• kesu

    na silnici si musim porad prehazovat pedaly z biku(M520 shimano) a uz me to nebavi tak premejslim ze si koupim druhy.Ale nevim jaky,zatim si nehodlam kupovat novy boty a moje predstava o cene je okolo 1000kc.poradili by jste?(shimana mi vyhovujou ale nevim jestli koupit dalsi 520 nebo 540 a nebo naky jejich silnicni)dekji za nazory…

    0 0
    • kesu  

      popripade jestli shimano kufry jsou kompatibilni i se silnicnima pedalama…

      0 0
    • kusabi  

      silnicni od Shimana jsou SPD-SL …je to Look system…takze nejspis nove boty, kufry… R540 pouzivam…fakt dobre…ale pokud jsi zvykly na bike SPD…zustan u nich a kup si na co jsi zvykly…(teda pokud fakt nechces investovat do novych bot)

      0 0
    • Daf  

      Obcas jsou v kramech jeste k videni stare jednostranne Shimano silnicni pedaly, ktere maji stejny naslapny system jako bajkove. Jinak jestli je tva silnicka beckove kolo, tak kup M520 ty 540 jsou uplne stejne, jen o neco lehci.

      0 0
      • SID  

        ja bych selů taky do tech shimano spd m 520 popripade bych vzal stary dura ace

        0 0
    • hydrant  

      i jako silničář ti v tomhle případě napíšu to co ostatní, kup bikový, ty 520

      0 0
    • Vrci  

      Pokud opravdu nechceš kupovat silniční boty, což bych ti doporučil, tak si kup MTB pedály. Jednostaný SPD na silnici jsem vyzkoušel a nikdy více.

      0 0
    • jannk  

      recyklace tematu po 11 letech :)

      Mam na silnicce porad bikove 520 a v zasade mi to nevadi. Ale poridil jsem si dalsi kolo, tj potrebuji dalsi pedaly, tak se znovu vracim k uvaze jestli bych na silnicni nemel uz mit silnicni pedaly. Bikove 520 jsou pro me drzaky – jezdite nekdo na silnicnich PD-R540? Nejake zkusenosti?

      Ke 105 co mam na kole by asi vice pasovaly 105 pedaly – ale ty stoji 2× vice a tech 50g dolu asi moc neocenim.

      dik

      0 0
      • šimlos  

        Silniční pedály mají větší plochu pro tretru a jsou tedy pro jízdu na silnici vhodnější. Toliko rada moudrých. Ovšem spoustu lidí, co jezdí i biky, má na silničkách bikové pedály a nic neřeší. Já si zase na zimu měním na silničce silniční pedály za bikové, poněvadž mi zbyly bikové zimní tretry a nechce se mi kupovat speciálně na silničku ještě další tretry.Takže je to na Tobě :-)

        0 0
      • Rorejs74  

        Vozim na silnickach jednostrany Shimanacky A-520 a A-600 s SPD zamkem a nemam s tim problem, jen u tech A-600 daji ty loziska a osa jen tak cca 20-tis ( s mejma 92 kilama ) a neda se s tim pak nic moc za rozumnou cenu udelat.

        Mam v zasobe koupeny na zkousku i nejaky jednostrany silnicni Exustary s SPD zamkem, ale na model si nevzpomenu, vychazelo to cenove tak nejak mezi tema Shimanama a na prvni pohled to vypadalo dobre.

        0 0
      • mr.ricardo  

        Nejde jen o cenu a vahu pedalu, ale musel bys poridit i novy boty. Pokud ti to vyhovuje, kup dalsi 520 a hotovo, za tu cenu je to bezudrzbovy drzak. Ja teda nejsem velkej fanousek Shimana, ale na jejich silnicni pedaly nedam dopustit, ted jsem vymenil stary hlinikovy 105 za novy karbonovy 105, jsou paradni.

        0 0
      • Breakpain  

        Nevím odkud jsi, ale mám tu plonkové 105ky. Kdyby Tě to zajímalo… tak napiš vzkaz ;)

        0 0
      • Madtomas  

        Cau, mam PD-R540 a boty SH-R088 a za ty penize naprosta spokojenost. Vydrz nevim, zatim na tom mam najeto 5k a boty i pedaly v pohode.

        0 0
        • Breakpain  

          Na seznámení jsou ty boty cajk – ale po jedné sezóně jsem je vyřadil na válce a ven si koupil tvrdší – nebe a dudy.

          0 0
      • Espen  

        Taky jsem měl na silničce 520. Pak koupil SPD A-600. Bohužel šli na reklamaci. Tak jsem místo nich vzal tebou uváděné 540 a koupil silniční tretry. Teď už jsem dal silniční pedály i na bika. Pro mě oproti 520 velká změna.

