• cat

    Vím, že skoro všichni bajkeři jsou ve sjezdu za sedlem-já však nevím jaká je vtom výhoda, protože větší stabilitu přitom nemám a ani mi to nepříjde nijak zvláš? pohodlný, pač z toho bolí záda a nohy. Jaké jsou v tom výhody? A nezná někdo nějaký dobrý triky při sjezdu(např.pro větší stabilitu atd.)?

    0 0
    • pitelboy  

      já jezdím ve stoje nad zadní částí sedla a to mám zevřené mezi stehny… pokud jedu nějakou hodně prudkou prasárnu, tak jdu víc za sedlo..

      0 0
    • Eila  

      dostanes teziste niz a tak ze nohama prozis a vyrovnavas hrboly, kdyz budes sedet kopne te to do ******:-D

      0 0
    • Andrzej  

      na odpovedi k temhle otazkam prijdes casem, jezdi!

      0 0
    • MMX  

      No prva rada; pri zjazde rozhodne nesediet! Dovody:

      1. Cim viac vzadu mas tazisko, tym mensia pravdepodobnost ze preletis dopredu cez riadidla.
      2. S nohami mozes tlmit narazy.

      Sediet mozes; ale: Tazisko musis mat nizko, teda sedlovku zasunutu uplne do ramu. Lenze potom mas pokrcene nohy a horsie sa ti slape (zjazd je hlavne o rychlosti a preto musis slapat). Cim nizsi ram mas, tym strmsie zjazdy mozes zist so sedenim. Ale cim nizsi ram mas, tym horsie sa ti bude pri sedeni slapat. A este jedna vec: ak pri zjazde stojis, nesmies mat napnute ruky ani nohy; nedokazes tak tlmit narazy ani ovladat bicykel.

      0 0
      • visby  

        jazdit podla tvojich rad sedim doma dolamany:-)

        asi nemame rovnako ohodnoteny pojem „zjazd“…

        0 0
      • wraftler  

        sediet by som urcite neskusal:)

        0 0
        • Cejlon  

          Ve sjezdech sedí na sedle jen skuteční fajnšmekři:-)Na kole by se mělo ve sjezdech stát: 1.stabilita+práce s těžištěm kola 2.rozložení brzdné síly na obě brzdy(ve sjezdech víc přední)popř. změnou postoje zvýšení účinku na přední,nebo zadní brzdu. 3.lepší možnost reakce na na blížící se situaci (skákání,odlehčení před. nebo zadn.kola)

          0 0
          • fousac  

            co je to sjezd??

            kilometr polnacky z kopce?? to si na to klidne sednu..

            0 0
            • goofy  

              Treba po zlute z Prashive do Komorni Lhotky, nebo z Kotare na Prashivou… To jsou sjezdy… Plno shutru, celkem prutky kopec, proste furt se treba soustredit na ovladani…

              0 0
              • -b-n-x-  

                hele goofy, meli bychom se nekdy spolu projet. Vidim, ze jezdis v mojim rajonu :-). Sice jsem uz dlouho nejel tebou zminovane trasy, ale klidne si je po nekolika letech pripomenu.

                0 0
                • goofy  

                  No ja uz tam taky min. rok nebyl… Mnel sem am jet pred nedavnem s Vortexakama, ale nejak mi to nevyshlo, bo sem jel jeshte na lyze, takze urcite nekdy… V lete mozna budu delat na vleku v Rece, takze budu bliz u hor… ;o)

                  0 0
                • aku  

                  he he a co takhle sjezd z Javoroveho po sjezdovce a nasledovne po zelene? turisticke dolu ;)

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    myslis po mamlasplacu k lanovce a po takovem tom serpentinovem chodnicku dolu? Jo, tak to je hodne krasny sjezdik. :-)) Ale kdyz uz se tu bavime o sjezdech v Beskydech tak me osobne se asi nejvice libi zluta turisticka znacka z Ostreho do Tyry. Nebo jeste neni spatny sjezdik z Cantoryje smerem na Jahodnou. No a doufam, ze se konecne letos s kamosema hecnem a neco zrobime v Rece z vrcholu hory Ropice. Uz o tom premyslim nekolik let.

