Má někdo zkušenost s obouma druhama aby mohl posoudit?
Má někdo zkušenost s obouma druhama aby mohl posoudit?
myslíš ty dva RM nebo obecně? RM neznám, ale obecne jsem jezdil dost HT i FS i paralelně a HT už bych si koupil jen na tahání vozíku s dítětem na cyklostezku ;) a možná malý kolo na dirty, kdybych chtěl čistě skákat na vyšejpovaným.
Pokud bych měl mít jenom jedno kolo tak jednoznačně full
Posuď sám, někde si je pujč a projeď se.
Ja mam zkusenost normlani HT vs. AM full vs. sterkolet a rozdil to je… zalezi co a jak chces jezdit.
Jako jediny kolo do baraku full 100/100
Jestli mas ambice i na traily, tak spis full. Jestli spis XC a lehci teren, tak je lehci HT dobra univerzalni volba. Docela dost se da usetrit pri nakupu i udrzbe a porad se daji zvladnout i hodne tezke XC trate nebo lehci bikeparkove lajny. Je to spis o konkretnim geometrii, obuti a odolnosti ramu.
Nějaké chrtí +ko
Jako pořádný biker potřebuješ 26" Sjezďáka na sjezdy, 27.5 „Enduro na lehké sjezdy, 27.5“ Trailbike na traily, 29" XC HT na lehké traily. Dále Dirtbike na skoky, Fatbike na zimu, Gravel bike na polňačky, Cross do bahna, silničku na silnici, aero na TT. Taky festku do města a trackbike do haly a taky ještě jednu festku na kolovou.
n+1 forever
Ideál ale přepadne mě chuť na Trial a nastává problém..
To musis sam podle toho co chces jezdit. Zacal jsem s HT, pak presel na full a ted se vracim k HT. Full koupis za stejny penize v horsi vybave a mas drazsi servis do budoucna. Je to jen o penezich..Cim je clovek starsi, jezdi opatrneji a i na ty traily staci HT.
Zaujalo mě porovnání ve videu v odkazu, sám jezdím na fullu ale mám nulovou zkušenost s HT takže mě zajímal jen názor někoho kdo má možnost porovnat oboje.
Není nic jednoduššího než si HT půjčit. Já jsem si třeba naposled půjčil 29" Speš Epic protože jsem si chtěl vyzkoušet Brain.
HT jsem měl kdysi, ale zjistil jsem, že mě baví rychlost, sjezdy a terén v přírodě. A tam má HT své limity. Samozřejmě že dnešní 29HT jsou docela v pohodě, ale nedovolí tolik co Full. Přece jen projet nějaký kořen v určitě rychlosti na HT a nebo na Fullu je docela rozdíl. Taky vliv rázu kola do těla je znát. Přejet něco v sedle na HT a nebo na Fullu je sakra cítit rozdíl.
Osobně preferuji vyšší zdvihy. Když už jedu nějaký kopec a nechci ztratit tolik energie, zamknu tlumič/vidlici a mám skoro HT :-)
Ano, HT bude o nějaké to kilo lehčí, ale to je to poslední, co by mě trápilo. Momentálně mě spíš trápí moje váha a až shodim 15 kilo co mám v plánu, tak se bude jezdit i do kopců zase jinak… A to nemám zrovna fulla, který je do kopce úplně střela.
A do začátků je asi lepší hardtail – lépe se na něm učí, neodpustí ti tolik jako full, takže se musí víc snažit, lépe volit čistou stopu, lépe tlumit nohama ve sjezdech a citlivěji šlapat v technických výjezdech.
Mám XC/Trail full 29" 120 a trailový hardtail 130 27+ s „podobnou“ geo a jsou to v lecčem podobná a přitom dost rozdílná kola. Jako vždy doporučuji vyzkoušet. U mne spolu s CX kolem kryjí veškeré mé potřeby.
No kdyz porovnas geo tech 2 kol co porovnava tak je jasne ze spolu s 2,8 gumama je na traily lepsi to ht. Kdyby to bylo stejne postavene FS tak je situace uplne jina
Pravda. Full 27,5+ je možná pro zakladatele řešením. Ale pořád platí, že člověk má o jedno kolo ideálně méně :-).
