ahoj lidi shci si koupit kolo silnicku cca 30 tis ± co bude nejvice zajimave porovnání cena vs výbava dekuji za typy
mam 174cm 70kg
ahoj lidi shci si koupit kolo silnicku cca 30 tis ± co bude nejvice zajimave porovnání cena vs výbava dekuji za typy
mam 174cm 70kg
Nebo sledovat bazar.....za 30 můžeš mít karbon rám, pevné osy, hydry.....
Chce silnicku, proc pevne osy a hydry?
Odpůrce kotoučů na silničkách? :-)
Tak vyzkousel jsem dost silnicnich kol na kotoucich, abych se presvedcil o nepotrebe techto brzd. Na gravel, endurance, cx apod. je to jasne, na silnicni kolo je to uplna zbytecnost.
Jak ja byl rad v Alpach na mokru se zmrzlejma rukama za snadno davkovatelne kotouce. Loni jsem jel to same s rafkovejma a musel jsem si 2× zastavit a rozhybat prsty. Sjezd z Grossglockner Hochalpenstrasse, ale i v Cechach jsou kopce a zima.
kdo brzdí nejede, pokud jezdíš pořád v ‚alpských‘ kopcích na mokru tak asi výhody kotouče převáží, jinak ubrzdit ráfkovýma jde na silnici bez větších bolestí v prstech i z horního úchopu skoro všechno. (karbon je jiná liga)
Člověk však musí vychytat správnou kombinaci kotouč-třmen-desky, jinak promočené kotoučovky řvou na celé Alpy a taky moc ideálně nebrzdí.
Taky to tak vidím.
Není typ jako tip…
dik za zajimavou diskuzi ale na co jsem se ptal tam toho moc nebylo jinak ani pevny osy ani hydry nechci chci klasiku silnici
spis mi slo o to abych nemusel studovat na netu vybavení protoze tomu vubec nerozumim. urcite minimum co chci je osazení shimano 105 to mi bylo doporuceno ale nevím co je srovnatelne treba od sramu atd. jestli author spešl scot nebo neco jinyho rozhoduju nejvyšší model na hlíně nebo nejnižší karbon.
Napřed vyřeš jakou geometrii a velikost potřebuješ, viz témata v sekci silniční.
Silnicni SRAM nechceš. :)
105 pohoda ale nejsem si jistej jestli to bude do 30k. A osobně bych šel radši do Tiagry s lepšim osazenim zbytku (kola, sedlovka…). 10 vs. 11 rychlostí neni při stejném rozsahu kazety zase tolik znát. A samozřejmě nejdůležitější je dobrá geometrie, podle toho bych vybíral primárně.
jak chceš zjistit která geometrie je dobrá?
už mi to docvaklo … ty jsi myslel asi velikost.
Nejen velikost, i geometrii a další komponenty týkající se posedu (šířka a tvar řídítek, drop, délka klik, představce).
Daleko líp se projedu na mnohem hůře osazený vhodný geometrii, než na pro mě blbý geometrii nastřelený v topu.
To je jasný, já jsem teď se svojí silničkou taky spokojenej, ale těch kiláků co jsem na tom musel napřed najezdit, posed vychytat, největší ****** bylo s přesmykem, už jsem za vodou než zas přijde nový kolo "-)
Tak když už kolo je, je to velká výhoda. Tam stačí mít schovanou jeho geometrii a potom hledat co nejpodobnější a pak přizpůsobit komponenty a nastavení nového na původní posed.
No nevím, přecházel jsem z favorita na meridu 903 a třeba na meridě jsem musel se sedlem dolů oproti favu aby projetí zatáček bylo obdobný, kokpit ladím podle aktuálních bolestech, jinak snaha vždy byla rodla co nejníž a představec co nejdelší.
To neděláš dobře, Vladimíre…
Jsem Rostislav rodla co nejniž s delsim představcem
mne přišlo nejlepsi ve sjezdech ale pro normální jízdu uz ne tak hledal jsem kompromis a snad našel
Nechci Ti kazit radost, ale posed na silničce se nenastavuje podle toho, jak to jede z kopce nebo jak se to ovládá, ale podle tělesných parametrů, sedlo konkrétně podle nohou a poměrů kostí v nich, s přesností na 3 mm, přečti si témata re velikost v kategorii silniční… Některé geometrie (tvary) kol mohou být hůře a jiné lépe ovladatelné, ale u každé je potřeba mít sedlo a pokud možno i rodla nastaveny podle tělesných proporcí, pokud se to při takovém nastavení blbě ovládá, je něco špatně (nejspíš velikost, nebo i geo/typ/styl kola pro konkrétní postavu (ne pouze výšku, ale poměry jednotlivých končetin a těla)).
