…jak dostat mazivo dovnitř bez zbytečných ztrát. Další kapitolou je jak dostat z bovdenů písek. Já myslím, že jen výměnou. :(
…jak dostat mazivo dovnitř bez zbytečných ztrát. Další kapitolou je jak dostat z bovdenů písek. Já myslím, že jen výměnou. :(
prostriknour sprejem s trubickou. Vzhledem k cene bowdenu tohle ale neresim. ja namazu lanko vazelinou a navliknu.
Taky tak. A bovdeny nejlepe v kuse. Pripadne na konci gumovy harmoniky a je to.
Na jednom kole bovden v kuse, na druhém mám použity takové ty koncovky se sosákem a na tom trubičku ve které lanko chodí (takže zase kompletní krytí) a nevím, co to problém s bovdenem je. Bovdeny mám s teflonovou vložkou a lanko jsem máznul lehce silikonovým olejem, než jsem, ho dal dovnitř. Dále už bez údržby. Množství sraček na to nemá vliv
Vazelínou? Musí se to strašně zasírat bordelem a v zimě tuhnout, ne? Myslím, že je na to lepší jakékoli mazadlo s nízkou viskozitou.
Me vazelina v zime netuhne. Prave protoze je to mazane vazelinou, tak se tam voda dostava hur. No ale momentalne mam zapouzdrenou kabelaz, tak to neresim a celej rok s tim nemusim nic delat :)
Nijak ho tam nedostavam…bovdeny nechavam cisty a casem menim. :)
Pokud chci promáznout bovden na řazení tak zařadím na velkej pastorek a na převodníkách to samé. Potom klidně bez otáčení klikama odřadím na nejlěhčí pastorek a převodník. Dá se krásně vyjmout celý bovden a promáznout silikonem, moc často ale nemažu, spíš měním.
mluvim o razeni, doporucuji shimano SP41 (dle testu TOUR 12/03 the BEST) – naplneny silikonem. bowdeny jsou tesneny koncovkami a prachovkami. mam to na kole 1 rok a zatim jsem nemenil. set na razeni stoji ca 27EUR (viz. historie).
suhlas ,tiez ich mam spokojnost maximalna
Princip brčka a limonády ti je znám? Tak ho přiměřeně použij na bovden a tahvičku s olejem – jediný ztráty budou to co spolkneš.
Myslím si, že by byla asi jednodušší metota injekční stříkačky a tenký jehly. Kdysi jsem byl takovj fanatik, že jsem tak ty bowdeny mazal.
Zo striekacky odstrihnes tu tenku cast, na ktoru sa nasuva ihla a zasunies na nu ihlu. Potom sa to cele da pekne nastrcit na hadicku od spreja. (Na TF2 to mam odskusane). Lanka nemusis povolovat, len bowdeny vyhodis zo zarazok a odsunies koncovky (tento krok je treba robit, len ked mas utesnene koncovky). Potom uz len prestriekas bowden horeuvedenym pripravkom.
Vezmu normální olej na kola v olejničce a trošku vstřiknu do bovdenu, pak tím protáhnu lanko – a je to. Lanko „roznese“ olej po celé délce bovdenu. Dělám to tak roky a šlape to jak hodinky. Používám obyčejný bovden s teflonem za cca 20 Kč/1m. Kdyš se to zasere, tak vyměnit bovden, případně i lanko.
Všechny maziva nakonec lepí i bordel, takže nemažu a jednou za čas vyměním bovden i lanko. Jo a docela se mi osvědčilo i teflonový lanko.
Teflonovy lanko? :)
Zní to zajímavě, že ? Není náhodou teflon druh umělé hmoty (podle toho mála, co si z chemie pamatuji, je to obchodní název pro polytetrafluorethylen) … ale koneckonců, když můžou být na hypermarketových zázracích brzdové páčky z umělé hmoty :-))) …
By me zajimalo kdy zacnou vyrabet lanka z karbnu, preci jen bude to lehci a pevnost ma taky slusnou:-)
Proc z karbonu?
Na tvoji „umelou hmotu“ mam jen jedinou odpoved SRAM packy a konec koncu SRAM jako celek toho dela dost z plastu. Ale ja bych spletal lanka z pavucin :)
…tak tak, moje řeč. Pamatuji si jak jsem v přírodopisu vyčetl, že pavoučí vlákno je vzhledem ke své tlouš?ce nejpevnějším lanem na planetě. Ale nějaký pátek už ta informacena světě je, takže dnes …
to teflonove lanko je iba obalene teflonom v strede je samozrejme ocelove. Su to tie cierne lanka od shimana.
zdravim pani bikeri, mam dotaz ohledne lanka – kdyz vymenim lanko, tak zbytek ucvaknu, ale konec se mi rozcepiri – nevite nekdo co s tim? nebo jak to zkracujete? a davate na to ten cepecek? a cim to z cvaknete? ty specialni kleste stoji celkem dost penez. Nebo jde ten konec lanka nejak zafacovat napr. cinem?