Já neřeším koupi novýho kola, chtěl jsem vědět jak se může rovnat pevný kolo s celoodpruženým na jízdu v lese a znát názor i někoho jinýho než borca z videa kdo měl možnost zkusit oboje.
Je to hodne o celkove rychlosti, kterou jezdis. Na pluskovym HT muzes na lehcich trailech posekat nejednoho fulla, limitem jsou dlouhy rozbity useky a vysoka rychlost, kde to uz telo nezvladne odfiltrovat a pneu dostavaji hodne zabrat. Jinak dobre pluskove HT urcite neni spatny kolo, 140mm s kvalitni vidli a kompatibilita s 29er z toho delaji multifunkcni nastroj. Tezko rict, jestli je smysluplnejsi hodne rychly plusko a treba teleskop nez low budget full.
ty můžeš sesekat fullista na HT+ :) ale jinak rider se stejným skilem sám sebe na trailu na fullu předjede snad vždycky. Pokud se bavíme o trailech v šutrech kořenech, roletových klopkách a ne o vyhlazený dálnici typu SpS.
Pluskový kolo mi přijde super ve full provedení do bikeparku, kde se vozíš lanovkou. To je pak mega palba.
Mě zase na fullu ty pluska moc smysl nedávají a už vůbec ne v parku kde chceš hlavně odolnost(i ten butyl je pohodlnější, než obyč plášť).
Na každé přišlápnutí +kové HT zrychluje a jak je lehčí jde krásně všechno přeskákat banáčem. Ve výsledku na takových normálních tratích kde jezdí většina lidí na HT neztrácím oproti fullu a baví mě to o kus víc.
+1
Ta kola jsou rozdílná a rovnítko bych mezi ně nedával. Pro mne jsou to obojí hravá kola každé trochu jiným způsobem a přitom se na nich dá ujet 100 km výlet. 29 full je celkově pohodlnější, rychlejší, 27,5+ třeba ve sjezdu drží jak židovská víra, ale musí se třeba v kořenovém výjezdu více odsedat. Zábavná jsou obě.
No ujet 100km na 27,5+ si právě nedokážu úplně představit
Proč? Je to jenom o tom, že až tak nespěcháš a máš na to nohy. Když zvolíš zábavnou trasu, tak ti to příjemně uteče.
Tak takhle jo, ale už jenom při pohledu na takový kolo mě to přijde strašnej mordor na tom jet dálku
Neni to tak zly, jak by se mohlo zdat. Hrozne zalezi na typu pneu, vaze kol, bezduse. Pouzival jsem Rekony 2.8 na bezdusich a rozumne vaze rafku a nebyl absolutne problem vyrazit ve skupince beznych XC kol. Pluska jsou nejvic znat hlavne v protivetru a tvrdem povrchu. Na polnackach nebo v lese je ten rozdil celkem maly, cim horsi teren, tim lepe pro objem. A treba takovy G One Allround jede lip, nez spousta 29er plastu, navic je v pohode pouzitelny i v terenu.
Zmínil bych třeba ještě trakci plášťů, která je, dle mého, často u ht 27,5+ lepší než u fullu 29. Zase valivý odpor svědčí pro 29. Ale celé je to o tom, co člověk jezdí a jak to chce jezdit.
jako s fyzičkou v top ranku ČR to problém není, ale pokud budou dva stejně výkonní rideři tak ten na plusku umře výrazně dřív, zvlášť když bude tempo diktovat někdo na běžným 2,2" plášti. Me občas stačí potkat kámoše na XC závodáku když jedu na 2,3" butcherech na trail kole. Nad 30km/h si po pár km už moc povídat nechci…
Na lesních cestách budeš diktovat ty na pluskách spíš než někdo na 2,2 plášti. Samo pokud horáka honíš po ačku jako silnici, tak tam to není to pravé ořechové.
Je to cely o terenu, lesni cesta musi byt fakt rozbita abys mel vyhodu na +
Ani bych neřekl. Už jenom když přehazuju na kole 29" vs. 27+ tak jediné kde je 29" rychlejší je silnice.