                    0 0
                    • goofy  

                      NO z te Cantoryje je to taky pekne… Vubec v Beskydech se da najit hodne peknych sjezdiku… Jestli to postavite, tak mile rad to prijdu testnout… ;o)

                      0 0
              • danno  

                jj…po zlute z prasive do komorni to je parada, naposledy 20.3., dolu jeste cca. 30–40cm sneha, 67km a omrzla mi noha:)), ale stalo to kazdopadne zato.

                0 0
            • cabbage  

              to se pak nediv ze ti vzdycky krupne ram u sedlovy trubky. sedet ve sjezdu od jezirka do haloun bych fakt nemoh.......

              0 0
    • Cejlon  

      (Začni jezdit silniční cyklistiku-to je řešení tvého problému).Žádné triky v tom nehledej a jezdi si své tempo-jak dokopce,tak z kopce:-)Možná tě to časem naučí přemýšlet i jízdě a né o nějakých tricích!!!Jediný velký trik,který ve sjezdu můžeš vyrobit je,že si rozbiješ obličej:-)))

      0 0
    • gummo  

      ty vole vobcas kdyz tady vidim nejaky dotazy tak se fakt zasmeju

      0 0
      • black.horse  

        Ty píčo to je mazec, to sem dlouho nežral:-D jááááhůůůůů:-D vau vau vau tudýýýtadááá hele, chlape, znám super trik ve sjezdu, sedni si na sedlo, roztáhni nohy co nejvíc od sebe a jeď po co největších kořenech a výmolech… asi po půl minutě poznáš, proč se tomu říká No Family:-D

        0 0
      • black.horse  

        sorry, sem se překliknul, dochází baterka v kryso, to nemělo bejt na gummu ale na toho šášulo, co vypotil, tenhle dotaz:-)

        0 0
    • -b-n-x-  

      zrovna dneska pred sjezdem jsem rikal kamosovi, ze tu jsou obcas fakt dobre hlasky a dotazy :-) dobry trik pro lepsi stabilitu pri sjezdech je promenit xc na dh kolo, ale ja ten trik neovladam. Zatim pouze pozvolne kolo menim k dh podobe.

      0 0
    • enjoy  

      no takhle kocourku,ja za sedlo jdu jenom vyjimecne,protoze po praze a okoli zase neni tolik sjezdu(nebo je aspon moc casto nejezdim),abych musel chodit tolik za sedlo.ale na druhou stranu jezdim stylem zadni kolo dost casto zvednuty od zeme a neni to ani az tak spatny,ovlada­telnost v norme:-). jestli enchodis za sedlo tak si to bud neuvedomujes anebo vrat horsky kolo.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Ja te proste obdivuju. Predstavit si sebe jak jezdim stylem co popisujes… to by byla nadhera.

        0 0
        • enjoy  

          za prve dekuju:-) a za druhe,na to bych se taky s chuti podival:-). jezdim asi prave tak,abych mel kontrolu nad prednim kolem a ne abych se na nej ze zadu dival a rikal si kam asi zrovna poleti. nerikam ze se pri sjezdu divam zepredu na vidlici,ale zase nemam natazeny ruce tak abych si je skoro utrhl z riditek a prdel si prijemne podrbal o plast.

          0 0
    • Kona  

      Váha na zadní kolo, kolena co nejvíce k rámu a lokty co nejdál od sebe. Pokud jsou ruce natažený, nezvládnou kopanec do předního kola. A jedna stará rada z motokrosu: Za každé situace udržet kontrolu nad předním kolem, zadek si může dělat co chce (ovšem že s nadsázkou). Ztráta kontroli nad předkem znamená pád.

