale spíš pořád kopce a velké kopce, takže převody určitě do lehka, tzn. převodníky kompaktní 50/34 a k tomu ideálně kazeta 11sp ve velehorském provedení 11 – 32 zubů (což je v podstatě 10 sp 11–28 zubů + ten velký pastorek) – s takovou i v únavě a s nějakou menší bagáží vyjedeš v tempu cokoliv a zbytek kazety je odstupňování ještě přiměřený, převod 50×11 stačí v pohodě na šlapání i těsně přes 60 km/hod.

                        Silniční kazetu vyměníš snadno a relativně levně, převodníky a kliky už ne tak. Musíš si pohlídat, aby ramínko přehazovačky pobralo velké pastorky.

                        0 0
                        • Martin27  

                          A mas naky typy na endurance kola? Na tu sicilii nam veci prevazi auto ..

                          0 0
                          • plzakj  

                            Tak treba canyon v karbonu na 105 s aksiama za 40. Jestli chces za min, budes muset jit do hliniku. https://www.canyon.com/…-cf-7-0.html

                            Dobrej prehled mas treba tady. http://road.cc/…ortive-bikes-—-great-bikes-long-fast-endurance-rides

                            0 0
                            • Martin27  

                              Od speslu pak asi ta sequoia co?

                              0 0
                              • plzakj  

                                Sequoia ne, to je ocelovej cestak. Oni maj Roubaix. Ale i Allez (hlinik) je docela pohodlnej (pro mne). Ted jsem koulal na tabulky a Trek domane v 56 ma 175 a Allez 170mm.

                                0 0
                                • Martin27  

                                  A nebude ten ram roubaix moc mekkej oni tam maj naky ty odpruzeni tak se toho trochu bojim …

                                  0 0
                                  • plzakj  

                                    Jo, je to nacpany vsim moznym. Ale nevim. Ja na tom nejel. Zas je to takovej univerzal, ze s tim muzes na polnacky a cyklokrosit. Rozhodne to bude pohodlny.

                                    0 0
                                    • Martin27  

                                      Na bazaru sem nasel tohle https://www.cyklobazar.cz/…l4-expert-56 prislo mi z tech vsech nejlepsi co sem se koukal

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        Ze by byl ram mekky se bat nemusis, projdi si recenze a testy, tlumi to spis vibrace, ne ze by to pruzilo – jen ta sedlovka s postevakem me osobne nesedi, mam tam predchozi model pave… na najizdeni a dlouhe cesty dobre kolo a cena je slusna jestli je vporadku, over si jestli je to presne velikost a geometrie ktera Ti sedne – na CC kalkulatoru, tabulky vyrobce jsou k hovnu.

                                        0 0
                • platypus  

                  To je blbě nafocený, moc zhora, spíš bych se zajímal jestli to kolo není po ňákým hobíkovi nebo závoďákovi který tomu kolu dával dostatečně pokouřit.

                  0 0
                  • Martin27  

                    Ja vim ze je blbe nafoceny jiny foto zatim neni ja se chtel poradit co na nej vubec lidi budou rikat nez se u nej zacnu nak dal zajimat ..

                    0 0
                    • platypus  

                      To bylo na Kraba a na ty oblouky, já mám houby přehled, možná jen pro orientaci, nevím jakej máš přehled, značky nabízejí různé geometrie rámů silniček i když to na první pohled vypadá všechno stejně, máš závodní geo vyloženě na závody a sportovní geo pro ten zbytek nadšenců, je to osázený patřičnymi komponenty plus záplety, tedy kola, cena je potom taky odpovídající.

                      0 0
                      • Martin27  

                        To je mi jasny ja se snazim najit kolo, ktery bude nejlepsi cena vykon pro to na co ho chci …

                        0 0
                        • platypus  

                          Ok, to nemůžu sloužit bo jezdím na starých plečkách a tydle věci jdou mimo mě

                          0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Komponenty jsou zaklínadlo, Tiagra pro příležitostné jízdy stačí, když už musíš na něčem ušetřit. Zase se dělá jen 10 sp.

                          Základní záplety jsou na všech nových kolech osazených 105/Ultegra stejně bídné ve smyslu hmotnosti a podobně dobré ve smyslu odolnosti. Protože ty opravdu zajímavé hliníkové záplety stojí jinak 1/3 – 1/1 celého takového kola (třeba Shamal nebo odpovídající Fulcrum nebo Ksyrium SL a podobně) a víceméně si je každý pořizuje zvlášť.

