• MichalB

    Zdravím pánové,

    rozhodnul jsem se přikoupit kolo a doplnit mé 29horské kolo o nějakou silničku, kde bude polykání kilomerů o něco jednodušší. S výběrem jsem začal u SUPERIORU a skončil jsem u SPECIALIZED.

    https://superiorbikes.eu/…oad-comp/red

    https://www.specialized.com/…1-cen/107484

    Budu rád za vaše cenné rady . . . děkuji

    0 0
    • Karma  
      1. obě dvě kola jsou předražený na tu výbavu co maj
      2. každý kolo je úplně jinej typ, ujasni si priority
      3. já si takhle podle fotky vybral Cannondale, strašně jsem ho chtěl, pak jsem na ně sednul a zjistil jsem že neni pro mě.
      4. běž do krámu, posaď se na ně a uvidíš
      0 0
      • standoslav  

        Proč ale zakládat další vlákno ? Je jich už tady na to xy !

        0 0
      • MichalB  

        2. jaké priority ? jsem laik, nevím čeho se chytit a dle čeho vybírat . . .

        0 0
        • tromboonen  

          Je nekolik kategorii silnicek:

          1. klasicka zavodni, nekdy taky vrcharska, priklad Spesh Tarmac
          2. Endurance, pohodlnejsi geometrie (vyssi hlava), ram vetsinou pojme sirsi plaste, nekdy primo ram delany na tlumeni vibraci, priklad Cannondale Synapse
          3. Aero, hodne nizky posed, vetsinou je kolo tvrde, integrovane rodla/predstavec a nemoznost variovat s nastavenim, jen pro seriozni zavodaky, priklad Canyon Aero neco nebo jak se to jmenuje

          Pokud jsi zacatecnik a nemas moc velke zavodni ambice a nemas hodne dlooouhe ruce, bude pro Tebe asi vhodna kategorie 2, respektive takova nejaka ne uplne zavodni silnice… ten SUP je jeden z prikladu, ale jsou i jiny za lepsi penize.. zkontroluj ze se do ramu vejdou alespon 27–28 plaste.

          Diverge je special, extra siroke plaste, je to neco jako gravel, jeste o tridu „mene silnicka“ nez Endurance, to je u Spesla Roubaix, ne ze by to bylo spatne, ale je to jina kategorie, bude trochju tezsi a linejsi, vyplati se jako univerzal treba na dojizdeni, nebo kdyz cilene jezdis mimo asfalt, ale to zvladne i Endurance s sirsimi plasti.

          Jako prvni krok se zmer na competitive bike fit, informace viz temata velikost v sekci silnicni, podle toho poznas, jestli potrebujes spis natazenejsi nebo vyssi geometrii, ale i u te vyssi hlavy se da posed pekne snizit, takze to neni problem, naopak u zavodni dlouhe geometrie rodla vejs dostanes jen do jiste miry a za cenu modnich faux-pas..

          0 0
          • MichalB  

            okej, jsem rozhodně pro kategorii 2 . . mám v tuto chvíli pouze 29hardtail, pokud to jde tak vzhledem ke kolu jezdím hlavně mimo silnice . . . už jenom proto že se prostě nechci motat mezi auty

            měsíčně na kole ujedu 500 – 600km a proto když jsem začal uvažovat o silnici a viděl jsem že jsou i nějaké „terenní“ silnice, tak mi to přišlo jako zajímavá volba, kam a po čem se mám tedy podívat ?

            PS: ona ta terenní silnička stejně bude akorát specialized vymakaný marketing :-)

            0 0
            • Breakpain  

              O CX jsi uvažoval? Když se nechceš motat na silnici … Dáš blatníky a jezdíš skoro za každého počasí ;).

              CX mám jako zimák/do hnusného počasí, blatníky nesundávám a jsem vysmátý.

              Jediné co tě možná potká jsou vetší pily. Ale já jsem rád zato, co to má i na silnici. Sice mi občas chybí těžší převod, ale zase zvládám točit kadenci všude a jde na tom jezdit i kompenzace po silnici. Na silničních kompaktech se neudržím v zóně, ale jasné – zaleží na formě, já ji nevlastním.

              0 0
              • MichalB  

                mohu požádat o nějaké linky prosím ?

                0 0
                • Breakpain  

                  Typické CX

                  • kdyby Tě zajímalo tohle kolo, rok 2015, napiš mi ;) mám ho v Lku a budu ho prodávat. Po roce jsem usoudil, že jsem si měl vzít XL ;)

                  další

                  další

                  další

                  dalíš …

                  Kola jsem naházel co jsem našel, nemají srovnatelnou výbavu ;) …

                  0 0
                  • MichalB  

                    jak jsi vysoký když tohle je malé . . .

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Vyska cloveka neni smerodatna, smerodatne jsou pomery mezi koncetinami, viz kalkulator na competitive cyclist a temata v sekci silnicni re velikost..

                      0 0
            • tromboonen  

              Kola v te kategorii delaji vsichni vyrobci, je to dneska moda a Spesl nebyl vyjimecne prvni kdo to prosazoval..

              Sleduj temata v sekci silnicni, aktualne tri vlakna o vyberu silnice, tam mas vse..

              Pokud jezdis na biku, bral bych silnici na silnici, Endurance resp „turistictejsi“ silnicka s 27–28 plasti normalne mimo asfalt jezdi, jen ne v bahne nebo po korenech ci vetsich kamenech a na silnici taky jede dobre

              0 0
              • MichalB  

                mohu požádat linky prosím ? toho je tady strašně moc, žije to tu holt no :)

                0 0
                • tromboonen  

                  Sorry, ale taky udelej neco sam, otevri sekci silnicni a klikni na temata s nazvy vyber silnicky, velikost silnicky atd… ja Ti to tu na stribrnym podnose servirovat nebudu :)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.