        0 0
        • Breakpain  

          Tak to je druhý extrém, silniční na biku :-). Záleží kde jezdíš, ale plastové kufry v terénu odejdou rychle, nehledě nato, že nastupování pouze z jedné strany musí být vražda ne? :-)

          Ale asi Ti to funguje – já bych se na tom v lese asi zabil :-)

          0 0
          • Espen  

            Nikdy jsem nějak moc nechodil v tretrách. Jezdím jinak co předtím. Lesní cesty a tak. Ale extrémista asi nebudu. Nerad jsem od bahna. Ty pedály se vždy natočí svisle tou stranou co se má nastoupit. Řekl bych, že do něj skočím jak nic. A prostě silniční pedály a SPD je rozdíl.

            0 0
            • Breakpain  

              Jezdím oba systémy a na semaforech to docela proklínám ;). Proto bych to do terénu nechtěl. Ale jestli nemáš tendenci za jízdy vystupovat ve špatném terénu, tak to nemusíš ani zaznamenat. :)

              Vzhledem k tomu, že za rok dodělám jedny kufry, v terénu by ty plasty jen hořely. A to nepočítám tretry, ty by toho také asi moc nedaly. Svoje první jsem bral občas i na polní cesty a … no, slouží už jen na trenažeru, podrážka je slušně zrasována.

              Ale Sauser v tom cosi taky odjel, takže proč ne. Každopádně se shodneme, že jsi sváteční výjimka ;).

              O tom, že je tam jiný přenos síly se nepřu, to už tak holt je :). Nemáš tendenci vyměnit HT za CX? :)

              0 0
              • Espen  

                Nebudu lhát, CX by se mi líbilo. Ale zatím to není aktuální. Mě fakt to nastupování a vystupování nedělá žádný problém.

                0 0
              • karliner  

                Fakt jako zničíš jedny kufry za sezonu? Pokud ano, tak kolikery tretry?

                0 0
                • Breakpain  

                  Tretry dají 2–3 sezony. Poslední jsem při pádu řízl o kámen. Být nové, klepne mě.

                  Vždyť ty plastové moc nedají… Ale ano, chodím v tom trochu. V průměru jedna jízda je asi 6 pater po schodech plus něco na vyjížďce. Gumu odrbu záhy a po roce to jde používat s přivřenýma očima, ale není to už ono.

                  0 0
                  • karliner  

                    Kup si speedplay + coffee shop caps. Samé výhody, pedály jsou lehčí, oboustrané, lépe seřiditelné, větší styčná plocha pedálu s tretrou, menší vzdálenost mezi pedálem a tretrou..

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Akorat me sere, ze s adapterem na triderovy boty se to zbytecne vzdaluje od podrazky, coz je jedna z vyhod speedplay… a v tech ctyrech derovejch botach zas neni takovej vyber..

                      0 0
                    • Breakpain  

                      Speedplay jsem chtěl, zatím jsem se k tomu nedopracoval, protože:

                      • nemám tretry se 4 dírama
                      • mám troje Shimano pedály a asi čtvery kufry
                      • nelíbí se mi to, že se to musí „mazat“ (ale možná jsem to blbě pochopil)

                      Tvarově mi sedí tretry Shimano, které jsem se 4 dírama nenašel a minulý týden jsem koupil nové, abych nahradil staré.

                      Takže pokud eliminuju aspoň ty díry, tak na ně přejdu ;-).

                      Ale jinak je to velmi šikovná kombinace, co jsi uvedl, i ta guma je fajn, konečně by to neklouzalo a nemuselo se to sundávat :)

                      0 0
    • jannk  

      jasne, moje uvaha byla, ze kdyz potrebuji nove pedaly a brzo i dalsi tretry, tak ze bych mozna mohl bike a silniccku oddelit. A vice nez cenu pedalu jsem resil dalsi tretry, uz ted jich mam dost (mekke, tvrde, stare, nove :). Ale porad bych asi radeji zustal u 1 systemu – min treter, tj kvalitnejsi za jednu cenu.

      Kazdopadne me hodne zaujaly A520 – tvrde tretry na dlouhe jizdy se daji koupit i s SPD a pokud tohle ma zapusteny zamek, tak se odstrani druha vyhoda silnicnich pedalu: mensi prostor mezi nohou a pedalem. Uplne presne nechapu argument s vetsi plochou – prijde mi, ze s tvrdou podrazkou tohle normalni clovek nepozna …?

      Je nejaky rozdil mezi nastupovanim/vys­tupovanim z A520 oproti beznym bikovym pedalum? Tj nevadi to zapusteni?

