• bucivoj

    Dobrý večer,

    potřebuju změnit progresivitu tlumiče Rock Shox Monarch High Volume 3.3 lockout.Dostal jsem tip na www.bikelive.cz.Chtěl bych se Vás tady zeptat,jaké má někdo s touhle firmou zkušenosti?Nejvíce by mi pomohlo,kdyby mi tady odepsal někdo,kdo si tam nechal měnit vlastnosti svého tlumiče atd… jde mi hlavně o to,abych získal nějakou recenzi o kvalitě jejich práce(jestli se opravdu vyřešil problém…)???Jestli jsou prostě dobří)))

    Koukal jsem se totiž na jejich stránky a vypadá to,že asi opravdu umí,ale ono někdy něco taky jen vypadá,že? o:)

    Takže kdyby jste mohli a nějakou recenzi na www.bikelive.cz mi napsali,tak bych byl moc rád.

    Předem děkuju

    0 0
    • unitak  

      Jo to by mě taky zajímalo, sice tam chci dávat rp23 a snížení CT, ale to je jedno. Spíš mě zajímá jak svou práci odvedou, jak je t s případnou reklamací kdyby mi přišel tlumič, pojezdil bych 2 týdny a najednou se po****.

      0 0
    • ice  

      kdysi byly super,ale co odesel jejich dvorni mechanik, tak to prej prasej. nevim, to uz radsi domo robo. videl jsem k prodeji primo i spacery na zmenseni vzduchovy komory

      0 0
      • hawrda  

        Boubín odešel?To je nějaká kachna ne.Když jsem u nich v prosinci byl tak normálně makal.Jestli odešel v lednu samozřejmě nevím…

        0 0
        • tvargy  

          boubín tam furt je

          0 0
        • ice  

          tak že by kachna? nevim, moc dobrych ohlasu jsem odtud za posledni dobu neslysel :-/

          0 0
    • mr.antik  

      zkus vycpat hv komoru, to zvladneš sám doma…

      0 0
      • bucivoj  

        Vycpat hv komoru???Kdybych věděl jak to udělat,tak si to udělám,jenže o tom nemám ani páru jak a čím to udělat,víš?Kdybych třeba viděl nějaké video (třeba na youtube.com),tak pak bych to možná zvládnul,ale takhle,když nevím vůbec nic,tak to raději za to zaplatím.Ne že bych byl nějaký nešikovný-teď jsem si třeba vyměnil všechny ložiska na zadní stavbě.V práci jsem si udělal přípravek na stažení ložisek a pak už to šlo jako po másle:o) Servis na kole,kromě vidlice a tlumiče,si dělám taky sám,protože mi připadá,že za to platit,jsou vyhozené peníze,protože když jsi pak někde na horách v terénu a třeba se ti posere přehazovačka a jet pak domů několik desítek km třeba jen na některé převody,protože na převodech,které potřebuješ ti to přeskakuje a ty to neumíš seřídít,tak to se to raději naučím (nic na tom není) a hotovo.Ale s tím tlumičem a vidlicí-o tom nemám žádnou páru :o(

        0 0
        • Kubatec  

          Přiznám se, že u tlumiče jsem ještě progresivitu neměnil, ale u pár vidlí už jo. Princip je stejný a pokud Ti jde předpokládám o zvýšení progresivity, tak myslím, že ideálním řešením změnšení pozitivní vzduchové komory, je tam dát trochu tlumícího oleje. Zmenší komoru, přimazává a dotěsňuje. Asi bych to řešil přes ventilek. Ale říkám, u tlumiče jsem ještě tento zásah neprováděl, ale u vidlic jsem měl pozitivní výsledek.

          0 0
          • bucivoj  

            Tím ventilkem myslíš ten,kterým dofoukávám tlak do tlumiče?To jako že mám vypustit tlak-vyštoubovat ventilek-dolít ten tlumící olej???A jaký olej se tam lije (ten tlumící) a kolik bych ho tam měl nalít???