Jasny…je to hodne o tom jak na tom clovek je a s kym jede, ale pro takove ty bezne hobby rychlosti a smesici ruznych terenu, kdy se jede rekneme 18–23, tak se to myslim da dost v pohode. Schwalbe jede v Plusku fakt velmi dobre. Kdyz jedes na vetrne placce a vepredu mas zkofeinovanyho chrta co drzi 300W a jede 35, tak je to horsi. :-)
Si to někde půjč a uvidíš. Pižlat na tom asfalt a šotku nedává smysl. Ale pěšiny a lehčí traily jsou na tom zábavný. Okolo Brna spoustu možností.
Zrovna nedavno jsem zaznamenal jak jeden kamos ujel na enduru trasu 140km s prevysenim 3600 – v Beskydech. Je to hlavne sjezdar a letos pry najel na kole zatim jen cca 80km. Takze evidentne se da ledacos :-)
Nesmysl.
Každý přece ví, že sjezdaři jezdí jen z kopce.
Do kopce pouze lano nebo shuttle :-)
Jo a ještě jsou to pokérovaný feťáci :-)
Covece, to jsi mi nasadil brouka do hlavy. Kdovi jestli teda nejak nepodvadel, nebo si tak trochu nezaprehanel. Hlavne, ze pry poslednich 60km bylo peklo v prudkem lijaku :-). No, kdovi jak to bylo. :-)
po dvaceti letech co jsem měl krom ht i full(y) tak jsem se vrátil zpět pouze k ht, je to lehký, nenáročný na údržbu, levnější, navíc mě začal bavit pseudo/fitnes/gravel s rovnejma řídítkama
Jezdím obě, miluju obě, nesoudím – lepší není žádné. HT mě víc nutí vybírat lajnu (jinak nakope prdel), full víc odpustí. HT má lepší odezvu na terén, na fullu se zase víc vykravím… atd. atd.
Samozřejmě si vyberu podle situace – za kamarádem co si teď koupil gravel samozřejmě pojedu na HT. Do Trutnova zase asi na fullu.
Jsi mladý možná ti dle stylu jízdy bude stačit i HT. Já potřebuji ve svém věku pohodlí … prostě pohodová jízda u mě s daleko větším výkonem než na HT a s podstatně menší únavou po jízdě ;-)
Kdybych byl ve tvém věku beru taky jednoznačně FULL :-D
I levnější XC full ti dokáže udělat jízdu příjemnější než HT.
???
Super názor :-D jasno až polojasno, místy zataženo
Full jsem měl, a HT mám teď. Pokud se budeme bavit o nezávodním použití (ale pozor, i KPŽ je závod), tak si umím představit, že dobře zvolený full je na lehčí terén lepší než HT.
Ale je tu otázka ceny, která bude vždycky vyšší než za HT a také servis bude o něco dražší. Pokud budu uvažovat o drsnějším ježdění, nebo dokonce sem tam o nějakých těch závodech, začne full lézt do peněz víc a víc.To si pak každý musí zvážit. Mě z toho nakonec vyšlo vítězně karbonové HT29.
Ale na pohodové broudání krajinou, sem si užít nějaký ten sjezdík, na to se ten odpružený zadek využije. Pak je ale ještě otázka, jestli těch cca 100/100 nebude časem málo…
Takže mě osobně full přijde jako dobrá volba pro závodníky s vyššími ambicemi (nebo dokonce s podporou od sponzora), pro nás ostatní mě dává větší smysl buď HT, nebo na pak něco s o trochu vyššími zdvihy.
Carbonové +ko na 3.0 ;-)
Jednou tvé „+ko“ nestačilo?
Je mi přes 40, makám v lese a poprvé v životě jsem si letos koupil fulla za 60+. Pro mě je to naprosto úžasná záležitost. Na moje bolavá záda úplný balzám. Zdvihy mám nastavený na 120 a je to na courání po lesích a turistických cestách akorát. A 60 km výlety žádná únava. Si akorát nadávám do blbců, že jsem si ho nekoupil dřív. Ale souhlasím I s názorem, že někomu může vyhovovat víc HT. Je třeba si kolo vyzkoušet. Jezdím s kamarády, kteří mají XC karbonové rakety 10 kg a když vidím, jak se na tom klepou jak sulc, tak jim nezávidím…
Jako přes kopírák s tím, že já si ho pořídil až ve 46 :-( Sem to ale vůl.