                          Kloudné záplety ze sady (třeba Ultegry k Ultegře) jsou až na kolech o dvě úrovně výš – a bere se to tak, že si kupuješ závodní kolo, ke kterému máš druhé závodní záplety (vysoké, karbon, lehké, tvrdé …) a ty na kole osazené (Ultegra) použiješ převážně na najíždění mimo závody nebo na akce s velkým rizikem devastace materiálu (nebo jako nízké do větru).

                          Hledáš poměr cena/výkon, musíš definovat výkon a k němu vybírat cenu.

                          Focus v inzerátu je závodní geo (Izalco, Cayo), hledáš možná spíš něco jako Focus Paralane – vyšší hlavová trubka, kratší posed.

                          2400 km/18 dní je podle mého hodně ambiciózní plán, nikoliv neuskutečnitelný, ale jestli za rok chceš na silničce najet ~2000 km, tak je to už přes, budeš muset vyjet o Vánocích, aby sis ty 2400 rozdělil do dvou let :-D.

                          Překážky očekávej především následující (2400÷18=133 km/den, ale 18× po sobě):

                          1) nezvyk a jízdní zlozvyky z MTB

                          2) vedro a s tím související doplňování tekutin

                          3) potřeba obrovského kvanta kvalitního oblečení na výměnu, pokud doprovod nebude průběžně dresy prát a sušit

                          4) běžným způsobem nebudeš stíhat doplňovat kalorie

                          Těch denních 133 km můžeš jet klidně i jen lehce přes 4 hodiny čistého času, když se zadaří. Ale také přes 7 a nebude to žádná ostuda. Ale také Ti může dojít nebo bude foukat a pak to bude vč. přestávek dvanáctihodinovka na morál. A další 4 dny třeba totéž.

                          Je pěkné, že řešíš kolo, řešil bych v první řadě nájezd kilometrů letos a před akcí příští rok, zkoušel bych takové vícedenní záhuly, minimálně pětidenky. A syslil bych oblečení, abys měl desatery opravdu dobré kraťasy – to je min. dalších cca 15.000 (něco už máš), dobré tretry a silniční pedály (dohromady min. 5.000)

                          0 0
                          • Martin27  

                            Se vsim co pises pocitam dresu mam dost, vodu budem mit kazdej dva bidony a po ceste v restauracich a podobne chceme doplnovat. Letos budu mit najeto az az uz ted mam pres 5000 km v zime pak valce a celou cast pristi sezony pred tim vyslapem budu jezdit hlavne silnici a vypoustet zavody na mtb. V planu trasy mame dva volny dny co sem do tech 18 dnu nepocital oba zhruba po tydnu a jedeme zatim minimalne ctyri takze kdyby prisla naka krizovka tak se muzem navzajem vozit za kolem … Kolo resim abych si co nejdriv zvyknul a mel ho minimalne na zimu na valce ale to je uz ta hrana cim driv tim lip proste. Zaroven taky pocitame ze nebudem ani nahodou stihat doplnovat energii kterou vydame takze pocitame ze tak pres pet kilo shodime ..

                            0 0
                            • Kacko  

                              No ono to pri delsich vyjizdkach neni jen o svalech a vaze, ale hlavně o mozku. Kazdopadne plany je treba mit ambiciozni, takze good luck! Mate uz trasu? Parkrat jsem jel praha – pisa, ale jizneji ne.

                              0 0
                            • Kacko  

                              Jinak bacha na karbon, ten valce moc nedava. Treba canyon vylozene zakazuje pouziti karbonoveho kola na valci.

                              0 0
                              • Rockodendronus  

                                To jsou alibistické řeči, kterými se výrobci sichrují… Už jsem na karbonech odválcoval kde co a nemělo to na ně pražádný vliv.

                                0 0
                              • tromboonen  

                                Proc by proboha nedaval valce? Rika se, ze upnuti do trenazeru a treba jizda ze sedla nemusi byt pro karbon ram idealni, ale i to se da, na valcich ram netrpi vubec.

                                0 0
                              • mr.ricardo  

                                Ja mam pocit, ze si pletes trenazer a valce, fakt to neni stejny.

                                0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Osobně bych si upřesnil, co a přesně za kolik bych měl nové kolo. Obrat „možná“ není pro rozhodování úplně nejlepší…

      0 0
      • Martin27  

        To znamena ze nejspis nebude, leda ze bych mel stesti ..