            0 0
          • bucivoj  

            na kupkolo jsem našel tenhle olej http://www.kupkolo.cz/…-stop_z5086/ ,ale je tu na výber mezi 3WT a 7WT.Jaký je mezi nimi rozdíl?Co znemenají ty označení?

            0 0
            • Kubatec  

              jj, myslel jsem vypustit vzduch, vyšroubovat a „nalít“. To číslo před WT označuje viskozitu oleje. Jinak řečeno, čím vyšší číslo, tím víc máš třeba vidly přetlumenou (jako by sis přitáhl odskok na vidli). Nic bych nekupoval, myslím že budeš potřebovat tak max. 10 – 15ml. Navštiv nějaký bike shop a nech si trochu natáhnout do stříkačky. Zkoušel bych tam dávat po troškách. Nesmí se stát, že když ho tam dáš, vzduch bude vypuštěnej a ventilek bude vzhůru, že při stlačení tlumiče nadoraz, že olej půjde z ventilku ven. Ale jak říkám, mám to ověřený u vidlic, u tlumiče jsem to ještě nedělal. Dej vědět, jak si dopadl.

              0 0
          • MlokCZ  

            U tlumičů se olej pro zmenšení komory nepoužívá, není to tam dobré řešení. Vkládá se tam vždy něco pevného skupenství.

            Postup dával níže mr.antik.

            0 0
        • mr.antik  

          Z této fotky je to zřejmé:

          http://www.bike-forum.cz/…-objemu.html

          Nebo tady (musíš se přihlásit/regis­trovat):

          http://forums.mtbr.com/…-503070.html#…

          Jde o to stáhnout tu komoru (u foxe je jen takový pojistný kroužek, který vyndáš a komoru stáhneš), vyplnit jí páskem z plastu, lina, gumy nebo něčeho podobného, rozměr 135×34×1,2 mm u foxe. A komoru vrátit. Opět, u foxe to jde i bez vyndání tlumiče z rámu.

          Monarch bude dost podobný…

          Plus pak ještě ten olej přes ventilek, jak píšou výše.

          0 0
          • mr.antik  

            Samozřejmě před tím vším vypustit vzduch :-)

            0 0
          • bucivoj  

            Jenom pro upřesnění-takže sundám tu komoru(jak je na té první fotce) a pak vložím ten pás gumy/lina do vnitřku té komory,,kde je na té druhé fotce napsaný ten rozměr 135mmx20mm??? Ale ty jsi napsal rozměr 135×34×1.2 a tam je výška 20mm,takže jak to je?

            0 0
            • mr.antik  

              Jo, to musíš vyzkoušet, jestli je to pro všechny rozměry stejné. On dává jen 20mm, asi nechce aby to asi nebylo progresivní moc :-) Já měl tuším těch 34 nebo 33

              0 0
    • Joseph de Sax  

      horníci řešili progresivitu tím, že nasrali do hadic a chudák kolega pak pustil sbíječku a měl to všechno na ksichtu…něco takového bych doporučil i v tvém případě.

      0 0
      • bucivoj  

        Ty jsi se asi spletl,ne?Já potřebuju poradit a ne číst nesmysly od idiota jako jsi ty!

        0 0
        • JMT  

          Trošku se uklidni frajere s těma blbejma kecama…nevíš na koho reaguješ asi. Jeho odpověď je aspoň ftipná, kdežto tvoje otázka je pouze blbá a svědčí o tom že ani do historie se podívat neumíš…

          0 0
          • kOmE  

            To myslis vážně?

            0 0
            • JMT  

              Naprosto. O tom že bikelive je ******* je v historii nejeden román. A o zvyšování progresivity nemluvě

              0 0
              • bucivoj  

                Nevím co jsi zač a o co ti jde,ale zkus se starat o sebe a pokud neumíš věcně poradit,tak si vezmi toho svého kámoše sebou,najděte si nějaké jiné téma a tam buzerujte někoho jiného.Ahoj

                0 0
              • kOmE  

                Vetšinu z těch vláken jsem procital, tezko v tom neco najde, je tam zbitecne moc ot.