A to mám jen RB IQ, jaké by to muselo být na něčem lepším :-D
Jo, mi je 43 ;-), a kola 27,5 × 2,25.
Ahoj. Letos, vlastně vloni, jsem řešil koupi nového kola, universála tak nějak na všechno. Nakonec jsem koupil RM Blizze 70–27,5+, ale letošního s Eaglem.
Před tím jsem měl sice také HT, ale jiné geo apod. Vybral jsem si plusko pro možnost změnit 27,5+ kola za 29. Bohužel jsem zjistil, že letošní model osazován SR Suntour nikoliv Shoxem není tak úplně kompatibilní pro oba rozměry. Po nasazení 29 kola do vidlice tam zůstane místo cca 5mm a to mi přijde hodně málo. No nic. Vesměs jsem ale zjistil, že 29tky by se mi asi jen povalovali ve sklepě.
Za mě spokojenost a souhlasím s chlapem z videa. Určitě bych koupil znovu stejně ;-)
jo,jo, prý sr suntour ještě nějak moc cvakaj, raději volit rs
Za mě jednoznačně full.Jezdím na ht stejně rychle jako na fullu a to i sjezdy a přesto mi HT visí doma na zdi a to i když jedu do práce po cyklostezce a městem. Mám vyzkoušeno že i 26 full je pro mne jednoznačně lepší než 29 ht. A 29ht zase lepší než 26ht. Ale k HT už se nikdy nevrátím. Ty ostré rázy, byť i z drobných nerovností z HT není nic pro moc pro páteř.
Hlavně kvůli páteří jsem do fullu 29 šel z HT 26. Ale pak jsem zjistil, že i na HT 29 karbon toho vydržim oproti HT 26 daleko víc.
Tak on je dost podstatnej rozdíl i v materiálu rámu, hliník přenáší vibrace víc jak starej ocelák a karbon naopak vibrace skvěle pohlcuje.
Tak já už HT v žádném případě, ani 29 ani karbon.Prostě moje záda už to nesnesou-jezdím ale z kopce stejně jako na fullu. Mám teď ještě 26 full, 29 jsem zkoušel a nelíbil se mi, nevlezu se s ním v některých pasážích mezi stromy a ovladatelnost jde dolů proti 26. Až nebudu moc sehnat dobré pláště a náhradní díly na 26 tak půjdu do 27,5. To je pro mne snesitelné. Některé 27,5 mi přijdou hodně podobné 26 kám. 29 jsem takovou nenašel, a to jsem obecně dost vysoký.
moje zkušenost je teda jiná, mám doma 26; 27,5; 29 fully a nejradši jezdím na 29, když už to je hodně technický beru traila 27 a na 26 se musím už dost nutit. Osazený to je všechno XT/X0/X01, 29 možná o chlup líp má i carbon ráfky.
Jedine 160/160 full
+1 :-)
Jedno takove srovnani v cestine od trailhuntera.....snad uz tu nekde neni
Je. Hned v úvodním příspěvku.
:D
Jako člověk, kterej 80% najezdí na pevňáku, jako jediné kolo doporučuju Trailovýho fulla (s teleskopem)
Jak se rozezná trail full od třeba enduro kola? Je tk jenom otázka zdvihu? Tak trochu se ztrácím v pojmenování celoodpruzenych kol
Řekl bych hodně otázka zdvihu (trail okolo 130 mm?) Pokud to má vepředu 170 mm Lyrik, trail to spíš nebude.
Na enduro občas vidíš pružinové tlumiče. Trail pružinu nemá téměř nikdy (kvůli váze) Enduro rámy budou počítat s těžším zacházením (skoky, dropy atd.) Často to i výrobce udává (bývají různé kategorie, např. 1 = výlety až třeba 4 = enduro/bike park, podle toho co rám má vydržet)
Takže ano, zdvih hodně napoví. Ale bude to i o rámu, obutí atd.
