Už jste měly rozebranou vidlici??

44 nepřečtených
  • TOLI

    Moje RST začala časem nějak přidrhávat tak sem ji rozebral a to co mě čekalo nebylo zrovna moc pěkný.Vazelína pěkně promíchaná s prachem a pískem a podřený vnitřní nohy.Pak ještě byl docela problém jak to patří zpátky,bud to bylo vysoký na předek jak harlej a nebo sem korunkou škrtal o plášt.Taky sem si na to vyrobil speciální nářadí takže s pravidelným domácím servisem není problém.

    0 0
    • Bleda tvar  

      se taky nechci zase podivat dovnitr ty mi RST protoze je vevnitr asi solo prach :D

      0 0
    • xstefi  

      No RST jsem uz rozebiral prave kvuli tomu abych tam dal novou vazelinu. Co si pamatuju, tak podle hesla „co nejde silou jde jeste vetsi silou“ se mi ji podarilo bez potizi dat dohromady a funguvala pak zas paradne (kopala jak mela :). Vybaveni specialni sem nemel, stacili jen imbusy, sikovky a kladivo :)

      0 0
    • Meesha  

      to je vec, do ktery vubec nelezu… Sem si naprosto jistej, ze bych ji pak s mim talentem neslozil a urcite by nefungovala, takze to nechavam na servis. :-))

      0 0
    • MARIN  

      Bez problemu Rock Shox Mag21 a SID,Marz.XCR,Ma­nitou Mars a na Scareba se chystam az bude trochu zajety.Taky jeste nejake 2ks supermarketovky.

      0 0
    • Martyss  

      RST capu jsem přenechal mechanikovi. Vidlici na simsonu servisuju sám.

      0 0
      • micro  

        ja sem se pokousel otevrit capu ,ale ty imbusy se protacely, i kdyz sme zatlacili vidli skoro az nadoraz.. tak to fakt nevim jak bych se do ni dostal… jinak suntourky dou taky dobre otevrit

        0 0
        • hanz  

          z druhý strany si je musíš přidržet dlouhým šroubovákem aby se ti neprotáčeli.

          0 0
    • BH  

      divny dotaz, nebot vidlice by se podle vetsiny vyrobcu mela rozebirat – mazat po cca 30 hodinach provozu.Takze prumerny biker muze najet cca 3 tis. km za rok pricem jeho dlouhodoba prumerna rychlost muze byt okolo 15 km/h(pokud jezdi v terenu),tak by ji mel rozdelavat cca 7 x rocne a nebude se ptat " Uz jste meli rozebranou vidlici"?Pokud tak necini porusuje vlastne zarucni podminky vetsiny vyrobcu.

      0 0
      • Santus  

        Je otazka jestli je treba bezhlave vsechno dodrzovat, ja by rekl, ze zrovna toto je trochu prehnany.Taky hlavne zalezi v jakych podminkach se jezdi. Je mi jasny, ze cykloobchody maji zajem na tom, abys k nim chodil s kdejakou blbosti, kterou zaplatis.

        0 0
      • Pekáček  

        Alibizmus. To abys asi tak 3× ročně měnil olejové těsnění a olej na Marcošce. A kdo to dělá? Spíš při častým rozebírání riskuješ že něco pokazíš.

        0 0
        • RomanH  

          Moje rec. Olej menim 1–2× za rok, O-krouzky na spodku vidlice jsem menil preventivne v loni po 3 letech provozu. Pred slozenim vidlice O-krouzky vzdy namazu teflonovou vazelinou, o zbytek se snad postara olejova lazen.

          0 0
      • Darkson  

        divná odpověď…:(

        0 0
    • miťo  

      No jo, ja svou prvni vidli RST Gamma EL v zime rozdelaval kazdych 14 dni (interval zadreni) a byl v ni napadanej pisek!!! Šméčko jak ma bejt!

      0 0
      • McBlacky  

        v zimě je to pruda, třeba SR na to dost trpěj…

        0 0
        • CZiko  

          mohu potvrdit…

          0 0
        • Pekáček  

          XC-Pro-E 02 a MG-91 v zimě naprosto v pohodě. Není to tím že nemáš manžety? Ta prvně jmenovaná má externě tlumení, výhoda proti MX Comp ETA do který se musí lízt ventilkem. Marcoška mi jaksi v zimě dost tuhne, čekal bych to od vazelínovky SR, ale je to naopak.