                0 0
                • JMT  

                  Ok, dobra tedy…nicmene porad nechapu duvod nadavat Saxovi do idiotů.

                  0 0
    • unitak  

      Jo jinak tady máš tak trochu návod jak na to, je to sice na foxe, ale princip by měl být stejný. Akorát místo těch originálních spacerů (vložek) tam dáš nějaké pvc co si vyřežeš sám.

      http://www.pinkbike.com/…er-2011.html

      0 0
      • bucivoj  

        Tak tohle je super odkaz :o) Moc ti děkuju!Podle tohodle už konečně chápu,co tím pořád mysleli,že tam mám něco strčit :o) Pořád jsem totiž nevěděl co a kde :o) Podle těch fotek to vypadá,že ty vložky jsou udělané zřejmě ze silonu,že?Protože pokud to je silon,tak to si v práci usoustružím :o) Myslíš,že je to silon???

        0 0
        • unitak  

          jo tak to ti neřeknu…prostě to musí být něco tvrdého co vyplní prostor. Jinak nešlo by se domluvit, že bys mi taky jednu vysoustružil? Určitě bych to nechtěl zadarmo, ale snad by to vyšlo levněji než originál. Akorát mám teda rp23 a rozměry budou asi jiné, takže hned dávám dotaz na ostatní, nevíte jaké jsou rozměry těch spacerů?

          0 0
          • kOmE  

            Jako první bych vyvlozkoval HV komoru, je to mnohem znazsi, staci nejakej plast kterej ustrihnes nuzkama a vlozis dovnitr. RS k tomu dokonce dodava sadu krouzku ,kterejma si to naladis jak potrebujes.

            0 0
          • bucivoj  

            Tak to udělám buď ze silonu nebo z plastu (obojí je dost tvrdé a dobře se to obrábí).Náhodou jsme něco vyráběli z plastu,takže materiál je :o) Pokud mi pošleš rozměry (nejlépe náčrt),tak ti to udělám.Nic za to nechci.

            0 0
        • mr.antik  

          Na toto už musíš mít mentálně, abys za to dal ty prachy :-)

          http://www.cyklosvec.cz/…Z436447.html

          Začal bych tím vycpáním HV komory a pak uvidíš, jestli to chce víc.

          0 0
          • bucivoj  

            Ta cena je fakt moc vysoká!Na soustruhu mi to zabere cca 30min …

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • JMT  

      Na Bikelive bych se vykaslal a vyhnul se jim velkym obloukem, uroven jejich vykonu je dost tristni. Me toho tam zkurvili celkem dost a rozhodne nejsem sam

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Joseph de Sax  

        já chodím jenom sem, když něco potřebuji…

        0 0
      • JMT  

        Ohledne materialu na vycpani, silon je naprosto idelani

        0 0
      • MaPa  

        Můj soukromej protinázor – mě tam nikdy nic nezničili, vždy dodrželi termín. A to mám od nich nový krk vidlice (potřeboval jsem prodloužit), servis vidlice, servis tlumiče dual-air a naposledy 2× servis tlumiče monarch 3.3. Na změnu progresivity jsem se ptal (kupoval jsem ho z bazaru a sondoval možnosti) ale nakonec jsem to ani nemusel dělat. Dávaj do komory silonovej bazmek.

        Jiná otázka jsou ceny, ale to už je na každém aby si to zvážil.

        0 0
        • Martinson  

          Musím se taky Bikelivu zastat. Nemám problém, rozumný termíny i ceny. Máte nějakou alternativu na servis RS a Fox v Praze?