Zdvih bude asi to prvni kriterium podle ktereho to odlisis. Ale nemusi to tak nutne byt. Obecne by se snad dalo rict, ze trail kolo v dnesnim podani by melo byt asi tak nejvice univerzalni horske kolo. Asi idealni kolo dneska na takovou terenni turistiku. A ani ve sjezdech se zdaleka neztrati. Enduro by uz melo by koncipovane vice do sjezdova. Ale porad by i na nem melo byt celkem v pohode jet na normalni vyjizdku.
Podle me se obe kategorie v hodne vecech shoduji.
Škatulky které se tísní na poličce vedle sebe a nemají jasné hranice.
Endura bývaj od 150mm nahoru po 170, trailbiky od 120 po 160.
Ale jen o zdvihu to není, endura mívaj agresivnější geometrii (delší rám, menší úhel hlavy, nižší střed), robustnější konstrukci a komponenty. Prostě jsou dělaný na trochu hrubší zacházenía větší palbu z více rozoraného kopce než trailbiky.
Problém s moderním fullem s krátkou zadní stavbou je když jezdím s různou hmotností na sobě a na zádech. Když mám tlumič nafoukaný na hmotnost bez ničeho a potom jedu do práce a vezu s sebou notebook, jídlo a nějaký oblečení, tak se už hodně zanořuje a jede se na tom špatně.
Když jedeš do práce určitě nejedeš nějaký extrém, tak tlumič přitlum … pokud máš tu funkci, nebo ho prostě zavři. Já to tak dělám a v poho ;-) Kdyby to bylo na delší jízdu tak si prostě přifoukneš na danou hmotnost a je to :-D žádná věda.
nastavením tlumení, komprese nebo zamykáním nezměním sag tlumiče.
Vzduchový tlumič je vzduchový proto, aby se dal nafoukat na každou hmotnost. Nenapadlo tě zkusit pumpičku?
Jasne, ale zas jezdit do prace s pumpickou a menit tlak 6× tydne neni uplne ono a na to prave poukazuji. Na starem fullu s dlouhou zadni stavbou ani na HT to problem nebyl.
Tohle je spis celkove rozlozenim hmotnosti na kole a samozrejme i systemem pouzitym na tom fullu.
Ze to dela tobe, pri tvem poseud a proporcich, neznamena, ze to bude delat takhle kazdemu.
Jinak samozrejme souhlas s opruzem s pumpickou.
A to neni jen o batohu, ale zmene teploty v prubehu vyjizdky atd.
Kdyz srovnam jak mi trvalo se vzdy vypravit na fulla s porovnanim co ted na CX :D
No suspenson – no problem :P
Ja teda se priznam ze vas problem nesdilim, jednou za pul roku prifouknu tlumic. Jezdim uplne bez niceho nebo s 2l vody a vecma na celodenni horskou vyjizdku a zima / leto, bikepark / xc, zavod / nezavod a nijak me neprijde ze bych musel menit tlumak ci tlak v nem …vypravit se na fulla trva stejne jako cx (mam oboje :D )
Me to prijde ze to bude tim, ze ted na Top Fuelu sedim asi vic na zadnim kole, jak ma kratkou zadni stavbu a dost polezenou vidlici. Predtim jsem jezdil tri jine fully (Anthem, Epic, Haibike Sleek) a nikde jsem nemel problem.
U me je to bud nic nebo cca 5kg batoh. Neni to neprekonatelny problem, jen jsem to chtel taky zminit.
Ted kdyz mam rodinu a tak nejak stiham aspon nekdy vyjet, nestiham servis a udrzbu vubec a i takova blbost mi vadi. Navic zacinam mit pocit, ze zacinam mlokovatet a citim i hodne drobne rozdily.
Já sednu a jedu i na fullu, nic kolem toho neřeším.