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Tak si porovnej, co můžeš reálně mít s tím bazarem. Jinak to jsou plky o ničem.

          0 0
          • Martin27  

            Cokoliv od speslu na 105ce mam tretinu slevu na spesl takze me to vyjde pod ctyricet tisic a tam bych cilil i s tema bazarovejma 40 uz je ten uplnej strop

            0 0
            • Mikikuba  

              Kup nový kolo. Bazar je sázka do loterie pokud neznáš majitele. Pravdu řekne málokdo. Myslím tím bouračky apod.

              0 0
    • jonti  

      Urcite nove, uz 105 je velmi dobra sada a velmi dobre bude jezdit. Od specialized chces brat Tarmac?

      0 0
      • Martin27  

        Bud tarmaca nebo nekdo psal jeste roubaix chtel bych at to jede co nejlip ale zaroven at mam takovej min zavodni posed protoze na silnici nejezdim jezdim mtb tak at me z toho neboli zada ..

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Z MTB (jestli najedeš dost a aktivně) bys měl mít obstojné osvalení rukou a trupu, takže když si tu silničku nekoupíš dlouhou (nenecháš si vnutit dlouhou), nebudeš trpět utkvělou představou, že základní úchop je dole v obloucích a pustíš řídítka dost nízko, což podpoří hlavní výhodu dálkové jízdy na silnici = aerodynamiku posedu, tak Tě záda bolet nebudou ani na Tarmacu.

          0 0
          • plzakj  

            Jestli zavodi na MTB, tak mozna by nebylo od veci zmerit posed a drop na stavajicim MTB kole. Treba zjisti, ze uz ted ma riditka hodne nizko a geo tarmacu nebude problem.

            0 0
          • Martin27  

            Na mtb sem dost nizko to je pravda .. Diky za radu me se do toho roubaix prave moc nechtelo

            0 0
            • jonti  

              Vyzkousel bych spis Roubaix SL4, ten soucasny model s odpruzenim uz je hodne nezavodni a jen na kotoucich. U speslu je nejlepsi si to vyzkouset, testovacek je dost a vypocty z mereni nikdy nereknou tolik co delsi jizda.

              0 0
              • tromboonen  

                No on zatim neudelal ani to mereni a bere to na zaklade posedu z horaka, takze hazeni hrachu, s Roubaixem Sl4 souhlas, ostatne ten co o nem uvazoval byl.

                0 0
              • Martin27  

                A kdyby mezi sl4 roubaix nebo novym tarmacem co bys bral? Testovat to urcite budu spesl me sponzoruje takze predvist mi vsechno urcite daj s tim nebude problem ..

                0 0
                • tromboonen  

                  Mezi Roubaixem a Tarmacem je rozdíl hlavně v geo (nejen výška hlavy, ale i rozvor, což ovlivňuje jak se kolo chová).

                  Jinak i Tarmac slušně tlumí, nevyklepe.

                  I pokud se poskládáš na Tarmaca (máš vhodný poměr rukou a nohou a jsi flexibilní), na delší trasy a najíždění by podle mě byla lepší endurance geometrie, viz níže.

                  Dost dobrý srovnání Roubaix vs Tarmac, SL4 generace, kterou bych doporucil spís nez soucasnou, ale lisit se to moc nebude, az na to pruzení vepredu u Roubaixe. SL4 se porad prodava nova.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jo a do Roubaixe dáš širší pláště, kdyby tam nebyla ráfková brzda, vlezlo by se i 35.

                    0 0
                    • jonti  

                      Do noveho tarmacu da taky hodne siroke plaste.

                      Ja ted vozim Roubaix SL 4 velikost 56 a mam predstavec bez podlozek, tak nemam problem se poskladat ani na Tarmaca.

                      Nove kolo bude Tarmac Expert nebo Trek Emonda SL6 Disc a Roubaix Expert zustane jako zimak. U Specialized mi vadi, ze pro velikost 56 dava 172.5mm kliky, ktere musim vymenit a taky vyssi cena.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        No tak vyssi cena (u seriovky) je jasna.. s tema klikama, ja jsem na 54 (ale stavel jsem) a uvazoval jsem o 172.5, ale pak jsem si uvedomil, ze jsem na ni protoze mam extremne dlouhe nohy oproti rukam. takze 175… nicmene jsem procital ruzne teorie, na silnici dost lidi dneska preferuje „kratsi“ kliky, silovi jezdci/drahari zas delsi, tezko soudit, porovnaval/zkousel jsi to?

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.