          0 0
          • vlk  

            MG 91 pokud je v původním provedení-1/2 elastomer zbytek pružina ,tuhne taky.Darjan ji měl a byla v zimě tuhá.Co ji předělal pružína/olejová lázeň je ok.

            0 0
            • Pekáček  

              Upřesňuju: bordel mi do nich neleze, v zimním ježdění jsem myslel srovnání XC-Pro-E 02 a MX Comp ETA. U Suntoura se stačí sehnout a otáčet kolečkem tlumení jako u letošního Duro E. Rozsah regulace je slušnej, olej v ní je z Marzošky a maže vazelína LV 2 3. MX Comp ETA jsem vyladil za pokojové teploty a za mrazu jel na skoro pevný, to lezení dovnitř je vopruz.

              0 0
          • Pá-dlista1  

            Jsem si na to schvalne daval pozor, kdyz sem byl jezdit v nedeli. Nevim kolik bylo stupnu (strasili s –16 :o) a za cely dopoledne jsem nezaznamenal ani u Z1 04 ani u Z4 01 (stejne jako, kdyz jsem mel Z5 01) zadne vyrazne „tuhnuti“. Pouzivam olej doporucene viskozity 7,5 a tovarni nastaveni utlumu.

            0 0
            • kovar  

              no u Z4 a MX Comp ETA taky jsem nic nezaznamenal. Jíná by byla, kdyby ve vidlici bylo kachní sádlo, to za nízkých teplot je tuhé a za pokojových teplot tekuté.

              0 0
            • Pekáček  

              Že by voda v oleji? :o))) No já tam mám Motorex viskozita 7.5, co ty? Myslím, že Karaya má podobnou zkušenost s tuhnutím, ale jsem línej to hledat :o)

              0 0
            • RomanH  

              Totez, vidle se jen trochu pomaleji vraci – Z3, originalni olej Marzocchi, viskozita 7,5

              0 0
          • McBlacky  

            asi jo přeci jenom když po silniční vložce jsou vnitřní nohy omrzlé směsí vody/soli/bahna tak jim to moc neprospívá a těsnění po cca 20tkm už asi taky nebude 100% (letos dám nový). Já tam nemám žádnou vazelínu, takže ok, ale olej co tam mám trochu mění viskozitu v závislosti na teplotě takže je vidle malinko tužší. Dost jsem ale bojoval, než jsem vychytal kolik a jakýho oleje místo tý vazelíny

            0 0
    • Siddha  

      ani karbonovou, ani ocelovou, ale dve ocelovy od Forta sem ohnul…

      0 0
    • RapMan  

      http://suntour.vitsvarc.com/

      Opakovat uz to radsi nebudu a necham to odbornikum :)))

      0 0
      • Vrci  

        Vim, že se takhle zkrátí proces montáže a demontáže o 14 úkonů, ale není to trochu nepraktický manipulovat s celým rámem?

        0 0
    • Richie  

      Jo ja jsem z RST rozmontovaval jenom GILU TL a nejaky problem jsem s tim nemel. Jo teda jeden na ktery jsem narazil jenom u RST (uz jsem rozebral nejkolik Suntour, Manitou a RockShox, ale tohle jsem nikde nevidel). Jak jsem povoloval spodni srouby tak se protacely= nesly povolit. Slozil jsem ji bezproblemu a jeste doted lezi ve sklepe pripravena na velmi nouzove pouziti.

      0 0
    • Tomcat  

      RTFM !

      0 0
      • aku  

        A s tim souhlasim. V manualu k RST je vse docela slusne popsane

        0 0
    • JMT  

      Jo…rst sem rozebiral bezne, marzocchi tak 4× rocne otevru aspon vrchni zatky a ladim utlum, nebo tam davam pruziny…

      0 0
    • cerezu  

      No kdyz jsem byl nestastnym vlastnikem santura tak jsem ji mel rozdelanou tak 20× behem 1 mesice a pak sla. No a tet Marz. 1× za rok pri vymene oleje.

      0 0
    • goofy  

      zatim jsem rozebiral MOZO 110a, RST Omega TL, Marzocchi Z.1 M.C.R. fshechno slozeno a zprovozneno… :o)

      0 0
      • goofy  

        jo a jeshte rs judy z roku 2001, ale ta se nejak rozebrala sam po stretu se stromem… :o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.