      0 0
      • fousek  

        Udrzet kontrolu nad prednim kolem? No to bys na bahne moc rychle nejel, vpodstate si predek muze delat co chce pokud nemiri na strom nebo neni moc velkej naklon (no zadek samozrejme taky, ale u nej plati podminka ze vzdy musi byt za prednim kolem), ztrata kontroly nad prednim kolem neznamena pad:-)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Kona ma pravdu. Jinak by byly riditka na zadnim kole :)

          0 0
          • fousek  

            No vetsinu casu by mohlo bejt predni kolo pod kontrolou, ale neni to nutnost jsou situace kdy je vyhodnejsi aby bylo predni kolo ve smyku, treba kdyz se dany usek jede na cas nebo pro vetsi zabavu z rychlosti

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ale ten smyk je kontrolovany :)

              0 0
              • Kona  

                Pá-dlista má pravdu. Přední kolo je to co tě drží na kole a čím udržuješ rovnováhu, a je jedno jestli rovně, v zatáčce a nebo ve smyku. To nejsou moje výmysli, tak se to prostě trénuje a učí mladí adepti motokrosu. Rozdíl je jen v tom, že kolo nemá motor a je lehčí. Přidám ještě další poučku. Písek a bahno se musí projet co nejrychleji a to tak, že opět váha na zadním kole a předek jen tak lehce koriguje směr. Pokud je rychlost malá, začneš se bořit, v bahně se ti zanáší vzorek, začneš klouzat a dá ti hodně práce udržet se na kole. To se pak musí řidítkama hodně kvedlovat. Kolo má ovšem jednu těžkost, že u toho všeho si musíš pohon zajistit sám ,ale to je jen věc praxe. Přál bych Vám vidět 7 násobnýho mistra světa v motokrosu, Evertse, na písku. Takový fofr je mimo moje chápání. Omlouvám se, že sem pletu ty motorky.

                0 0
                • fousek  

                  No podle me kdyz predni kolo je ve smyku tak moc pod kontrolou neni, teda jakztakz je ale nezatoci to tam kam hejbnes riditkama, proste rek bych ze je castecne pod kontrolou. Jinak souhlas, me motorky nevadi, prave naopak:-)

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Pokud to predni kolo ve smyku nebylo kontrolovane, pak bylo jen o stesti, ze to pad nebyl a s jizdou nebo dokonce pilotazi bych to vubec nesrovnaval :)

                    0 0
        • fousac  

          jel si uz nekdy na snehu nebo na blate?? pokud nekontrolujes predni kolo, tak koncis..

          0 0
          • fousek  

            No prave ze jo a me zkusenosti jsou takove ze kdybych mel kontrolovat predni kolo(aby neslo do smyku) tak bych byl doma vzdy tak o 1/2 hod. dyl nez normalne (ovsem tyka se to jen mekych a kluzkych povrchu u tvrdych podkladu je to jen par sekund)

            0 0
    • Luka  

      Jste na Kocicku zli… vzdyt v profilu ma, ze mu je 15, jestli na biku zacina, nedivim se temhle otazkam. (Teda ted to vyznelo jakobych byla buhvijak sbehla v technice :) )

      Me to nahodou zajima. Tuhle pri sjezdu od Novych Butovic do Prokopaku jsem se ocitla zadkem na zadnim kole, ruce natazeny, nohy pokrceny, sedlo na prsou a najednou hup tak 40cm. To ze se mi nekously prevodniky do sutru a to ze jsem to ustala bez rozbiti si drzky, to byl zazrak. Ale tehdy jsem si uvedomila doopravdy ze jedu za sedlem… jindy jen lehce presouvam vahu bud dozadu nebo dopredu… dle situation.