Jestli si kvůli tomu, aby se to líp ovládalo z kopce dáváš sedlo níž, jak jsi psal, tak to je pěkná blbost, možná se Ti pocitově líp jede z kopce, ale nevyužíváš všechny svaly na šlapání a dost možná si kurvíš kolena, ale je to Tvůj boj
Ja bych si nedovolil někomu druhymu nastavit posed, navíc přes internet nebo podle tabulek. Si myslim ze je to jeste větší blbost nez moje.
Nenastavuj.
Dceři jsem nastavoval, říkám je to tak dobrý, to nastavení sedla, ještě jsem jí řekl at se projede po ulici at vidím celkovej dojem jak na tom sedí, rozhodně jsem nešel na bajkforum a nezačal studovat správnej posed.
Já jej nikomu nenastavuju, jen říkám, jak se nastavuje a že to co děláš Ty je blbost. Ty si to klidně dělej, ale nedoporučuj to tady nováčkům.
Ňáký kiláky mám odježděný a dokážu poradit.
No, asi se shodnem, že se neshodnem, pokud nastavuješ sedlo podle chování kola ve sjezdu…
Sam jsem byl překvapenej.
Tak to prosímtě neraď ostatním, aby nebyli taky překvapení :)
Půjčit si několik silniček aspoň na 3–4h vyjížďky.
Pokud by bylo půjčení za dobrou cenu, tak pak už není třeba kupovat nové kolo, jen si občas půjčit testovačku :-)
jo to by šlo, hlavně to odzkoušet ve sjezdech v zatáčkách, snad to někde neodře :-)
ještě poznámka … ty kotouče bych tak úplně nezatracoval, jestli budeš chtít jezdit často i přes nepřízeň počasí a navíc kde jsou třeba byť jen krátký sjezdy, zatáčky na mokru no prostě když slyším jak špalky hoblujou ráfek a brzdící účinky se míjejí účinkem tak mi to rve uši a srdce.
Izalco nic lepšího neseženeš. Karbon rám, Shimano 105, slušný pláště…
Krasavec, a váha velmi dobrá, na léto dát lehčí závodní slupky třeba.
Jo IZALCO jsem měl taky ve výběru. Nicméně, barevná kombinace, která se mi líbila, tedy cokoli jiného než červená a její kombinace už neměli v mé velikosti. Byl to ale jinak velmi žhavej kandidát.
Hm, sleduju, že ten GHOST Nivolet co sem níže doporučil, se na netu teď pohybuje za 40k, tedy můj kup byl očividně dobrej. Prodejce říkal, že tam byla sleva v průběhu Vuelty. Tak nevím jestli by si někde toho Ghosta za 35 usmlouval. Tedy jestli ti vyhovuje barevně , tak bych taky dal tip na to IZALCO.
Já si koupil dva měsíce zpět Ghost Nivolet 4.8 LC za 35k. Nevím jestli je ještě dostupný v tvé velikosti, ale musím říct, že mi po dlouhém porovnávání vyšel nejlépe. Najel jsem na něm cca 2k km a zatím paráda a žádný problém. Osazení Shimano 105 kompletní sada tedy ne nějaký mix Tiagry, kdoví jakejch klik, brzd a bůhví čeho. Kola Fulcrum Racing 7 s příjemnou váhou 7,9kg což v této cenové kategorii myslím super.
Ze začátku jsem měl dost pochybnosti o vzhledu toho kola, ale naživo vypadá velmi pěkně a často mi ho všichni chválí. Jediná nevýhoda je, že je na něm hned vidět prach, ale já osobně stejně každou 2–3 vyjížďku kompletně rozeberu a důkladně vyčistím.
Je fakt, že je to pro mě po favoritu první silnička :) (jezdím hlavně na bajku), ale maximální spokojenost. Nejsem odborník a tedy jsem se vyhýbal kolům, které mají svoje ráfky, sedla a jiné doplňky, který jen honosně pojmenujou, ale víš kulový bez důkladného studování co vlastně kupuješ.
Co se rámu týče o kvalitě nemám pochyb, Ghost dělá super karbonový rámy na bajky tak na silnici určitě taky. Geo moc nerozumím, tedy jsem ji pořádně ani neřešil.
Hlavně nezapomenout na +1500 za dopravu!
1395 ±, ale stejne sa s Endurance Al 7.0 vleze do 30k
Se tu prizivim, premyslim taky nad novou silnici – nejspis je ted dobra doba na uloveni nejaky slevy.
Rozpocet cca 50k – neni to uplne striktni, ale nejsem si uplne jistym, jestli ma smysl drazsi kolo na moje popojizdeni ;-)
Vicemene bych rad karbon, ale nejaky kvalitnejsi a hlavne u stredu tuhy. Nez nejaky entry model typu Kellys, tak sem pripadne v pohode s kvalitnim Al.
V kazdym pripade chci tuhy stred ramu, tomu klidne obetuju hmnostnost.
Sada by mi vyhovovala Campa – seriovky se ji ale prakticky neosazujou, takze to by znamenalo samostavbu, co by mi nevadilo, ale rozpocet by se asi musel dost zvednout (ramovy setu stojej prakticky 3/4 ceny kola). Ci-li sem smireny, ze zkusim 105 ci Ultegru.