Nejdřív lanko provlečeš a vše přiděláš a když ho pak na závěr ucvakneš (čímkoliv, třeba štípačky) a hned dáš koncovku, tak se nic roztřepit nemůže.
jsem ho stipackama ucvakl a lanko se rozcepirilo:( to je fuk a cim tu koncovku cvaknes?
Na koncovku na lanko potřebuješ jakékoliv ploché kleště, třeba sykovky nebo kombinačky.
A i když mám kleště na bowdeny, tak ty vytahuju většinou jen na bowden, lanko štípu klidně štípačkami, když jsou blíže po ruce. S třepením lanek jsem tedy nikdy problém neměl.
Mě se hodně třepily ihned po zkrácení lanka od Kovysu. Jagwige a Alligator to nedělá… Kovys to má asi blbě spletený, že se to hned rozlítne na jednotlivý vlákna.
Koncovku na to přidělávám jemným dvojitým (za sebou) stiskem štípačkama.
ja používám elektrikářské kleště na dutinky. Když jsem je neměl po ruce tak jsem použil kombinačky a při druhé vyjížďce už čepička nebyla :D
Potreba pouzit poradny kleste, pak se nic netrepi. Tyto nejsou ani moc drahy. Koncovku davam. Nekdo konec lanka ponoruje do vterinoveho lepidla, pak se nerozpleta. Cin jde taky, ale musis pouzit pajedlo na nerez, teda pokud pouzivas nerez lanka.
jo ocelova a vy pouzivate jaka?
Tak ted nevim o cem je rec. O materialu lanka? Pokud ano, tak pouzivam prevazne nerezova. Pak se jeste delaji obycejna, ocelova, pokovena. Jeste muzes na to lanko pouzit flexu, neni to moc elegantni,ale taky to jde.
já používám tyto kleště :
http://www.axitbikes.eu/index.php…
měl jsem je cca za 200,–Kč. Za ty prachy přestřihnou cokoliv, lanka netřepí, mají na sobě takovou jehlu, pro narovnání zborceného bowdenu a krimpovač na ty koncový bazmekty
Proti roztřepení lanek jsou ty koncovky, ale někteří tu z fóra, kvůli hmotnosti používají vteřiňák, je lehčí. :o)))).
A cvakat čímkoliv co přecvikne lanko, já používám nějaký levný kleště od SuperB či co …
to by me nenapdalo vterinakem, ale zkusim to:)
Vteřiňák je osvědčený, stačí malá kapka na konec lanka a je po roztřepování.
gramhoniči nedávaj lanka vůbec :-) dávaj silonový vlasec
Když to střihneš těma speciálníma kleštěma tak se to netřepí, takže čepička prakticky neni třeba. Ještě tu někdo psal hezkej trik kdy to provlečeš kudy chceš, a potom to tam kde chceš ucvaknout nahřeješ zapalovačem do oranžova a ukroutíš. Konec pak bude zatavenej a nebude se třepit.
no vyborne, dokonce aj zapalovacem:) to by me tuplem nenapadlo
kluk šikovnmej, dokáže lanko tím zapalovačem i natavit :)))
Jenže já cínový lanka nějak nevozím… spíš ocelový takže vemu bužírku bo úplně obyčejnou izolace staženu z drátu samosmršťovací se mi nato nezdá dobrá to si vyzkoušejte kdo chce navlíknu ju na lanko do místa kde ho chcu střihnout a přes ni ho střihnu takže se mi to taky neroztřepí drží to líp jak normální hliníkový koncovky.
Jeste doplnim, ze to ukrucovani provadel dotycny akuvrtackou (pozor na smer otaceni:)
to uz je lepsi svajc:)
Lanka ani bovdeny nemažu,je to lepší nedostane se tam tolik bordelu.Asi dvakrát do roka vyměním a mám klid.Poslední kousek bovdenu u přehazovačky měním i častěji ,podle podmínek za jakých jezdím.Jinak jestli chceš aby se ti lanko netřepilo tak použij kvalitní kleště nebo lanko upal autogenem,krásně se ti zataví konec.Ale první si to vyzkoušej na nějakém starém :-)
Ještě jedna finta jak konec lanka zatavit.Jestli máš el svářečku,tak lanko chytneš místo elektrody a do volných kleští(myslím ty od svářečky)dáš kousek mědi a po te mědi přejedeš koncem lanka,jenom po tom šmrcneš nesmí se ti přivařit.
nedovedu si představit, žeby to šlo tak dobře. Když bude nějakej drátek víc trčet, jakože bude odchlípnutej, tak jako pvrní se dotkne medene desticky pujde vsechen proud v prvním okamžiku jenom přes nej, a shoří. Uhoří ti klidně až k těm kleštím.