S těma teplotama to je úlet, vozil jsi sebou i teploměr ? :-D
Pár stupňů nahoru/dolu nevadí. Ale třeba na zimu (5 °C a méně) foukám víc než vozím v létě, jinak je to strašně měkký…
To je jasné … ale on tam má „ale zmene teploty v prubehu vyjizdky atd.“
Takže na každou vyjížďku pumpičku + teploměr ;-)
Kolo a tlumič viz profil
zamknuto … sag 20%
střední poloha … sag 25%
otevřený tlumič … sag 30%
:-)
Kup si nosič na řidítka a tam si voz notebooky. Nebo chariot.
Určitě celoopdružené kolo…pokud na to máš peníze…
Hliníkové je cenově podobně jako karbonové HT..
kolem 60 ti seženeš něco slušnýho,
záleží jen na rozpočtu…
pokud nejezdíš extra terény tak 100–120 mm spíš asi 29"
jestli chceš jezdit techniku tak více (130–150 mm) a 27,5" kola..
Nevybírám kolo, zajímal mě všeobecný názor, sám jezdím celoodpruženým, ale sporů o to co je lepší je hodně, tak mě zajímaly důvody proč je co lepsi
To nikdy nevyresis. Záleží co jezdíš, jak jezdíš… Tisíc lidí tisíc chutí… Zkrátka dle vkusu každého soudruha… :D
Mám oboje, i když né tak, jak jsi to asi myslel. Full je 29' AM se zdvihy 130/130 mm, „hardtail“ je hliníkový gravel bez zdvihů s karbonovou vidlicí a sedlovkou na pneu 38–622.
Nezřídka na obou jedu stejný pasáže. Nikdy jsem si to neměřil, ale tipuju, že v celkovém čase na okruhu s vyváženým poměrem všeho (asfalt, šotolina, výjezdy, sjezdy, techničtější pasáž typu kořeny nebo prudší sjezd lesem) by to bylo plus mínus šul nul.
Full je o pohodlí a mnohem dál posunutý hranici v terénu, gravel o zrychlení, svižnosti, důrazu na techniku jízdy terénem.
Do terénu, kde jsou kořeny a kameny bude prostě vždycky lepší full. HT bude lepší jen v tom, že stojí míň peněz a projet se na tom dá taky všechno :)
Ani jedno neni lepsi, ale kdybych si mel vybrat jedno kolo a zbyly bych mel prodat, necham si XC fulla, je to pohodlnejsi a v terenu jsem o dost rychlejsi a jistejsi.
Ahoj všichni, nechci zakládat nové vlákno… Chtěl bych od vás poradit, jezdím 3 rokem HT S-Works 29, příští rok chci nové kolo, opět S-Works… Ale nevím jestli jít znovu do HT nebo si už koupit XC fulla, budu s fullem do kopce pomalejší? Půjde moc poznat že váha bude o něco větší? Nebo to ani při jízdě nepoznám. Prostě chtěl bych se vás zkušených, co mají i nějaké ty závody za sebou, zeptat na vaše zkušenosti. Jezdím převážně v lese, ale někdy musím i nějakou dobu po silnici, než se dostanu od domu někam do přírody… Nohy nejsou problém, jen chci abych měl střelu, a neudělal třeba s fullem chybu. Děkuju všem za rady a názory. Ať vám to jezdí.
A jakýho Švorce chceš, Epica? Závodíš nebo jezdíš jen pro radost?
U Spešlu neni žádný problém sebnat testovací kolo, takže tu neřeš teorii a vyzkoušej si to v praxi. ;) Stačí zajít do nejbližšího Spešl krámu.
Rozdíl v jmotnosti za jízdy nepoznáš, obutí je to samý, tlumič i vidle obrainovaný = pojede to skoro stejně.
Ahoj, ano určitě Epica. Zatím jsem ještě žádný závod nejel, ale chystám se na to. Zkusím se tedy zeptat u nás v krámě. Pro mě je zásadní tvoje poslední věta, pojede to skoro stejně… Tím se přikláním k tomu fullu. A mockrát děkuju za názor :-)
On tam vážně moc rozdíl neni, obojí top kola, to by musel být fakt dobrej závodník a fakt hladká trať aby na to cíleně bral hardtail.