      0 0
      • Breakpain  

        Ideálně vyzkoušet ;) … rozdíl tam je, ale plno lidí bez toho zvládne žít.

        0 0
        • jannk  

          jenze zkouseni znamena nejen pedaly, ale i tretry – tj v podstate se do toho pustit naplno. V zasade jsem to mel v planu, ale silnicni SPD me ted nahlodaly

          0 0
          • Breakpain  

            Nebo vysomrovat zápůjčku od kolegy ;). Na poznání"rozdílu" to stačí.

            0 0
      • mr.ricardo  

        Rozdil mezi silnicnima a klasika spd se tezko popisuje, ale pochopis okamzite, jakmile to vyzkousis. Pokud nemas silnicku jen na blbnuti a dojizdeni do prace, ale hodlas na ni vic jezdit, tak urcite silnicni pedaly.

        0 0
        • jannk  

          No ja na bikovych na silnicce loni udelal asi 5000 a prezil jsem to :) Mozna proto, ze jsem silnicni pedaly nezkousel, pred ‚rodicovskou prestavkou‘ jsem mel na F1 … klipsny!

          A bohuzel i kdybych pedaly na pujceni sehnal, tak tretry uz ne, nevim jak sehnat nekoho se stejnou nohou ochotneho sdilet boty (osobne kolo nekomu mozna pujcim, ale boty ne – mam je rozslaple podle sebe)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • sharkeeCZ  

          Souhlas. Já když začal jezdit více na silnic, než na biku, tak jsem si pořídil SPD-SL i díky toho, že mne po 100 km na XT SPD prostě bolely šlapky nohou a to i přes poměrně tvrdé podrážky treter (index 8,5). Pořídil jsem si kvalitní tretry a Ultegra šlapky a jsem spokojen až až.

          0 0
      • liskin  

        Rozdíl mezi na/vystupováním mezi A520 a M520 je jedině v tom, že A520 jsou jednostranný a ta klícka to vždycky otočí zámkem dolů. Zapuštěný to moc není, tak max 1 mm (teď jsem to byl zkontrolovat), a přišlo mi, že je spíš klícka výš než že by byl zámek blíž ose. Ale kdo ví, okem a šuplerou (kterou tam pořádne přes tu klícku nedostanu) to nepoznám přesněj jak půl mm.

        0 0
        • jannk  

          ok, dik – to skoro vypada, ze M520 by byly i lepsi – kdybych chtel zustal u bikovych.

          0 0
        • bagr84  

          Mně se teda klícka nepřetáčí… Kde jsem vycvakl, tam nacvaknu.

          Za mě s A520 spokojenost.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            spokojenost +1, nove A600 jeste o poznani lepsi (ale mozna je to tim za ty A520 uz maji hodne najeto a ohradka se lehce vybrousila podle vzorku podrazky). Oproti oboustrannym M520 rozdil ve stabilite veliky.

            Nakopavani bez problemu, je treba si zvyknout si ten pedal pretocit. Naopak do pujcenych silnicnich shiman se mi nastupovalo dost zle.

            0 0
          • liskin  

            Mně se taky nepřetáčela, když bylo zatuhlý ložisko. Vlastně možná ještě je, dlouho jsem na nich nejel. Každopádně nepřetáčení ⇒ reklamace, imho. :-)

            0 0
      • Džey Ár  

        Mi by se na silnici líbyly silniční tretry, ale úvaha, která se mi i potvrdila, byla že pokud jedny tretry promoknou, mám na druhý den suché jiné. A doforoty ještě třetí, vše bajkové. Vozím to s jednostrannýma silničníma 520, které jsou stejné držáky jako jejich MTB varianta.

        0 0
    • HarryTP  

      Za tři kila máš luxusní šlapky i s odrazkou.­.......

      0 0
      • Breakpain  

        Neřekl bych, že když chce někdo nášlapy, bude ho zajímat alternativa normálních pedálů ;) a zrovna na silnici ;) …

        0 0
    • lunochod  

      Na silniční pedály Shimano PD-R540 musím mít kufry Shimano, nebo tam jde dát i něco jinýho?

      0 0
    • marbl1  

      Má někdo zkušenost s výměnou osy pedálu Speedplay třeba Chrom-moly za titan? Koukal jsem, že je lze koupit za slušnou cenu. Děkuji za odpovědi.

      0 0
      • jecnak  

        Kupoval jsem Cinsky titan z e-bay, vymena je na cca 15 minut prace – staci krizovy sroubovak a nejaky maly nastrcny klic – myslim 8. Pak potrebujes vazelinu a maznici (da se nahradit vetsi injekcni strikackou) aby natlacil dost vazeliny pres mazaci port.

        Kdybys mel zajem mam diky tomu volne stainless osky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.