      0 0
      • fousac  

        ani nevim proc, ale sem si vzpomel, jak sem v zime sjizdel zasnezenou stran.. sedel (doslova) sem na zadnim kole (nastesti zaflekovany), obe nohy na zemi dosiroka roztazeny a riditka rovnobezne s horni ramovkou… docela zajimavy…

        0 0
        • fousek  

          hmmm, opravdu zajimavej styl:-)))

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • BOREK  

      hlavne ne na koulich

      0 0
    • Daf  

      Diky preneseni vahy nad zadni kolo bude lip brzdit zadni kolo, takze predni brzdu muzes trochu povic povolit a bude se ti ve sjezdu lepe ovladat kolo. Predni brzda sice brzdi lip, ale kdyz jedes treba pres koreny, nebo sutraky tak je dobry ji obcas pustit jinak jdes pres riditka. Zadni brzdou pak muzes brzdit neustale. Kdybys sedel na sedatku tak je to pri prudkym sjezdu jako bys nemel zadni brzdu a koledujes si o polet pres riditka. A to nemluve o tom kdyz pak pri tom jeste dostanes kopanec od zadniho kola :)

      0 0
      • Dumbo  

        Prepáč ale stýmto ja nesúhlasim :) ad: " Predni brzda sice brzdi lip" to nieje pravda… predna a zadna brzda je natom silovo rovnako, akurát že obvikle jazdíš smerom dopredu :) takže pri stlačení prednej brzdy ?a to spomalí pri stlačení zadnej dáš kolo do šmiku… ale ak šlapeš nejaky strmy kopčisko a už nemaš viac síl, potrebuješ zastavi?, zmáčkneš prednu brzdu a ide to stebou dole svahom… holt tá silná predná brzda ?a nepodržala… ale ak zmačkneš zadnu brzdu tak ?a to na fleku zastaví a prevratí na chrbát :-)

        nedokážem si to vysvetli? nejakým fyzikálnym zákonom ale je to tak :-)…

        PS: neukameňujte ma :)

        0 0
        • -b-n-x-  

          hazim prvni kamen :-)))

          0 0
        • Daf  

          Vubec by me nenapadlo ze to bude nekdo takhle pitvat :) Proste pri brzdeni ma s na prednim kole vyrazne vic vahy nez na zadnim. Tim padem ma predni kolo lepsi grip a dokaze efektivne prenest brzdny vykon zatimco zadni kolo uz mas davno ve smyku. Kdyz budes na kole couvat tak to bude obracene :)

          0 0
    • cat  

      Tady můj dotaz SKORO nikdo nepochopil(dik za odpovědi tem kteri jo)-ja se neptám jestli se má při sjezdu sedět nebo stát, ale na to, kdy mám „stát"za sedlem nebo nad ním! Kde jinde se to má člověk dozvědět, než tady. P.S.nadpis"jak stát při sjezdu“ by zněl trochu divně, ne?!?:)

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Musis se ptat kde stat pri sjezdu. A na to odpovidam u nejake divacky atraktivni pasage, tak abys dobre videl a pritom neprekazel.

        0 0
        • McBlacky  

          přesně tak u tohohle threadu jiný něž vtipný odpovědi nemaj cenu. to je jako když sedíš doma, nikdy jsi nevyjel a ptáš se jak máš šlapat. Totální hovadina. Styl si musí každý vyjezdit a pan kočička není vyjímkou…

          0 0
      • Stax  

        prejdi si jeden maraton a urcite to pochopis aj bez rad… whops 15 rokov? tak este chvilu pockaj potom si prejdi jeden maraton a urcite to pochopis aj bez rad…

        0 0
      •  

        no na to musis prijit sam casem, jeste dobra rada, pred sjezdem si sundej sedlo proklate nizko at pak dole nemas vajecnou omeletu ;)

        0 0
    • peeet  
      1. Umísti svou ři? si co nejdál za sedlo a lehce pod jeho úroveň
      2. Ři? se z kopce jak nejrychlejc to pujde
      3. Stále udržuj pr..l za sedlem
      4. Uvolni ruce
      5. Rychle zabrzdi a vychutnej si to křupnutí :o)
      0 0
    • blue  

      sedet, sedet, sedet… nebo to bylo jinak? ;-)

      http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.