Chci normalni silnicni ram ne endurace, gravel, vysoka hlava atd.
Brzdy sem dlouho zvazoval, ale nakonec v diskach pro mne nevidim zadnou vyhodu, tak primarne koukam po klasice.
Takze:
±50k
karbon
105+ (idealne Campa)
klasicka geo
rafkovy brzdy
kvalitni kola – nebo Aksium like a nizsi cena (v tyhle cene spis druha moznost)
Zatim se objevill cca toto:
Ultimate 6 – 105 + Aksium za 42k, Ultimate 8 – Ultegra + DT kola za 57k
Kdyby mel nekdo nejaky napad na co jeste kouknout, tak predem dik.
Tak jsem nakonec vybral ke zkousce SuperSixe a Gianta TCR 2017 …ale Giant byl jasny favorit, Cannondaly jsou desne ostrouhane :-(
No a do toho sem dostal nabidku na Focus Izalco Race 9.8 – cena ± stejna jako TCR.
Cannondale tedy uz prakticky vylucuju a kola si jdu zkusit do Prahy, ackoli vzhledem k pocasi to asi bude bida, projedu se tak po prodejne.
Focus
https://www.focus-bikes.com/…lco-race-9-8
Giant
https://www.bikeradar.com/…eview-51517/
Papirove vypada Focus trochu lepe:
Giant ma zase:
Co s tim? ;-) Nemate nekdo zkusenosti s Izalco Focusy?
Pardus Super 5 Team za 60 tisíc, Ultegra R8000, vysoký karbony, karbon rodla, představec i sedlovka.
Za 50 to samé jen se Shimano 105
Dik za info, Pardus sem neznal.
Podle recenzi je to tvrdy, vysoky, kratky kolo … karbon rafky ani galdy urcite nechci, ale jestli budu mit v Pze cas a uz tam fungujou, tak na to mrknu.
A co na tom jako chceš zkoušet? Pokud už máš zkušensti se silničním kolem, tak velikost rámu už bys měl dobře vědět a zbytek stejně moc nepoznáš. Jemných rozdílů mezi koly si stejně nevšimneš, když bude mít každé jiný fit, jiné sedlo, různé pláště a tlaky pneumatik. Případně se akorát necháš oblbnout prodejcem.
tohle je super volba https://www.canyon.com/…-sl-7-0.html
Za 42k je tvoje a zbyde ti ještě do rozpočtu peníze na vylepšování.
canyon super za tu cenu, oproti tem adeptum vyse je to skvost i vzhledove…
Vyzkouset chci hlavne tuhost ramu u stredu. Loni jsem si pujcil nejakeho Lappiere a to bylo desne gumovy, takze tomu se chci vyhnout.
A taky jakej budu mit z kola pocit + okouknout detaily ramu, zda tam nejsou nejaky kraviny.
Geo tak nejak mam odhadnutou ze starsich kol.
Prodejce mam na haku :-) spis dam na informace od zdejsich uzivatelu.
Ten Canyon je urcite prima … cenove jako Focus\Giant ve sleve, papirove taky, tak myslim, ze prave ten ‚jizdni dojem‘ by mohl vest ke spravnemu rozhodnuti ;-)
A nekroutili se spíš kliky? že by se Lappiere kroutil jako žížala se mě nezdá. Dávají se tam levné Shimano kliky a ty nejsou nic moc.
Byla tam standardni Ultegra, takze tim to nebylo.
Bohuzel uz nevim typ kola … je fakt, ze to bylo lehoucky, tak asi dan za hmotnost. V kazdym pripade sem si pripadal jak pred 20 lety na mekkem reynoldsovi :-(
Tuhost „středu“ máš danou více faktory. Kombinací tuhostí: zápletů, hlavy, představce, řidítek, klik, převodníků a nakonec toho středu. Pořadí jsem napsal náhodně. Jen prostě to není jen a pouze o středu rámu. Je to taková alchymie spíše. Obecně bývají tužší top karbony od výrobců, ale nemusí to platit vždy. Hliníkové rámy jsou taky často hodně tuhé.
Jsou modely u kterých máš větší šanci, že to bude ono. Třeba SuperSix nebo pak vpodstatě jakýkoliv Aerobike. Mají na sobě více materiálu a bývají tužší a jdou lépe za pedálem (pocitově).
Jo jak pises, bude tak vic faktoru.
Al mam prave ted a nerad bych si co do tuhosti pohorsil.
Podle nazoru z netu by to tuhost meli splnovat TCR Gianti, no nakonec teda asi zkusim i toho SuperSixe :-) ikdyz mne na nem par veci stve.
Mám Lapierre Xelius Efi 200 a zapletená kola Equinox tornado, nic se mi nekroutí. Mám ale jen 73 kg a nezávodím.