          0 0
      • unitak  

        Hmm nevíš o nějaké jiné možnosti, kde by mi mohli změnit nastavení CT z max na min? Docela dost nad tím uvažuju, protože zadní stavba má takový zvláštní chod, chtělo by to citlivější chování. Zatím vím jen o bikelive a pak jako druhá možnost poslat do do UK, kde by to překopali komplet na nějakou push platformu, ale to se mi nechce, navíc to vyjde mnohem dražší než tady.

        0 0
        • claid  

          mě měnili (bikelive) CT z max na min u RP23 je to už asi 2 roky a žádný problém, větší citlivost je snadno rozeznatelná, u mého tlumiče svojí práci udělali dobře..

          0 0
          • unitak  

            Dík za info :) pořád se nemůžu rozhodnout, protože někdo napíše bikelive ani náhodou a někdo zas že naprostá spokojenost :( Musím se konečně rozhoupat než začne sezona ať je na čem jezdit hned ze startu :)

            0 0
            • tvargy  

              za sebe můžu říct že (nejsem sice žádný expert ale) jsem s nimi spokojený

              0 0
              • Martinson  

                Měl jsem Fox Triad v záruce, přestal tlumit a tak jsem ho poslal ke Švecovi. Opravu jsem platil cca litr (záruka se nevztahovala) a nepovedla se. Tak znovu poslat a pak už dobrý. Jako odškodný jsem dostal mazání na tlumič. Tak až na čas žádný drama.

                100% jistotu nebudeš mít nikdy, někdy se něco nepovede každýmu a pokud pak dojde k nápravě není co řešit.

                0 0
    • maajkee  

      No já mám teď opačnej problém, progresivitu bych chtěl právě u svýho RS Monarch RT3 HV zmenšit a napadlo mě právě poslat to do bikelivu, psal jsem tam a prý to není problém, ale po tom co jsem tady četl, tak nějak nevím :)

      Co jsem četl na netu tak se progresivita u toho tlumáku dá měnit nastavením IFP, ale vůbec z toho nejsem moudrej a nevím jestli je to možný vůbec v domácích podmínkách.

      0 0
      • Mamut  

        Toto je obsiahle vlakno o ladeni progresivity pomocou tlaku v IFP a vyzera, ze zmensenie tlaku by pomohlo aj mne.

        http://forums.mtbr.com/…-524727.html

        Toto a pumpa by na to mali stacit. Ale za postovne do CR chcu $38.

        http://www.aebike.com/…p_43211.html

        0 0
        • kOmE  

          To vypada dost podobne jako redukce od MZ na Z1 FR. Tu mam jeste nekde v bedne s naradim. Jakej je rozmer toho mensiho zavitu?

          0 0
        • maajkee  

          No ještě jsem zkusil napsat Žitnýmu (dovozce RS) jestli náhodou něco takovýho nemůžou sehnat, tak uvidím.

          0 0
        • maajkee  

          Tady to výjde na cca 22doláčů, to bych do toho investoval a případně pak zapůjčil, ještě počkám jestli se od Žitnýho někdo zítra ozve a kdyžtak objednám, bude se to hodit i do budoucna.

          0 0
      • Mamut  

        Toto vyzera schodnejsie, vyslo by to na $16 pri jednom kuse a $2.5 za kazdy dalsi. Podla vlakna na MTBR sa to da vcelku lahko upravit, aby to pasovalo na Monarch (skratit ten mensi zavit a zdnuka trocha stencit jeho stenu prevrtanim.

        http://www.amazon.com/…cr_pr_sims_t

        0 0
    • micinka  

      Myslite ze,

      http://www.pinkbike.com/…er-2011.html

      pujde na tlumic Fox/Specialized remote Mini-Brain w/new 2012 co je na epicu ?