A hardtaila si budeš nechávat, nebo? Zkus si pro jistotu i Epica Evo a Stumpjumpera ST. ;)
Ano Hardtail si nechám, byla by škoda ho prodávat… Jen ho teda asi nechám přítelkyni, která po mě už jedno kolo má
To bych osobně do Epica FSR nešel, cyklistika je rozmanitá od časovky po FR/DH a proč mít 2 velice podobný kola… K top XC HT bych nekupoval nic „menšího“ než Stumpjumper. Ale to je jen muj pohled na věc.
Já jsem rád za názory, takže děkuju… Podívám se a popřemýšlím. Je ještě čas, kolo koupím příští rok. Ale prostě mě hrozně láká ten závodní full.
taky bych to viděl podobně. Zbytečně člověk přijde o zabavu v bike pracích a těžší traily typu RS, TT.
Nic nenahradí osobní zkušenost. Půjč si ve Specialized stejného/podobného fulla, kterého bys případně kupoval a vyzkoušej si jízdu na nějaké trase, kterou znáš a máš najetou na HT. Uvidíš sám, jestli je to pro tebe cesta nebo ne. Tady dostaneš od uživatelů HT doporučení na HT a obráceně.
Ano chápu
Mě hlavně zajímá, jestli mě ten full posune někam dál zase… Jezdím rád kopce, a tam kde musím s HT ze sedla, tak u fulla to prý není pravidlem. HT mě baví hrozně moc, ale full je otazník… Chci se zlepšovat :-)
Hele, každý to vnímá jinak. Třeba já jsem začal na HT, pak přešel na fulla a pak zase zpět na HT. Jestli tě ten full posune si musíš ověřit sám na trasách, které máš vyzkoušené a reprezentují povrch, který nejčastěji jezdíš. Nebo budeš chtít jezdit.
Znovu zdůraznim, vyzkoušej i Epica Evo a Stumpjjmpera ST. :)
Na fullu prosedíš víc nerovností do kopce a po rovině, ale z kopce musíš ze sedla na každym kole, proto se dělaj telekopický sedlovky aby šlo sedlo pryč a mohl si lépepracovat se svou vahou okolo kola.
Jasné rozumím
Full Epicem určitě chybu neuděláš, přínos to určitě bude. Ale možná bych se neupínal jen na Specialized. Vyzkoušej i něco lehce pohodovějšího, full epic je závodní raketa. Pro inspiraci doporučuji toto video – nejde tak úplně o FOCUS, ale autor je zkušený a jezdí dost dobře i dlouhé maratony.
Děkuju za názor , mě právě o to jde mít závodní raketu :-) Na video se podívám… A díky
Myslel jsem, ze od dob olympiady v Londyne, je tento problem jiz vyresen. Vis jake kolo tam vyhralo ne?
Ano … Ale kvůli tomu ho fakt nechci
Ale vis, ze chces „zavodni raketu“ a „S-Works“… Prijde mi, ze jsou XC kola, co toho nabizeji vice za mene penez. Respektive ja bych brain nechtel na svem kole ani zadarmo.
Ahoj, ano vím že se taková najdou… Pro mě je to ale srdcovka, líbí se mě taky plno jiných XC střel, jiných značek. A určitě nejsem jeden z těch, co tvrdí že je to nejlepší kolo na světě, které kolo taky je
Tvrdit bych si to ani nedovolil, je plno jiných super XC střel. Jde opravdu jen o srdcovou záležitost. Omlouvám se, ale vždycky mě to neulozi celý text.
Jsi z Brna, to že je pro tebe Epic srdcovka moc nechápu, když jsi toho ještě moc nevyzkoušel.
Dopručuji vyzkoušet "Gianta 29 v Brně ":http://www.giantbrno.cz/…ed-29-1-2019
a srovnat s Epicem. Obě to jsou rakety, ale v projevech zadního odpružení bude určitě rozdíl. Uvidíš co ti bude více sedět.
jenže chce Epic :-) takže minimálně to má blbě nápis na rámu
Radsi advanced pro.
U gianta je blby, ze bud v gx eaglu, nebo xt na pristi rok.
