• Thapsus

    Chci změřit jen ze zvědavosti geometrii na jednom starším kole s odpruženou vidlicí.Měří se hlavové a sedlové úhly při zatíženém kole a o kolik by se měla asi vidlice ponořit při zdvihu 73mm? Díky za odpovědi.

    0 0
    • enjoy  

      to slysim poprvy ze by se mela merit pri ponoreny vidlici,ale mozny to je,jenom sem to nikdy neslysel:-) jinak vidlice ma byt ponorena(pri nastavovani) asi 20%

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Nemeri. Jen tag pro zajimavost tzv. sag je podle druhu pouziti od cca 10–30%.

      0 0
      • Pavlos  

        to si jako sednes na kolo a ta vidla ma jit o 20% dolu???

        0 0
        • Gatier  

          ano

          0 0
          • Pavlos  

            hmm tak to bych chtel videt u moji Marzosky jak to udelat??

            0 0
            • enjoy  

              vypustit:-)

              0 0
              • Pavlos  

                Jo to sem skousel ubrat doporuceny tlak (uz tak to foukam na nejnizsi doporuceny) a pak sem jel po lesni ceste a ona sla az na dno a celkem dost to bouchlo:(

                0 0
                • enjoy  

                  nekdo tu rikal a myslim ze i ve velu to je ze potrebujou vic k odtrzeni.tusim 25 kilo oproti 10 u ostatnich

                  0 0
                  • Pavlos  

                    no snad se ji nic nestalo jezdil sem stim cele leto a nic a ted po sezone pude tak uvidime

                    0 0
            • lubos  

              Jestli nemas negativni komoru a mas vzduch tak dost tezko. Spis ne, jestli nechces jit na doraz. Al treba mne vyhovuje co nejmensi sag. Vzdyt tim stejne stracim zdvih pokud tedy nenastavim rychly odskok na tlumeni pri jizde dolu.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Jenze tim ztracis citlivost a negativni zdvih, ktery by ti drzel kolo na podkladu. To je jen teorie, sam to taky tak nevozim:)

                0 0
            • kovar  

              vrazit do ni pruziny.

              0 0
    • Thapsus  

      A výrobci udávají úhly při zatížené nebo nezatížené vidli,nevíte někdo?

      0 0
      • MartinXC  

        Výrobci udávají geometrii pro teoretickou polohu rámu. Asi nejlíp se mrknout na obrázek výrobce a pak kolo vypodložkovat pod středem a zadním kolem (vidli tím eliminuješ). A pak můžeš naměřit srovnatelné hodnoty. Pokud uvažuješ zatíženou vidli, uvažuj i zatížení a huštění gum a jejich rozměry, pokud jsou různé.

        0 0
        • lubos  

          Jo, a taky kdyz je zima, vidla jde niz (vzduchova tedy) .. meni se geometrie … blby.

          0 0
    • Flier  

      Výrobci, kteří to s udáváním geometrie myslí vážně, udávají délku vidlice (miska HS – osa kola) s níž samozřejmě souvisí úhly. Měřit geometrii na komplet kole samozřejmě bez sagu.

      0 0
    • Thapsus  

      Ptám se proto,že jsem na svém crossu naměřil úhly 68st. hlav.a 71st.sedlová trubka.Zdá se mi to proti ostatním kolům hodně málo (kolo by se mělo chovat příliš klidně?),ale v jízdních vlastnostech rozdíl proti ostatním kolům absolutně nepoznám.Měřím špatně nebo je to možné? Dík.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.