      0 0
    • Tehu  

      vyuziji tohoto tema. Zajimam se o zvyseni progresivity meho tlumice Monarch RT debonair na kole Giant Reign LTD2 2015. Vsude pisete jestli clovek dokaze nasadit tokeny (na tom nic neni) do pika tak tohle zvladne taky… Takze dopodrobna prosim :-)

      Fota jsou ilustracni, jde o RT debonair

      1. koupim vlozky
      2. vypustim vzduch a vyndam tlumic z ramu
      3. ocistim, a vytocim asi takto (viz. foto 1 ) a zbyde mi z toho (viz foto 2)
      • kam s tema krouzkama? predpokladam ze je pridam k zelenemu? Nebo misto zeleneho(teda jestli tam vubec nejaky mam ze serie) ? Kolik jich tam tak jako mam dat. Ted foukam asi 320–330Psi a casto se potkavam i s dorazem. A to nejak moc neskacu, obcas drop na placku apod.
      • zpetna montaz (nikde mi nic nevytece? Zadny olej apod nepridavam?apod. dulezite veci :-)

      Diky vsem

      0 0
      • goofy  

        Předpokládám, že se dávají mezi vnější a vnitřní plášť komory ;-)

        0 0
        • Tehu  

          diky za navod, co tedy doporucujete ? koukam ze je ten prostor rozdeleny o-ringem v pulce. To je vrchni pozitivka a spodni pulka negativka? Zacit treba 5 do ty vrchni pulky a do dolni nic?

          jestli to teda dobre chapu. :-D jsem v tom beginer jak svin… :-D

          0 0
          • Concorde  

            Přesně tak. Vyvložkování pozitivky ti nejvíc ovlivní (přitvrdí) cca poslední třetinu zdvihu. Vyvložkování negativky ovlivní naopak počátek až střed zdvihu. Přidávej asi po dvou vložkách

            0 0
            • Tehu  

              Paráda, díky o konec zdvihu mi přesně jde ;) jdu objednavat kroužky.

              0 0
      • Sistematicx  

        Nic nevytáčej ;). Jak postuje goofy, je spravnej postup.

        Pokud vlozkujes debonair tak vypustis vzduch, sundáš jeden o-kroužek (je v dolni casti https://keyassets.timeincuk.net/…kman-061.jpg ) a stahneš „plášt“. Pri stahovani to ke koncu pujde trochu tezko kvuli podtlaku, aspon si myslim ze je tam podtlak me to zatim luplo pokazdy, a pak to jakoby streli ale jen trochu zadna prda.

        A pak uz navlikaš krouzky kolik uznas za vhodny.

        Ja zacinal se 4 (vycteno z casaku kde to vozil nejakej team rider giantu) pak jsem pridaval a ted su na 7 tusim. V podstate celou komoru jsem vyplnil. Pac jsem byl linearni az hruza.

        0 0
        • Concorde  

          Tos vložkoval jen pozitivku?

          0 0
          • Sistematicx  

            Nene, fakt uz nevim kolik jich tam mam jesi 7 nebo 8. Ale mam urcite aspon 2 i v negativce. Tohle jsem delal na konci sezony. Letos jeste neprojeto. Mozna budu prehazovat zase a zkouset do zblbnuti.

            0 0
            • Concorde  

              Ja mam posledni v pozitivce a porad se mi to zda ke konci zdvihu moc progresivni, tak planuju ze ji vyhodim. Jestli ani to nepomuze, tak mi nezbude nez laborovat s internim nastavenim komprese :-\ A to jsem se bal ze oproti puvodnimu foxu s large komorou to bude moc linearni…

              0 0
              • Sistematicx  

                Tak jesi jich je v sade 9ks tak jsem nasel sacek kde mam jen posledni.

                Takze jich mam 8 nastrkanejch. A ted teda fakt nevm v jakym pomeru, myslim si ze pozitivku mam uplne plnou, kolik jich tam je to uz nevim.

                Ja to mam na maestru, pripadal jsem si moc linearni. Kdyz ze stojiky zaberu tak jsem mel pocit strasny propadu az do dna. Pak jsem s tim ruzne laboroval a naposledy jsem mel jen 5 v pozitivni, 0 negativni. A ted jsem to pres zimu znovu prehazoval ale jeste nezkousel. Musim se na to zamerit jak to pujde.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.