U top verze maji ten elktronicky system pruzeni. Nevidel jsem ve svetaku ani jednoho, kdo by si to na kole nechaval.
A verze 2018 se uz nedaj sehnat (v emku).
Od toho je to testování, na zadnim Brainu asi ještě nejel a na fullu bez Brainu, který požere i jemnější rány taky ne.
Letos predstaveny novy ht. Za rok se da cekat novy full epic. Jestli te to netlaci, pockal bych.
A za me full.
full podle me až za dva roky. Vždycky to u fullu trvá déle u S.
Netlačí, rád si počkám
Podle me novy Epic full pristi rok jeste nebude.
Děkuju vám všem za názory, moc si toho vážím. Všem pěkný den, a hodně najetých kilometrů.
Dneska jsem jel závod, já měl full a protivník který na tom byl výkonnostně stejně jel na HT S-works epic, do kopce byl rychlejší on, jinak z kopce + na rovině (jelo se po loukách, takže časté nerovnosti, atd..) tak jsem mu ujížděl já.. Zdůrazňuji, že jsme na tom byli výkonnostně stejně, takže si z toho můžeš udělat nějaký závěr.
Díky za info, hádám kdyby ten kopec byl náročnější (terén), tak na fullu budeš rychlejší…
Nikdy na tom 2 lidi nejsou stejně. Stačí že má někdo lepší maličko lepší talent/fyzičku/hlavu na kopce a druhý to zas trošku víc drtí po rovině a míň se bojí z kopce.
Tohle se dá dokázat jen spousta průjezdama daných úseků jednim člověkem na daných wattech
Přesně!
A pak taky když je v tom to srdíčko :-)
Pokud je ten druhy zenska s peknym zadkem tak v tom muze byt vice nez jen srdicko :-)))
O boji z kopce to fakt neni. Bud umis jezdit nebo ne ;) kdo jede rychle jen ze se neboji, ten to daleko nedotahne…
No jasně, hlava technika, hlava jet na hraně… Prostě jde o to že 2 totožní jezdci nejsou a aby si navzájem ujížděli stačí i malé rozdíly.
při závodě když jedou lidi za sebou, tak často i slabší sjezdař stačí tempu – pokud to není extra rozbitý, uvisí i fulla, ale jakmile jede každý sám, tak jsou rozdíly výrazně větší.
Sice nenajdeš dva stejné jezdce, ale řekl bych že to co napsal sedí.
Má amatérská závodní kariéra sice byla krátká, ale +/- to odpovídá. Lidi na HT, kteří se kolem mě celý závod motali, tak do kopce mi ujeli, z kopce jsem je dohnal. Po rozbitých rovinách jsem měl taky výhodu, oni museli vysedávat, já jsem si v pohodě šlapal.
Taky dost záleží na profilu tratě, jak moc těžíš z HT či fullu.
Nemám takové zkušenosti jako vy, ale znám zavoďáka co se na okolních závodech umisťuje pravidelně do 10. Je to silničář a mtb má jako doplněk pro zábavu. Před nějakou dobou pořizoval XC full, protože mu jednoduše borci ujížděli z kopce a musel to pak na rovinách a do kopce dotahovat. Netvrdím, že lepší technika by nepomohla, ale myslím, že něco umět musí aby měl pravidelně takové výsledky.
Předpokládám, že se nebavíš o disciplíně sjezd apod., na xc a mountain závody to z kopce,co se rychlosti týká není o tom, zda má ht nebo full.
Dobrý full je dobrý z toho důvodu, že při jízdě v sedle, což z kopce moc nebývá, nejsi tak unavený a zničený od rázů od zadního kola. Já si například kupoval prvního fulla právě ze zdravotních důvodů-záda. A je nesmysl, že to stejně poberou pneumatiky u ht. Drobnůstky ano, na běžné kořeny a kameny je dobrý právě full. Ani 29 ht vám v tomto moc nepomůžou.
Přesně tak. Po přesedlání na full se vracím z vyjížděk daleko čerstvější – méně vyklepán.. Díky tomu ve finále najedeš i víc a větším tempem…o regeneraci nemluvím…